Σελίδα 3 από 5 ΠρώτοΠρώτο 12345 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 31 έως 45 από 64

Θέμα: Ελατήρια προοδευτικής προφόρτισης για το πηρούνι

  1. #31
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από daz Προβολή μηνύματος
    Αυτό χρειάζεται να το κάνεις μόνο αλλάζοντας ελατήρια με πιο σκληρά, όχι προφορτίζοντας το υπάρχον ελατήριο.
    Φιλαράκ είπες λιγάκ κοτσάν, όταν έχεις έναν άνθρωπα επάνω θέλεις να "φρενάρεις" ας πούμε 80 κιλά, όταν έχεις δύο θέλεις να "φρενάρεις" 160 (δεν βάζω ανθρώπους στα δικά μου κιλά γιατί ξεπερνάς το ωφέλιμο φορτίο της μοτοσικλέτας). Οπότε καλώς σφίγγεις την επαναφορά. Μεγαλύτερη ταλαντούμενη μάζα μεγαλύτερη αδράνεια μεγαλύτερη ανάγκη για απόσβεση. Ή έτσι μΕ φαίνεται και μπορεί να την είπα εγώ

  2. #32
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της dimmie_72
    Εγγραφή
    29/02/2012
    Μηνύματα
    1.468
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος
    Ή έτσι μΕ φαίνεται και μπορεί να την είπα εγώ
    σωστά μιλάς, το λεν και τα συγγράμματα...
    Grow old disgracefully




    Restoring Caponord

  3. #33
    Κύριος Σουπιάς Το avatar του/της daz
    Moderator
    Εγγραφή
    02/12/2008
    Μηνύματα
    11.947
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος
    Φιλαράκ είπες λιγάκ κοτσάν, όταν έχεις έναν άνθρωπα επάνω θέλεις να "φρενάρεις" ας πούμε 80 κιλά, όταν έχεις δύο θέλεις να "φρενάρεις" 160 (δεν βάζω ανθρώπους στα δικά μου κιλά γιατί ξεπερνάς το ωφέλιμο φορτίο της μοτοσικλέτας). Οπότε καλώς σφίγγεις την επαναφορά. Μεγαλύτερη ταλαντούμενη μάζα μεγαλύτερη αδράνεια μεγαλύτερη ανάγκη για απόσβεση. Ή έτσι μΕ φαίνεται και μπορεί να την είπα εγώ
    Σωστά τα λες. (με φαίνεται)
    Το ίδιο ισχύει και για την συμπίεση.

    Είχα στο μυαλό μου διόρθωση μια λανθασμένης τιμής sag (λόγο κλασμένου ελατηρίου) με τις αποσβέσεις να ήταν ρυθμισμένες στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά δεν το έκανα ξεκάραρο.

    Η μηχανή είχε μαλακώσει γιατί το ελατήριο του ΤΑ έκλασε.
    Το αμορτισέρ sagαρε.
    Άλλαξε και η γεωμετρία και το μπροστινό ήταν ελαφρύ στις στροφές.
    Έβαλε τέρμα την προφόρτιση και το sag διορθώθηκε.
    Η γεωμετρία ήρθε στα ίσια της η ευστάθεια στις στροφές διορθώθηκε (είπε ότι μπαίνει καλύτερα).

    Χάνει το πίσω στα φρένα διότι δεν έπρεπε να πειράξει την επαναφορά σε κλασμένο ελατήριο ή επειδή το παράκανε με την προφόρτιση.
    Τελευταία τροποποίηση από daz; 13/05/2015 στις 01:54.
    Sent from me using a computer.

  4. #34
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Την προφορτιση δεν την έσφιξα τέρμα
    τρεις στροφές μόνο.
    Δηλαδή να μαλακωσω λίγο την επαναφορά μού?

  5. #35
    Κύριος Σουπιάς Το avatar του/της daz
    Moderator
    Εγγραφή
    02/12/2008
    Μηνύματα
    11.947
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Την προφορτιση δεν την έσφιξα τέρμα
    τρεις στροφές μόνο.
    Δηλαδή να μαλακωσω λίγο την επαναφορά μού?
    Τώρα σοβαρά, θα ακούσεις εμένα?

    Ναι ρε αν σου την είχε ρυθμίσει άλλος τη μηχανή για χρήση με δύο άτομα και σου άρεσε όπως ήταν, μόνο την προφόρτηση ήθελε για να τη φέρεις στα ίσια της.
    Τελευταία τροποποίηση από daz; 12/05/2015 στις 23:49.
    Sent from me using a computer.

  6. #36
    Κύριος Σουπιάς Το avatar του/της daz
    Moderator
    Εγγραφή
    02/12/2008
    Μηνύματα
    11.947
    Όταν πέφτουμε στα φρένα όλοι ξέρουμε τι θέλει να κάνει το πίσω μέρος της μηχανής. Αν η επαναφορά είναι πολύ αργή πρέπει να την κάνεις πιο γρήγορη για να βάζει τον τροχό στο έδαφος.
    Εσύ την έσφιξες (την έκανες πιο αργή) όταν προφόρτισες ενώ δεν ήθελε. Όσο σφίξιμο ήθελε (για χρήση με δύο άτομα) της το είχε δώσει αυτός που στο ρύθμισε την πρώτη φορά.
    Sent from me using a computer.

  7. #37
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Κοίτα
    Στο συνεργείο που είχα πάει και μας φτιάχνει τα μηχανάκια τού είπα την εύλογη απορία μού.
    Μπροστά αλλάξαμε λάδια τσιμουχες οκ.
    Το μηχανάκι πάει συνέχεια πλήρη φόρτο κλπ + του ότι δεν το νιώθω καλά το πίσω μέρος του.
    Έσφιξε το ελατήριο.
    Επαναφορά δεν πείραξε, ήταν στην στάνταρ ρύθμιση.
    Τελευταία είχα παρατηρήσει ότι το πίσω μέρος του ψάρευε στα, φρένα υπό κλίση υπό επιτάχυνση σε κλίση ( κυρίως) και γενικά είχα ασαφεια πίσω.
    Πήρα εργαλεία και την βίδα s/ h την πήγα τέρμα στο Η.
    Βελτιώθηκε κατά πολύ το κράτημα, αλλά δεν ένιωθα να σταματάει το πίσω φρένο.
    Αύριο θα το γυρίσω μια ολόκληρη στροφή προς το s και θα δω

  8. #38
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.057
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Πήρα εργαλεία και την βίδα s/ h την πήγα τέρμα στο Η.
    Βελτιώθηκε κατά πολύ το κράτημα, αλλά δεν ένιωθα να σταματάει το πίσω φρένο.
    Αύριο θα το γυρίσω μια ολόκληρη στροφή προς το s και θα δω
    Αν αυτή η βίδα είναι στο πάνω μέρος και έχει και δοχείο αζώτου εκεί κοντά είναι η απόσβεση συμπίεσης.

  9. #39
    Κύριος Σουπιάς Το avatar του/της daz
    Moderator
    Εγγραφή
    02/12/2008
    Μηνύματα
    11.947
    Το έσβησα για να μη σε μπερδέψω επειδή ακόμα δεν ξέρουμε τι κάνει η βίδα s/h.

    Μήτσο μας έμπλεξες.

    Τελικά το s-h ρυθμίζει την προφόρτηση ή την επαναφορά?


    Μήτσο..

    Το sag είναι πόσο κάθεται η μηχανή και ρυθμίζεται από την προφόρτηση του ελατηρίου.
    Η απόσβεση επαναφοράς είναι πόσο γρήγορα επανέρχεται το αμορτισέρ όταν συμπιεστεί.
    Η απόσβεση συμπίεσης πόσο γρήγορα συμπιέζεται όταν χτυπήσει σε μια ανωμαλία ή πέσεις στα φρένα (για το μπροστινό).

    Ο μάστορας προφόρτησε το ελατήριο για να είναι σωστό το sag (να μη κάθεται πολύ η μηχανή) όταν είστε δύο άτομα επάνω.

    Με τον καιρό το αμορτισέρ "έπεσε" η μηχανή "έκατσε" η γεωμετρία άλλαξε, έπεσε περισσότερο βάρος πίσω. Το τιμόνι ελάφρυνε και σου "ψάρευε" στο άνοιγμα του γκαζιού και ήταν ασταθή στις στροφές.

    Αν η βίδα s/h ρυθμίζει την προφόρτηση...

    εσύ προφανώς το προφόρτησες κι άλλο διορθώνοντας το sag και κάνοντας το μηχανάκι πιο σταθερό.

    Αν η βίδα s/h ρυθμίζει την προφόρτηση και χάνεις το πίσω μέρος στα φρένα με το παραμικρό, το παράκανες με την προφόρτηση του πίσω. (είτε χαλαρώνεις είτε προφορτίζεις και λίγο το εμπρός).

    Αν η βίδα s/h ρυθμίζει την επαναφορά και χάνεις το πίσω τότε το έχεις κάνει πολύ αργό και όταν πατάς φρένο αργεί να "αποσυμπιεστεί" το πίσω αμορτισέρ. Επαναφέρεις στην αρχικη θέση ρυθμίζεις το sag και δοκιμάζεις την επαναφορά ένα ένα κλικ.

    Η καλύτερη ρύθμιση στις αποσβέσεις γίνεται με ένα άτομο και τα sag ρυθμισμένα στο βάρος του. Μετά ρυθμίζεις sag για δύο και σφίγγεις ελάχιστα τις αποσβέσεις (το κάθε αμορτισέρ "ακούει" διαφορετικά τα κλικ)

    Η απόσβεση επαναφοράς είναι πολύ αργή όταν περνάς από συνεχόμενες κοφτές ανωμαλίες και το πίσω μέρος "κάθεται". Δλδ το αμορτισέρ χυτπάει στην επόμενη ανωμαλία και συμπιέζεται ακόμα περισσότερο πριν επανέλθει απ' το χτύπημα που έφαγε στην προηγούμενη.
    Πολύ γρήγορη είναι όταν χοροπηδάει σαν κατσίκι.

    Ρε σεις ξέρει κανένας αν αυτό το μπ@λο έχει υδραβλική προφόρτηση και αν έχει απόσβεση επαναφοράς για να συνεννοηθούμε?
    Τελευταία τροποποίηση από daz; 13/05/2015 στις 01:57.
    Sent from me using a computer.

  10. #40
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Αυτό adjustable compression dumbing
    Αναφέρει για την πίσω ανάρτηση

  11. #41
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.057
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SHOOTER045 Προβολή μηνύματος
    Αυτό adjustable compression dumbing
    Αναφέρει για την πίσω ανάρτηση
    "Ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης"

  12. #42
    Κύριος Σουπιάς Το avatar του/της daz
    Moderator
    Εγγραφή
    02/12/2008
    Μηνύματα
    11.947
    Μήτσο πάω να βρω τη μπάλα κι έρχομαι!



    Μωρέ μλκ τι γυρίζεις βίδες που δεν ξέρεις τι κάνουν?
    Θα μας χέσει ο oldman αυριο το πρωί.
    Sent from me using a computer.

  13. #43
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος
    Φιλαράκ είπες λιγάκ κοτσάν, όταν έχεις έναν άνθρωπα επάνω θέλεις να "φρενάρεις" ας πούμε 80 κιλά, όταν έχεις δύο θέλεις να "φρενάρεις" 160 (δεν βάζω ανθρώπους στα δικά μου κιλά γιατί ξεπερνάς το ωφέλιμο φορτίο της μοτοσικλέτας). Οπότε καλώς σφίγγεις την επαναφορά. Μεγαλύτερη ταλαντούμενη μάζα μεγαλύτερη αδράνεια μεγαλύτερη ανάγκη για απόσβεση. Ή έτσι μΕ φαίνεται και μπορεί να την είπα εγώ
    Και ομως....οταν εχεις μεγαλυτερο βαρος χρειαζεσαι κατα κανονα να χαλαρωσεις την επαναφορα. Μεγαλυτερη ταλαντουμενη μαζα (με το ιδιο ελατηριο) σημαινει χαμηλοτερη συχνοτητα ταλαντωσης, αρα απαιτειται και και πιο χαλαρη αποσβεση επαναφορας. Για μεγαλυτερο βαρος πρεπει να σφιξεις την αποσβεση συμπιεσης. Στα πηρουνια τωρα, επειδη κατα την συμπιεση (στην περιπτωση μεγαλων συμπιεσεων) αυξανεται και η σταθερα των ελαστικων δυναμεων (λογω συνεισφορας του αερα στα καλαμια), πρεπει κατα κανονα να αυξησουμε και την αποσβεση επαναφορας.

    Στις περισσοτερες αναρτησεις και ειδικα τις φτηνιαρικες, το βιδακι αποσβεσης επαναφορας επιρεαζει και την αποσβεση συμπιεσης, οποτε μιας και δεν υπαρχει ανεξαρτητη ρυθμιση συμπιεσης, αναγκαστικα σφιγγουμε και την επαναφορα.

    Αλλαζοντας ελατηρια και βαζοντας πιο σκληρα, χρειαζομαστε παντα περισσοτερη αποσβεση επαναφορας ωστε να ανταπεξερχεται η αναρτηση στις μεγαλυτερες συχνοτητες ταλαντωσης.
    Κατα κανονα χρειαζομαστε και περισσοτερη αποσβεση συμπιεσης, ωστε να ερθει στα ισια η αναλογια υδραυλικων δυναμεων και δυναμεων ελατηριου κατα την συμπιεση. Αυτο ποτε δεν θα το πετυχουμε ακριβως χωρις ρεβαλβινγκ διοτι η βιδα αποσβεσης συμπιεσης δεν επιρεαζει το τροπο που δουλευουν οι ροδελες στο φυσιγγιο.

    Γενικα στην γαματη αναρτηση ολο το θεμα ειναι τι συμβαινει στο κυκλωμα συμπιεσης, εκει ειναι ολα τα λεφτα. Η επαναφορα ειναι το ευκολο της υποθεσης.
    Τελευταία τροποποίηση από DrBig; 13/05/2015 στις 07:38.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  14. #44
    Ωραίος, μάθαμε και κάτι...

    Να υποθέσω ότι το βιδάκι που πείραξε ο πυροβολητής για την συμπίεση, επηρεάζει και την επαναφορά όπως κάνουν τα ανάποδα λειτουργούντα ξαδέρφια του;


    Πάντως μήτσε αν ανοίγει το αμορτισέρ και δεν βαριέσαι να ασχοληθείς με το υπηρεσιακό, σε μηχανουργείο μπορείς να φτιάξεις ελατήριο. Φοράω τέτοιο φτιαχτό τα τελευταία 40κάτι χιλιάδες, μιά χαρά ως τώρα και στο 1/5 του κόστους των επώνυμων.

  15. #45
    Banned
    Εγγραφή
    10/02/2013
    Μηνύματα
    9.317
    Το ανέφερα ποίο πίσω.
    Από ρύθμιση ανάρτησης ξέρω τα βασικά.
    Στην Θεσσαλονίκη πήγαινα σε συνεργεία τους έλεγα τι θέλω και μού το φτιάχνανε.
    Ρυθμίσεις, revalving κλπ.
    Πολλές φορές πλήρωσα από την τσέπη μού τέτοιες εργασίες, ελατήρια κλπ
    Π.χ στο tdm έκανα ότι και στο ι.χ που είχα.
    Στα παλιά gsx μετά τις 40.000 χλμ τα μηχανάκια πήγαιναν συνεργείο για αλλαγή ελατηρίων,revalving κλπ.
    Πλέον φράγκα δεν παίζουν και διαβάζοντας από εδώ και ρωτώντας, προσπαθώ να το φέρω στον ίσιο δρόμο.
    Θα δοκιμάσω και θα επανέλθω.
    BTW
    Δεν έχει κλικ η βίδα, μετράω στροφές, και το κουφό είναι ότι εκεί που έχει ένα σημάδι, η βίδα τερματίζει μετά από το σημάδι.
    Στο έτερο ΤΑ το σημάδι είναι στα αριστερά, στο δικό μού στα δεξιά!!!!
    HONDA ρπσμ

Σελίδα 3 από 5 ΠρώτοΠρώτο 12345 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. αποριες για το fazer1000-THANO για σενα
    από lagel στο forum Yamaha Fazer
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 11/12/2003, 07:48
  2. Ανακοινωση για το Γιωργο
    από bikersonly στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 26
    Τελευταίο μήνυμα: 18/11/2003, 13:23
  3. Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 18/11/2003, 13:18
  4. Για το Γιώργο - κι άλλος τρόπος!..
    από wizard στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 25
    Τελευταίο μήνυμα: 15/11/2003, 10:07

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF