Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 13 από 13

Θέμα: Υπερφόρτιση μπαταρίας ???

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219

    Υπερφόρτιση μπαταρίας ???

    Ξέρω ότι εδώ μέσα έχουμε πολλά τσακάλια των ηλεκτρολογικών οπότε είναι το κατάλληλο μέρος να ρωτήσω

    Ασθενής = Modenas Kriss 115
    Συμπτώματα = Υπερβολική κατανάλωση μπαταριών. Κάθε 7-8 μήνες αλλάζω μπαταρία και παρά το γεγονός ότι κάθε φορά του φοράω τις υποτίθεται καλές και αξιόπιστες YASA. Είναι η 4η φορά που αλλάζω μπαταρία πριν καν κλείσω χρόνο...
    Διάγνωση = Εκεί που αλλάξω μπαταρίες μετρήθηκε η τάση φόρτισής τους και παίζει από 14,5V στο ρελαντί έως 14,9-15V στην ξερογκαζιά. Μου δηλώθηκε ότι η τάση φόρτισης είναι υπερβολική και ότι αυτή είναι η αιτία που οι μπαταρίες την ακούν σύντομα - "τις ψήνει" ήταν η έκφραση...
    Και επειδή το σπορ αλλαγής μπαταριών κατάντησε ακριβό, λέω μήπως αξίζει τελικά να ψαχτώ στην θεραπεία του προβλήματος

    Καμιά ιδέα - πρόταση ???
    Τελευταία τροποποίηση από THEOD; 16/12/2013 στις 12:15.

  2. #2
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από THEOD Προβολή μηνύματος

    Καμιά ιδέα - πρόταση ???
    Σταμάτα να αλλάζεις μπαταρίες και άλλαξε ανορθωτή. Τα Volts που δίνει είναι υπερβολικά και την ψήνει.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  3. #3
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Άρη, εξαρτάται από το αν έκανε την μέτρηση με φορτισμένη ή όχι μπαταρία..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  4. #4
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Άρη, εξαρτάται από το αν έκανε την μέτρηση με φορτισμένη ή όχι μπαταρία..
    Σωστό κι αυτό βέβαια, αλλά μια που η μετρηση εγινε εκει που αλλαζει μπαταρίες υπέθεσα οτι θα εγινε με την καινούρια μπαταρία.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Να διευκρινίσω...

    Με την προς αλλαγή μπαταρία (η οποία 5 λεπτά αφού σταματούσε το μηχανάκι δεν είχε δύναμη ούτε καν να γυρίσει μισή στροφή την μίζα) συνδεδεμένη και με το μοτέρ εν λειτουργία, μετράμε και στο ρελαντί δείχνει 14,4V. Με γκάζι ανέβαινε μέχρι και το 14,9V
    Μόλις βάζουμε την καινούργια ξαναμετράμε και παίρνουμε πάλι παρόμοια νούμερα και για την ακρίβεια 0,1V παραπάνω... 'Ετσι ο "μπαταριάς" έβγαλε την διάγνωση ότι το μηχανάκι τις υπερφορτίζει και ότι αυτός είναι ο λόγος που δεν διαρκούν πολύ (κατά τα λεγόμενά του υπό φυσιολογικές συνθήκες μια Yasa θα έπρεπε να βγάζει τουλάχιστον 2-3 χρόνια ενώ εγώ τις αλλάζω πριν καν κλείσω χρόνο...).
    Πάλι κατά τα λεγόμενά του, η τάση φόρτισης θα έπρεπε να παίζει από τα 13 και κάτι Volt έως τα 14V το μαξιμουμ...
    Τελευταία τροποποίηση από THEOD; 16/12/2013 στις 13:15.

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Είναι οριακά ψηλά οι τιμές (η YUASA δίνει το ΟΚ για τιμές μέχρι 14,9)....

    Το θέμα είναι ότι ένας "κλασμένος" ανορθωτής συνήθως γονατίζει την τάση (και υποφορτίζει την μπαταρία,η οποία με τον καιρό αχρηστεύεται)

    Στην περίπτωση που είναι αρκετά "φευγάτος" προς τα πάνω, η μπαταρία παίζει τον ρόλο του σταθεροποιητή (σε λογικά πλαίσια πάντα), οπότε καλύτερα να μετρήσει την τάση φόρτισης "στον αέρα" και αν είναι πάνω από 15 Volts τότε ντουγρού για ανορθωτή..

    edit: Τώρα είδα το παραπάνω...
    Οι τιμές που σου λέει ο μπαταρίας είναι χαμηλές...
    (ισχύαν κάποτε για "ανοιχτές" (flooded) μπαταρίες..)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Γιαααα define τι είναι και πως γίνεται η μέτρηση της τάσης φόρτισης στον αέρα.... (αν θυμάμαι καλά φύσαγε αρκετά όταν μετράγαμε... )

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    edit: Τώρα είδα το παραπάνω...
    Οι τιμές που σου λέει ο μπαταρίας είναι χαμηλές...
    (ισχύαν κάποτε για "ανοιχτές" (flooded) μπαταρίες..)
    Τώρα θα φωνάξεις, αλλά το παπί (περί οποίου ο λόγος) φοράει κλασσική μπαταρία με υγρά (αν έτσι χαρακτηρίζεις τις "ανοιχτές" (flooded) μπαταρίες...)
    Τελευταία τροποποίηση από THEOD; 16/12/2013 στις 13:44.

  8. #8
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από THEOD Προβολή μηνύματος
    Τώρα θα φωνάξεις, αλλά το παπί (περί οποίου ο λόγος) φοράει κλασσική μπαταρία με υγρά (αν έτσι χαρακτηρίζεις τις "ανοιχτές" (flooded) μπαταρίες...)
    Τώρα όντως θα φωνάξω και να πας αμέσως να τσεκαρεις τα ηλεκτρικά σου, με πρώτο τον ανορθωτή ...!!!


    (λέω κι εγώ, πολύ άνετος είναι ο Σαπίλας...)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Περιπλέκεται λίγο το θέμα...

    Μετά από τα ανωτέρω αποφάσισα να προχωρήσω σε τσεκάρισμα-αλλαγή του ανορθωτή. Τηλέφωνο λοιπόν στο μάστορα για συμβουλή, ενημέρωση τιμής και κλείσιμο ραντεβού.
    Αφού του αναφέρω το ιστορικό μου απαντά ότι η τάση φόρτισης που μέτρησα (14,5v - 14,9V) είναι μέσα στα λογικά όρια και "κάπου εκεί δουλεύουν όλα". Στην εύλογη ερώτησή μου τότε γιατί "την ακούν" οι μπαταρίες η απάντηση ήταν ότι προφανώς κάνω μικρές διαδρομές (όντως - αν και κανένας δεν θα περίμενε να χρησιμοποιώ το παπί για...μακρινά ταξίδια) και η μπαταρία υποφορτίζεται... Από την υπερφόρτιση πέρασα στην υποφόρτιση... Περαστικά μου δηλαδή...

  10. #10
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Έχεις την παλιά μπαταρία..??
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Έχεις την παλιά μπαταρία..??
    Όχι ρε γμτ... Λόγω οικολογικών ανησυχιών την άφησα στον μπαταριά μιας και μου είπε ότι τις στέλνει για ανακύκλωση...

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αν στις παλιές μπαταρίες παρατήρησες τίποτε χυμένους ηλεκτρολύτες και υπερθέρμανση, τότε έχεις υπερφόρτιση..

    Αν όντως είσαι συνέχεια στο σβήσε- άναψε με πολύ μικρές διαδρομές ανάμεσα, έχεις υποφόρτιση..

    Διαλέγεις και παίρνεις..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.573
    υπαρχει θεμα στα μηχανακια με μονιμα αναμενα φωτα.........
    με περιστασιακη χρηση και μικρες διαδρομες οι μπαταριες δεν την παλευουν
    εγω εβαλα διακοπτη φωτων και ησυχασα

Παρόμοια θέματα

  1. Φορτιστης Μπαταριας - Ερευνα Αγορας
    από sadengr στο forum Εργαλεία
    Απαντήσεις: 196
    Τελευταίο μήνυμα: 29/06/2024, 19:12
  2. Φόρτιση μπαταρίας
    από harlek στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 26
    Τελευταίο μήνυμα: 08/01/2013, 11:09
  3. προβλημα μπαταριας
    από elnor στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 11/08/2006, 08:30

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF