Νομίζω οτι συγκρίνει το 1190 με μία εξάτμιση μέ κάποιο μηχανάκι με δύο εξατμίσεις;;; κάποια ίσως μετατροπή του 1190;; και οτι θα έπρεπε ο εγκέφαλος να μπορεί να διορθώσει το μείγμα;
Νομίζω οτι συγκρίνει το 1190 με μία εξάτμιση μέ κάποιο μηχανάκι με δύο εξατμίσεις;;; κάποια ίσως μετατροπή του 1190;; και οτι θα έπρεπε ο εγκέφαλος να μπορεί να διορθώσει το μείγμα;
Για το 990 μιλάω.
Ride till the end....isle of man style!
William Joseph "Joey" Dunlop, OBE (February 25, 1952 - July 2, 2000)
Τα 950/990 adv εχουν 2σε2 εξατμισεις και αλλαγες τελικων επιφερουν τεραστια διαφορα στον τροπο που λειτουργει το μοτερ.
Μη συγκρινεις με το χχ που εχει (νομιζω) 4-2-1-2 και το μπουσα που εχει 4-2-2. Το τελευταιο παρεπιτπτονως μιας και το εχω να σου πω οτι με ανοιχτα τελικα ψιλοσερνεται χωρις αλλο χαρτη και ο ψεκασμος ειναι τιγκα στις τρυπες.
Επισης ΚΑΝΕΝΑ μηχανακι δεν μπορει πραγματικα να ανταπεξελθει αλλαγης τελικου γιατι σε ανοιχτο βροχο δεν υπαρχει τροπος να γινει κατι τετοιο. Η μαμα ecu δουλευει σε κλειστο μεχρι αντε το πολυ 20% ανοιγμα γκαζιου. Απο κει και περα ειναι guesswork. Μαλιστα προσφατως οδηγησα zzr1400 με ανοικτες ακραπες ΧΩΡΙΣ και ΜΕ ταπες. Καμια σχεση πριν και μετα και εχει και 4-2-1-2 εξατμισεις.
Τελος, δεν θα υπερασπιστω τους χαρτες της ακραποβιτς (ουτε της ΚΤΜ) και εχω κατ'εξακολουθηση πει οτι τα ΚΤΜ θελουν το καθενα τον δικο του χαρτη με στοργη και προδερμ. Οταν γινει αυτο δουλευουν εξαιρετικα καλα και με οικονομια εντος φυσιολογικοτατων οριων.
Τελευταία τροποποίηση από DrBig; 07/09/2014 στις 17:55.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Διαφωνούμε σε πολλά ιδίως στις 2 πρώτες παραγράφους αλλά θα ξεφύγω από το θέμα αν το συνεχίσω.
Δεν είπα να υπερασπιστείς του χάρτες της Akrapovic.Απλά λέω ότι κάθε χάρτης είναι διαφορετικός από κινητήρα σε κινήτηρα,από μέρος σε μέρος,από χώρα σε χώρα.Επιμένω στο κάθε μηχανάκι τον δικό του χάρτη και όχι πρόγραμμα κονσέρβα,όπως λες και εσύ.
Οπότε κρατάω το τέλος που επιβεβαιώνεις ότι θέλουν κάποια επιπλέον προσοχή στο θέμα αυτό.
Ride till the end....isle of man style!
William Joseph "Joey" Dunlop, OBE (February 25, 1952 - July 2, 2000)
Μιλώντας για AFR και οι χάρτες που κυκλοφορούν στο ktmsmt.com για SMT είναι φτιαγμένοι με pcv και autotune με target AFR 13.1-13.2 (με O2 sensors απενεργοποιημένους)
Μόνο ο τελευταίος #20 είναι με διαφορετικό AFR
Κάπου έχει και το AFR σε default χαρτες και στον acrapovic αλλά δεν το βρήκα τώρα..
Πάντως χωρίς να κατέχω τα τεχνικά του drbig και των υπολοίπων ιδίως ο lc8 έχει αρκετές αποκλίσεις απο μηχανάκι σε μηχανάκι, από βενζίνη σε βενζίνη και λοιπές συνθήκες οπότε φυσικά ένας custom χάρτης θα ήταν το ιδανικό. Αναλόγως και τι θέλει ο καθένας από τη μηχανή του (επιδόσεις, κατανάλωση, γεμάτες μεσαίες, μέγιστη ιπποδύναμη κλπ).
Και άλλα μηχανάκια έχουν τρύπες αλλά δεν κάνουμε έτσι![]()
Τελευταία τροποποίηση από xaotikos; 07/09/2014 στις 23:07.
Αν δεν εχεις λαμδα την εκατσες την βαρκα (απο θεμα καταναλωσης).
Η καλλιτερη λυση ειναι autotune, αλλα με το τελευταιο πανω στην μηχανη και συνεχεια ενεργο ωστε ο ψεκασμος να ειναι σε κλειστο βροχο παντου και παντα. Θαυμαστο γκατζετ....Υποτιθεται βγαινει μονο για 09+ μοντελα, αλλα οπως εχω καταλαβει δουλευει και στα προηγουμενα.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Εγώ θα σου έλεγα πως αν σκοπεύεις να κάψεις 7 λίτρα στο ταξίδι με μεγάλο ΚΤΜ καλύτερα να πάρεις κάτι άλλο. Όπως σου έγραψαν πιο πίσω το μηχανάκι για να κάψει 7 πρέπει κυριολεκτικά να σέρνεται στα όρια του σκορτσαρίσματος, (στο έγραψαν αλλά το πέρασες στα ψιλά...) συνεπώς το κριτήριο που έθεσες στον προβληματισμό σου δεν εκπληρώνεται από αυτόν τον κινητήρα.
Ταξίδι με 6-7 λίτρα κατανάλωση κάνουν ένα σωρό μικρότερα on-off και μάλιστα με αρκετά περισσότερα χλμ από τα 110-120 max του lc8.
Βέβαια αν κάνεις καμιά βόλτα με διάφορα κλαμπάκια μοτό με τόσα θα πηγαίνεις στις εθνικές (μόνο) και Αρκετά λιγότερα στους Ελληνικούς B roads (θα δεις όμως αρκετές ασορτί κορντούρες)
Τελικά αν θέλεις και μπορείς να ανακαλύψεις τις χαρές που μπορεί να προσφέρει αυτός ο κινητήρας ετοιμάσου για μεγάλες καταναλώσεις.
Γενικά δεν καταλαβαίνω γιατί στη σημερινή οικονομική συγκυρία τα μεσαία on-off δεν λαμβάνονται σοβαρά υπ όψιν. Τη στιγμή μάλιστα που ταξιδεύουν με 140-150 για πλάκα και καίνε αισθητά λιγότερο.![]()
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
@DrBig - @iliasfyntanidis
Ο lc8 με μαμά εξατμίσεις (και καταλύτη) καίει λιγότερο και αν ναι σε ποια κλίμακα;
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Εξαρταται πως οδηγεις.
Αν θελεις μεγιστη δυνατη οικονομια απο adv και εισαι διατεθειμενος να το οδηγεις σα βστρωμ τοτε το κρατας μαμα και ελεγχεις τι κανει ο χαρτης, εν αναγκη τον δαχτυλιαζεις.
Αν δεν θελεις να το οδηγεις σα βστρωμ αλλα σα πυραυλο, τοτε καλλιτερη οικονομια εχεις με φιλτρο ITG και ανοιχτες εξατμισεις.
Για μια ενδιαμεση κατασταση οδηγησης επιλεγεις μαμα φιλτροκουτι και ακραπες με ταπες, η ITG με ακραπες και ταπες.
Σε καθε περιπτωση μεγιστη οικονομια (και το καλλιτερο δυνατο γκαζι για το στησιμο) εχεις με PCV+autotune ανεξαρτητως εξατμισεων η φιλτρου και αυτο θα κανει μεγαλυτερη διαφορα απο την επιλογη εξατμισεων.
Τελευταία τροποποίηση από DrBig; 08/09/2014 στις 09:26.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Ευχαριστώ!![]()
it's all a matter of perception
ο ορισμός του ανθρωπάκου: look on and do nothing
Δεν γνωρίζω πόσο καίει,αλλά από αυτά που διαβάζω καταλαβαίνω ότι είναι αρκετά βενζινοφόρος κινητήρας.
Παραπάνω διάβασα για Target AFR 13.2 ενώ ''κανονικά'' θα έπρεπε να έχει 14.7
Το 14.7 με το 15.2 είναι περίπου ένα λίτρο στα 100 χιλιόμετρα.Τσεκαρισμένο με άγραφο.
Παραπάνω λέει ο γιατρός ότι ο κλειστός βρόγχος εξαντλείται στο 20% του ανοίγματος του γκαζιού.Εγώ λέω ότι αυτή είναι η μισή αλήθεια.
Μπορείς να πηγαίνεις με 35% ανοιχτό γκάζι και πάλι να είσαι σε κλειστό βρόγχο.14.7 δλδ
Ο κλειστός βρόγχος έχει να κάνει και με το ποσοστό του γκαζιού,και με το πόσο γρήγορα το ανοίγεις και φυσικά με την περιοχή στροφών.
Στο αυτοκίνητο μου που έγινε πεδίο δοκιμών με κόκκινο στις 7200 κινούμαι κανονικά με 4000 στροφές σε κλειστό βρόγχο δλδ 14.7 αναλογία αέρα-βενζίνης.
Το ότι άνοίγεις το γκάζι στο 20% και μετά περνάς σε ανοιχτό βρόγχο(δλδ αν πάω στο 25% του γκαζιού)δεν ισχύει.Είναι μία τιμή η οποία απαλείφεται(δλδ 20% + )εφόσον παραμείνει ο χρήστης μέσα στα περιθώρια του χάρτη ο οποίος προσδιορίζεται από τα LTFT και STFT.Ανοίγεις το γκάζι ήερμα(βλέπεις την υποπίεση στον κινητήρα να ανεβαίνει και να πηγαίνει προς το 0) και αφού σταματήσεις να επιταχύνεις βλέπεις την υποπίεση να πηγαίνει πάλι προς το -550in/hg και μετά επιταχύνεις πάλι αργά αλλά μένοντας πάντα στο 14.7 άρα παραμένεις σε κλειστό βρόγχο(το voltage επίσης το πιστοποιεί αυτό)
Αντιγράφω από τον γιατρό τα παρακάτω
Τα 950/990 adv εχουν 2σε2 εξατμισεις και αλλαγες τελικων επιφερουν τεραστια διαφορα στον τροπο που λειτουργει το μοτερ.
Μη συγκρινεις με το χχ που εχει (νομιζω) 4-2-1-2 και το μπουσα που εχει 4-2-2. Το τελευταιο παρεπιτπτονως μιας και το εχω να σου πω οτι με ανοιχτα τελικα ψιλοσερνεται χωρις αλλο χαρτη και ο ψεκασμος ειναι τιγκα στις τρυπες.
Επισης ΚΑΝΕΝΑ μηχανακι δεν μπορει πραγματικα να ανταπεξελθει αλλαγης τελικου γιατι σε ανοιχτο βροχο δεν υπαρχει τροπος να γινει κατι τετοιο. Η μαμα ecu δουλευει σε κλειστο μεχρι αντε το πολυ 20% ανοιγμα γκαζιου. Απο κει και περα ειναι guesswork. Μαλιστα προσφατως οδηγησα zzr1400 με ανοικτες ακραπες ΧΩΡΙΣ και ΜΕ ταπες. Καμια σχεση πριν και μετα και εχει και 4-2-1-2 εξατμισεις.
Το ΧΧ έχει όντως 4-2-1-2 εξατμίσεις και το hayabusa 4-2-2 όμως με σύστημα εξαγωγής παίρνουν πάνω από 8 άλογα χωρίς την χρήση χάρτη.Δεν είναι το γεγονός ότι λειτουργούν τόσο διαφορετικά από ότι το 990.Και αυτά παράγουν δύναμη η οποία τροφοδοτείται αναλόγως.
Δεν θα γράψω κανένα μηχανάκι ούτε κανένα αυτοκίνητο γιατί δεν μπορούμε να τα δοκιμάσουμε όλα αλλά θα πω ότι οι πλειοψηφεία των κινητήρων εσωτερικής κάυσης έχουν την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν σε αλλαγές της τάξης του +10% χωρίς καμμία εξωτερική επέμβαση από τον χρήστη αλλά από τον ίδιο τον κατασκευαστή.Και εγώ έχω οδηγήσει ΧΧ με τελικά και hayabusa επίσης.Καλύτερα τα βρήκα.
Ο κύλινδρος σου,το φιλτροκούτι σου,τα μπεκ σου δουλεύουν στο 80% της μέγιστης απόδοσης του.Έχεις δει duty cycle στα μπεκ σου στον κόκκινο?Περίπου στο 80-82%.Το πότε τερματίζει το φιλτροκούτι σου από πλευράς χωρητικότητας ή το πόσο γεμάτος είναι ο θάλαμος κάυσης σου πάλι στο max της απόδοσης του κινητήρα.
Δεν έχω τσεκάρει όλους τους κινητήρες και ούτε έχω τον χρόνο ούτε τα λεφτά να το κάνω αλλά ένα παράδειγμα για την κατανάλωση σε απλά καθημερινά αυτοκίνητα.
Με κλειστό γκάζι και ταχύτητα μέσα σε φάση ρολλαρίσματος
1)Στo toyota μου τα μπεκ είναι κλειστά AFR 21
2)Στο Mazda μου τα μπεκ είναι κλειστά AFR 21
3)Στο Citroen C2 τα μπεκ είναι ανοιχτά και ψεκάζουν κανονικότατα
Ride till the end....isle of man style!
William Joseph "Joey" Dunlop, OBE (February 25, 1952 - July 2, 2000)