edited
Καταλαβαίνω για τι πράγμα μιλάς, εσυ κατάλαβες τι έγραφες εδω μέσα;
Εκατσες και αράδιασες ενα καρο τυπους που δεν ήξερες να εφαρμόσεις και να εξηγήσεις γράφοντας "πειράματα αποδεικνύουν οτι ... "
Αυτο που δεν έχεις καταλάβει είναι οτι το υγρό στην υγρόψυξη απλώς μεταφέρει ποσά θερμότητας απο το κινητήρα στο ψυγείο,
Λιγη σημασία έχει το πόση θερμότητα θα απορροφήσει απο τον κινητήρα ανα βαθμό θερμοκρασίας, χρόνο και λίτρο γιατί το αντίστροφο θα κάνει στο ψυγείο και τον ανάλογο χρόνο.
Να στο πώ και λίγο διαφορετικά μιας και θεωρείς οτι είναι αποτελεσματικότερη η υγρόψυξη.
Το ψυγείο, απλώς προσπαθεί να εξισοροπήσει τις θερμοκρασίες του υγρού που έχει στις κυψέλες με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Δεν πρόκειται ποτέ να κατεβάσει τη θερμοκρασία του υγρού σε θερμοκρασία χαμηλότερη του περιβάλλοντος.Το αντιστοιχο κάνει και ο αμιγώς αερόψυκτος,προσπαθεί να κατεβάσει τη θερμοκρασία του καρτερ-κυλίνδρου-κεφαλής (και οπου έχει ψύκτρες) στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Αν έχεις ενα κινητήρα υγρόψυκτο πχ 1000 κυβικά 100 άλογα και του βάλεις ψυγείο απο κινητήρα 400 κυβικά και 40 άλογα, θα μπορεσει ποτέ το ψυγείο να κρυώσει τον κινητήρα;
Αν το πάρουμε ανάποδα, σε ενα αερόψυκτο τετράχρονο 250 κυβικά 25 άλογα του βάλουμε ψύκτρες στον κυλινδρο απο διχρονο 250 κυβικά 40 άλογα (μου ήρθε το διχρονο απο τις μεγάλες ψύκτρες) υπάρχει ποτέ περίπτωση να ζεσταθεί το μοτέρ ακόμα και σταματημένος;
Ο κατασκευαστής ξέρει και προτού βγάλει κατι στην αγορά κάνει τη μελέτη του ακομα και σε θερμά κλιματα αν προκειται να κυκλοφορήσει εκεί το μοντέλο.
Τα xjr1300 και το cb που βγαίνουν αερόψυκτα πιστευεις οτι θα ζεσταθούν και θα κολλήσουν;
Η ενέργεια στη φύση δεν παρθενογεννάται και δεν εξαφανίζεται, είτε υγρόψυξη είτε ελαιόψυξη είτε αμιγώς απο τον κινητήρα αερόψυξη, τα ίδια ποσά θερμότητας καταλήγουν στο περιβάλλον μεσω του αέρα.
Τέλος δεν είναι πάντα στόχος οι χαμηλές θερμοκρασίες οπως εχω γράψει πολλές φορές.
Κάποια πράγματα είναι σχεδιασμένα να αποδίδουν καλύτερα σε υψηλή θερμοκρασία,ενα απο αυτά ειναι και ο κινητήρας .Η θερμοδυναμική λέει οτι οσο πιο ζεστός ειναι ο κινητήρας τοσο πιο αποδοτική είναι η χρήση του καυσίμου γιατί καταλήγει λιγό μικρότερο ποσο σε θερμότητα και περισσότερο σε κινητική ενέργεια.Κάποτε τα αυτοκινητα είχαν θερμοστάτη στους 70 βαθμούς, τωρα έχουν στους 95. Το αυτοκίνητο μου το χειμώνα στην συγκεκριμένη διαδρομή που κάνω για να πάω στη δουλειά μου καίει το χειμώνα μισό λιτρο ανα 100χιλιομετρα παραπάνω απ'οτι το καλοκαίρι. Εκει υπερτερεί η υγρόψυξη γιατί με κλειστο θερμοστάτη ζεσταίνει γρηγορότερα τον κινητήρα και δεν επηρεάζεται απο την εξωτερική θερμοκρασία οσο χαμηλή και αν είναι αυτη.
Τελευταία τροποποίηση από OldMan; 17/09/2014 στις 16:27.
Πως συμπεραίνεις οτι έχω άγνοια, επειδή δεν συμφωνώ μαζί σου;
Τι εξίσωση να λύσω, έχουμε κανένα πρόβλημα, ή να κάτσω να υπολογίσω το ποσο αποτελεσματικά ψύχονται όλοι οι κινητήρες της υφηλίου και σε κάθε χρήση; Το πιθανότερο είναι οτι κάπου τα διάβασες και τα μετέφερες οπως εσύ τα κατάλαβες, θα ήταν ισως πιο εύκολο για εμάς τους "αδαείς" να είχαμε τουλάχιστον ενα Link απο την πηγή σου για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάς.
Πάντως να ξέρεις οτι χάνεις το δίκιο σου οταν επιτίθεσαι και μιλάς άσχημα, μην ειρωνεύεσαι τον απέναντι σου γιατι πραγματικά δεν ξέρεις που μπορεί να τον συναντήσεις ή να τον χρειαστείς .
Δεν είναι σε καμιά περίπτωση απειλή προς εσένα, το λέω γενικά .
Και σε παρακαλώ αν είμαι κάπου λάθος σε αυτά που γράφω διόρθωσε με ,αλλιώς θα αρχίσω πάλι τα παραδείγματα και θα μιλάω για porsche αερόψυκτα κλπ
Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 16/09/2014 στις 14:18. Αιτία: προσπαθω να το κάνω ευαναγνωστο
τα πράγματα ειναι απλά.
στη σημερινη εποχη σχεδον ολα τα καινουρια σοβαρα μοτο ειναι υδρόψυκτα (αυτο κατι λεει)
εχουν βγει παπακια υδρόψυκτα και οτιδήποτε με επιδόσεις εχει ψυγείο, ολα τα νεα ταξιδιάρικα εχουν ψυγείο, τα χωμάτινα που ψοφάνε για μικρο βαρος εχουν ψυγειο
τους κατασκευαστες συμφέρει η αεροψυξη καθος με αυτην καταφερνουν μικροτερη τιμη και γενικα εχουν λιγοτερα έξοδα κατασκευης (ψυγεια,σωληνακια,σχεδιασμός,ανλιες,τρυπια κυλινδρα που θελουν πολυπλοκα καλουπια,θερμοστατες κτλ)
ολα αυτα κοστίζουν και ομως επιλεγουν να τα βαζουν στα μοτο και ας ειναι παγια τακτικη να μειώνουν οπως μπορουνε το κοστος κατασκευής (βλεπε μεταφορα εργοστασιων,χαμηλή ποιοτητα περιφερειακών/πλαστικων,χρησιμοποιηση παλιων ανταλακτικων για να μην πληρωνουν για σχεδιασμο καινούριων κτλ)
αρα η υρδοψυξη για να την επιλεγούν οι κατασκευαστες αφου εχει και τοσο μεγαλο κοστος ειναι πολυ καλύτερη απο την αεροψυξη
ισως να φταιει το κυνήγι επιδόσεων που πηγε εκει το πραγμα. αν δεν πηγαινε θα ειχαμε αερόψυκτα gsxr με 100 αλογα, varadero με 40 αλογα κτλ
γιατι για πολλα αλογα θες ψυγειο (ποιο μικρες ανοχές,γρηγορότερη και ποιο καλη αποβολη θερμοτητας,η οποια ειναι και αναλογη των στροφων του κινητηρα)
αρα εκει που το χρειαζεσαι εχεις περισσοτερη ψυξη και εκει που δεν το χρειαζεσαι λιγοτερη ελαστικη ψυξη
αν δωσεις γκαζια τερμα σε υδρο το μοτερι ψυχετε παραπανω απο το συνηθισμένο γιατι η αντλια νερου δουλευει τερμα και εχεις και μεγαλη ροη αερα στο ψυγειο λογο ταχύτητας.
στο αεροψυκτο εξαρτασε μονο απο την ροη του αερα
σε περιπτωση burn out το αεροψυκτο θα ειχε μεγαλητερες φθορες λογο θερμοκρασιας.
το υδροψυκτο θα αυξανε την ροη του νερου και αρα την ψυξη, αν ειχε και βεντιλατερ δεν θα χρειαζοταμ καν ροη αερα στο ψυγειο απο την ταχυτητα που ετσι και αλλιως δεν υπαρχει στο burn out
ακομα για παραδειγμα ενα crypton x 135 μπορει να παει αθηνα-θεσσαλονικη καλοκαιρι χωρις σταση και να γυρισει χωρις να ανεβάσει θερμοκρασια ή να σπασει
για πηγαινε κανε το ιδιο με ενα αεροψυκτο παπακι 135cc θα σου κολλήσει στα μισα
Άρα αφού δεν μπορώ να βάλω ψυγείο στο Glx να βάλω ψυγείο λαδιού???
Αυτό ξανασκεψου το λιγο, γιατί μπορεί να δουλευει η αντλια του νερού αλλα το νερό το ίδιο ψύχεται πολύ λιγότερο χωρίς ροή αερα στις κυψελιδες...
Είναι ίσως η μονη περίπτωση που αν αφήσεις να δουλευουν σταματημενα ενα αερόψυκτο και ενα υδρόψυκτο (ίδιας ισχύος κινητήρα) το δευτερο θα τα φτύσει ΠΟΛΥ πιο γρήγορα...
Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...
ολα καλά και συμφωνώ, αλλα ο λόγος προς την υγρόψυξη είναι η καλυτερη ψύξη ; Το gsxr είχε ΜΟΝΟ 100 άλογα αρα μπορούσε και αερόψυκτο, ενώ το crypton εχει 15 ολόκληρα άλογα αρα θέλει υγρόψυξη;
Και μιας και μιλάμε για παπάκια, εχω γράψει χιλιόμετρα πιτσιρικάς με το 90αρι το αερόψυκτο και χωρίς λάδια πήγαινε, οχι χωρίς υγρόψυξη !!!
[FONT=Arial Black]
Για να μην τα βάζεις μαζί μου, συμφωνώ οτι η υγρόψυξη ( ή υδρόψυξη αν θέλεις) είναι αποτελεσματική (και δύσκολη βεβαια κατα την χυτευση), αλλα αυτό που κάνει ειναι να παίρνει το πρόβλημα απο εδώ και να το πηγαίνει εκει, δηλαδή να παίρνει την ζέστη απο τον κινητήρα και να την πηγαίνει στο ψυγείο. Μεγάλο μέρος της αποτελεσματικότητας της καθορίζεται απο την απόδοση του ψυγείου, αν δεν είναι αποτελεσματικό, δεν θα γυρίσει πίσω κρύο νεράκι (λιγότερο ζεστό για την ακρίβεια) και δεν θα ψυχθεί αποτελεσματικά ο κινητήρας.
Μεγάλο ρόλο στην απόδοση του ψυγείου οπως σωστά ανέφερες παίζε η μεγάλη του επιφάνεια αν το ανοίξουμε και το απλώσουμε (Η μεγάλη βέβαια συνολική επιφάνεια έιναι λιγο εικονική γιατι χρειάζεται ροή αέρα για να λειτουργεί, αλλα ας πούμε οτι το λύσαμε με το βεντιλατέρ) .
Η όλη ένσταση μου λοιπόν στο άρθρο σου είναι η εξής:
αφού ο αέρας ψύχει τον κινητήρα στο αερόψυκτο,
αφού δεν έχουμε περιορισμο στο μέγεθος απο τις ψύκτρες του κινητήρα και μπορούμε να τον κάνουμε οσο άσχημο και με μεγάλη επιφάνεια θέλουμε,
αφού το μέγεθος του ψυγείου (το οποίο είναι αερόψυκτο) καθορίζει την απόδοση της υγρόψυξης,
Γιατί τα υγρόψυκτα είναι αποτελεσματικά και τα αερόψυκτα όχι;
Ειναι ή δεν ειναι ο άερας ο τελικος αποδέκτης της όλης θερμότητας του κινητήρα;
Εξαρτάται ή οχι η μεταφορά της θερμότητας απο την συνολική επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον αέρα (ειτε ψύκτρες στον κινητήρα είτε ψύκτρες του ψυγείου;
Γι αυτο το λόγο δεν μας νοιάζει αν στην υγρόψυξη χρησιμοποιούμε νερό ή λάδι ή οποιδήποτε άλλο υγρό ή ακόμα και στερεό αν είναι εφικτό, μας νοιάζει η θερμότητα να φτάσει μεσω μιας μεγάλης επιφάνειας στο περιβάλλον.
Nα προσθέσω οτι και εγω υπερ της υγρόψυξης και γενικώς υπέρ της τεχνολογίας, οχι ομως για τους λογους που περιγράφεις, συνεχίζω να θερωρώ την αερόψυξη αποτελεσματικη[/FONT]
Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 17/09/2014 στις 15:33. Αιτία: Γουστάρω υγρόψυξη για άλλους λόγους!
Μπαμπα μην πεφτεις !!!!
__________________
suzuki bandit 650
suzuki dr250 djebel
piaggio medley 150
Οχι φίλε μου, δεν το είπε ο sonic αυτό,
Το είπα εγώ και μάλιστα είπα οτι εκεί έπρεπε να πατήσει ο sonic ως πλεονέκτημα υπέρ του υγρόψυκτου.
Και μάλιστα οτι επιτρέπει στους κατασκευαστές (σε συνδυσμό με τα νεα υλικα και τις μικρότερες ανοχές) να ανεβάσουν τη θερμοκρασία στην οποία λειτουργεί ο κινητήρας για να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα.Παλιά δουλεύαν στους 80 βαθμούς τωρα 95 και άνω.![]()
Τελευταία τροποποίηση από kapnias; 17/09/2014 στις 16:50.
να πεταξω και γω μια απορια
στα διχρονα gp προσπαθουσαν να κατεβασουν την θερμοκρασια του μοτερ (νερο να περναει οσο ποιο κοντα απο το μπουζι,λεπτες εξατμισεις, μεγαλα ψυγεια,power jets)
ακομα κοιταγαν ο αερας που μπαινει στο μοτερ να ειναι οσο ποιο κρυος γίνεται (ram-air ή σωληνες που εφερναν αερα απο το μουτρο)
ερευνες που ειχα δει ελεγαν οτι με καθε μειων 5 βαθμους στο ψυκτικο υγρο κερδιζαν μισο αλογο (μεχρι καποιο σημειο γιατι μετα εχει φθορες και κρυα κολλήματα)
επισης σε δυναμομετρισεις διαφορων 2τ αεροψικτον βλεπεις οτι μετα απο μερικα ανοιγματα η αποδωση αρχιζει να πευτει και η πτωση ειναι αναλογη τις θερμοκρασιας του μοτερ
αρα η συνολικη απόδοση (λογικα και η θερμοδυναμικη) αυξανονται οσο ποιο κρυο ειναι το μοτερ στα 2τ.
ειναι λογικο στα 4τ να συμβαινει το αντιθετο?
ο κρυος αερας εχει μεγαλη χωρητικότητα σε οξυγόνο.. τα μόρια ειναι πολυ κοντα.
οταν ζεσταθει τα μορια αραιώνουν-διαστελονται η ιδια ποσοτητα αερα εχει λιγοτερα μορια οξυγόνου
αν το καρμπυρατερ, φιλτροκουτι,πλαισιο, αυλοι,βαλβιδες,πιστονι, κυλινδρα ειναι ζεστα ζεσταινουν και τον αερα που μπαινει και μειωνουν την απόδοση του μοτερ σωστα?
ο ιδιος ακριβος λογο που ολα τα μοτερ χανουν απόδοση οταν ανεβουν σε ενα ψιλο βουνο οπου ο αερας ειναι αραιός
εκει ο αερας ειναι ποιο αραιος. λιγοτερο οξυγονο= λιγοτερη καυση αρα και μικροτερη απόδοση του μοτερ
για αυτο δεν βαζουν και τα intercooler στα τουρμπο αυτοκινητα και λουζουν τα μοτερ με παγακια πριν απο αγωνα dragster?
οποτε το κόβω (χωρις να ξερω) οτι στα αυτοκινητα το πηγαν απο τους 80 σε 90+ για λογους ρυπων ή οικονομιας καυσιμων και οχι για καλητερη αποδωση