Να κανω μια ερωτηση και γω μιας και εχω ανοιξει καμια 10αρια εργαλεια για ελεγχο/επισκευη.
Ειναι σημαντικο να βγαλουμε εντελως το παλιο γρασσο πριν του περασουμε καινουργιο η ειναι οκ να μαζεψουμε αρκετο με μια χαρτοπετσετα +να βαλουμε καινουργιο?
Υ.γ Εγω βαζω αυτο γρασσο (το χα παρει ενα 3ευρο για ρουλεμαν πριν χρονια κ ειχε ξεμεινει..)->
http://www.saratoga.it/it/prodotto/1...e-prestazioni/
Ok, δεν ειναι για αυτου του ειδους τις δουλιες?
Επιπλεων ποτε ξερουμε εαν χρειαζοντε τα καρβουνακια αλλαγη?Δουλευουν σωστα μεχρι το σχεδον τερμα τους η εαν λειπει το 1/3 του υλικου θελει αλλαγμα?
Υ.γ Καθαριζω και τον κυλινδρο του μοτερ που κανουν επαφη με καθαριστικο επαφων, ειναι περιττο?
Πρέπει να είναι καθαρό από ξένα σώματα, βρωμιές, κλπ.
Αν είναι καθαρό και το ίδιο να αφήσεις δε τρέχει κάτι.
Dream with the feathers of angels stuffed beneath your head.
Αν δε το στουμπωσεις όχι. Να μη βάλεις παραπάνω. Υπάρχει ένας χώρος που φωλιάζουν τα γρανάζια, εκεί θα δεις ότι έχει παλιό γράσο. Βγάλε το παλιό και βάλε καινούριο τόσο ώστε το γρανάζι να μη βυθίζεται μέσα αλλά ίσα να ακουμπάει (ίσα να το γλύφει). Καθάρισε το γρανάζι και βάλε λίγο και και πάνω σε αυτό. Λίγο! Μια λεπτή στρώση. Κατά την περιστροφική κίνηση αν πετάξουν το γράσο προς τα έξω, αυτό θα πάει στη φωλιά τους απ όπου θα το ξανά μαζεύουν γιατί είπαμε ότι το γρανάζι ακουμπάει στο γρασο που υπάρχει στη φωλιά.
Άνοιξε το και θα καταλάβεις τι σου λέω.
Topos δεν καταλαβαίνω τι γράσο είναι αυτό. Αν είναι για ρουλεμάν καλό θα είναι. Με τα καρβουνακια και τις επαφές μην ασχολείσαι. Άλλαξε τα πριν τελειώσουν.
Αποστολε κατάλαβα τι εννοείς, έχω ξαναανοιξει ένα παλιό B+D για σέρβις. Κάπου είχα δει ότι όσο πιο βαριά χρήση και υπερθέρμανση τραβάει τόσο πιο λίγο βάζεις ή κάτι τέτοιο. Γιαυτό ρωτάω.
Εγώ αυτό που κάνω στις επαφές πίσω, είναι να καθαριζω καλά τη θήκη στην οποία φωλιαζουν τα καρβουνακια, τριβω και ισιωνω την καμπύλη που έχει δημιουργηθεί στο καρβουνακι και με πολύ ψιλό γυαλοχαρτο ν1000 -1200 τριβω ελαφρα την κυλινδρικη επιφάνεια που κάνουν επαφή τα καρβουνακια. Με την ευκαιρία φυσαω καλά τα πάντα.Τα καρβουνακια τα αλλάζω όταν έχουν μείνει λιγότερο από το 1/3.
Τελευταία τροποποίηση από JNP; 12/12/2017 στις 14:05.
Μάγκες απ' το 2010 το μποσάκι το άνοιξα μια φορά γιατί ειχε κοπεί το καλώδιο κοντά στην ένωση με το εργαλείο. Έφτιαξα το καλώδιο, είδα ότι το γράσο ήταν επαρκές και καθαρό και ότι τα τα καρβουνάκια είχαν ζωή ακόμα και το ξανα έκλεισα.
Sent from me using a computer.
Η συλλογιστικη σου ειναι σωστή αλλα το πρόβλημα που δημιουργειται απο τα φαγωμενα καρβουνακια ειναι διπλό:
Λογω (μικρης εστω) ανοχής μεταξυ του σωματος και του φορεα/οδηγου τους, φαγώνονται "μονοπατα" δηλ. οχι εντελως καθετα με τον αξονα τους..
(αυτο οδηγει σε διαφορετικό "πατημα", αρα και αντισταση επαφης, αναλογα με τις στροφες του επαγωγιμου..)
Οταν η επιφανεια επαφης εχει κανει κυκλικο τμήμα (τοξο) υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να σπασουν οι ακρες της καθως περνανε απο το αυλακι μεταξυ δυο διαδοχικών τυλιγματων..
(μπαινουν στο κενο αναμεσα στα τυλιγματα - πραγμα που δεν συμβαινει οταν η επιφανεια ειναι ισια αρα οι ακρες βρισκονται στην εφαπτομενη της καμπλυλης)
Anyway, η μεγαλη αγωγιμότητα του άνθρακα οσο και η μικρη σκληροτητα του εξασφαλιζουν ικανοποιητικη αντισταση επιφανειας επαφης , ακομη και οταν ειναι θεωρητικα σημειακή (ευθειακη για την ακριβεια..)
Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...
Oldman καλά τα λες. Εγώ αυτό που περιέγραψα το έκανα όταν προληπτικά άνοιξα και καθάρισα τα παλιά μου ηλεκτρικά εργαλεια. Τα ίσια καρβουνακια με μικρή καμπύλη είναι το ιδανικο, πάντως και με καμπύλη ποτέ δεν είχαν πρόβλημα.
Thanks!
Πάντως σε 2-3 εργαλεία δεκαετιας που τα αλλαξα τα είχα ήδη(είχαν ανταλλακτικά στις συσκευασίες τους μέσα) υπολογίζω κανένα 30ωρο χρήσης στο πιο δουλεμενο (μεγαλο κρουστικό power plus) και θα έλεγα ότι έλειπε το 1/3 με 1/4 του υλικού περίπου.Οποτε μαλλων στο ~100ωρο(χονδρικά) θα τερματιζανε..
Ευχαριστώ για την απάντηση!
Τα εργαλεία μου γενικά είναι σε καλή κατάσταση γιατί τα περιποιουμαι.
Ειδικά ολα τα ηλεκτρικά εργαλεία μου και είναι αρκετά, πιστεύω ότι τα βοήθησα πολύ αγοράζοντας ένα κομπρεσερ πεπιεσμενου αέρα 24 λίτρων. Φυσοντας συχνά από τα ανοίγματα κυκλοφορίας του αερα απομακρυνα σκονες, πριονιδια κλπ ώστε τα μοτέρ να κρυωνουν όπως πρέπει και να μην υπερθερμαινονται. Λίγο λαδι στα τσοκ των τρυπανιων, λίγο σφιξιμο οι βιδες αντε και σπανίως αλλαγή στα καρβουνακια είναι όλα όσα ζητάνε συνηθως. Χρησιμοποιώντας επίσης τα σωστά εξαρτήματα, τρυπανάκια, δίσκους κλπ τα βοηθάμε πολύ.
Πέρα από τα παραπάνω που είναι αυτονόητα, τα κιβώτια με τα γραναζια, όσα έχουν, θέλουν και αλλαγή γρασσου ίσως κάθε δύο αλλαγές στα καρβουνακια η μετά κάμποσα χρόνια έστω και αν κάθονται. Το γρασσο όσο καλό και να είναι χαλάει,ξερναει το λαδι που περιέχει και ξεραινεται σιγά σιγά.
Ετσι έβαλα μπροστά να λύσω το πολυδουλεμενο μου metabo sb 620 watt /2 speed. Αγορασμένο ακριβά το 1985 έβγαλε πολύ δουλειά σε τρυπηματα κυρίως μπετου αλλά και ξύλου. Είναι σοβαρή κατασκευή και φαίνεται από το αλουμινενιο κιβώτιο γραναζιων και από τα διπλά γερμανικά ρουλεμαν και στους τρεις άξονες που έχει. Οι λεπτομέρειες του γενικά δείχνουν προσεχτικη σχεδίαση και κατασκευή. Ακόμα και τώρα δεν έχει καθόλου τζογους πουθενά.
Στην πρωτη φωτό φαίνεται λυμενο στα βασικά μέρη. Έχω αφαιρέσει το τσοκ, έχω ξεσκονισει το διακόπτη και το ροτορα με τις περιελιξεις και τη φτερωτη , έχω καθαρίσει τα καρβουνακια.
Στην δεύτερη φαίνεται ότι το γρασσο είναι λερωμενο και στεγνό, οπότε μετά από 33 χρόνια χρήσης καιρός για αλλαγή.
Αρχίζω προσεκτικά να αφαιρώ γραναζια και αξονακια τραβοντας και διαδοχικές φωτο για τη συναρμολογηση.
Εδώ φαίνονται τα μεταλλικά εξαρτήματα πλυμμενα με διαλυτικό πινελων.Χρησιμοποιησα και σπρευ καθαρισμου φρενων στα δύσκολα σημεία και στον καθαρισμό ρουλεμαν. Αριστερά είναι ο άξονας που βιδώνει το τσοκ και έχει και το σύστημα κρουσης,είναι αυτό με τα δοντακια και τις μπιλιες.Εδω το γρασσο ήταν διαφορετικό από αυτό στα γραναζια και ήταν μαύρο γραφιτουχο, σαν αυτό που βάζουμε στη βάση των βελονιων στα SDS σκαπτικα. Τέτοιο γρασσο ξαναέβαλα εδώ, ενω στα γραναζια έβαλα γρασσο λιθιου με πρόσθετα διθειουχου μολυβδαινιου.
Τελικά το τρυπανι δεθηκε και είναι πλεον καθαρό και ετοιμοπολεμο.
Καμμία βιδα δεν περισσεψε.![]()
Βοήθησε φυσικά και το σχέδιο με τα εξαρτήματα και οι φωτο.
![]()
Τελευταία τροποποίηση από JNP; 27/05/2018 στις 13:39.
Το γρασαδοράκι σου είναι όλα τα λεφτά
LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely
"These violent delights have violent ends
And in their triumph die, like fire and powder
Which, as they kiss, consume" William Shakespeare (Romeo & Juliet).