Εφοσον ο κατασκευαστης δινει καθε τοσο,γιατι οχι?
Αν κινειται σε νορμαλ ρυθμους και δε σκιζεται και του βαζεις καλο λαδι τοτε δε βλεπω λογο για πιο συχνες αλλαγες.
Εμενα δινει καθε 6000χλμ.
Κανω καθε 5500χλμ καθαρα γιατι το σασμαν μετα τις 5000χλμ γινεται χαλια.
Ξερω αλλον με παρομοιο μοτερ που τα αλλαζει καθε 3000χλμ.Αν τα αλλαζα τοσο συχνα τοτε δε θα μπορουσα να μαζεψω ουτε ευρω για το τουονο που θελω.
Και φυσικα μετα απο 45000χλμ με μπολικο σκισιμο δε καιει ουτε ml(εκτος απο την τελευταια αλλαγη που εβαλα κατι castrol και τα ψιλοεκαιγε και τα εκαιγε και του αδελφου μου που εβαλε τα ιδια)
ποιους μηχανικους??τι λες?
η αλλαγη λαδιων ειναι ισως το πιο απλο πραγμα που μπορει να κανεις καποιος στο μηχανακι του μετα το φουσκωμα των ελαστικων...
μονο τους θερμικους κυκλους να βαλεις (ζεσταμα-κρυωμα) σε 10 και σε 12κ χλμ τα λαδια θα γινουν νερο και θα σπανε για πλακα...δεν πα να το πηγαινεις και με 2κ στροφες μονιμα...
τεσπα, ο καθενας οπως γουσταρει για το μηχανακι του...
αλλα κατι τετοια ποστ μου θυμιζουν οτι δεν πρεπει να πουλησω ποτε τα μηχανακια μου και αν ποτε βρεθω στην θεση να παρω κατι μεταχειρισμενο θα πρεπει να ειναι αποκλειστικα απο γνωστο και να ελεγχθει πανω σε δυναμομετρο...
γιατι ο κατασκευαστης καλο μου παιδια τα παραλεει σε ολα του...
θες βαρος? πιο ελαφρυ θα το πλασαρει...
θες δυναμη? παντα ειναι στον στροφαλο και σε ολα τα 4κυλινδρα προσθετουν καμια 20αρια, ετσι για να υπαρχουν...
θες διαστηματα σερβις? βαλε εκει χλμ να νομιζει οτι θα του βγει οικονομικα με τις αραιες αλλαγες...αλλα μολις το ζορισεις λιγο και σε καποια χρονια, ολο και κατι θα παρεις στο χερι...φυσιολογικη φθορα θα πουνε μετα..και ποιος θα το ψαξει μετα απο 4-5-8-10 χρονια?
καπως πρεπει να ζησουν και οι μαστορες...
καπως πρεπει να ζησουν και οι κατασκευαστες πουλωντας το καινουργιο μοντελο...
δυστυχως η ζημια που γινεται στο μοτερ δεν φαινεται αμεσα και ειναι κατι που παει πολυ αργα και θα το δεις σε βαθος χρονου..και παλι πολλοι θα το δικαιολογησουν...
αν ομως παρεις καινουργια 2 ιδια μηχανακια που εχουν ιδια χρηση και χλμ στον χρονο και στο ενα αλλαζεις λαδια οποτε λεει ο κατασκευαστης και στο αλλο τα αλλαζεις νωριτερα εως πολυ νωριτερα, θα δεις ποιο θα αντεξει παραπανω...
τεσπα, οπως ειπα και πιο πανω...
οπως γουσταρει ο καθενας για τα μηχανακια του και λογος δεν μου πεφτει..απλα κουβεντα κανω στα αυτονοητα για οποιον δεν θελει να τρωει την παραμυθα των κατασκευαστων...ολοι οι αλλοι ας αλλαζουν και 2-3χιλ χλμ αργοτερα απ'οτι λεει το manual...παλι δεν θα παθει κατι το μοτερ αν το πηγαινεις σε νορμαλ ρυθμους και δεν το σκιζεις...![]()
Εγώ ξέρω τι λέω... εσύ δεν κατάλαβες.
Επειδή είμαι σε τέσσερα πέντε φόρουμ γραμμένος έχω δει πολλά. Στο βαρανδέρο κλάμπ ας πούμε υπάρχουν άτομα οι οποίοι είναι της γνώμης ότι ακόμα και την βενζίνα πρέπει να στην βάζει μηχανικός.Λοιπόν αυτοί είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να αλλάζουν λάδια κάθε 6000κλμ επειδή ο μηχανικός τους θέλει να τους τα παίρνει κάθε 6000κλμ και όχι κάθε 12000κλμ πολλοί τα αλλάζουν κάθε 3-4000κλμ για να είναι σίγουροι
Ε... τους παράτησα γιατί κόντεψαν να με τρελάνουν.
Τα λάδια μπορεί να είναι τα ίδια αλλά οι κινητήρες όχι...οι χαμηλόστροφοι δεν σπάνε τα λάδια όπως οι πολύστροφοι, όπως και διαφορετικό σπάσιμο κάνει ο αερόψυκτος από τον υδρόψυκτο.... εδώ είναι το σημείο που μπερδεύονται οι περισσότεροι γιατί αντιμετωπίζουν όλες τις μηχανές ως ίδιες... Όχι φίλε δεν είναι ίδιες και ας έχουν δύο ρόδες.![]()
Μηχανη που ειχε μεσα λαδια ποτε δε χαλασε απο αυτο.
Ακομα και τηγανολαδο να τους εχεις μεσα ,αν εχει παντα λαδι μεσα,δε παθαινουν τιποτα.προφανως δεν υποστηριζω οτι βαλε του μεσα οτι θες και αστο.
Αλλα εαν το αφησεις μια-δυο φορα και 1000χλμ πανω απο οσα ειναι η αλλαγη ε δεν επαθε και τιποτα.
Ειδικα στα λαδια δε βαζουν οτι διαστηματα θελουν.
Τωρα θες να βαλουμε ενα πλανο 150000χλμ?
Με αλλαγη 3000χλμ αντι για 6000χλμ?
50Ε η καθε αλλαγη.3 λιτρα λαδι και φιλτρο και εργατικα.
τσακ μπαμ ,δινεις παραπανω στα 150000χλμ(που δεν ειναι και κανα τρομερο ποσο ε?) 1250Ε.
Οτι ζημια και να παθει τοτε,ηδη την εχεις γλιτωσει χρηματικα.
Και εααααν βγαλει ζημια.
Μη το κανουμε σαν αυτους που βαζουν στην αλυσιδα γρασσο καθε 100χλμ για να αντεξει 60000χλμ και εχουν πληρωσει 4 αλυσιδες μεχρι να φτασει τις 60000χλμ.
μια χαρα εχω καταλαβει...
συμφωνουμε απολυτα οσον αφορα τα ειδη των κινητηρων και τα διαφορετικα "σπασιματα" του λαδιου...
εσυ ομως δεν λες να καταλαβεις οτι η φθορα ερχεται μετα απο χρονια και οχι σε 1-2-3 αλλαγες...
οπως επισης δεν εδωσες καθολου σημασια στους θερμικους κυκλους που εγραψα παραπανω...
γι'αυτο και ειπα: "ο καθενας κανει οτι καταλαβαινει με το μοτοσακο του"...
αστους αυτους λοιπον να αλλαζουν καθε 3-4χιλ χλμ και αλλαζε εσυ καθε 10...γουστο σου καπελο σου...οπως και δικο τους...
προσπερνω το πρωτο κομματι που λεει οτι: "απλα να εχει λαδια το μοτερ" γιατι πραγματικα δεν μπορω ν'ασχοληθω περαιτερω...
επικεντρωνομαι ομως και λεω οτι αν δινεις 50€ σε καθε αλλαγη επειδη το πηγαινεις στον μαστορα φυσικα και εχεις ενα σοβαρο κοστος σε βαθος χρονου...
που ομως αν το εκανες μονος σου ..γιατι οπως προειπα ειναι κατι πολυ απλο, μπορεις να γλιτωσεις ενα σημαντικο κομματι...
και δεν ειναι αναγκη αν λεει το manual στα 6κ χλμ να αλλαζεις στα μισα..μπορεις να αλλαζεις στα 4κ..
οπως και να εχει, δεν ειναι μονο το προβλημα που μπορει να βγαλει,οπως να σπασει π.χ. μπορει να χασει σε αλογα επειδη το μοτερ εχει μακα μεσα και να εχεις ενα μοτερ που γενικα υπολειτουργει...
ειπαμε, ο καθενας οπως γουσταρει και αγαπα...
Να δηλωσω εξ αρχης οτι και εγω αλλαζω λαδια καθε 5-6κ μαζι με φιλτρο παντα......
Αφου ξεμπερδεψαμε με το παραπανω απλα να πω οτι υπαρχουν λαδια που μπορουν να αντεξουν 12κ και τους θερμικους κυκλους που θα προκυψουν. Αν θελετε να αναλυσουμε την διαδικασια παραγωγης λιπαντικων να το κανουμε αλλα επειδη ειναι μεγαλη κουβεντα θα πρεπει να αποδεχτουμε τα χαρακτηριστικα του καθε λιπαντικου οπως τα αναφερει η εταιρεια παραγωγης. ΑΝ αυτα ισχυουν (διατηρω τις επιφυλαξεις μου) γιατι και εγω ειμαι της λογικης οτι ολοι τα στρογγυλευουν οπως τους βολευει για να μη χαλασουν την διαθεση του αγοραστη και για να διατηρουν τους μελλοντικους πελατες τους. Μιλαω προφανως για τα εμπορικα λιπαντικα και οπως αυτα συσκευαζονται και πωλουνται γιατι επαναλαμβανω η δυνατοτητα να παραχθουν λιπαντικα που να διατηρουν τις ιδιοτητες τους στο περασμα του χρονου και της χρησης υπαρχει.
Ελπιζω αυτο που αναφερθηκε σε στυλ "λαδι να ειναι και ας ειναι και μινερβα ορεινα χωρΓια αρκαδιας" να ειναι απλα "που λεει ο λογος"......
Αυτο τωρα δεν το λεμε σοβαρα, ναι? Το συγκεκριμενο μοτερ ΛΕΝΕ οτι δεν καιει λαδι..... μην πιασουμε αλλα μοτερ χονδα γιατι θα κλαιμε ολες μαζι.....Κανονικά δεν θα έπρεπε να είχε κάψει τίποτα, όπως τα περισσότερα Χόντα.
Απο το θεμα ξεφυγατε αλλα δεν πειραζει. Το μηχανακι του φιλου μπορει να εκαψε λαδι. Μπορει και οχι. Μεσα στις υποχρεωσεις του ως οδηγος-χειριστης μηχανηματος ειναι να ελεγχει τη σταθμη του πριν το οδηγησει. Θα το ελεγξει και θα δει.
Τωρα το θεμα των λαδιων και της αλλαγης του ειναι μεγαλο καπελο και ο καθενας κανει ο,τι τον φωτισει ο θεος.
Ενταξει το παραχοντρυνα εκει για να πω τη λογικη λιγο.
Απλα πιστευω οτι εαν εχεις ενα καλο λαδι και κανεις τις αλλαγες συμφωνα με το μανουαλ ,ααααντε ελαχιστα πιο νωρις,του στυλ αντι για 12000 ,στις 11000,δε προκειται να παθει το μοτερ ζημια.ζημια που θα γλιτωνες δηλαδη εαν εκανες την αλλαγη στις 6000.ισως να παει ελαχιστα πιο πισω,εαν ειναι να τη παθει αλλα δε θα τη γλιτωσεις σε καμια περιπτωση.
οι πιο πολλες ζημιες απο λαδια γινονται γιατι δεν εχει λαδι το μοτερ και οχι γιατι δεν γινονταν συχνα η στην ωρα τους.ενταξει υπαρχει και η υπερβολη βεβαια,οπως το περιστατικο με το ζητα που ειχε στο στρωμα τα λαδια 18000χλμ και το περηφανευταν.
Μιλαω παντα για φυσιολογικη χρηση.
Σε μηχανη για πιστα αλλαζουν τα πραγματα.
Εβαλα χοντρικα τα μισα διαστηματα σερβις και εβγαλα ενα ποσο γιατι ειναι αρκετοι αυτοι που τα 12 τα κανουν 6 και τα 6, 3 η 4.
Κατ εμε και με βαση καποιες μηχανολογικες γνωσεις που εχω λογω σχολης,ειναι μεγαλη υπερβολη.
Κανε το 12 ,11 και το 6 κανε το 5,5.
Οτιδηποτε παρακατω ειναι καθαρα σπαταλη χρηματων.
Και εγω που κανω τα σερβις μονος μου,40Ε μου βγαινει η αλλαγη.Και μαζευω το χρονο 15000χλμ.Αν αντι για 5000 εκανα καθε 4000 μου βγαινει ενα 40αρι παραπανω.Δε φαινεται μεγαλο ποσο αλλα μαζευεται λιγο λιγο και σε ταξιδιαρηδες η σε μηχανες με μεγαλη χρηση θα καλυψει και το ιδιο το κοστος της μηχανης.
Έχω ένα CB500X αγορασμένο στις 29/1/2014, έκανα την πρώτη αλλαγή λαδιών στα 1.000 χλμ. και την επόμενη στα 6.000χλμ. Το ύψος του λαδιού κατά την δεύτερη αλλαγή ήταν ελάχιστα πιο κάτω από την μέση του δείκτη, τσεκάρωντάς το από το τζαμάκι. Τώρα είμαι στα 9.500χλμ με σκοπό να κάνω αλλαγή στα 12.000χλμ και το λάδι βρίσκεται πάλι λίγο πιο κάτω από την μέση. Επίσης είμαι σίγουρος ότι ο μάστορας όταν μου άλλαξε τα λάδια είχε βάλει την σωστή ποσότητα γιατί το είχα ελένξει. Επόμενως καίει. Αν δώ όμως ότι συνεχίζει να πέφτει το λάδι θα του τα αλλάξω στα 11.000χλμ.
ρε παιδια λιγο ψυχραιμια
αν εκαιγε τοσο λαδι ωστε να κατεβαζει τη σταθμη θα εβγαζε εμφανη μπλε καπνο και θα ειχε και καταλοιπα στην ακρη του τελικου
μαλλον σας ξεγελαει η μετρηση
Καλημέρα και καλή εβδομάδα φίλοι μου. Το 12000km ίσως είναι υπερβολικό για αλλαγή λαδιών (κατι θα ξέρει η HONDA) αλλα αν παρατηρήσω ξανά οτι κατεβαίνει η στάθμη θα τις κάνω τις αλλαγές λαδιων συχνότερα για να χω το κεφάλι μου ήσυχο.