Με λίγα λόγια πρέπει να κάνεις φασματοσκοπική ανάλυση της βίδας.
Με λίγα λόγια πρέπει να κάνεις φασματοσκοπική ανάλυση της βίδας.
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
Detonation μήπως ? Το έχω πάθει σε εξωλέμβιο με αποτέλεσμα να βγει η μπιέλα από την τρύπα που έκανε.![]()
Ανοιγω ξανα το θέμα αυτή τη φορά με περισσοτερες πληροφοριες για να μην υπαρχουν παρεξηγησεις
Κανω το μαστερ μου στο Motorsport Engineering στην Aγγλια (το πτυχιο μου ειναι Ηλεκτρονικος Μηχανικος ).Οι σχεσεις μου με μηχανολογια ειναι αρκετα καλες αλλα αυτο οτι εχει σχεση πιο πολυ με αυτοκινητα και οχι με μηχανες.
Το μαθημα λεγεται forensic Engineering και πρεπει να γραψουμε μια εκθεση πραγματογνωμοσυνης γιατι εσπασε η μπιελα στον κινητηρα.Πιο αναλυτικα :
O κινητήρας είναι ένας Yamaha YZF-R1 1998 (4XV1-AE1).Μπηκε σε πρωτοτυπο αγωνιστικο αυτοκινητο ως εχει χωρις καμια μετατροπη και απο τοτε εχει χρησιμοποιηθεί σε έναν αγώνα αυτοκινήτων, στην κατηγορία 1000cc. Eγινε rebuild το 2009, και από τότε άντεξε περίπου 50 ώρες χρησης. Κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης το περασμένο έτος, το 2015, το αυτοκίνητο πήγε για 5 γυρους, καθώς διέσχισε τον 5ο γυρο στην ευθεια τερματισμου ο κινητηρας εσπασε. Το αυτοκίνητο έπρεπε να ρυμουλκηθεί πίσω στα pits και διαπιστώθηκε οτι η μπιέλα του τριτου κυλινδρου είχε σπασει, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες.
Αξιζει να αναφερθει οτι τα service του moter ειχαν γινει παραπανω απο τακτικα και οτι στο rebuild δεν ειχαν φτασει στο σημειο να λυσουν μπιελες-πιστονια κτλ πραγμα το οποιο σημαινει οτι ειχαν να πειραχτουν απο το εργοστασιο.
Oπως φαινεται και στη μια φωτογραφια η μπιελα δειχνει να ειχε δεχθει υπερθερμανση και αυτο να την εκανε να φτασει σε σημειο να σπασει.
Επιπλεον να αναφερω οτι το μοτερ λυθηκε και ολο το συστημα λαδιου (τρομπα λαδιου φιλτρο λαδιου και γενικα τροφοδοσια) δειχνει να δουλευε αρτια χωρις κανενα απολυτως προβλημα.
Θα ηθελα λοιπον να ρωτησω τα εξης:
1)Οι μαμα μπιελες εχουν καποια ''ημερομηνια ληξης'' η οποια μπορει να επηρεασε?
2)Υπαρχει περιπτωση η επιλογη λαδιου η καποιο συμπληρωμα λαδιου να οδηγησε σε αυτο 100% ή απλα να επηρεασε και αυτη ενα ποσοστο?
3)Ποια πιστευετε εσεις οτι μπορει να ειναι η αιτια που μπορει να προκληθει κατι τετοιο?
Οπως σας ανεφερα παραπανω πιστευω οτι η γνωμη σας θα μετρησει αρκετα και σιγουρα θα βοηθησει.Οποιαδηποτε αλλη πληροφορια θελετε και μπορω να την απαντησω θα το κανω.
Τελος να αναφερθει οτι εγω το μοτερ το ειδα σπασμενο αφου ξεκινησα το μεταπτυχιακο μου τον Σεπτεμβρη και οτι πιο πριν οι απαντησεις ειναι απο τον μηχανικο που εχουμε στο πανεπιστημιο.
![]()
τι rebuild ειναι χωρις πιστονια μπιελες;
σε πολιτικο κινητηρα για αγωνιστικη χρηση;
Πολύ παράδοξο θέμα...ειλικρινά.
Ευχαριστώ τους Ιάπωνες για τα γαμηστερά εν σειρά τετρακύλινδρα που απλόχερα προσέφεραν στον πτωχό και ταπεινό τούτο πλανήτη.
Παιδια ειμαι 26 χρονων και προσπαθω απλα να παρω μια βοηθεια απο εσας που ειστε πιο ειδικοι στο θεμα yamaha r1 και γενικα στο χωρο των μοτοσυκλετων.
Σας ειπα οτι οποια δηποτε απορια που μπορω να καλυψω θα την καλυψω ωστε να με βοηθησετε.Δεν εχω καταλαβει γιατι με εχετε παρει απο τα μουτρα ειλικρινα!
Μπηκα για καλο εδω γιατι ξερω οτι ειναι απο τα καλυτερα forum για μηχανες και αρχιζω να απογοητευομαι.Συζητηση θελω να κανω.Δεν θελω να μου γραψετε πραγματογνωμοσυνη 4000 λεξεων.
Την ιστορια της μοτο που φοραγε το μοτερ τοσα χρονια την ξερετε ?
Και το λεω αυτο γιατι μου κανει εντυπωση πως αντεξε μεχρι τωρα και δεν σκορπισε νωριτερα . Σχεδον μια 20ετια σκισιματα ,τελικιασματα και καθε λογης κανιβαλισμοι οπως μπερναουτ κ.α ....το γαμησατε και εσεις ... τί να κανει ? Περεδωσε .
Οπως και να εχει , καλη επιτυχια σε αυτο που κανεις και καλως ηλθες εδω .
Γιατί ο άνθρωπος σε ρώτησε κάτι πολύ λογικό, κάτι εύλογο διαβάζοντας αυτά που γράφεις, και τον βάφτισες ''κακόβουλο''. Μπαμ η ταμπέλα ρίχθηκε, χωρίς ενδοιασμό, χωρίς τύψη. Εμφανίστηκες μια μέρα, να ρωτήσεις κάτι για να κάνεις την δουλειά σου, και όποιος δεν σε βοήθησε επί τούτου, πήρε και χαρακτηρισμό. Ενοχλήθηκες ε;
Προσωπικά, αυτό μου φέρνει στο μυαλό, χαζογκόμενες, που ενώ ολοφάνερα χρωστάνε, συμπεριφέρονται σαν να τους χρωστάνε. Γιατί έτσι. Γιατί κατά βάθος δεν έχουν κανένα κώδικα τιμής παρά μόνο το ''την δουλίτσα μου να κάνω εγώ κι οι άλλοι δεν πα να...''.
Πολύ καλά σου είπε ο oldman παραπάνω.
Για το τεχνικό του θέματος που ρωτάς, φαγώθηκε το μέταλο του κουζινέτου κομβίου από τα χρόνια, αφού δεν είχε αλλαχθεί όταν έπρεπε. Όλα τα κουζινέτα κάποτε τρώγονται. Απλά συνήθως έχει προλάβει να πεταχτεί από βαθύ γήρας από κάτι άλλο ο κινητήρας. Σε ένα rebuild πάντως, είναι από τα πρώτα πράγματα που αλλάζουμε, και υπάρχει τρόπος να τα μετρήσεις (με σημάδια, νούμερα χτυπημένα σε σημεία του μοτέρ που αντιστοιχούν και σε διαφορετικές διαστάσεις μετάλων ή χρώματα στον κινητήρα, και μέτρηση με plastigauge, το ξέρεις τι είναι αυτό ε πτυχιακέ μου; )
Καθώς το κουζινέτο τρωγόταν, σταδιακά μεγάλωσε το διάκενο, το λάδι δεν συγκρατιόταν πια ανάμεσα στις επιφάνειες και άρχισε να τρίβεται μέταλο με μέταλο. Η θερμοκρασία ανέβηκε, φαίνεται και από το ''βαψιμο'' που έχει πάθει το υλικό της μπιέλας γύρω από εκεί που ήταν το μέταλο του κουζινέτου.
Και κάποια στιγμή έσπασε το καβαλέτο από τις παραπανίσιες δυνάμεις τριβής που δεχόταν, είμαι βέβαιος ότι άνοιξε από την μεριά που είναι σαν να ήθελε να το πάρει το κομβίο του στροφαλοφόρου μαζί του όπως αυτό περιστρεφόταν, δλδ το σπασμένο μέρος του καβαλέτου, στο μπροστά μέρος του μοτέρ, το κάτω από τις βαλβίδες εξαγωγής.
Ελπίζω να σε βοηθήσαμε.
EDIT: Δες και τα κουζινέτα των άλλων μπιελών, σε τι φάση είναι τα μέταλά τους. Λογικά κι αυτά, θα ακολουθούν ανάλογη φθορά.
Τελευταία τροποποίηση από telegonos; 25/11/2016 στις 00:37.