
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
AUFGEBRACHT
Θα συμφωνήσω με αυτό που έγραψε παραπάνω ο devil's, τι πάει να πει "οι εκάστοτε κυβερνήσεις σε ωθούν με τον τρόπο τους να αγοράσεις κάτι"; Δηλ αν αύριο ο Τσίπρας ανακοινώσει ότι καταργεί φόρους, τέλη, δασμούς στα τρακτέρ κι επιδοτεί την αγορά τους, θα τρέξεις να αγοράσεις τρακτέρ; Το μεγάλο "σπρώξιμο" έγινε από τις αντιπροσωπείες σε (αγαστή) πάντα συνεργασία με τα "περιοδικά" αυτοκινήτου, ηλεκτρονικά και έντυπα. Τα τεστ βενζινοκίνητων μοντέλων ήταν ανύπαρκτα ή έψαχνες να τα βρεις με το μικροσκόπιο, ξαφνικά ο Έλληνας καταναλωτής ανακάλυψε (με καθυστέρηση κλασικά σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο) την πετρελαιοκίνηση και αν βάλουμε την παράμετρο ότι μέχρι πρότινος η πετρελαιοκίνηση ήταν απαγορευμένο "αγαθό", έγινε μια άνευ όρου έκρηξη πωλήσεων. Ναι μεν ήταν κυβερνητική απόφαση η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης και αποτέλεσε εφαλτήριο στην αύξηση των πωλήσεων, η πλύση εγκεφάλου όμως ήταν από άλλους...
Τρανό παράδειγμα το κατάπτυστο και γελοίο autotriti, το οποίο διαλαλούσε με περηφάνεια την πετρελαιοκίνητη (γερμανική κυρίως...) πραμάτεια του, το οποίο autotriti από ένθερμος θιασώτης και μετά το γερμανικό dieselgate, εν μία νυκτί μετατράπηκε σε αμείλικτο τιμωρό και δημόσιο κατήγορο του diesel, το οποίο κατακεραυνώνει σχεδόν καθημερινά με πηχυαίους τίτλους του στυλ "το diesel πέθανε", "h EE σκοτώνει το diesel", "εσύ ακόμα επιμένεις πετρέλαιο;" και δεν συμμαζεύεται... Ορισμένα άρθρα είναι τόσο αστεία που σχεδόν υποστηρίζουν χωρίς υπερβολή ότι το πετρέλαιο είναι σκέτος καρκίνος και θάνατος, ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν αιθέρια έλαια, με ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό επιδράσεις. Όταν πριν 4 χρόνια χρειάστηκε να αγοράσω νέο ΙΧ, όταν πήγα στις αντιπροσωπείες για να δω κάποια μοντέλα, κατευθείαν σου έδειχναν diesel, βενζινοκίνητο δεν υπήρχε για δείγμα. Τότε έκανα με το ζόρι 3.000-4.000 χιλιόμετρα με το ΙΧ το χρόνο, κινούμενος αποκλειστικά με τη μοτοσυκλέτα, θυμάμαι έναν συγκεκριμένο τύπο σε αντιπροσωπεία που μόλις του είπα ότι με ενδιέφερε βενζινοκίνητο μου απάντησε απαξιωτικά "βενζίνη αγοράζουν μόνο οι βλάκες, ο κόσμος αγοράζει diesel". Ακόμα κι όταν του είπα ότι με τόσα λίγα χιλιόμετρα δε υπήρχε λόγος να μεταβώ σε diesel, η απάντηση ήταν "δεν έχει σημασία, πετρέλαιο θα πάρεις, είναι φθηνότερο". Κι έτσι, ακόμα κι η κουτσή Μαρία που έχει το κουτί για να πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο το πρωί που είναι απόσταση 200 μέτρα, πήρε diesel.
Προσωπικά πήρα κι εγώ diesel, γτ ενώ είχα παραγγείλει βενζινοκινητήρα, έσκασε μετάθεση με καθημερινό πήγαινε-έλα 100 χιλιόμετρα σύνολο, κάθε χρόνο κάνω πάνω από 24.000 χιλιόμετρα, οπότε το diesel ήταν μονόδρομος σε αυτή την περίπτωση, με κατανάλωση 4,8 λίτρα και με δεδομένη την τιμή του πετρελαίου, έχω ήδη κάνει απόσβεση στο επιπλέον ποσό της αγοράς. Η αγορά έγινε συνειδητοποιημένα και με τη σιγουριά πως κάποια στιγμή θα φορολογηθώ άγρια για την αγορά αυτή, πολύ απλά γτ έτσι είναι η ελληνική "λογική" στο θέμα φορολογία. Κυκλοφορούν περισσότερα πετρελαιοκίνητα; Να από που θα πάρουμε φόρους. Δεν είναι καθόλου απίθανο, αν κάποια στιγμή που θα (ξανα)χρειαστεί να βγουν τα κουκιά στο μέτρημα, αν πχ κυκλοφορούν περισσότερα Toyota στους δρόμους, να βγάλουν φιρμάνι ότι οι κάτοχοι Toyota θα πληρώνουν επιπλέον φόρο...