Σωστά ... Τα σχόλια του Αλέιξ για το πλαίσιο είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά .. Τώρα τρέχουν για άλογα και ίσως seamless μέχρι τον πρώτο αγώνα.. #TEAMSUZUKI
Σωστά ... Τα σχόλια του Αλέιξ για το πλαίσιο είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά .. Τώρα τρέχουν για άλογα και ίσως seamless μέχρι τον πρώτο αγώνα.. #TEAMSUZUKI
NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
riding coach του πληκτρολογίου
Petrux
AleixΣυνημμένο 326941
Vale![]()
NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
riding coach του πληκτρολογίου
Valencia MotoGP test: Marquez unhappy with RC213V changes
13/11/2014
It doesn't stop him doing this every lap though...
It doesn't stop him doing this every lap though...
By David Miller
Image by Bonnie Lane
Reigning MotoGP World Champion Marc Marquez is unhappy with the changes Honda made to his RC213V for the Valencia test and says they must find a compromise between the 2014 and 2015 chassis before the Valencia test.
Marquez spent all of yesterday using the 2015 prototype, which has revised engine and frame, but went out on the 2014 bikes in his last exit and immediately set the quickest time of the three days.
“At the moment, the character of the engine I don’t like is the way of the engine brake. It was locking a lot so we must go on the other side. On the exit of the corner it looks a little bit too aggressive but we can manage that with electronics,” said Marquez, speaking at Valencia.
“The problem is the chassis is a real part I didn’t like. I was not able to make the best line on the corner and when you are not on the best line from mid-corner to exit you aren’t on the correct speed and everything coming worse.
“In one day, is difficult to say. The positive is where I was struggling more on the last part with the brakes we improve but then they try another thing in the chassis on the rear, on that part I don’t like. We need to make a compromise between chassis to improve.
“We can try many things, geometries, we didn’t play with the setup, but I am happy because they understand well what I need. I set my best lap on the current bike after spending all day on the new prototype.
“The biggest difference here was the engine, but that affect that chassis directly. Brno is totally different and there it was working well but here the rear part I didn’t like it. We must find the best compromise for Malaysia test.”
- See more at: http://www.bikesportnews.com/news-de....dq7Y7Plz.dpuf
Έτσι, δλδ μόνο αν κάνει καμιά γκάφα η Honda θα δούμε σοβαρή μάχη για το πρωτάθλημα του χρόνου, γιατί στην αντίπερα όχθη το νέο πλαίσιο στη Yamaha δεν έφερε αρνητικά σχόλια...
Καλή η αυτικριτική αλλά....
Μάλλον ο μικρός τους έχει σπάσει τον τσαμπουκά...
"And concerning Márquez I will take his mentality. He never gives up and he always tries to win, even in the tougher conditions. Sometimes he takes too many risks but he always tries it”
Γουσταρω Χόρχε, αλλά δεν μπορεί (ακόμα) να τα βάλει με τον μικρό... Είναι πεινασμένος...για τίτλο. Η φάση μου θυμίζει Rocky....![]()
Άρεσαν πλαίσιο και κινητήρας στον Rossi!
Τώρα όμως είναι χειμώνας και ήρθε η ώρα για χαλάρωση
Νέα 13/11/2014 - 10:33
Ο Valentino Rossi ενέκρινε το νέο πλαίσιο και ψαλίδι της Yamaha, τα οποία δοκίμασε ο Ιταλός σούπερ σταρ την τελευταία ημέρα των δοκιμών στη Βαλένθια.
Ο Vale - που εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα μετά το τέλος του GP της Βαλένθια - πήρε την 6η θέση στο τεστ (συνδυασμένα αποτελέσματα) με τον καλύτερό του χρόνο να τον σημειώνει την Δευτέρα (1:31.250).
«Είχαμε μερικά διαφορετικά πράγματα που θέλαμε να δοκιμάσουμε κι έτσι περιμέναμε χτες με τη βροχή και δουλέψαμε σ’ αυτά σήμερα (σ.σ. χτες). Ήταν σημαντική ημέρα, διότι ήταν η τελευταία πριν τη χειμερινή διακοπή κι ένοιωθα καλά στη μοτοσυκλέτα», σχολίασε ο Rossi.
«Ακολουθούμε διαφορετικό μονοπάτι με τη νέα μοτοσυκλέτα. Διαφορετικό πλαίσιο, διαφορετικός κινητήρας και ψαλίδι. Τα δοκίμασα όλα και τους είπα τις εντυπώσεις μου».
«Δοκιμάσαμε και διαφορετικά εξαρτήματα για να συμμορφωθούμε με το νέο κανονισμό στα κιλά. Νομίζω ότι μπορούμε να επιστρέψουμε πολύ ικανοποιημένοι, τόσο για τη σεζόν όσο και για το Σ/Κ. Είμαστε γρήγοροι, όπως και στον ένα γύρο! Τώρα είμαι έτοιμος για λίγες διακοπές».
«Σε γενικές γραμμές όλα ήταν θετικά κι έτσι κάναμε καλή δουλειά. Από τη μια χρειαζόμαστε ξεκούραση, διότι η σεζόν ήταν μεγάλη, από την άλλη όμως είμαι σίγουρος ότι σε δυο ή τρεις εβδομάδες θα μου λείψουν οι αγώνες. Τώρα όμως είναι χειμώνας και είναι ώρα για χαλάρωση», πρόσθεσε.
Ο Rossi - όπως και ο Jorge Lorenzo - περιμένει ακόμα το νέο seamless της Yamaha, που θα επιτρέπει και στα κατεβάσματα τη μη χρήση συμπλέκτη, παρόμοιο δηλαδή με αυτό που χρησιμοποιεί η Honda.
«Θα το έχουμε του χρόνου κι ελπίζω να το έχουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Το πιο σημαντικό όμως από αυτό το τεστ, ήταν το πλαίσιο. Βελτιωθήκαμε λίγο στις εισόδους και αυτό για εμένα είναι πολύ σημαντικό. Για το ψαλίδι ξέρω ότι υπάρχουν τα θετικά και τα αρνητικά. Όσο για τον κινητήρα, είναι καλύτερος».
http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=18677
Ηow MotoGP Makes Money (Revenue & Expenses )
Περισσοτερα ΕΔΩ http://www.tsmplug.com/motogp/money-...on-flow-chart/
φωτογραφίες από το τεστ
με διάφορες λεπτομέρειες όπως πχ το αναλογικό στροφόμετρο του Pedrosa
![]()
NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
riding coach του πληκτρολογίου
Ducati no longer 'embarrassing' in MotoGP
MOTOGP NEWS
EARLIER STORY
Monday, November 17th 2014, 10:35 GMT
Ducati is no longer in an "embarrassing" position in MotoGP after the progress it has made during the 2014 season, according to sporting director Paolo Ciabatti.
The Italian team has not won a race since Casey Stoner's victory in the 2010 Australian Grand Prix, but '14 was its most encouraging campaign since then, as it closed the gap to the frontrunners and took three podium finishes with Andrea Dovizioso and Cal Crutchlow.
Ducati controversially opted to run under 'Open' regulations this year, allowing it more scope for development in exchange for running a standard ECU.
As this dispensation was originally intended for satellite and private teams, MotoGP adjusted the rules to create a halfway-house 'Factory 2' category for the Ducatis.
Ciabatti admitted that the rules breaks had helped Ducati regain competitiveness, but felt there was no option given the scale of the turnaround required.
"We are allowed to keep developing our bike with some concessions but that is what we needed because we ended 2013 with a very embarrassing gap to the top," he said.
"The main target for us was to be within 10 seconds of the winner. We achieved that.
"We have proved that we can be very fast in qualifying, and we achieved three podiums.
"Obviously we are quite pleased with the season. We are happy. We know that we still need to work hard."
He also praised Dovizioso's contribution, suggesting that the Italian was challenging Marc Marquez, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo and Dani Pedrosa for a place among MotoGP's elite.
"There are four riders who are maybe in a special league, but we think that Dovizioso this year has been so strong, so consistent, so fast and we are very, very pleased," said Ciabatti.
Dovizioso stays on at Ducati for 2015, with Andrea Iannone promoted from the satellite Pramac team to join him after being given works equipment for much of this year.
Crutchlow has left the team after a single season and will ride for LCR Honda.
DUCATI'S RECOVERY IN NUMBERS
Average gap from race winner to top Ducati:
2011: 27.997s
2012: 29.546s
2013: 32.362s
2014: 17.415s
Average gap to pole
2011: 1.137s
2012: 1.098s
2013: 1.144s
2014: 0.547s
Manufacturers' points:
2011: 180
2012: 192
2013: 155
2014: 211
Podium finishes:
2011: 2
2012: 2
2013: 0
2014: 3
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116801
+
Επίσημο: Ο Petrucci με την GP14
Θα οδηγεί τη μοτοσυκλέτα του Crutchlow το 2015
Νέα 17/11/2014 - 11:26
http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=18694
Τελευταία τροποποίηση από GIOTIS750; 17/11/2014 στις 14:38.
Αν και δεν είμαι ducatisti..... μακάρι να είναι όπως τα λένε!!! Γουστάρω τζέρτζελο ρε παιδί μου.... Φαγωμάρα (on track!)... πως το λένε.....