
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
daz
Εεε.. όχι ακριβώς. Οι πολύ σύντομες αλλαγές λαδιών δεν είναι και ότι καλύτερο. Αφήστε τα λάδια να κάνουν τη δουλειά τους πριν τα πετάξετε. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε τα σουπερ ντούπερ λάδια, που έχουν φτιαχτεί ειδικά για μηχανές, με έχτρα προστασία, εχτρα αντοχή, εχτρα καθαριστικά, διασπαστικά, αντικαπνικά κτλ κτλ για να πετάμε νωρίτερα απ' ότι πετάει το ταχυφαγείο της γειτονιάς μας το λάδι που τηγανίζει τις πατάτες.
Πουθενά μωρέ, στην τύχη το είπαν!
Να φανταστείς φίλε μου εκείνο το 12000 που σου φαίνεται εξωπραγματικό, έχει και αυτό έναν συντελεστή ασφαλείας. Δλδ ο κατασκευαστής έχει κρατήσει καβάντζα και μερικά χιλιόμετρα (ειδικά αν είναι σχιστομάτης). Αλλά αφού δεν κάνεις πάνω από 3000 χιλιόμετρα το χρόνο, για σένα είναι το ίδιο πράγμα.
Και τα λάστιχα είναι σημαντικότατο θέμα σε μια μηχανή. Τα αλλάζετε και αυτά πριν την ώρα τους?
Και εκείνο το λαδάκι στις μπροστινές μπουκάλες που έχει γίνει σαν νεράκι ανθρακούχο, γιατί το ξεχνάμε όλοι? Εκείνο ψυχή δεν έχει?
Ακόμα και αν ο κατασκευαστής δίνει πολύ (μα πολύ) αραιά διαστήματα αλλαγής, για να μειώσει το κόστος συντήρησης η μηχανή μας δεν θα πάθει τίποτα πριν γράψει πολλές, μα πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Τόσα που όταν χαλάσει (φθαρεί) δεν θα μας πηγαίνει το μυαλό πως κάτι τέτοιο έγινε λόγο λαδιών. Τόσα που δεν θα μας ενδιαφέρει αν θα μπορούσε να κάνει κι' άλλα αν αλλάζαμε τα λάδια νωρίτερα. Και η παραπάνω αντοχή δεν θα ήταν πολύ περισσότερη. Άσε που κανένας κατασκευαστής δεν διακινδυνεύει την αξιοπιστία του μοτέρ του για να αραιώσει τα διαστήματα σέρβις και να κάνει το χατίρι στο μαρκετιν.
Αγοράζουμε καινούριες μηχανές, τις οδηγούμε σαν κυρίες (τρόπος του λέγειν, οι κυρίες να με συγχωρέσουν) γιατί είμαστε κουλάτζες, αλλάζουμε τα λάδια κάθε 3000 χιλ και τις πουλάμε με 23000 χιλ. Πεταμένα λεφτά λέω εγώ.
Σιδερόκολοι, σκληροπυρηνικοί, αγωνιζόμενοι, χεράδες, αμάνικοι κτλ να πάνε πάσο στα παραπάνω και να ακολουθήσουν το γράμμα του κατασκευαστή που λέει πως αν το σκίζεις κύριε άλλαζέ τα λίγο νωρίτερα διότι οι προτεινόμενες αλλαγές είναι για νορμάλ χρήση.
Οι υπόλοιποι να τα αλλάζουν στα προβλεπόμενα διαστήματα, με τον προτεινόμενο τύπο λαδιού και να σταματήσουν να πετάνε λεφτά σε λάδια και να τα βάζουν βενζίνη και λάστιχα.
Υγ. Μερικές φορές τα πρόσθετα που περιέχει το λάδι για το σασμάν, σταματούν να κάνουν τη δουλειά τους. Όταν "βαραίνει" λοιπόν το κιβώτιο ήρθε η ώρα για αλλαγή όχι γιατί το λάδι δεν λιπαίνει επαρκώς το κινητήρα μας, αλλά επειδή δεν κάνει την ίδια δουλειά με το κιβώτιο. Αν αυτό συμβαίνει πολύ νωρίτερα απ' τα διαστήματα του κατασκευαστή αλλάξτε μάρκα λαδιού.
Υγ.2 Αφού στην Ελλάδα ο καθένας λεει το μακρύ και το κοντό του και όλοι ξέρουν ή ψυχανεμίζονται την αλήθεια, όσοι δεν ξέρετε τι να κάνετε γιατί δεν κάνετε ότι λέει ο κατασκευαστής?