Μ αρέσει ρε παιδιά που τον foale τον έχουμε για τ΄@ρχ!δ!@ μας![]()
To κέντρο μάζας ψηλώνει, ναι. Αν προσπαθήσεις να στρίψεις το σύνολο μοτοσικλέτα-αναβάτη στις 30 μοίρες που λέγαμε πριν με τον αναβάτη όρθιο, θα χρειαστείς μεγαλύτερη δύναμη για να κάνεις την κίνηση.
Με τον αναβάτη όρθιο χαμηλώνει το κέντρο βάρους και η μοτοσικλέτα γίνεται πιο ευέλικτη, το οποίο σημαίνει ότι αν θέλεις να ξαπλώσεις τη μοτοσικλέτα με τον αναβάτη σχετικά κατακόρυφο (όπως βλέπω στις φωτογραφίες από αγώνες, η μοτοσικλέτα "ξάπλα" στο λούκι και ο αναβάτης με το εσωτερικό πόδι εμπρός και το εξωτερικό να πατάει στο μαρσπιέ) κερδίζεις πάρα πολύ.
Οπότε καταλήγουμε στο προφανές. Όλοι θέλουμε το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους, σωστά; Θέλετε να πείτε κάτι διαφορετικό, κ. Λεπιδοτρέχτη ή απλά μας παιδεύετε και χασκογελάτε πίσω από τη γωνία; :P
Life begins at 45°.
Θα έλεγα πως αυτό που θέλουμε είναι να βρούμε μια καλή ισορροπία ανάμεσα την ευελιξία που προσφέρει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και την σταθερότητα (αλλά και τη μικρότερη απαιτούμενη κλίση για την ίδια στροφή με την ίδια ταχύτητα) που προσφέρει το υψηλότερο κέντρο βάρους.
Και μιας και είμαστε απλώς ανθρώποι και μάλιστα οι περισσότεροι με περιορισμένες οδηγικές ικανότητες, ο καθένας μάλλον βολεύεται με έναν διαφορετικό συνδυασμό των παραπάνω.
Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!
Εγώ ακόμα αδυνατώ να καταλάβω πώς προσφέρει αυξημένη σταθερότητα το υψηλότερο κέντρο βάρους.
Life begins at 45°.
Το ότι απλά σηκώνοντας έστω και ένα πόντο το πισινάκι μας από τη σέλα επηρεάζει υπέρ της ευελιξίας που στην προκείμενη μας ενδιαφέρει, δεν περνά το μήνυμα ότι το κέντρο βάρους του συστήματος μοτοσικλέτας-αναβάτη είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητο και μπορούμε να το "φέρουμε" ως ένα σημείο εκεί που μας βολεύει κάθε στιγμή;
Απαντησα ηδη.....
1) Καλλυτερος χειρισμος της μοτοσυκλετας οχι κυριως λογο κεντρου βαρους αλλα.......
Λογο της δυναμης που θα ασκηθει σε αυτην, απο πατουσα στον μαρσπιε, κνημης στο πλαισιο και χεριων ( αντι κορμου και χεριων μονο..) ως......
Προς ποιο γρηγορες αλλαγες κλισης στις αλεπαληλες εναλαγες της διαδρομης...
.................................................................................................... ........................................................................................
αν οδηγησεις ορθιος ασκωντας δυναμη μονο με τον κορμο σου πεφτεις.....
Δεν διαφωνησα πουθενα στο προυγουμενο ποστ μου παρα μονο με το αοριστο της ερωτησης σου οπως και αλλοι.....
( Που ακομα αληθεια περιμενω να μου πεις εαν ειχα καπου λαθος...)
Επισεις δεν νομιζω να ειναι η καλλυτερη ιδεα να μπλεξεις τεχνικες εντουρο με την γενικη οδηγηση μοτο ......
Δεν νομιζω οτι θα βοηθησει.....
είναι το ίδιο. Η μάζα και το βάρος δεν είναι το ίδιο, αλλά το σημείο είναι ένα.
Σε κάποιο προηγούμενο μήνυμα ανέφερα ότι είναι παγίδα να σκεπτόμαστε το μοντέλο σε κίνηση και στο μυαλό μας να έχουμε το στατικό μοντέλο.
Αυξημένη σταθερότητα έχει το σώμα (δίκυκλο) σε κίνηση.
@STUBI, κάπου το έχασα στις απαντήσεις έπρεπε να φύγω κιόλας εχθές. Πάντως να ξέρεις οτι δεν τσακώνομαι
@fkol μήνυμα #72
δεν διαφωνώ κατά βάση, όμως δεν ήθελα να το πάω εκεί για να μην μπλέξουμε με τους άξονες, τα επίπεδα και τα όρια κίνησης εντός αυτών.
Χωματερός δεν είμαι, λίγο ποδήλατο. Σε χώμα, εκτός ότι βαράει η σέλα τα ... περουσιακά στοιχεία,
καθισμένος είναι "απίστευτα" δύσκολο να ελέγξεις το ποδήλατο. Με το που σηκωθείς (+την ότι κάνεις τα πόδια ανάρτηση) το τιμόνι παύει να είναι τόσο νευρικό.
Φυσικά αυτό είναι αποτέλεσμα της αυξημένης σταθερότητας που προσφέρει το υψηλότερο κ.β.
Απο την άλλη βέβαια...όσο πιο γρήγορα πας, τόσο πιο λίγο θα σηκωθείς (καλά δεν είναι αναλογικό, τρόπος του λέγειν τώρα)
Τώρα εμείς μπορούμε να γράφουμε ότι γουστάρουμε. Δουλειά έχουμε;Αν ο Foale τα εξήγησε ωραία και σωστά είναι άλλο κεφάλαιο.
(αυτό το fig4.21 -ούτε και το 4.22 μ'αρέσει- δεν νομίζω ότι βγάζει πολύ νόημα, αλλά τέλος πάντων δεν με καίει κιόλας)
σε αυτό Στέφανε (#84)
έχεις τραβήξει κάθετη απο σημείο σε επίπεδο. Πολύ αεράτα το έκανες!
Τελευταία τροποποίηση από akaposto; 23/02/2015 στις 16:11.
και στο έχω πεί,αφού είσαι καλό παιδί ,γιατί λες μαλακίες;
Ένας άνθρωπος που στέκεται όρθιος με κάποιον που σκύβει χωρίς να λυγίζει τα πόδια του έχουν το κέντρο βάρους τους στην ίδια απόσταση από το έδαφος. Η διαφορά είναι ότι σε αυτόν που σκύβει το κέντρο βάρους έχει μετατοπιστεί εμπρός (έξω από το σώμα του όπως το κέντρο βάρους μιας μπανάνας), όχι προς τα κάτω.
Για να χαμηλώσουμε το κέντρο βάρους μας πρέπει να λυγίσουμε τα πόδια. Για να το ανεβάσουμε πρέπει να σηκώσουμε τα χέρια.
Οπότε όταν σηκωνόμαστε όρθιοι στα μαρσπιέ το κέντρο βάρους του συνόλου μηχανής - αναβάτη δεν αλλάζει. Χαμηλώνουμε το κέντρο βάρους της μηχανής αλλά όχι του συνόλου.
Αυτό που πετυχαίνουμε είναι να αποσπάμε την μία μάζα από την άλλη κάτι το οποίο δεν νομίζω να μας ενδιαφέρει εδώ και δεύτερον το βάρος της μιας (το δικό μας) να ασκεί δύναμη σε διαφορετικό σημείο της άλλης.
Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε βάρος πιέζοντας τα μαρσπιέ για να συμπιέσουμε τις αναρτήσεις, όπως πιέζουμε ένα μπουλενόκλειδο με μεγαλύτερη δύναμη από το βάρος μας, ή να το "αφαιρέσουμε" τελείως (για μια στιγμή) με τον ιδιο τρόπο που θα προσπαθήσουμε να σταματήσουμε να πηδάμε επάνω σε ένα τραμπολίνο.
Νομίζω ότι το παράδειγμα του όρθιου αναβάτη στα μαρσπιέ ενώ δεν είναι εντελώς άστοχο, πιο πολύ μπερδεύει.
Sent from me using a computer.
Εννοείς καθόλου προς τα κάτω; Σε αυτή τη περίπτωση είσαι λάθος.
Δηλαδή αν σηκωθώ πάνω στην σέλα με τα πόδια, το κέντρο βάρους παραμένει ίδιο;
Ναι αλλά αν πούμε ότι η λεζάντα είναι σωστή, τότε που είναι το offset (και το yaw) ανάμεσα στο σημείο και τον άξονα (ευθεία) ;Δημοσιεύθηκε αρχικά από stefanos;
και στο έχω πεί,αφού είσαι καλό παιδί ,γιατί λες μαλακίες;