Σελίδα 3 από 9 ΠρώτοΠρώτο 12345678 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 31 έως 45 από 121

Θέμα: Αεροψυξη vs Υδροψυξη

  1. #31
    Αυτό με ξενίζει εμένα λοιπόν, το "κατάθεση απόψεων" κλπ...
    Τι άποψη να έχεις για το ψυγείο; Κάνει τη δουλειά του και άρα το μοτέρ δεν καταστρέφεται και τέλος.
    Είναι πιο αποδοτικό το μεν από το δε; Μπορεί αλλά και τι σημασία έχει αφού το μοτέρ δουλεύει σωστά και έτσι και αλλιώς.

    πχ στο Bandit που το 2007 έγινε 650 υδρόψυκτο από 650 αερόψυκτο, η διαφορά στην ιπποδύναμη ήταν αστεία ανάμεσα στα δύο μοτέρ (δυναμομετρήσεις περιοδικών συγκρίνω), η διαφορά σε κιλά μεγάλη υπέρ του αερόψυκτου. Η αξιοπιστία του ενός και του άλλου μοτέρ η ίδια, διαστήματα σέρβις τα ίδια, το μόνο που άλλαξε ήταν οι απαιτήσεις για έλεγχο βαλβίδων που έγιναν πιο αραιές στο υδρόψυκτο. Επί προσωπικού, προτιμώ τον παλιό κινητήρα. Ο ήχος του πολύ χαρακτηριστικός (αν και το πιο νέο στρόφαρε πιο ωραία ψηλά) και από πλευράς κατανάλωσης, ίδια ακριβώς.

    Για την αποτελεσματικότητα της υδρόψυξης δεν υπάρχει αμφιβολία. Αλλά το κατά πόσον είναι πραγματικά το σούπερ απίθανο και απαραίτητο πράγμα... Έγινε απαραίτητη μαζί με τις προδιαγραφές ρύπων γιατί έκανε τον κινητήρα απόλυτα προβλέψιμο.


    Το VS εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω...

  2. #32
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    edited
    Το gsx f 750 που είχα για πολύ καιρό δεν παρουσίασε ποτέ πρόβλημα
    Σε υδροψυκτα έχω δει να κολλάνε αντλίες, θερμοστατες, να πετάγονται νερά κλπ
    Σε αεροελαιοψυκτα δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο
    Ίσως η προσθήκη βεντιλατερ σε ψυγείο λαδιού να βελτιωνε την θερμοκρασία λειτουργίας
    Κατ εμε ένας συνδυασμός και των δύο θα ήταν ότι καλύτερο
    Τελευταία τροποποίηση από OldMan; 17/09/2014 στις 16:20.

  3. #33
    Το μπαμπούρι Το avatar του/της Bradipous
    Εγγραφή
    25/08/2012
    Μηνύματα
    1.171
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος

    Σε υδροψυκτα έχω δει να κολλάνε αντλίες, θερμοστατες, να πετάγονται νερά κλπ
    Σε αεροελαιοψυκτα δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο
    Ίσως η προσθήκη βεντιλατερ σε ψυγείο λαδιού να βελτιωνε την θερμοκρασία λειτουργίας
    Κατ εμε ένας συνδυασμός και των δύο θα ήταν ότι καλύτερο
    Κρυφό BMWδακιας ο ο σουτερ...

  4. #34
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Απλά
    Το ψυκτικό μέσο -νερο/παραφλου ,που ψυχει ένα μοτέρ, κύλινδρο κλπ
    Δεν θα ήταν καλύτερα και δεν θα απέδιδε καλύτερα αν σε συνδυασμό με το ψυγείο νερού ,λειτουργούσε καθένα ψυγείο λαδιού ώστε να κρατάει και το λάδι σε ποιο χαμηλές θερμοκρασίες?
    Στο αμάξι δεν είχα ψυγείο λαδιού
    Απ όταν τοποθέτησα παρατήρησα μείωση της θερμοκρασίας λαδιού (από το αντίστοιχο όργανο )ακόμα και σε παρατεταμένο σκίσιμο, έδω να σημειώσω ότι υπάρχει και βαλβίδα θερμοστατικη στο ψυγείο λαδιού, που ανοίγει από κάποια θερμοκρασία και μετά την διοδο προς το ψυγείο, επίσης τα λάδια στις αλλαγές φαίνονται λιγότερο ταλαιπωρημένα

  5. #35
    έτσι για την κουβέντα λοιπόν, ας πάρουμε περιπτώσεις με ή χωρίς υγρόψυξη....
    το μεκανάκι του φιλαράκου μου του Αντώνη ένα wr450f έχει υγρόψυξη, η οποία υποτίθεται κρατάει την θερμοκρασία σταθερή κουλουπου κουλουπου, αν κολλήσει στη λάσπη, ή μείνει σε καμιά ανηφόρα παλεύοντας με τη σάρα, και το παλέψει για κανα 1-2-3λεπτο το μηχανάκι βράζει ολόκληρο, και πέφτει η απόδοσή του....
    Κι όμως η yamaha σαν κατασκευαστής λέμε ότι ξέρει τι κάνει και γνωρίζει που έβαλε τι... ωστόσο δεν σκέφτηκε να βάλει ένα βεντιλατεράκι στο ψυγείο, κάτι που πολλοί κάνουν σαν πατέντα, και φτιαχνουν λίγο τα πράγματα.. Βέβαια θα μου πεις απ' την άλλη αν έβαζε και ανεμιστηράκι τι σόι αργαλείο θα πούλαγε....!
    Τεσπα, να ένα παράδειγμα που η απόδοση δεν παραμένει σταθερή... θα μου πεις το συγκεκριμένο παράδειγμα αφορά ένα αρκετά πιεσμένο μοτέρ...
    Τα ίδια παθαίνει και το xt350 μου που είναι αερόψυκτο και αν ανέβω όλη τη Συγγρου με 100 χλμ και πέσω σε φανάρι επάνω στην Αθήνα μετά κρεμάει... τι να τα κάνεις, θερμοκρασία είναι και σε κάποιες συνθήκες ότι και να κάνεις δεν αποβάλεται με τίποτα εκτός κι αν έχεις ψυγείο νερού, λαδιού, βεντιλατέρ, και 15 βαθμους θερμοκρασία περιβάλλοντος! τι να πουν και τα τουρμπο-κομπρέσσορ δηλαδή που σκάνε και κρεμάνε...!

  6. #36
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.892
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Απλά
    Το ψυκτικό μέσο -νερο/παραφλου ,που ψυχει ένα μοτέρ, κύλινδρο κλπ
    Δεν θα ήταν καλύτερα και δεν θα απέδιδε καλύτερα αν σε συνδυασμό με το ψυγείο νερού ,λειτουργούσε καθένα ψυγείο λαδιού ώστε να κρατάει και το λάδι σε ποιο χαμηλές θερμοκρασίες?
    Στο αμάξι δεν είχα ψυγείο λαδιού
    Απ όταν τοποθέτησα παρατήρησα μείωση της θερμοκρασίας λαδιού (από το αντίστοιχο όργανο )ακόμα και σε παρατεταμένο σκίσιμο, έδω να σημειώσω ότι υπάρχει και βαλβίδα θερμοστατικη στο ψυγείο λαδιού, που ανοίγει από κάποια θερμοκρασία και μετά την διοδο προς το ψυγείο, επίσης τα λάδια στις αλλαγές φαίνονται λιγότερο ταλαιπωρημένα
    ενα gpz600 που ειχα δει ειχε και τους 2 τυπους ψυγειων

  7. #37
    Το μπαμπούρι Το avatar του/της Bradipous
    Εγγραφή
    25/08/2012
    Μηνύματα
    1.171
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Απλά
    Το ψυκτικό μέσο -νερο/παραφλου ,που ψυχει ένα μοτέρ, κύλινδρο κλπ
    Δεν θα ήταν καλύτερα και δεν θα απέδιδε καλύτερα αν σε συνδυασμό με το ψυγείο νερού ,λειτουργούσε καθένα ψυγείο λαδιού ώστε να κρατάει και το λάδι σε ποιο χαμηλές θερμοκρασίες?
    Στο αμάξι δεν είχα ψυγείο λαδιού
    Απ όταν τοποθέτησα παρατήρησα μείωση της θερμοκρασίας λαδιού (από το αντίστοιχο όργανο )ακόμα και σε παρατεταμένο σκίσιμο, έδω να σημειώσω ότι υπάρχει και βαλβίδα θερμοστατικη στο ψυγείο λαδιού, που ανοίγει από κάποια θερμοκρασία και μετά την διοδο προς το ψυγείο, επίσης τα λάδια στις αλλαγές φαίνονται λιγότερο ταλαιπωρημένα
    Νομιζα συνδιασμο αεροψυκτου - υγροψυκτου εννοουσες, εξου και οι κατηγοριες για μπεμβεδολαγνια.
    TO AVOID HELL-MET ALWAYS WEAR HELMET
    GO AT LEAST ONCE A YEAR TO A PLACE YOU HAVE NEVER BEEN BEFORE!

  8. #38
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Σταμ πολλοί χωματεροι φίλοι που έχω καταφεύγουν σε αυτήν την μετατροπή -βεντιλατερ-για να περιορίσουν το πρόβλημα
    Και δεν εννοούσα συνδυασμό αεροψυκτο υδροψυκτου
    Αλλά αεροελαιοψυκτου και υδροψυκτου

  9. #39
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Σταμ πολλοί χωματεροι φίλοι που έχω καταφεύγουν σε αυτήν την μετατροπή -βεντιλατερ-για να περιορίσουν το πρόβλημα
    Και δεν εννοούσα συνδυασμό αεροψυκτο υδροψυκτου
    Αλλά αεροελαιοψυκτου και υδροψυκτου
    η δημοσίευσή μου δεν ήταν σε απάντηση της δικής σου...
    ήταν γενική για το νήμα, καθαρά για να ανοίξει η συζήτηση πέραν των αριθμών και της φυσικής...
    οι εταιρίες σίγουρα διαβάζουν τους αριθμούς και τους τύπους αλλά πιθανότατα λαμβάνονται αποφάσεις και βάσει άλλων στοιχείων και επιλογών... Αν βάζαμε έναν φυσικό-μαθηματικό να σχεδιάσει μία μοτοσυκλέτα μάλλον θα ήταν κάτι πολύ διαφορετικό και μη υλοποιήσιμο.....

  10. #40
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.081
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Οταν το μηχανακι του φιλου σου αρχισε να βγαζει ατμο απο τα ψυγεια διπλασιασε την αποδοση ψυξης και εσωσε το μοτερ (προυποθετοντας οτι οταν δεις το μηχανακι να ατμιζει το σταματας).
    Το ελαιοψυχτο στην ιδια κατασταση τι θα κανει?

    Και αντε και το ακουσες λοιπων και αυτο... και? εχει καπια αξια αφου δεν θα καταλαβεις τι πως και γιατι;
    Σκοπος του θεματος (απο εμενα τουλαχιστον) ηταν να μην εξαρτομαστε απο την "αυθεντια" ή την αποψη του καθενος αλλα μαθαινοντας δυο μαμημενους τυπους να καταλαβουμε τι παιζει.

    Εγω δεν ασχολουμαι αλλο...
    Βρητε κανεναν πρωτοδεσμητη που τα ξερει αυτα καλα να σας εξηγησει.

    Τα αερόψυκτα (γιατί ελαιόψυκτο δεν υπάρχει ουσιαστικά) θα ανεβάσει παραπάνω θερμοκρασία στις ψήκτρες του κυλίνδρου και με δεδομένη θερμοκρασία περιβάλλοντος θα αποβάλει την περισσότερη θερμότητα.
    Δεν υπάρχει ο περιορισμός του ορίου βρασμού που θέτει το υγρό.

  11. #41
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από stefanos Προβολή μηνύματος
    Τα αερόψυκτα (γιατί ελαιόψυκτο δεν υπάρχει ουσιαστικά) θα ανεβάσει παραπάνω θερμοκρασία στις ψήκτρες του κυλίνδρου και με δεδομένη θερμοκρασία περιβάλλοντος θα αποβάλει την περισσότερη θερμότητα.
    Δεν υπάρχει ο περιορισμός του ορίου βρασμού που θέτει το υγρό.
    ...επισης θα διασταλει περισσοτερο το εμβολοχιτωνιο και δεν θα κολλησει ευκολα το πιστονι.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  12. #42
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.081
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Να βρεις ενα πρωτοδεσμητη και να τον βαλεις να συγκινει δυο αντιστοιχους κινητηρες (υδροψυχτο και αεροψυχτο) και οταν σου δωσει τα αποτελεσματα και δεις πως ακριβος θα συμπεριφερθει το καθε μοτερ βγαλε συμπερασματα.

    Το να συγκρινεις το XR με το WRF ειναι ανουσιο.
    α)Τα αυτονόητα δεν χρειάζονται επεξήγηση ούτε επιστημονική τεκμηρίωση.
    Θα χρειαζόταν τεκμηρίωση εάν έλεγα ότι το WRF θα μπορούσε να ήταν αερόψυκτο,
    η ότι το XR χρειάζεται υγρόψυξη.

    β)Σύγκριση δεν έκανα απλά μια μικρή διευκρίνηση στην λειτουργία του αερόψυκτου.

  13. #43
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.081
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Σε ενα κοματι μεταλλο που εχει γινει ηλεκτροκολληση με ποιον τροπο θα πεσει η θερμοκρασια πιο γρηγορα
    Αν το αφησεις μπρωστα σε ενα ανεμιστηρα?
    Αν το βουτηξεις σε ενα κουβα νερο εστω και 80C?
    Οπως είπα και παραπάνω το αυτονόητο δεν χρειάζεται επεξήγηση ούτε τεκμηρίωση.
    Με ένα κουβά νερού θα κάνεις ΚΑΛΥΤΕΡΗ δουλειά στο κρύωμα (οχι στην κόλληση).

    Στην περίπτωσή μας όμως τα αερόψυκτα σχεδιάζονται να ΜΗΝ έχουν ανάγκη τόσο αποτελεσματικής ψύξης.
    Είτε γιατί δεν γουστάρει κάποιος να κουβαλάει κουβά με νερό.
    Ειτε γιατί δεν θέλει να πληρώσει τον κουβά.
    Η γιατί φοβάται μην του χυθεί το νερό και δεν μπορεί να κάνει την δουλειά του.
    Απλά πράγματα.
    Το σύστημα ψύξης το επιβάλλουν ανάγκες στο σχεδιασμό και την παραγωγή όχι τι είναι το ΚΑΛΥΤΕΡΟ.
    Αν παράγεις κινητήρες 5 HP των 100€ για φρέζες και μπετονιέρες θα είσαι χαζός αν το κάνεις υγρόψυκτο που είναι αποδοτικότερο.
    Εάν παράγεις κινητήρες για WRF ΔΕΝ μπορείς να τον κάνεις αερόψυκτο. (αν το κάνεις όμως θα τους πάρεις τα σώβρακα)
    Το 50 η DKW προκειμένου να διαχειριστεί υψηλότερα θερμικά φορτία (για μεγαλύτερη ιπποδύναμη) έβγαλε στην παραγωγή
    διμεταλλικούς κυλίνδρους μέσα χυτοσίδηρος τα πτερύγια χαλκού ώστε να αποβάλουν γρήγορα θερμότητα με φυγοκεντρική χύτευση.
    Μετά βγήκαν μασίφ αλουμίνιο κύλινδροι...
    Σε γενικές γραμμές καλύτερα θα ήταν να είναι όλα αερόψυκτα, αλλά ΔΕΝ έχουμε φτάσει ακόμα εκεί.

  14. #44
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.575
    σε γενικες γραμμες το τελειο θα ηταν να μην υπηρχε συστημα ψυξης ωστε ολη η θερμοτητα να μετατρεπεται σε εργο στον στροφαλο οποτε θα ειχαμε τριπλασιασμο της ειδικης ισχυος των κινητηρων
    το παλευουν με κεραμικα υλικα και πανακριβα μεταλλα αλλα δεν εχουμε φτασει ακομα εκει

  15. #45
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Σε ενα κοματι μεταλλο που εχει γινει ηλεκτροκολληση με ποιον τροπο θα πεσει η θερμοκρασια πιο γρηγορα
    Αν το αφησεις μπρωστα σε ενα ανεμιστηρα?
    Αν το βουτηξεις σε ενα κουβα νερο εστω και 80C?
    Ειπα οτι αποχωρώ, αλλα βγήκα απο τα ρούχα μου.
    Και υστερα λές εμένα υπερβολικο.
    Εχει φτάσει ποτέ το μοτέρ σου θερμοκρασία ηλεκτροσυγκόλλησης;


    Αντε να πώ και εγώ τη χοντράδα μου, αν καεί το δάχτυλο σου θα το βουτήξεις σε νερό με τουλάχιστον 80 βαθμούς ή θα το φυσήξεις με τους 37 βαθμούς της αναπνοής σου; Αρα καλύτερη η αερόψυξη !!!!!!!!!!!
    Μην μου πείς θα το βάλω κάτω απο τη βρύση, δεν έχεις βρύση, εχεις νερό με 80 βαθμούς .
    Αν ο κατασκευαστής θέλει να κάνει αερόψυκτο μοτέρ με 200 άλογα, θα το κάνει και θα το ψύξει.Αυτο που δεν μπορεί να κάνει (τουλάχιστο συμβατικά) με το αερόψυκτο είναι να κρατήσει μια σταθερή υψηλή θερμοκρασία στον κινητήρα για να έχει καλύτερη απόδοση σε σχέση με το καύσιμο που καίει.
    Η θερμοδυναμική που τόσο μελέτησες δεν έχει να κάνει μονο με το πώς θα ψύξουμε αποτελεσματικά τα μέταλλα αλλα και πώς θα κάνουμε ενα κινητήρα με θερμοδυναμική απόδοση 25% να αποδίδει 26% για να έχουμε οικονομία στα καύσιμα και να ρυπαίνουμε λιγότερο το περιβάλλον (είτε με καυσαέρια είτε με θερμοτητα).
    Το ξέρεις οτι τα snowmobil είναι υγρόψυκτα;Λές να έχουν πρόβλημα να αποβάλλουν τη θερμοκρασία τους;
    Ο θερμοστάτης στα υγρόψυκτα ξέρεις για πιο λόγο είναι εκεί; Για να κρατάει σταθερά υψηλή θερμοκρασία. Στα αερόψυκτα δεν έχουμε αυτή τη δυνατοτητα (χωρίς κλαπε πτερύγια κλπ).
    Αν ήθελες να παρουσιάσεις συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ της υγρόψυξης εκεί θα έπρεπε να πατήσεις και οχι στην απόδοση της ψύξης.
    Αυτη την έχουν παρουσιάσει χρονια τωρα τοσο οι υγρόψυκτοι οσο και οι αερόψυκτοι.

Σελίδα 3 από 9 ΠρώτοΠρώτο 12345678 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. street VS enduro
    από anr11 στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 42
    Τελευταίο μήνυμα: 23/09/2014, 12:21
  2. Mercedes vs VW
    από cityfly στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 13
    Τελευταίο μήνυμα: 29/03/2010, 07:40
  3. 300v vs 5100
    από alex14 στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 19/12/2003, 16:07
  4. Castrol vs Bel Ray
    από alexander_g16 στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 12/12/2003, 13:34
  5. venzini(GR vs UK)
    από greekshadow στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 13/11/2003, 21:34

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF