Καλησπέρα σας.
Άλλο ένα απο τα κλασσικά "τι να αγοράσω" τόπικ, αλλά αυτή τη φορά δεν θέλω απλά να μου πείτε τη γνώμη σας πάνω στα διάφορα μοντέλα, αλλα να σκεφτούμε λίγο τις επιλογές που υπάρχουν πάνω στην κατηγορία που θέλω
Απο 15 χρονών παιδάκι, διαβάζοντας περιοδικά, και γεμίζοντας το δωμάτιό μου με αφίσες, έλεγα οτι "όταν μεγαλώσω" θέλω μια μηχανή. Θυμάμαι απο παλιά να λέω οτι δεν θέλω ακριβά αυτοκίνητα, ακριβά σπίτια, πισίνες, και άλλα μεγαλεία. Το μόνο που ήθελα πάντα στη ζωή μου, ήταν ένα απο τα τέσσερα, γιαπωνέζικα supersport 600άρια. Με extra αγάπη στο gsxr, έλεγα οτι "όταν θα μεγαλώσω" θα το κάνω το βήμα
Τα χρόνια πέρασαν, και έφτασα τα 30 και ποτέ δεν έκανα αυτό που είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου.
Σκέφτομαι αν και αργά, να κάνω τώρα το μεγάλο βήμα, γιατι αν δε το κάνω τώρα, δεν θα το κάνω ποτέ. Και τα χρόνια απο δω και πέρα θα περνάνε γρήγορα... και βαρετά....
Βέβαια άλλαξα κατηγορία, γιατι τα supersport δεν είναι άνετα στην πόλη, δεν είναι άνετα στο ταξίδι, και κυρίως το 30χρονο μυαλό μου έχει πήξει αρκετά ώστε να ξέρω οτι δεν είναι για αρχάριο.
Εξάλλου αν δεν το βάλεις στην πίστα, ποτέ δε θα καταφέρεις να αξιοποιήσεις πάνω απο το 50% των δυνατοτήτων τους. Είναι σαν να παίρνεις τετραπύρηνο υπολογιστή για να μπαίνεις στο facebook.
(Αλλα και στην πίστα να το βάλω εδώ που τα λέμε, πολύ αμφιβάλω αν θα καταφέρω να αξιοποιήσω πάνω απο το 50% των δυνατοτήτων του...)
Αν και άλλαξα κατηγορία σε ένα πράγμα δεν θέλω να χαλάσω το χατήρι στο 15χρονο εαυτό μου. θέλω το μηχανάκι μου να είναι τετρακύλινδρο. Δεν ξέρω γιατι. Μ'αρέσει ο ήχος τους βρε αδερφέ, πως το λένε!
Με λύπη όμως διαπιστώνω οτι αυτή η κατηγορία, Δηλαδή sport μηχανάκι που να μην είναι στημένο μόνο για πίστα, δεν έχει πολλές επιλογές. Ελπίζω να κάνω λάθος.
Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατι όλα είναι γυμνά. Δεν βρίσκω νόημα ύπαρξης ενός εντελώς γυμνού, εφόσον στη σκέψη μόνο του να βγεις απο την πόλη, θα σε πονέσει ο λαιμός σου, και εμφανισιακά, προσωπικά πιστεύω οτι όλα χάνουν.
Εξάλλου στο ντυμένο κάθεσαι "μέσα" στη μηχανή. Ενώ στο γυμνό κάθεσαι πάνω της. Σου δίνει την αίσθηση οτι είναι πιο "μηχανάκι".
Πόσα ταξίδια θα κάνω? Όταν την πρωτοπάρω σίγουρα πολλά, τον πρώτο, άντε και τον δεύτερο χρόνο σίγουρα. Κάποτε πιστεύω θα το βαρεθώ και θα μείνει για αστικές μετακινήσεις. Αλλα και πάλι την ζελατίνα την θέλω για να μπορώ να σκέφτομαι την κάθε εξόρμηση με τη παρέα χωρίς να λέω "ωχ τη ταλαιπώρια θα τραβήξω πάλι σήμερα"
Ας πάμε να δούμε τις επιλογές. Δια τις ατόπου απαγωγής, αφήνουμε τα ευρωπαϊικά λόγω τιμής. Δεν θα έδινα ποτέ διπλάσια λεφτά για κάτι που είναι χειρότερο κατασκευαστικά
Απο τα γιαπωνέζικα, η kawasaki επιμένει σε δικύλινδρα. Το Z750 είναι άλλη κατηγορία απο το 600 που ψάχνω, Συν ότι είναι γυμνό, συν ότι είναι κατάλληλο για πιο κοντούς και αδύνατους από εμένα.
Η honda έχει το cbf, και το γυμνό hornet.
Η suzuki το πολύ καλό gsr (το έχω ερωτευτεί αυτό το μηχανάκι. Μακάρι να μην ήταν τόσο γυμνό και τόσο... άσχημο!) και το bandit που δεν έχω ακούσει τα καλύτερα.
Και τέλος η μόνη εταιρία που μου ταιριάζει, η yamaha με το fazer s2 και το xj6 το ντυμένο.
Άρα έχουμε cbf, fazer, xj6. Χμμμμ.... μόνο τρία μηχανάκια?
Να σας πω και την εμπειρία μου πάνω στις μηχανές. Έχω οδηγήσει πολλά παπάκια και σκουτεράκια πιτσιρικάς αλλα ποτέ δεν είχα δικό μου ωστε να μου δώσει μακροχρόνια εμπειρία. Και μετά απο πολλά χρόνια αποχής, οδήγησα φέτος το cbf κολλητού μου, και ομολογώ οτι μου φάνηκε πολύ πιο εύκολο απο οτι περίμενα γιατι μέσα στο μυαλό μου το είχα θεοποιήσει. Το έβλεπα απο μακρυά και το φοβόμουνα. Μεγάλο βάρος, απότομο γκάζι, πολλά άλογα, σκοτώστρα.. Τελικά τίποτα απο αυτά δεν είναι. Με λίγο προσοχή στο γκάζι και να ξέρεις οτι δεν οδηγάς σκούτερ, και όλα συνηθίζονται σε λίγες μέρες. Και μετά απο αυτό, έβγαλα δίπλωμα με super tenere 750. Ξέρω οτι είναι γελοίο για εκπαιδευτικό, ειδικά για εμένα που είμαι 1.80 και πάλι δεν έφτανα να πατήσω κάτω, αλλα αν και σαφώς πιο δύσκολο μηχανάκι απο το cbf, κατάφερα εύκολα να του πάρω τον αέρα. Επιστρέφοντας στο cbf περιτό να σας πώ οτι μου φάνηκε πατίνι..
Το cbf 78 νομίζω άλογα. Λίγα αλλα το μηχανάκι έχει πολύ νεύρο. Ροπή απο το μηδέν. Ξεκινάει μόνο με άφημα συμπλέκτη, σπινιάρει με τρίτη.
Τα yamaha δεν τα έχω οδηγήσει, αλλα το xj6 λένε οτι είναι ψόφιο και το fazer όλοι λένε για την περιβόητη τρύπα σις 5k στροφές. Άλλοι δεν τη καταλαβαίνουν καν και άλλοι λένε οτι είναι το πιο ενοχλητικό πράγμα στο κόσμο. Τι να πιστέψεις? Όσο για τα άλογα, τι να τα κάνω τα 100 άλογα αν πρέπει να κάνω dragster για να τα φτάσω?
Όσο για το xj6 πόσο ψόφιο είναι? Εγώ πόσο γκάζι χρειάζομαι? Σίγουρα δεν θέλω απο την πρώτη μέρα να κάνω κόντρες, Αλλα πάλι δεν θέλω μετα απο 6 μήνες που θα το έχω μάθει και θα το έχω συνηθίσει το μηχανάκι, να το έχω κιόλας βαρεθεί.
Ευχαρίστως αν κάτι μου διαφεύγει να μου προτείνετε κάποιο άλλο μοντέλο, ή να μου βρείτε κάποιο δυνατό επιχείρημα για να κάνω την υπέρβαση και να πάρω δικύλινδρο, ή ολόγυμνο.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Γιάννης, Βόλος