Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 14 από 14

Θέμα: MZ ETZ250 -"Εξυγίανση" πίσω φρένου

  1. #1
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704

    MZ ETZ250 -"Εξυγίανση" πίσω φρένου

    Λοιπόν, όσοι οδηγούν αυτό το θηρίο, θα έχουν προσέξει ότι ο διακόπτης για το κωλοφάναρο στο πίσω φρένο, είναι ένα ηλίθιο έλασμα που βρίσκεται μέσα στο πίσω ταμπούρο. Λόγω παλαιότητος, βρωμιάς που μαζεύεται, διαστολών από υπερθέρμανση και κακών υλικών (άντε ρε, είχανε τέτοια στην ένδοξη DDR???), συχνά αυτό το πράμα βραχυκυκλώνει με αποτέλεσμα το κωλοφάναρο να μένει μονίμως αναμμένο, ακόμη κι αν δεν πατάμε φρένο, η να μην ανάβει ποτέ όταν πατάμε το πίσω μόνο του... περιττό να πούμε πόσο επικίνδυνο είναι αυτό... υπάρχει ένα χαζό βιδάκι πάνω στο ταμπούρο που υποτίθεται ότι το ρυθμίζει, αλλά ό,τι και να κάνουμε, συνήθως στην πρώτη βόλτα έχει ξαναχαλάσει!!!

    Xρειαζόμαστε ένα τέτοιο (διακόπτη-βαλβίδα πίσω φρένου) από παπί ή ό,τιδήποτε άλλο μηχανάκι (2-3 ευρώ κάνει), το αντίστοιχο ελατήριο, πένσα για να το λυγίσουμε, κοφτάκι για τα καλώδια, ένα-δυο δεματικά και μονωτική ταινία.

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	valvida.JPG 
Προβολές:	234 
Μέγεθος:	9,3 KB 
ID:	307229

    Βγάζουμε τη σέλα του ΜεΖέ και στεκόμαστε από τη μεριά της μανιβέλας (αριστερά), κοιτάζουμε από πάνω και βλέπουμε αυτό:
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	meze_electric.jpg 
Προβολές:	236 
Μέγεθος:	47,2 KB 
ID:	307230

    Τα 2 καλώδια στο σημείο 1 είναι γείωση (μαύρο) και ρεύμα για το κωλοφάναρο (καφέ), αυτό το διαπιστώνουμε τραβώντας έξω το καφέ, ανοίγοντας το διακόπτη και πατώντας μπροστινό φρένο, οπότε ΔΕΝ πρέπει να ανάβει το κωλοφάναρο! Μόλις το ξαναβάλουμε στη θέση του, θα πρέπει να ανάβει στο επόμενο πάτημα του μπροστινού. Πάνω στο καφέ καλώδιο λοιπόν (αφού το έχουμε κουμπώσει στη θέση του), θα πιάσουμε την άκρη από το χρωματιστό καλώδιο της βαλβίδας και θα το στερεώσουμε. Εγώ χρησιμοποίησα μονωτική.

    Στη συνέχεια, ψαρεύουμε το άλλο μαύρο καλώδιο (γείωση κι αυτό), που καταλήγει πίσω στο ταμπούρο, αφού το έχουμε βγάλει από το έλασμα του ταμπούρου και βλέπουμε ότι η άλλη άκρη του καταλήγει στο σημείο 2 του διακλαδωτή. Το βγάζουμε τελείως κι από τις 2 άκρες και κόβουμε ένα κομμάτι καμιά 15αριά εκατοστά, τη μια άκρη του οποίου στερεώνουμε μόνιμα κάπου πάνω στο σασί. Εγώ διάλεξα το σημείο 3, που είναι μία από τις βίδες που κρατάνε το φιλτροκούτι και πιάνει στο υποπλαίσιο. Την άλλη άκρη αυτού του καλωδίου την κολλάμε στην άκρη από το μαύρο καλώδιο της βαλβίδας.
    Ανοίγουμε το διακόπτη και τραβάμε κάτω το σιδεράκι της βαλβίδας, παρατηρούμε ότι το κωλοφάναρο ανάβει και σβήνει όπως πρέπει! Τεστάρουμε και το μπροστινό μόνο του, πρέπει να δουλεύει κανονικά και ανεξάρτητα.
    ΜΕ ΓΕΙΑ!!!!

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή οι ΜεΖέδες είναι αρχαία και συνήθως χιλιοπειραγμένα μηχανάκια, ενδέχεται όταν ανοίξει κάποιος το δικό του να δει προϋπάρχουσες μετατροπές ή αλλαγμένη θέση/χρώμα σε καλώδια! Οι δοκιμές λοιπόν πριν γίνει η δουλειά, επιβάλλονται.

    Το "δύσκολο" κομμάτι τώρα, είναι το πού και πώς θα στερεώσουμε τη βαλβίδα, ώστε να δουλεύει σωστά όταν πατάμε το ποδόφρενο!
    Εγώ τη στερέωσα όρθια αριστερά στο χώρο της θήκης της μπαταρίας, την έπιασα με ένα δεματικό στο κάθετο σιδεράκι που κρατάει το πλαστικό καπάκι πάνω από τη μπαταρία (εκεί που μπαίνει η εργαλειοθήκη) και είναι κομπλέ! Έβαλα το ελατήριο (πριν τη στερεώσω) και πάνω στην κούρμπα που κάνει το λεβιέ του ποδόφρενου, έκανα μια θηλιά με κομμάτι από το μαύρο καλώδιο που περίσσεψε από τη γείωση του πίσω ταμπούρου κι έπιασα την άλλη άκρη του ελατηρίου! Ρύθμισα το βιδάκι-αποστάτη της βαλβίδα και... voila!!! Το φανάρι από το ποδόφρενο δουλεύει τέλεια!!!

    Μοναδικό μειονέκτημα: όταν κλείσουμε το καπάκι της μπαταρίας, φαίνεται το ελατήριο που καταλήγει στην κούρμπα του λεβιέ του ποδόφρενου, χωρίς βέβαια να ενοχλεί τον αναβάτη κατά την οδήγηση, το θέμα είναι καθαρά αισθητικό!

    Αν θέλουμε να κάνουμε πιο "καθαρή" δουλειά, μπορούμε να βγάλουμε το λεβιέ του ποδόφρενου και να του κολλήσουμε οριζοντίως ένα μεταλλικό βεργάκι προς τα μέσα, σε σημείο που να επιτρέπει στο ελατήριο να περνάει εσωτερικώς, μπροστά από το σημείο που πιάνει το ψαλίδι στο πλαίσιο και πίσω από τα λαστιχένια καλύμματα της αλυσίδας, ώστε να μη φαίνεται! Αυτό ακριβώς έχουν κάνει σε ΕΤΖ251, που έχει τέτοια βαλβίδα από το εργοστάσιο, κι έτσι δε φαίνεται τίποτα, παρά μόνο όταν σκύψει κανείς και κοιτάξει!

    Καλές μετατροπές!!
    Τελευταία τροποποίηση από kokkiklhs; 09/01/2014 στις 14:51.
    ...το νου σου!!

  2. #2
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Τρίβουμε και καμια σκουριά πριν ξαναβάλουμε την σέλα...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #3
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Τρίβουμε και καμια σκουριά πριν ξαναβάλουμε την σέλα...
    α) ΜεΖές χωρίς λίγη σκουρίτσα ΔΕΝ είναι μάχιμος
    β) Το συγκεκριμένο στη φωτό δεν είναι το δικό μου, το βρήκα σε ένα γερμαναράδικο site και το τροποποίησα, απλώς για να δείξω τι γίνεται με τα καλώδια! Δυστυχώς δε μου έκοψε να βγάλω φωτογραφίες την ώρα που κάναμε την πατεντούλα... Το δικό μου, ωστόσο, είναι κι αυτό έτσι και χειρότερα!!
    ...το νου σου!!

  4. #4
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Πες μας ότι έχεις ακόμη το "καρφί' στην κλειδαριά...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  5. #5
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Πες μας ότι έχεις ακόμη το "καρφί' στην κλειδαριά...
    Εννοείται!!!
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	kleidaki.jpeg 
Προβολές:	209 
Μέγεθος:	88,8 KB 
ID:	307244
    ...το νου σου!!

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kokkiklhs Προβολή μηνύματος
    Εννοείται!!!
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	kleidaki.jpeg 
Προβολές:	209 
Μέγεθος:	88,8 KB 
ID:	307244
    Γουστάρω...!!!

    (προγραμματιζόμενο με immobilizer...)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Γιατι τον τηλεχειρισμο που τον βαζεις?

  8. #8
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704
    Πλάκα-πλάκα, τι immobilizer και τηλεχειρισμοί, οι ΜεΖέδες για να πάρουν μπροστά αν δεν ξέρεις τα χούγια τους, θέλουν 8 τρισάγια και 34 ευχέλαια κι αυτό είναι το καλύτερο αντικλεπτικό!
    ...το νου σου!!

  9. #9
    Μπράβο Κοκκίκλη. Θα το διαβάσω.

  10. #10
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από STO DIAOLO Προβολή μηνύματος
    Μπράβο Κοκκίκλη. Θα το διαβάσω.
    Τα 251 έχουν υποστεί ήδη από το εργοστάσιο αυτή τη μετατροπή, το παρόν ισχύει μόνο για τα 250 και προφανώς και για παλιότερα μοντέλα, αν εντοπιστούν τα αντίστοιχα καλώδια!

    Επίσης στο σιμσονάκι μου έχει γίνει (έτσι το βρήκα από τότε που το πήρα) αντίστοιχη πατέντα με διακόπτη ποδόφρενου-βαλβίδα, αν ενδιαφέρεται κάποιος ας στείλει ΠΜ να κοιτάξω τη συνδεσμολογία και να του πω...
    ...το νου σου!!

  11. #11
    Το ξέρω. Εμείς οι κάτοχοι ΜΖ ΕΤΖ 251 είμεθα προνομιούχοι!

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από STO DIAOLO Προβολή μηνύματος
    Μπράβο Κοκκίκλη. Θα το διαβάσω.
    Εσύ επιβραβεύεις κάποιον ΠΡΙΝ διαβασεις το τι έκανε..??
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    Ξέρω εκ των προτέρων οτι είναι σωστός στην δουλειά του.

  14. #14
    Συνταξιούχος Το avatar του/της kokkiklhs
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    704
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από STO DIAOLO Προβολή μηνύματος
    Ξέρω εκ των προτέρων οτι είναι σωστός στην δουλειά του.
    Μερσί μεσιέ!!
    ...το νου σου!!

Παρόμοια θέματα

  1. Λεβιέ πισω φρένου...
    από domiemic65 στο forum Suzuki V-Strom series
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 22/03/2009, 06:49
  2. Απενεργοποίηση Abs πίσω φρένου σε 990
    από vagtav στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 14/10/2008, 22:57
  3. Διακοπτης πισω φρενου
    από derd στο forum Suzuki V-Strom series
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 10/06/2008, 09:29
  4. Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 13/08/2005, 16:52

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF