Ακριβώς
Και μένα μου φαίνεται περίεργο να διαβάζω κείμενα με λάθος ορθογραφία δεν λέω. Μέχρι εκεί.
Όπως η επόμενη γενιά δεν θα μάθει ποτέ ότι κάποτε γράφαμε τραίνο ή ξύδι και θα είναι μια χαρά φυσιολογικό, έτσι και σε πενήντα χρόνια που όλα θα είναι όμικρον και γιώτα μια χαρά φυσιολογικό θα είναι.
Τώρα έγινε πολύ απότομα το πράγμα και σας κακοφάνηκε.
Αυτό είναι άλλο άκρο δυστυχώς.
Η αδυναμία έκφρασης και το φτωχό λεξιλόγιο για μένα είναι πολύ χειρότερα από την ανορθογραφία. Η ορθογραφία είναι μια αυθαίρετη συμφωνία γραφής. Οι έννοιες είναι πολύ σημαντικές για την εξέλιξη της σκέψης και την ανταλλαγή ιδεών. Προσωπική επιπόλαια άποψη φυσικά και δέχομαι αντεπιχειρήματα.![]()
δεν είναι....
όπως πολύ καλά είπες, ο μαθητής στην γραμματική έπαιζε το πουλάκι του....
μάλιστα.... ωπώται γράφοι ώτι θαίλυ.....
και για το γραπτό αυτό όχι μόνο δεν θα βαθμολογηθεί ανάλογα, αλλά και με βαθμούς του 9 και του 10 θα περάσει την τάξη, θα πάει το καμάρι μας και στα ΤΕΙ ή ακόμα καλύτερα στα ΑΕΙ.....
πάει το πουλάκι, παίταξαι.....
για την οικογένεια και την συμβολή της στην αγραμματοσύνη, δεν θα γράψω τώρα, δεν προλαβαίνω.... να είναι καλά η Μήκωνως και τα δειακωπωδάνυα....
Σπύρο, πέραν των τσομπάνηδων, βοσκών, παιδιών που ζουν σε βουνοκορφές που δεν έχει πάει ακόμα ρεύμα κλπ, οι υπόλοιποι πήγανε σχολείο.
Και στο σχολείο, ορθογραφία μας δείξανε. Σε όλους. Ακόμα κι ο χειρότερος δάσκαλος, καθηγητής γουατέβερ, στη φάση του δημοτικού σου διόρθωνε τα ορθογραφικά. Έστω τα βασικά.
Το εάν πλέον στις πανελλήνιες στην έκθεση δε βαθμολογούν την ορθογραφία δεν το ξέρω και δεν αναφέρομαι εκεί. Μου κάνει κάτι σχεδοοοοοοοόν ανάλογο με το "επιτρέπονται τα κομπιουτεράκια" όταν δίνεις μαθηματικά κατεύθυνσης, γιατί έχεις να σκεφτείς και να προλάβεις να κάνεις τόσα άλλα πράγματα με το μυαλό σου, που δεν είναι η στιγμή κατάλληλη να εξεταστείς και στην ικανότητά σου στην πρόσθεση/αφαίρεση κλπ με το χέρι.
Κι επιπλέον, το "Δε βαθμολογούμε ορθογραφία" δε νομίζω ότι αναφέρεται σε περιπτώσεις τύπου "Σίμαιρα ι κροίσι στην ελάδα έχη επηρεάσοι πολή κόσμο....", αλλά πιο πολύ στο ότι αυτό που θα κοιτάξει ο εξεταστής που θα βαθμολογήσει το γραπτό, είναι εάν έχει πιάσει σωστά το θέμα ο μαθητής και πώς έχει αναπτύξει τη σκέψη του και τις θέσεις του, παρά το αν του έχουν ξεφύγει 5-6 ορθογραφικά σε όλο το γραπτό.
Αυτός που δεν ξέρει να γράφει το όνομά του δε θα φτάσει καν στο κόσκινο "δε βαθμολογούμε ορθογραφία", ούτε είναι αυτό το φαινόμενο που τον έφαγε και δεν έμαθε ποτέ να γράφει το όνομά του.
Οσον αφορά την ευθύνη της κοινωνίας/κράτους/οικογένειας κλπ το ανέφερα και σε προηγούμενο ποστ.
Μιλάμε για ορθογραφία.
Βλέπεις λέξεις καθημερινά μπροστά σου γραμμένες.
Να μιλούσαμε για παιδεία σε άλλους τομείς που το πράγμα είναι όντως δύσκολο και θέλει σμίλεμα από μικρή ηλικία κι από το σπίτι από το σχολείο κι από παντού να το καταλάβω.
Ο ανθρωπισμός, το να μη γίνεις φασισταριό, σταρχιδιστής, το να νοιάζεσαι και για κανάν άλλον εκτός από την πάρτη σου, το να ανοίγεις και κανένα βιβλίο εκτός από το playboy, το να πηγαίνεις και κανά θέατρο την Κυριακή εκτός από το γήπεδο, είναι πράγματα ΔΥΣΚΟΛΑ που αν ΠΟΤΕ & ΚΑΝΕΙΣ δε σου τα έδειξε (όπως έχει συμβεί με το 90βάλε% του ελληνικού λαού) θέλει τρομερή υπέρβαση να πάρεις την πρωτοβουλία να τα κάνεις από μόνος σου.
Κι έχουμε φαγωθεί για τέτοια θέματα (όχι εσύ κι εγώ) εδώ μέσα, "περί του μαζί τα φάγαμε", περί του αν οι αγρότες κάνανε τις επιδοτήσεις μερσεντέδες κλπ.
Αυτά είναι δύσκολο να τα κάνεις αλλιώς αν έχεις μεγαλώσει σε ένα κόσμο που όλοι τα κάνουν έτσι.
Η γ@μημένη η ορθογραφία ΔΕΝ είναι ένα από αυτά.
ΥΓ. Να δεχτώ ότι φταίει η ποϊτάνα η κενωνία που βγαίνει "τεμπέλικη στο μυαλό" η νέα γενιά, ναι να το δεχτώ. Και αυτό έχει μια κάποια προέκταση και στην ορθογραφία και σε άλλα. Αλλά μην το παραξηλώνουμε κιόλας.
ωραία ρε πιπάκια....
πόσοι είναι εδώ μέσα τόσο ανορθόγραφοι που βγαίνουν σε μερικούς τα μάτια και μην πω τι άλλο που ανοίξαμε θέμα και το συζητάμε δεκαέξι σελίδες ήδη????
ΕΔΙΤ
ένας ο ΓΙΑΓΙΑΣ, που το είπε και μόνος του.... (θέλω να γράψω κάτι τωρα αλλά δεν θα το γράψω γιατί θα ανοίξουν οι ασκοί του αιόλου και θα γίνει της κριμαίας - όχι για τον ΓΙΑΓΙΑ πάντως)
άλλος?
Μπερδεύεις το αν ένα εκπαιδευτικό σύστημα είναι σωστό ή λάθος (η αλλαγή ή βελτίωση είναι άλλο θέμα), με το ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δεν κάνω λάθος, όλοι μας πάνω κάτω με το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα μεγαλώσαμε, και το αν μάθαμε ορθογραφία δεν έχει να κάνει με τον δάσκαλο ή με τους γονείς αλλά και με τις επιλογές για τις προτεραιότητες που βάζει ο καθένας.
Πλάκα έχει το ανάθεμα στην "άτιμη κΕνωνία" και στην δύσκολη παιδική ηλικία, αλλά μην ξεχνάμε οτι ο (και) λαός ήθελε εισαγωγές με βαθμούς ακόμα και κοντά στο 0με το επιχείρημα, οτι οι μορφωμένοι πολίτες ποτέ δεν έβλαψαν μια κοινωνία...