Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 55

Θέμα: 98' R1 σπασιμο μπιελας-ΒΟΗΘΕΙΑ!

  1. #1
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    23/11/2016
    Μηνύματα
    12

    98' R1 σπασιμο μπιελας-ΒΟΗΘΕΙΑ!

    Καλησπερα,

    Κάνω μια μελέτη για μια βλάβη κινητήρα R1 για ενα μαθημα που εχουμε στο μεταπτυχιακο μου στην Αγγλια (MOTORSPORT ENGINEERING).Θα χρειαστω τη βοηθεια σας καθως η σχεση μου με μηχανες δεν ειναι και οτι καλυτερο αλλα πιστευω σαν ειδικοι θα μπορουσατε να βοηθησετε.Πιο συγκεκριμένα:

    O κινητήρας είναι ένας Yamaha YZF-R1 1998 (4XV1-AE1). Έχει χρησιμοποιηθεί σε έναν αγώνα αυτοκινήτων, αγωνιστικά στην κατηγορία 998cc. Ξαναχτίστηκε το 2009, και από τότε άντεξε περίπου 50 ώρες αγώνα πριν από την αποτυχία. Κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης το περασμένο έτος, το 2015, το αυτοκίνητο πήγε για 5 γυρους, καθώς διέσχισε τον 5ο γυρο στην ευθεια τερματισμου ο κινητηρας εσπασε. Το αυτοκίνητο έπρεπε να ρυμουλκηθεί πίσω στα pits και διαπιστώθηκε οτι η μπιέλα του τριτου κυλινδρου είχε αποτύχει, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες.

    Θα ηθελα τη γνωμη σας γιατι πιστευετε εγινε αυτο και τι θα μπορουσαμε να ειχαμε κανει για να αποφυγουμε το μοιραιο.
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	7.jpg 
Προβολές:	399 
Μέγεθος:	95,5 KB 
ID:	374434Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	8.jpg 
Προβολές:	398 
Μέγεθος:	96,6 KB 
ID:	374435Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	3.jpg 
Προβολές:	400 
Μέγεθος:	92,5 KB 
ID:	374436

  2. #2
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    23/11/2016
    Μηνύματα
    12
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	2.jpg 
Προβολές:	400 
Μέγεθος:	52,2 KB 
ID:	374437

  3. #3
    Με θυμάσαι ρε πούστη ? Το avatar του/της AristidisZ
    Εγγραφή
    24/09/2012
    Μηνύματα
    3.685
    Ρε παλικάρι καταρχήν αν επιτρέπεται, τι έχεις τελειώσει και κάνεις μεταπτυχιακό σε MOTORSPORT ENGINEERING, και δε ξέρεις και από μηχανές ;

    Κατά δεύτερον, ρωτάς γιατί αστόχησε (και όχι απέτυχε) ένας διωστήρας από μηχανή που προορίζεται για μοτοσυκλέτα και είχε μπει (προφανώς με πατέντα ότι νάναι) σε αυτοκίνητο ;

    ψυχή μου πιες, πιες όσο θες μήπως και πάρεις στροφές

    Ο Γλάρος / ψόφα φούστη γλάρε
    ψαναψόφα φούστη γλάρε

  4. #4
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από AristidisZ Προβολή μηνύματος
    Ρε παλικάρι καταρχήν αν επιτρέπεται, τι έχεις τελειώσει και κάνεις μεταπτυχιακό σε MOTORSPORT ENGINEERING, και δε ξέρεις και από μηχανές ;

    Κατά δεύτερον, ρωτάς γιατί αστόχησε (και όχι απέτυχε) ένας διωστήρας από μηχανή που προορίζεται για μοτοσυκλέτα και είχε μπει (προφανώς με πατέντα ότι νάναι) σε αυτοκίνητο ;
    +999
    Αν και πολλοί κινητήρες μοτοσυκλετών έχουν τοποθετηθεί σε πρωτότυπα αυτοκίνητα,δοκιμές ακόμα και για αγώνες.

  5. #5
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    19/06/2013
    Μηνύματα
    121
    Μπορεί να στέγνωσε απο λάδια σε παρατεταμένη στροφή με πολλά G. Σε τέτοιες εφαρμογές συνήθως κανούν μετατροπή σε ξηρό κάρτερ.

  6. #6
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.888
    εκοψε την μια βιδα στην μεση. (εκει που χωρίζει η διαιρουμενη μπιελα)
    το κομβιο στην συνέχεια στράβωσε το κατω μερος τις μπιελας το οποιο πλέων ειχε μονο μια βιδα στήριξης. (κατα το ανεβασμα του πιστονιου μαλλον)
    μετα το κομβιο βρήκε στην μπιελα και εσπασε το δεξι μικρο κομμάτι τις που ειχε την υπολοιπη βιδα μεσα.

    αστοχια υλικου(βιδας) ή ειχε μεγαλα κενα η μπιελα σε σχεση με το κομβιο, χαλασμενα μεταλλα κτλ. οσο ποιο μεγάλα τα κενα τοσο ποιο δυνατα χτυπαει το κομβιο στο τοίχωμα τις μπιέλας.. αρα περισσοτερη δυναμη ασκήθηκε στις βιδες.

    ή χρηση ενός μοτερ και η αξιοπιστία ενός μοτερ ειναι συνδεδεμένα.
    η αξιοπιστεια μπορει να επηρεαστεί απο το στροφαρισμα (υπερβολικο στροφαρισμα) ή απο υπερφόρτωση του μοτερ. (εχει κ αλλα,αλλα αυτα φτανουν)
    σκορτσαρισμα-ζόρισμα (οταν ανεβαινεις μια ανηφορα με 6ή 1000 στροφες και ανοιξεις τερμα γκαζι.
    το r1 μοτερ εχει σχεδιαστει για να τραβαει 250 κιλα και οχι 1000+ που θα ηταν το αυτοκινητο.
    Τελευταία τροποποίηση από kostaskk; 23/11/2016 στις 19:18.

  7. #7
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Τα λάδια που είχε τα αναλύσατε? Αν όχι και τα εχετε να το κάνετε.
    Πολλές φορές τέτοια καταστροφικά αποτελέσματα εχουν να κανουν με λάδια που έχουν πολλά κατάλοιπα, πχ απο καμμένο συμπλέκτη.
    Αν μάλιστα ήταν και σε αυτοκίνητο ο συμπλέκτης σίγουρα ζοριζόταν παραπάνω.
    Ο κόφτης είχε πειραχτεί μήπως και στροφάριζε παραπάνω απο το κανονικό όριο?
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.573
    η μπιελα δεν εσπασε το καβαλετο διαλυθηκε
    ελλιπης λιπανση ή λαθος σφιξιμο;

  9. #9
    Μάνος Το avatar του/της mankam
    Εγγραφή
    15/08/2009
    Μηνύματα
    1.347
    Τηλεδιάγνωση χωρίς όλα τα δεδομένα δύσκολα.. λύσε το μοτέρ πρώτα!

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Tycho Moon
    Εγγραφή
    13/11/2014
    Μηνύματα
    398
    Ξεκινάς από τη σπασμένη βίδα. Αν είχε λασκάρει και στη συνέχεια χόρευε και κόπηκε, φαίνεται απο το κάτω μέρος του κεφαλιού της καθώς και στο σημείο του καβαλέτου που ακουμπάει. Θα έχουν σημάδια από σφυροκοπανήματα.

    Αν δεν φαίνεται κάτι τέτοιο, τότε η βίδα κόπηκε μπαμ και κάτω, πράγμα που σημαίνει ή αστοχία υλικού της βίδας ή ο κινητήρας στρόφαρε σε περισσότερες στροφές από το nominal ή οι μπίελες έχουν μπαινοβγεί αρκετές φορές χωρίς να αλλαχτούν οι βίδες.
    Ἀπὸ τὸ πάρκο στὴ Μυροβόλο τὸ μηχανάκι ἀστράφτει στὸν ἥλιο,
    ἀντανακλᾶ τὸ χαμόγελό σου καὶ μὲ διαλύει στὸ φῶς.

  11. #11
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από AristidisZ Προβολή μηνύματος
    Ρε παλικάρι καταρχήν αν επιτρέπεται, τι έχεις τελειώσει και κάνεις μεταπτυχιακό σε MOTORSPORT ENGINEERING, και δε ξέρεις και από μηχανές ;

    Κατά δεύτερον, ρωτάς γιατί αστόχησε (και όχι απέτυχε) ένας διωστήρας από μηχανή που προορίζεται για μοτοσυκλέτα και είχε μπει (προφανώς με πατέντα ότι νάναι) σε αυτοκίνητο ;
    Ο Vasilis28 ήρθε να κάνει μια ερώτηση, προφανώς για εργασία και ζητάει μια βοήθεια. Οποίοι ξέρουν απαντούν, δεν δίνει εξεταστική στο moto.gr

    Οι αγώνες αυτοκινήτου (τετρατροχων καλυτερα) με κινητήρα μοτοσυκλέτας υπάρχουν πολλές 10ετιες.
    Τα μοτέρ από τα Norton Manx τα φόραγαν σε αγώνες Formula 3 500cc, και κάπως έτσι προέκυψαν τα πρώτα υβρίδια τύπου Triton.
    Φαντάζομαι πως τέτοιοι αγώνες θα υπάρχουν ακόμα στη χώρα που κάνουν αγώνες ακόμα και με ξυλοπόδαρα.
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  12. #12
    Με θυμάσαι ρε πούστη ? Το avatar του/της AristidisZ
    Εγγραφή
    24/09/2012
    Μηνύματα
    3.685
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από byron Προβολή μηνύματος
    Ο Vasilis28 ήρθε να κάνει μια ερώτηση, προφανώς για εργασία και ζητάει μια βοήθεια. Οποίοι ξέρουν απαντούν, δεν δίνει εξεταστική στο moto.gr

    Οι αγώνες αυτοκινήτου (τετρατροχων καλυτερα) με κινητήρα μοτοσυκλέτας υπάρχουν πολλές 10ετιες.
    Τα μοτέρ από τα Norton Manx τα φόραγαν σε αγώνες Formula 3 500cc, και κάπως έτσι προέκυψαν τα πρώτα υβρίδια τύπου Triton.
    Φαντάζομαι πως τέτοιοι αγώνες θα υπάρχουν ακόμα στη χώρα που κάνουν αγώνες ακόμα και με ξυλοπόδαρα.
    Νομίζω ότι μπορούμε να δώσουμε 50 λόγους γιατί μπορεί να αστοχήσει ένας κινητήρας κατ' αυτόν τον τρόπο

    Δεν θα έπρεπε να έχουμε όμως και κάποια άλλα δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάμε για μια αστοχία ενός μοτέρ που δεν λειτουργούσε έτσι όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί ;

    ψυχή μου πιες, πιες όσο θες μήπως και πάρεις στροφές

    Ο Γλάρος / ψόφα φούστη γλάρε
    ψαναψόφα φούστη γλάρε

  13. #13
    Είχα "πέσει" πάνω σε άρθρο για αγώνες τετράτροχων με κινητήρες μοτοσικλετών όπου σε παρόμοια τοποθετημένους κινητήρες οι Κ7-8 δεν έσπαγαν,οι Κ9-L1 έσπαγαν ο ένας πίσω απ'τον άλλο και οι L2+ δεν έσπαγαν επίσης. Οι Κ9-L1 έχουν απλώς διαφορετική εσωτερική λίπανση.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  14. #14
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    23/11/2016
    Μηνύματα
    12
    Ζητω συγγνωμη για τις λίγες λεπτομέρειες.οσο αφορά τα κακόβουλα σχόλια τα προσπερνώ!θα γραψω ενα μηνυμα με ολες τις λεπτομέρειες ξανα πιο αναλυτικά για να σας βοηθήσω για να με βοηθήσετε

  15. #15
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από AristidisZ Προβολή μηνύματος
    Νομίζω ότι μπορούμε να δώσουμε 50 λόγους γιατί μπορεί να αστοχήσει ένας κινητήρας κατ' αυτόν τον τρόπο

    Δεν θα έπρεπε να έχουμε όμως και κάποια άλλα δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάμε για μια αστοχία ενός μοτέρ που δεν λειτουργούσε έτσι όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί ;
    Αν ξέρεις 50 λόγους, γράψε 10.
    Σε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, μια χαρά δουλεύει, δεν είναι κάτι καινούργιο. Ιδίως τα μοτέρ από busa τα βάζουν σε ότι απίθανο θέλεις.
    Τα jet ski της Kawasaki, φοράνε μοτέρ από Ninja υπερκυβισμενο στα 1500cc.
    Τα μοτέρ των Tuono Mille είναι πάνω στα snowmobile της Bombardier...

    Σε αγώνες, οι συμπλεκτες τραβάνε κάποιο ζόρι όπως είπε ο sapilas, και that's it.
    Τελευταία τροποποίηση από byron; 24/11/2016 στις 06:33.
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. r1 98-01!!!
    από nobrakesr1 στο forum Υamaha R6, R7, R1, R...
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 27/04/2009, 20:39
  2. Βοηθεια απο κατοχους R1 R6
    από 2wheeler στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 25/06/2007, 20:37

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF