Σελίδα 4 από 9 ΠρώτοΠρώτο 123456789 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 46 έως 60 από 121

Θέμα: Αεροψυξη vs Υδροψυξη

  1. #46
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από toyar Προβολή μηνύματος
    σε γενικες γραμμες το τελειο θα ηταν να μην υπηρχε συστημα ψυξης ωστε ολη η θερμοτητα να μετατρεπεται σε εργο στον στροφαλο οποτε θα ειχαμε τριπλασιασμο της ειδικης ισχυος των κινητηρων
    το παλευουν με κεραμικα υλικα και πανακριβα μεταλλα αλλα δεν εχουμε φτασει ακομα εκει
    Θυμάμαι πως η Kyocera είχε κατασκευάσει έναν πειραματικό "κεραμικό" diesel,κάπου μέσα στη δεκαετία του '80. Δεν προχώρησε το project,αν και τα πρώτα αποτελέσματα ήταν θετικά.

  2. #47
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Πρωτα θε πρεπει να μαθεις να συγκινεις πραγματα ιδιας κατηγορια και μετα να μαθεις πως λειτουργει ενα παραδειγμα.Ειναι η αποψη μου απο αυτα που εχω διαβασει εδω απο εσενα. Δεν εχω κανει πειραματα πανω σου για να σιγουρευτω αλλα αφου τα παντα τα θετουμε επειρικα-υποκοιμενικα αυτη ειναι η εκτιμηση μου.
    edited
    Καταλαβαίνω για τι πράγμα μιλάς, εσυ κατάλαβες τι έγραφες εδω μέσα;
    Εκατσες και αράδιασες ενα καρο τυπους που δεν ήξερες να εφαρμόσεις και να εξηγήσεις γράφοντας "πειράματα αποδεικνύουν οτι ... "
    Αυτο που δεν έχεις καταλάβει είναι οτι το υγρό στην υγρόψυξη απλώς μεταφέρει ποσά θερμότητας απο το κινητήρα στο ψυγείο,
    Λιγη σημασία έχει το πόση θερμότητα θα απορροφήσει απο τον κινητήρα ανα βαθμό θερμοκρασίας, χρόνο και λίτρο γιατί το αντίστροφο θα κάνει στο ψυγείο και τον ανάλογο χρόνο.
    Να στο πώ και λίγο διαφορετικά μιας και θεωρείς οτι είναι αποτελεσματικότερη η υγρόψυξη.
    Το ψυγείο, απλώς προσπαθεί να εξισοροπήσει τις θερμοκρασίες του υγρού που έχει στις κυψέλες με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Δεν πρόκειται ποτέ να κατεβάσει τη θερμοκρασία του υγρού σε θερμοκρασία χαμηλότερη του περιβάλλοντος.Το αντιστοιχο κάνει και ο αμιγώς αερόψυκτος,προσπαθεί να κατεβάσει τη θερμοκρασία του καρτερ-κυλίνδρου-κεφαλής (και οπου έχει ψύκτρες) στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

    Αν έχεις ενα κινητήρα υγρόψυκτο πχ 1000 κυβικά 100 άλογα και του βάλεις ψυγείο απο κινητήρα 400 κυβικά και 40 άλογα, θα μπορεσει ποτέ το ψυγείο να κρυώσει τον κινητήρα;
    Αν το πάρουμε ανάποδα, σε ενα αερόψυκτο τετράχρονο 250 κυβικά 25 άλογα του βάλουμε ψύκτρες στον κυλινδρο απο διχρονο 250 κυβικά 40 άλογα (μου ήρθε το διχρονο απο τις μεγάλες ψύκτρες) υπάρχει ποτέ περίπτωση να ζεσταθεί το μοτέρ ακόμα και σταματημένος;
    Ο κατασκευαστής ξέρει και προτού βγάλει κατι στην αγορά κάνει τη μελέτη του ακομα και σε θερμά κλιματα αν προκειται να κυκλοφορήσει εκεί το μοντέλο.
    Τα xjr1300 και το cb που βγαίνουν αερόψυκτα πιστευεις οτι θα ζεσταθούν και θα κολλήσουν;
    Η ενέργεια στη φύση δεν παρθενογεννάται και δεν εξαφανίζεται, είτε υγρόψυξη είτε ελαιόψυξη είτε αμιγώς απο τον κινητήρα αερόψυξη, τα ίδια ποσά θερμότητας καταλήγουν στο περιβάλλον μεσω του αέρα.
    Τέλος δεν είναι πάντα στόχος οι χαμηλές θερμοκρασίες οπως εχω γράψει πολλές φορές.
    Κάποια πράγματα είναι σχεδιασμένα να αποδίδουν καλύτερα σε υψηλή θερμοκρασία,ενα απο αυτά ειναι και ο κινητήρας .Η θερμοδυναμική λέει οτι οσο πιο ζεστός ειναι ο κινητήρας τοσο πιο αποδοτική είναι η χρήση του καυσίμου γιατί καταλήγει λιγό μικρότερο ποσο σε θερμότητα και περισσότερο σε κινητική ενέργεια.Κάποτε τα αυτοκινητα είχαν θερμοστάτη στους 70 βαθμούς, τωρα έχουν στους 95. Το αυτοκίνητο μου το χειμώνα στην συγκεκριμένη διαδρομή που κάνω για να πάω στη δουλειά μου καίει το χειμώνα μισό λιτρο ανα 100χιλιομετρα παραπάνω απ'οτι το καλοκαίρι. Εκει υπερτερεί η υγρόψυξη γιατί με κλειστο θερμοστάτη ζεσταίνει γρηγορότερα τον κινητήρα και δεν επηρεάζεται απο την εξωτερική θερμοκρασία οσο χαμηλή και αν είναι αυτη.
    Τελευταία τροποποίηση από OldMan; 17/09/2014 στις 16:27.

  3. #48
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Βαρεθικα να λεω τα ιδια και τα ιδια..

    1. Οταν "διδαχτικες" θερμοδυναμικη δεν σου εξηγησαν απο που βγηκαμε οι συντελεστες θερμικης μεταφορας (α ,λ, c κτλπ)? Ξερει τι ειναι οι πειραματικες μετρησεις;

    Και σε ξαναρωτάω, πειραματικές μετρήσεις για ποιόν κινητήρα; Υπάρχει κανένας μπούσουλας που να λέει οτι θα βάλεις αυτό το μέγεθος του ψυγείου αν θέλεις να το κάνεις υγρόψυκτο και απαγορεύεται να βάλεις μεγαλύτερο ή μικρότερο;
    Υπάρχει μπούσουλας που να λέει οτι αν έχεις αερόψυκτο θα βάλεις π.χ. ψύκτρες με παχος 2 χιλιοστα και πλάτος 2 εκατοστά περιμετρικά της κυλινδροκεφαλής; Η ένσταση μου στο όλο εγχειρημα σου είναι η γενίκευση. Τα πειράματα που έγιναν και απέδειξαν ολα οσα έγραψες ισχύουν για το συγκεκριμένο κινητήρα των πειραμάτων, οχι για όλους.
    Αν ο κατασκευαστής θέλει να βγάλει ενα υγρόψυκτο για μεσα στην πόλη θα βάλει μεγαλύτερο ψυγείο ΄και σε σημείο που να μην χρειάζεται να τρέχει το μηχανάκι για να ψύχεται επαρκώς, αν θέλει να βγάλει ενα μηχαάκι που η χρήση του να είναι ο δρόμος θα βάλει μικρότερο ψυγείο και ενδεχομένως βεντιλατερ, ισως και δυο βεντιλατέρ κτλ. Αντίστοιχα στα αερόψυκτα αν προορίζεται για χρηση στην πόλη θα έχει μεγαλύτερες ψύκτρες και ίσως να έχει και φουρφούρι οπως έχουν τα scooter.



    2. Αφου εισαι και "γνωστης της θερμοδυναμικης" θα ξερεις την τεραστια επιδραση που εχει η επιφανεια συναλλαγης. Το οτι το ψυγειο εχει πολυ μεγαλυτερη επιφανεια απο τις ψυχτρες του αεροψυχτου το αντιλαμβανομαστε εστω και τουτη την υστατη φορα?

    οχι δεν είναι απόλυτο γιατί δεν υπάρχει ένα μέγεθος ψυγείου όυτε ενα μέγεθος απο ψύκτρες σε κινητήρα και αν σου φέρω παραδείγματα οπως έκανα στο προηγούμενο πόστ θα με πάρεις απο τα μουτρα

    Το οτι το νερο εχει ΠΟΛΥ καλυτερο συτνελεστη απο τον αερα; Το οτι το παχος του μεταλλου επιδρα στην μεταδωση?

    Ναι φυσικά, αλλα το νερό δεν είναι κρυο απο τη θάλασσα, ζεσταινεται απο τον κινητήρα και χρησιμοποιεί τον αέρα καθώς περνάει απο τις κυψέλες του ψυγείου για να ξανακρυώσει. Αυτο που προσπαθώ (ίσως με λάθος τρόπο) να εξηγήσω είναι οτι δεν είναι το νερό ή οποιοδήποτε υγρό αυτό που ψύχει τον κινητήρα, είναι απλα το μέσο με το οποίο μεταφέρεται η θερμότητα απο τον κινητήρα προς το ψυγείο. Το ψυγείο ψύχει τον κινητήρα γυρίζωντας πίσω στον κινητήρα το ψυκτικό υγρό σε χαμηλότερη θερμοκρασία απ οτι το παρέλαβε. Και η διαφορά θερμοκρασίας εισόδου με έξοδο εξαρτάται απο το μέγεθος και υλικο του ψυγείου, τη θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και περιβάλλοντος, τον τύπο του ψυκτικού υγρού κλπ

    3. Το οτι ο μονος που καθετε και συγκρινει μηχανακια εισαι εσυ το αντιλαμβανεσε?

    Κι άλλοι σου δώσαν παραδείγματα οπως το bandit που έγινε υγρόψυκτο ή το cb1100 που βγήκε το 2013 αερόψυκτο
    Το οτι υπαρχουν πλεονεκτηματα για ενα κατασκευααστη να εχει ενα αποδοτικοτερο συστημα ωστε να μειωσει το βαρος και την αντισταση, αυξανοντας την υποδυναμη το διανοείσαι;Δεν σου ξαναγράφω για το θέμα βάρους αντίστασης και απόδοσης για να μην μαλώσουμε, αλλα ας πούμε οτι το αντιλαμβάνομαι

    4. Το οτι στα εχω πει ξανα ολα αυτα για 3η φορα;
    Κατσε λυσε καμια εξισωση (αφου το εχεις) πες μας τι συντελεστες εβαλες και τι αποτελεσματα εχεις και (δεν) τα ξαναλεμε.


    υ.γ. Το προβλημα δεν ειναι οτι εχει αγνοια ή οτι εχει μπερδευτει αλλα το οτι δεν θελει-μπορει να καταλαβει αυτα που γραφω.
    Ας αναλλαβουν οι μοντ (ειδικα ο παλιανθρωπας που εχει υπομονη και τακτ) εγω δεν ασχολουμε αλλο.
    Πως συμπεραίνεις οτι έχω άγνοια, επειδή δεν συμφωνώ μαζί σου;
    Τι εξίσωση να λύσω, έχουμε κανένα πρόβλημα, ή να κάτσω να υπολογίσω το ποσο αποτελεσματικά ψύχονται όλοι οι κινητήρες της υφηλίου και σε κάθε χρήση; Το πιθανότερο είναι οτι κάπου τα διάβασες και τα μετέφερες οπως εσύ τα κατάλαβες, θα ήταν ισως πιο εύκολο για εμάς τους "αδαείς" να είχαμε τουλάχιστον ενα Link απο την πηγή σου για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάς.

    Πάντως να ξέρεις οτι χάνεις το δίκιο σου οταν επιτίθεσαι και μιλάς άσχημα, μην ειρωνεύεσαι τον απέναντι σου γιατι πραγματικά δεν ξέρεις που μπορεί να τον συναντήσεις ή να τον χρειαστείς .
    Δεν είναι σε καμιά περίπτωση απειλή προς εσένα, το λέω γενικά .
    Και σε παρακαλώ αν είμαι κάπου λάθος σε αυτά που γράφω διόρθωσε με ,αλλιώς θα αρχίσω πάλι τα παραδείγματα και θα μιλάω για porsche αερόψυκτα κλπ
    Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 16/09/2014 στις 14:18. Αιτία: προσπαθω να το κάνω ευαναγνωστο

  4. #49
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.888
    τα πράγματα ειναι απλά.

    στη σημερινη εποχη σχεδον ολα τα καινουρια σοβαρα μοτο ειναι υδρόψυκτα (αυτο κατι λεει)
    εχουν βγει παπακια υδρόψυκτα και οτιδήποτε με επιδόσεις εχει ψυγείο, ολα τα νεα ταξιδιάρικα εχουν ψυγείο, τα χωμάτινα που ψοφάνε για μικρο βαρος εχουν ψυγειο

    τους κατασκευαστες συμφέρει η αεροψυξη καθος με αυτην καταφερνουν μικροτερη τιμη και γενικα εχουν λιγοτερα έξοδα κατασκευης (ψυγεια,σωληνακια,σχεδιασμός,ανλιες,τρυπια κυλινδρα που θελουν πολυπλοκα καλουπια,θερμοστατες κτλ)
    ολα αυτα κοστίζουν και ομως επιλεγουν να τα βαζουν στα μοτο και ας ειναι παγια τακτικη να μειώνουν οπως μπορουνε το κοστος κατασκευής (βλεπε μεταφορα εργοστασιων,χαμηλή ποιοτητα περιφερειακών/πλαστικων,χρησιμοποιηση παλιων ανταλακτικων για να μην πληρωνουν για σχεδιασμο καινούριων κτλ)

    αρα η υρδοψυξη για να την επιλεγούν οι κατασκευαστες αφου εχει και τοσο μεγαλο κοστος ειναι πολυ καλύτερη απο την αεροψυξη

    ισως να φταιει το κυνήγι επιδόσεων που πηγε εκει το πραγμα. αν δεν πηγαινε θα ειχαμε αερόψυκτα gsxr με 100 αλογα, varadero με 40 αλογα κτλ
    γιατι για πολλα αλογα θες ψυγειο (ποιο μικρες ανοχές,γρηγορότερη και ποιο καλη αποβολη θερμοτητας,η οποια ειναι και αναλογη των στροφων του κινητηρα)
    αρα εκει που το χρειαζεσαι εχεις περισσοτερη ψυξη και εκει που δεν το χρειαζεσαι λιγοτερη ελαστικη ψυξη

    αν δωσεις γκαζια τερμα σε υδρο το μοτερι ψυχετε παραπανω απο το συνηθισμένο γιατι η αντλια νερου δουλευει τερμα και εχεις και μεγαλη ροη αερα στο ψυγειο λογο ταχύτητας.
    στο αεροψυκτο εξαρτασε μονο απο την ροη του αερα

    σε περιπτωση burn out το αεροψυκτο θα ειχε μεγαλητερες φθορες λογο θερμοκρασιας.
    το υδροψυκτο θα αυξανε την ροη του νερου και αρα την ψυξη, αν ειχε και βεντιλατερ δεν θα χρειαζοταμ καν ροη αερα στο ψυγειο απο την ταχυτητα που ετσι και αλλιως δεν υπαρχει στο burn out

    ακομα για παραδειγμα ενα crypton x 135 μπορει να παει αθηνα-θεσσαλονικη καλοκαιρι χωρις σταση και να γυρισει χωρις να ανεβάσει θερμοκρασια ή να σπασει
    για πηγαινε κανε το ιδιο με ενα αεροψυκτο παπακι 135cc θα σου κολλήσει στα μισα

  5. #50
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Άρα αφού δεν μπορώ να βάλω ψυγείο στο Glx να βάλω ψυγείο λαδιού???

  6. #51
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kostaskk Προβολή μηνύματος
    σε περιπτωση burn out το αεροψυκτο θα ειχε μεγαλητερες φθορες λογο θερμοκρασιας.
    το υδροψυκτο θα αυξανε την ροη του νερου και αρα την ψυξη,
    Αυτό ξανασκεψου το λιγο, γιατί μπορεί να δουλευει η αντλια του νερού αλλα το νερό το ίδιο ψύχεται πολύ λιγότερο χωρίς ροή αερα στις κυψελιδες...

    Είναι ίσως η μονη περίπτωση που αν αφήσεις να δουλευουν σταματημενα ενα αερόψυκτο και ενα υδρόψυκτο (ίδιας ισχύος κινητήρα) το δευτερο θα τα φτύσει ΠΟΛΥ πιο γρήγορα...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #52
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kostaskk Προβολή μηνύματος
    τα πράγματα ειναι απλά.

    στη σημερινη εποχη σχεδον ολα τα καινουρια σοβαρα μοτο ειναι υδρόψυκτα (αυτο κατι λεει)
    εχουν βγει παπακια υδρόψυκτα και οτιδήποτε με επιδόσεις εχει ψυγείο, ολα τα νεα ταξιδιάρικα εχουν ψυγείο, τα χωμάτινα που ψοφάνε για μικρο βαρος εχουν ψυγειο



    αρα η υρδοψυξη για να την επιλεγούν οι κατασκευαστες αφου εχει και τοσο μεγαλο κοστος ειναι πολυ καλύτερη απο την αεροψυξη

    ισως να φταιει το κυνήγι επιδόσεων που πηγε εκει το πραγμα. αν δεν πηγαινε θα ειχαμε αερόψυκτα gsxr με 100 αλογα, varadero με 40 αλογα κτλ
    γ
    στο αεροψυκτο εξαρτασε μονο απο την ροη του αερα

    σε περιπτωση burn out το αεροψυκτο θα ειχε μεγαλητερες φθορες λογο θερμοκρασιας.
    το υδροψυκτο θα αυξανε την ροη του νερου και αρα την ψυξη, αν ειχε και βεντιλατερ δεν θα χρειαζοταμ καν ροη αερα στο ψυγειο απο την ταχυτητα που ετσι και αλλιως δεν υπαρχει στο burn out


    για πηγαινε κανε το ιδιο με ενα αεροψυκτο παπακι 135cc θα σου κολλήσει στα μισα
    ολα καλά και συμφωνώ, αλλα ο λόγος προς την υγρόψυξη είναι η καλυτερη ψύξη ; Το gsxr είχε ΜΟΝΟ 100 άλογα αρα μπορούσε και αερόψυκτο, ενώ το crypton εχει 15 ολόκληρα άλογα αρα θέλει υγρόψυξη;
    Και μιας και μιλάμε για παπάκια, εχω γράψει χιλιόμετρα πιτσιρικάς με το 90αρι το αερόψυκτο και χωρίς λάδια πήγαινε, οχι χωρίς υγρόψυξη !!!

  8. #53
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.773
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Άρα αφού δεν μπορώ να βάλω ψυγείο στο Glx να βάλω ψυγείο λαδιού???
    Τα θεωρώ πεταμένα λεφτά, Μήτσο, το glx είναι τέρας αντοχής και δεν θα δεις και ιδιαίτερη διαφορά. καλύτερα ρίξε τα λεφτα στο badit
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

  9. #54
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    ΒΑθΥΣ αναστεναγμος...
    Ολα οσα γραφεις ειναι λαθος αλλα εγω εχω πολυ λιγη διαθεση πλεον να "διδαξω" θερμοδυναμικη...
    [FONT=Arial Black]Πλάκα έχεις,
    ή δεν τα διάβασες ή δεν τα κατάλαβες ή είσαι δογματικος και απόλυτος.
    ολοι οι αερόψυκτοι και αεροελαιόψυκτοι κινητήρες στην τύχη δουλεύουν;[/FONT]


    Ειτε εχεις κυψελες, ειτε εχεις τετραγωνακια, ειτε εχεις φτερα, ειτε, ειτε, θα μπορουσενα να τα αντικαταστεισεις ολα με ΕΝΑ μακροστενο κομματι μεταλλο που να εχει την ιδια συνολικη επιφανεια και η αποδοση σου δεν θα επηρεαζοταν ιδιαιτερα. Μην σου πω οτι αν το κομματι αυτο ηταν πολυ λεπτο θα ειχε και καλυτερη ψυξη (θα εβρισκε και πιο φρεσκο αερα αλλα θα εβρισκε και στου στυλους της ΔΕΗ)... [FONT=Arial Black]Ακριβώς αυτο κάνουν οι ψύκτρες στον κινητήρα, πολλά μικρά κομμάτια μεταλλο με μεγάλη συνολική επιφάνεια.
    Αφου καταλαβαινόμαστε ρε Ορέστη !!![/FONT]


    Το νερο ναι μεν ειναι "απλα" μεταφορεας θερμοτητας αλλα ειναι ΠΟΛΥ καλυτερος στην δουλεια του απο οτι ο αερας. Συνδιαζοντας το αυτο με το οτι το ψυγειο μπορει να προσφερει ΠΟΛΥ πιο αποτελεσματικη ψυξη (κυριος λογο μεγαλυτερης συνολικης επιφανειας) και εχεις το αποτελεσμα. Ακομα και μεσα στον κινητηρα το νερο ερχετε σε επαγη με μεγαλη επιφανεια μεταλλου (εχει γυρο γυρο μεταλλο) και ειναι και πιο κοντα στην εστια θερμοτητας (αρα μεγαλυτερο ΔΘ).
    [FONT=Arial Black]ΤΟ νερό ειναι πολυ καλύτερος μεταφορέας της θερμότητας απ ότι ο αέρας, έλα όμως που ο ΑΕΡΑΣ ψυχει το νερό για να ψυξει αυτό με τη σειρά του τον κινητήρα.
    Πιο κοντά στην εστία θερμότητας είναι το λάδι, γι αυτο και οι ελαιοψυκτοι ψύχονται τοσο αποτελεσματικά για τα κυβικά τους και την ιπποδύναμή τους.
    Eπίσης πιο κοντά ειναι ο ατμοσφαιρικός αέρας που ψύχει τον κύλινδρο-πιστόνι και χώρο καύσης εκ των έσω (αυτο βέβαια ψύχει υγρόψυκτα και αερόψυκτα)[/FONT]

    Αυτη ειναι η θερμοδυναμικη ([FONT=Arial Black]αυτη δεν είναι ουτε μια τριχα απο το δεξί @ρχίδι της θερμοδυναμικής[/FONT]


    .
    [FONT=Arial Black]
    Για να μην τα βάζεις μαζί μου, συμφωνώ οτι η υγρόψυξη ( ή υδρόψυξη αν θέλεις) είναι αποτελεσματική (και δύσκολη βεβαια κατα την χυτευση), αλλα αυτό που κάνει ειναι να παίρνει το πρόβλημα απο εδώ και να το πηγαίνει εκει, δηλαδή να παίρνει την ζέστη απο τον κινητήρα και να την πηγαίνει στο ψυγείο. Μεγάλο μέρος της αποτελεσματικότητας της καθορίζεται απο την απόδοση του ψυγείου, αν δεν είναι αποτελεσματικό, δεν θα γυρίσει πίσω κρύο νεράκι (λιγότερο ζεστό για την ακρίβεια) και δεν θα ψυχθεί αποτελεσματικά ο κινητήρας.
    Μεγάλο ρόλο στην απόδοση του ψυγείου οπως σωστά ανέφερες παίζε η μεγάλη του επιφάνεια αν το ανοίξουμε και το απλώσουμε (Η μεγάλη βέβαια συνολική επιφάνεια έιναι λιγο εικονική γιατι χρειάζεται ροή αέρα για να λειτουργεί, αλλα ας πούμε οτι το λύσαμε με το βεντιλατέρ) .

    Η όλη ένσταση μου λοιπόν στο άρθρο σου είναι η εξής:
    αφού ο αέρας ψύχει τον κινητήρα στο αερόψυκτο,
    αφού δεν έχουμε περιορισμο στο μέγεθος απο τις ψύκτρες του κινητήρα και μπορούμε να τον κάνουμε οσο άσχημο και με μεγάλη επιφάνεια θέλουμε,
    αφού το μέγεθος του ψυγείου (το οποίο είναι αερόψυκτο) καθορίζει την απόδοση της υγρόψυξης,
    Γιατί τα υγρόψυκτα είναι αποτελεσματικά και τα αερόψυκτα όχι;
    Ειναι ή δεν ειναι ο άερας ο τελικος αποδέκτης της όλης θερμότητας του κινητήρα;
    Εξαρτάται ή οχι η μεταφορά της θερμότητας απο την συνολική επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον αέρα (ειτε ψύκτρες στον κινητήρα είτε ψύκτρες του ψυγείου;
    Γι αυτο το λόγο δεν μας νοιάζει αν στην υγρόψυξη χρησιμοποιούμε νερό ή λάδι ή οποιδήποτε άλλο υγρό ή ακόμα και στερεό αν είναι εφικτό, μας νοιάζει η θερμότητα να φτάσει μεσω μιας μεγάλης επιφάνειας στο περιβάλλον.


    Nα προσθέσω οτι και εγω υπερ της υγρόψυξης και γενικώς υπέρ της τεχνολογίας, οχι ομως για τους λογους που περιγράφεις, συνεχίζω να θερωρώ την αερόψυξη αποτελεσματικη[/FONT]
    Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 17/09/2014 στις 15:33. Αιτία: Γουστάρω υγρόψυξη για άλλους λόγους!

  10. #55
    old school gixxer Το avatar του/της alex14
    Εγγραφή
    27/01/2003
    Μηνύματα
    2.125
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kapnias Προβολή μηνύματος
    [FONT=Arial Black]



    Η όλη ένσταση μου λοιπόν στο άρθρο σου είναι η εξής:
    αφού ο αέρας ψύχει τον κινητήρα στο αερόψυκτο,
    αφού δεν έχουμε περιορισμο στο μέγεθος απο τις ψύκτρες του κινητήρα και μπορούμε να τον κάνουμε οσο άσχημο και με μεγάλη επιφάνεια θέλουμε,
    αφού το μέγεθος του ψυγείου (το οποίο είναι αερόψυκτο) καθορίζει την απόδοση της υγρόψυξης,
    Γιατί τα υγρόψυκτα είναι αποτελεσματικά και τα αερόψυκτα όχι;
    Ειναι ή δεν ειναι ο άερας ο τελικος αποδέκτης της όλης θερμότητας του κινητήρα;
    Εξαρτάται ή οχι η μεταφορά της θερμότητας απο την συνολική επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον αέρα (ειτε ψύκτρες στον κινητήρα είτε ψύκτρες του ψυγείου;
    Γι αυτο το λόγο δεν μας νοιάζει αν στην υγρόψυξη χρησιμοποιούμε νερό ή λάδι ή οποιδήποτε άλλο υγρό ή ακόμα και στερεό αν είναι εφικτό, μας νοιάζει η θερμότητα να φτάσει μεσω μιας μεγάλης επιφάνειας στο περιβάλλον.


    Nα προσθέσω οτι και εγω υπερ της υγρόψυξης και γενικώς υπέρ της τεχνολογίας, οχι ομως για τους λογους που περιγράφεις, συνεχίζω να θερωρώ την αερόψυξη αποτελεσματικη[/FONT]
    Ο Sonic ανεφερε ενα πολυ σημαντικο στοιχειο υπερ του υγροψυκτου. Την δυνατοτητα να κραταει σταθεροτερη (οχι παντα)
    την θερμοκρασια του κυλινδρου
    Στον αεροψυκτο, τουλαχιστον οπως τον ξερουμε, αυτο δεν γινεται στον βαθμο που γινεται με τον υγροψυκτο.
    Μπαμπα μην πεφτεις !!!!
    __________________
    suzuki bandit 650
    suzuki dr250 djebel
    piaggio medley 150

  11. #56
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από alex14 Προβολή μηνύματος
    Ο Sonic ανεφερε ενα πολυ σημαντικο στοιχειο υπερ του υγροψυκτου. Την δυνατοτητα να κραταει σταθεροτερη (οχι παντα)
    την θερμοκρασια του κυλινδρου
    Στον αεροψυκτο, τουλαχιστον οπως τον ξερουμε, αυτο δεν γινεται στον βαθμο που γινεται με τον υγροψυκτο.
    Οχι φίλε μου, δεν το είπε ο sonic αυτό,
    Το είπα εγώ και μάλιστα είπα οτι εκεί έπρεπε να πατήσει ο sonic ως πλεονέκτημα υπέρ του υγρόψυκτου.
    Και μάλιστα οτι επιτρέπει στους κατασκευαστές (σε συνδυσμό με τα νεα υλικα και τις μικρότερες ανοχές) να ανεβάσουν τη θερμοκρασία στην οποία λειτουργεί ο κινητήρας για να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα.Παλιά δουλεύαν στους 80 βαθμούς τωρα 95 και άνω.
    Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 17/09/2014 στις 16:50.

  12. #57
    old school gixxer Το avatar του/της alex14
    Εγγραφή
    27/01/2003
    Μηνύματα
    2.125
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kapnias Προβολή μηνύματος
    Οχι φίλε μου, δεν το είπε ο sonic αυτό,
    Το είπα εγώ και μάλιστα είπα οτι εκεί έπρεπε να πατήσει ο sonic ως πλεονέκτημα υπέρ του υγρόψυκτου.
    Και μάλιστα οτι επιτρέπει στους κατασκευαστές (σε συνδυσμό με τα νεα υλικα και τις μικρότερες ανοχές) να ανεβάσουν τη θερμοκρασία στην οποία λειτουργεί ο κινητήρας για να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα.Παλιά δουλεύαν στους 80 βαθμούς τωρα 95 και άνω.
    Εχεις δικιο. Sorry

    Μπαμπα μην πεφτεις !!!!
    __________________
    suzuki bandit 650
    suzuki dr250 djebel
    piaggio medley 150

  13. #58
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.888
    να πεταξω και γω μια απορια

    στα διχρονα gp προσπαθουσαν να κατεβασουν την θερμοκρασια του μοτερ (νερο να περναει οσο ποιο κοντα απο το μπουζι,λεπτες εξατμισεις, μεγαλα ψυγεια,power jets)
    ακομα κοιταγαν ο αερας που μπαινει στο μοτερ να ειναι οσο ποιο κρυος γίνεται (ram-air ή σωληνες που εφερναν αερα απο το μουτρο)

    ερευνες που ειχα δει ελεγαν οτι με καθε μειων 5 βαθμους στο ψυκτικο υγρο κερδιζαν μισο αλογο (μεχρι καποιο σημειο γιατι μετα εχει φθορες και κρυα κολλήματα)
    επισης σε δυναμομετρισεις διαφορων 2τ αεροψικτον βλεπεις οτι μετα απο μερικα ανοιγματα η αποδωση αρχιζει να πευτει και η πτωση ειναι αναλογη τις θερμοκρασιας του μοτερ

    αρα η συνολικη απόδοση (λογικα και η θερμοδυναμικη) αυξανονται οσο ποιο κρυο ειναι το μοτερ στα 2τ.
    ειναι λογικο στα 4τ να συμβαινει το αντιθετο?

    ο κρυος αερας εχει μεγαλη χωρητικότητα σε οξυγόνο.. τα μόρια ειναι πολυ κοντα.
    οταν ζεσταθει τα μορια αραιώνουν-διαστελονται η ιδια ποσοτητα αερα εχει λιγοτερα μορια οξυγόνου


    αν το καρμπυρατερ, φιλτροκουτι,πλαισιο, αυλοι,βαλβιδες,πιστονι, κυλινδρα ειναι ζεστα ζεσταινουν και τον αερα που μπαινει και μειωνουν την απόδοση του μοτερ σωστα?
    ο ιδιος ακριβος λογο που ολα τα μοτερ χανουν απόδοση οταν ανεβουν σε ενα ψιλο βουνο οπου ο αερας ειναι αραιός
    εκει ο αερας ειναι ποιο αραιος. λιγοτερο οξυγονο= λιγοτερη καυση αρα και μικροτερη απόδοση του μοτερ

    για αυτο δεν βαζουν και τα intercooler στα τουρμπο αυτοκινητα και λουζουν τα μοτερ με παγακια πριν απο αγωνα dragster?

    οποτε το κόβω (χωρις να ξερω) οτι στα αυτοκινητα το πηγαν απο τους 80 σε 90+ για λογους ρυπων ή οικονομιας καυσιμων και οχι για καλητερη αποδωση

  14. #59
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kostaskk Προβολή μηνύματος
    να πεταξω και γω μια απορια

    αρα η συνολικη απόδοση (λογικα και η θερμοδυναμικη) αυξανονται οσο ποιο κρυο ειναι το μοτερ στα 2τ.
    ειναι λογικο στα 4τ να συμβαινει το αντιθετο?
    [FONT=Arial]Θερμοδυναμική απόδοση του καυσίμου που καιμε, οσο πιο ζεστός ο κινητήρας, τοσο μεγαλύτερο ποσοστό του καυσίμου μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια[/FONT]
    ο κρυος αερας εχει μεγαλη χωρητικότητα σε οξυγόνο.. τα μόρια ειναι πολυ κοντα.
    οταν ζεσταθει τα μορια αραιώνουν-διαστελονται η ιδια ποσοτητα αερα εχει λιγοτερα μορια οξυγόνου

    αν το καρμπυρατερ, φιλτροκουτι,πλαισιο, αυλοι,βαλβιδες,πιστονι, κυλινδρα ειναι ζεστα ζεσταινουν και τον αερα που μπαινει και μειωνουν την απόδοση του μοτερ σωστα?
    ο ιδιος ακριβος λογο που ολα τα μοτερ χανουν απόδοση οταν ανεβουν σε ενα ψιλο βουνο οπου ο αερας ειναι αραιός
    εκει ο αερας ειναι ποιο αραιος. λιγοτερο οξυγονο= λιγοτερη καυση αρα και μικροτερη απόδοση του μοτερ

    για αυτο δεν βαζουν και τα intercooler στα τουρμπο αυτοκινητα και λουζουν τα μοτερ με παγακια πριν απο αγωνα dragster?

    οτι στα αυτοκινητα το πηγαν απο τους 80 σε 90+ για λογους ρυπων ή οικονομιας καυσιμων και οχι για καλητερη αποδωση
    καλά τα λές έτσι είναι, απλά εννοούν απόδοση καυσίμου και όχι αποδοση κινητήρα

  15. #60
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    03/04/2008
    Μηνύματα
    190
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sonic22 Προβολή μηνύματος
    Του ξαναλεω οτι το νερο ειναι καλυτερο απο τον αερα και σου ξαναλέω οτι ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΛΛΑ δεν έχεις άφθονο παγωμένο νερό, εχεις νερό που κρυώνει στο ψυγείο απο τον αέρα
    Του ξαναλεω οτι το ψυγειο εχει πολυ μεγαλυτερη επιφανεια και σου λέω οτι αν ήθελαν και χρειαζόταν θα είχε και ο αερόψυκτος μεγαλύτερη επιφάνεια με μεγαλύτερες ψύκτρες
    Του ξαναλεω οτι το νερο ειναι πιο κοντα στην πηγη της θερμοτητας μου λεει οτι το λαδυ ειναι πιο κοντααφού είναι πιο κοντά τι να σου πώ οτι δεν είναι;
    Θα του ξανα πω οτι το λαδυ εχει χαμιλοτερο συντελεστη απο το νερο ναι έχει αλλα ρχεται σε άμεση επαφή με το πιστόνι τον κύλινδρο κτλ.Τα ελαιόψυχτα εχουν μπέκ λαδιού κάτω απο το πιστόνι, γιατί; Για να του δημιουργούν μεγαλύτερη αντίσταση;Γιατί βάζουν ψυγείο λαδιού στους κινητήρες υψηλής απόδοσης;

    ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΛΑΒΕΝΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ!!! Και εσυ καθεσε και μου κανεις edit την αγανακτηση μου ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΟΥ!!!

    Εδω 4 φρορες του δειχνω το λαθος και αυτος ακομα κοιταει το δαχτυλο μου!!!Μηπως μου δείχνεις το δάχτυλο, γιατί λάθος δεν βλέπω;Αλήθεια που αποφάσισες στα 32 σου να ασχοληθείς με τη μετάδοση θερμότητας;και πού κάνετε πειράματα;.
    Μην με παρεξηγήσεις, δεν ειρωνεύομαι ειλικρινά ρωτάω.




    Εγγεφαλικο απο ανευρισμα θα με βρει στα 32 μου για την πουτανα την θερμοδυναμικη να βρισω αυτην μην βρισω κανεναν αλλο. Θερμοδυναμική παντως δεν μπορείς να την πείς,μιας και δεν εχουμε αλλαγη στη μορφή ενέργειας, απο θερμότητα πάμε σε θερμότητα σωστα;

Σελίδα 4 από 9 ΠρώτοΠρώτο 123456789 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. street VS enduro
    από anr11 στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 42
    Τελευταίο μήνυμα: 23/09/2014, 12:21
  2. Mercedes vs VW
    από cityfly στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 13
    Τελευταίο μήνυμα: 29/03/2010, 07:40
  3. 300v vs 5100
    από alex14 στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 19/12/2003, 16:07
  4. Castrol vs Bel Ray
    από alexander_g16 στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 12/12/2003, 13:34
  5. venzini(GR vs UK)
    από greekshadow στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 13/11/2003, 21:34

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF