Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 33

Θέμα: Περί ελατηρίου

  1. #1

    Περί ελατηρίου

    Σκεφτόμουν το αν θα το βάλω στο νήμα με τα πονήματα επί του μηχανακίου, τελικά αποφάσισα να το βάλω ξέχωρα.


    Μετράω sag. Από τότε που πήρα το μηχανάκι μου λέτε όσοι το είδατε ότι το πίσω κάθεται πολύ. Ε το πήρα απόφαση...

    Με το ίδιον βάρος της μοτό, το εμπρός σχεδόν ασυμπίεστο, το πίσω 7εκ.
    Με αναβάτη, το εμπρός 2εκ, το πίσω 13εκ.

    Η διαδρομή που δουλεύει το εμπρός κατά την λειτουργία του καθημερινά, μετρώντας τον λεκέ από την τσιμούχα που δακρύζει αριστερά, 12εκ από τα 18εκ διαδρομής. Φυσιολογικό το βλέπω.

    Η διαδρομή του πίσω αμορτισέρ είναι 16,5εκ όλη, κατά τα γραφόμενα στο ίντερνετς γιατί το σέρβις μάνιουαλ λέει rear stroke 49mm το οποίο είναι προφανέστατο σφάλμα.

    Το οποίο σημαίνει ότι το πάω τεζαρισμένο μόνος μου και με δικάβαλο μην το συζητάμε καν.


    Λέμε τώρα λοιπόν... Ελατήριο. Από την φυσική του Λυκείου, F=Κ*X όπου κ η σταθερά ελατηρίου και Χ η συμπίεση.

    Έχουμε 13εκ και θέλουμε να έχουμε περίπου το 1/3 της διαδρομής (καλά, λίγο λιγότερο για να έχουμε περιθώριο στο δικάβαλο/φόρτωμα), ήτοι 5.5εκ το περισσότερο.

    Θέλουμε λοιπόν ένα ελατήριο το οποίο θα είναι Κνέοσημερινό*13/5.5
    Δηλαδή 2.36 φορές πιο σκληρό. Το λιγότερο, ξαναλέω, πιθανώς 2.5 φορές ή και παραπάνω. Και προφανώς revalving και άλλα λάδια κλπ, άλλη ιστορία τούτο.

    Κάνω κάπου λάθος στον υπολογισμό...;

    Το ελατήριο θα το φτιάξω στον ίδιο μάστορα που είχε φτιάξει το ελατήριο του fazer, δηλαδή δοκιμασμένη λύση (με την προϋπόθεση ότι δεν θα ακούσω κανένα παλαβό νούμερο τιμής, ξέχασα να ρωτήσω όταν πέρασα να δω αν ακόμα εξυπηρετεί). Αν όχι αυτός, υπάρχουν άλλοι δύο στην Αθήνα και στην Μεταμόρφωση πριν απελπιστώ και... αρχίσω να τρέμω για τις μαλακίες που θα ακούσω από τον κάθε έμπορο/εισαγωγέα.

  2. #2
    Τα νούμερα (δεδομένα) είναι σίγουρα σωστά; 165mm διαδρομή αμορτισέρ και καταναλώνει τα 130 (79%) με τον αναβάτη; Μιλάμε για τελείως σώβρακο δηλαδή;
    Think faster than you ride

  3. #3
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Προφανώς είναι σώβρακο.

    Ομως η θεωρία σου περι υπολογισμού μπάζει.
    Στην εξισωσή σου θεωρείς οτι το μήκος του ελατηρίου που θα φτιάξεις θα είναι το ίδιο με το τωρινό, το οποίο όμως μήκος σίγουρα έχει μειωθεί και είναι ήδη εκτός ορίων κατασκευαστή.
    Την σταθερά Κ του τωρινού ελατηρίου μπορείς να την μετρήσεις αν το λύσεις, αλλά το οτι θεωρείς οτι χρησιμοπιεί την διαδρομή αυτη δεν ειναι σωστό.
    Και μονο οτι χωρίς αναβάτη έχει sag 7cm εμένα μου λέει οτι εχει κοντύνει υπερβολικά.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  4. #4
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/12/2007
    Μηνύματα
    3.635
    Μέτρα καλύτερα απο ένα σημείο στο υποπλασίο πχ στην σχάρα εως (όσο γίνεται πιο κάθετα ) στο ψαλίδι κοντά στον άξονα του πίσω τροχού. Πρώτα ο πίσω τροχός να ναι στον αέρα.

    Μετά να παταεΙ στο έδαφος και όρθια η μηχανή και ξαναμετρα.

    Αφαίρεσε τα δύο νούμερα και έχεις το στατικό σαγκ.

    Μέτρα και με σένα πάνω με την βοήθεια τρίτου. Αν κάθεται στο 1/3 της αρχικής μέτρησης είσαι οκ. Διαφορετικά ρυθμίζεις την προφορτιση. Δεν μπορείς όμως να προφορτισεις ένα ελατήριο περισσότερα απο 1 cm δηλαδή αν ελεύθερο είναι 25 cm, προφορτισμενο να ναι το πολύ 24 cm. Aν χρειάζεται πιο πολύ τότε θες πιο σκληρό ελατήριο ή δίαιτα.

    Αν το προφορτισεις να κάνεις και λίγο πιο αργή την επαναφορά.

  5. #5
    90,000χλμ, δεν νομίζω ο προηγούμενος να ασχολήθηκε ποτέ (αν κρίνω και από την γενικότερη κατάσταση αλλά και τα ρουλεμάν του λαιμού). Θα γελάσω και με το πόσο λάδι θα βρω στα μπροστινά...

    Οπότε θεωρώ ότι είναι 100% σώβρακο. Οι αποστάσεις μετρημένες με μέτρο, από το παξιμάδι του οπίσθιου τροχού ως ένα σημείο στην εξάτμιση περίπου στην κατακόρυφο (με το μάτι, όχι με αλφάδι).




    Στο fazer πχ, πήγα από τα 7.2kg/mm στα 13 για να έχω σωστή ανάρτηση.


    @Κώστα αυτό έκανα. Δεν είναι η πρώτη φορά... 43εκ, 36εκ, 30εκ. ήτοι 0-7-13

  6. #6
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/12/2007
    Μηνύματα
    3.635
    Το 30% του 43 είναι 12,9 οπότε είσαι οκ απο δυναμικό.

    Αλλά στο στατικό έχεις 7 cm ενώ το 10% που είναι συνήθως, βγαίνει 4.3

    Για μέτρα και το μήκος του ελατηριου πόσο είναι προφορτισμενο και μη.

  7. #7
    Δυναμικό δεν πρέπει να είναι 30% της ωφέλιμης διαδρομής του τροχού; Δηλαδή 30% του 16,5εκ που λέει η προδιαγραφή; Πως είμαι εντάξει αφού μετράω 13εκ βύθιση με εμένα επάνω, που είναι 80% του 16.5εκ συνολικής διαδρομής;


    43εκ είναι όλη η απόσταση από το παξιμάδι του άξονα ως το σημείο μέτρησης από πάνω του.

    λοιπόν, δεν πα να πνιγεί, πάω να το ξηλώσω "δύο λεπτά" και τα ξαναλέμε.

  8. #8
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος

    Στο fazer πχ, πήγα από τα 7.2kg/mm στα 13 για να έχω σωστή ανάρτηση.
    Αυτό τι σημαίνει σε νούμερα sag?
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  9. #9
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από byron Προβολή μηνύματος
    Αυτό τι σημαίνει σε νούμερα sag?
    Αν θυμάμαι σωστά από 7.5εκ στα 3.5...
    Μαμά ελατήριο τερματιζε σε απλές λακκούβες δικαβαλο


    Και το ζαχς...

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	IMG_20160520_144428.jpg 
Προβολές:	377 
Μέγεθος:	71,2 KB 
ID:	359243


    Οπότε τώρα τερματίζω τα παξιμάδια επάνω να ανοίξει, μετα βγάζω ασφάλεια κάτω και το παίρνω στο χέρι... λογικά.


    Α ειχατε δίκιο είχε 1-2εκ. "νεκρή" διαδρομή αν σήκωνα το ψαλίδι με το χέρι. Στο fazer δεν έχει τέτοιο "τζόγο".

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.573
    εγω μολις καταλαβα οτι οι τσιμουχες στα μπροστινα των ιταλικων οταν χανουν δεν ειναι βλαβη αλλα μετρητης της λειτουργιας της αναρτησης

  11. #11
    Αυτό ισχύει για όλα τα μηχανάκια

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Τόσο βρακολάστιχο που εχει γίνει, το πιο πιθανόν είναι να μαζευτεί μόλις το λυσεις παρα να τεντωθεί...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    γμτ. δεν γυρνάνε τα "δαχτυλίδια". Τι περίεργο...

  14. #14
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος
    γμτ. δεν γυρνάνε τα "δαχτυλίδια". Τι περίεργο...
    Εχει λιγο τα χαλια του..

  15. #15
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.751
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από amyroukai Προβολή μηνύματος
    γμτ. δεν γυρνάνε τα "δαχτυλίδια". Τι περίεργο...
    Πλύνε το μια, σκούπισε, ρίξε μπόλικο WD-40 και.......
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Περι Γαμου
    από dela στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 23/10/2008, 18:46
  2. Περί Fazer600 o λόγος...
    από superfour στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 16
    Τελευταίο μήνυμα: 18/02/2004, 23:24
  3. Περί Αλυσίδας …
    από niko13g στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 11
    Τελευταίο μήνυμα: 23/12/2003, 14:38
  4. περι βενζινης
    από bsari στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 13/11/2003, 01:48
  5. Περι γουρουνιων ο λογος!!!!
    από dela στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 07/11/2003, 15:59

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF