NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
riding coach του πληκτρολογίου
34 εμπρός 36 πίσω έχω μόνιμα στο Hornet με Diablo που το καβαλάω καθημερινα πόλη/ΕΟ/οπου ναναι.
Τα Dunlop γενικά θέλουν πιο χαμηλά, βεβαια το ΤΤ δεν είναι σαν τα GP.
Κι εγώ οταν έβαλα 1η φορά τα GP211 στο R6 ημουν λίγο διστακτικός στο να βαλω τόσο χαμηλή πίεση πίσω στην πίστα (21 λέει η Dunlop και τόσο έβαλα) αλλά το έκανα και κατάλαβα, ήταν τέλειο!
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957
Ξεκίνησα με 38 πίσω 40 μπροστά και βλέπουμε στην πορεία. Άλλωστε το busa είναι αρκετά βαρύ σε σχέση με 1000άρια και 600αρια SS οπότε είναι λογικό να το δουλεύω ψηλότερα. Είμαι και 103 κιλά ο ίδιος...
Fortis Fortuna Adiuvat
για ss και hypersport ελαστικα και χρηση δρομου συνηθως παιζεις στα 34ε 36-38π.
απο εκει και περα ο καθενας ρυθμιζει αναλογα τον τροπο οδηγησης του.
@project.breeze 40 μπροστα ειναι υπερβολικα πολυ!
it was nothing, just the normal thing to do at the time
Μιας και ο κόσμος δεν γνωρίζει ας γράψω κάποια πράγματα μήπως βρεί κανά παιδί την υγεία του. Να ξεκινήσουμε με τα βασικά λοιπόν.
1. ΔΕΝ υπάρχει σωστή πίεση για το εκάστοτε λάστιχο αλλά σωστή θερμοκρασια. Η σωστή πιεση εξαρταται από τα εξής πράγματα. Είδος ελαστικου., Μάρκα ελαστικου, θερμοκρασία εδάφους , ποιότητα ασφάλτου και τις οδηγικές ιδιαιτερότητες του εκάστοτε αναβάτη. Στην ερωτηση γιατί οι εταιρίες δίνουν ΠΡΟΤΕΙΝΩΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ είναι για να ξεκινήσει κάποιος από το μέσο όρο και φυσικά γιατί οι 99,999% των αναβατών δεν έχουν μετρητή θερμοκρασιας.
2. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω ένας αναβατης που θέλει να ψαχτεί ξεκινάει αγοράζοντας ένα καλό μετρητή θερμοκρασιας που κοστίζει γύρω στα 50 ευρώ(υπάρχουν και με 20 αλλά μην τους πάρετε γιατί δείχνουν ότι να ναι). Γενικά και κατά μέσο όρο τα σλικ δουλεύουν γύρω στους 100, οι γόμες γύρω στους 75-80 και τα σπορ λάστιχα γύρω στους 60
3. Το επόμενο βήμα είναι σε κάποια βόλτα η' στο "τερέν" που σας ενδιαφέρει να κάνετε δοκιμές προσπαθόντας να πλησιάσετε όσο γίνεται την θερμοκρασία τέλειας λειτουργιας του ελαστικού. Εδώ να σημειώσουμε ότι αυτό πιθανόν να μην γίνει ποτέ για διάφορους λόγους. Π.χ η άσφαλτος να έχει χαμηλη πρόσφυση, η περιοχή που οδηγάμε να έχει χαμηλές θερμοκρασίες η' ο αναβάτης να είναι αργός. ΣΤΟΧΟΣ πάντα όμως είναι να πλησιάσει ο αναβάτης όσο γίνεται για αυτόν περισσότερο.
4. Η σωστή θερμοκρασία για κάθε ελαστικό μπορεί να βρεθεί σε site η' στέλνοντας ένα απλό e-mail στην εταιρια. Για τα σλικ και τις γόμες οι θερμοκρασίες είναι γνωστές σε οποιοδήποτε μαγαζί η' αγωνιζόμενο ασχολείται σοβαρά με το ΠΠΤ.
Τέλος όσο και αν σας φαίνεται "κουραστικό η' κουφό" αυτό που σας έγραψα δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε...
Ξέχασα να αναφέρω το βασικό.. για να πλησιάσετε την σωστή θερμοκρασία παίζετε με την πίεση κατεβάζοντας την μέχρι να πιαστεί η μέγιστη δυνατή θερμοκρασια. Μετά από κάποιο σημείο κατεβάζοντας την θα δείτε ότι δεν θα πέφτει και δεν θα σας δίνει καλή αίσθηση το ελαστικό μιας και πιθανόν να σπάει και η κορώνα του
The R is for Respect.
Ποια κίνηση? Βγαίνεις πχ μια σβέλτη βόλτα που λένε οι περισσότεροι εδώ...π.χ ξεκινάς από Αθήνα και φτάνεις στο Στορκ. Με το που φτάσεις εκεί βγάζεις το μετρητή και κοιτάς... Πριν το γυρισμό χαμηλώνεις λίγο και πριν μπλέξεις στην κίνηση σταματάς και μετρας. Για όσους δεν ξέρουν ο μετρητής δείχνει θςρμοκρασια με το πάτημα ενός κουμπιού. Ούτε ένα δευτερόλεπτο δεν κάνεις. Αλλιώς το παίζεις στην τύχη όπως προφανώς το κάνουν οι περισσότεροι..
Τα έβαλα χτες λοιπόν. Ήμουν ανάμεσα σε αυτά και στα Rosso III. Τα δεύτερα πήραν καλύτερα σχόλια σε συγκρίσεις στα περιοδικά τις οποίες επιβεβαίωσαν και εδώ γνωστοί με ss. Είχα πειστεί ότι τα Pirelli είναι καλύτερα για μιξ πίστα/δρόμο και ειδικά για κρύο-βρεγμένο. Επειδή όμως είχα τα GP Racer πρίν είπα να πάω στα Dunlop. Σύν ότι έπαιζε προσφορά και σου γύρναγε 40€ η Dunlop και ήταν ήδη περίπου άλλα τόσα κάτω από τα Πιρέλι.
Αυτά με την εισαγωγή και το παπατζιλίκιΣτο δια ταύτα η πρώτη διαφορά που μου φάνηκε αίσθητη ήταν το ότι το πίσω φαίνεται αρκετά πιο μικρό παρότι ίδια διάσταση και η αίσθηση είναι αρκετά πιο σκληρή. Δεν ξέρω από τι υλικό είναι αυτά αλλά φαίνονται αρκετά πιο σκληρά από τις γόμες. Οδηγικά τώρα το πιο αισθητό, από τα πρώτα κιόλας χλμ είναι ότι "πέφτει" πιο δύσκολα το μηχανάκι, ιδίως σε απότομα πλαγιάσματα. Το καλό είναι ότι από μία κλίση και πάνω συμπεριφέρεται αρκετά κοντά στο 212, τουλάχιστον στο επίπεδο που μπορώ να καταλάβω εγώ.
Δεν έχουν δοκιμαστεί ακόμη σε κρύο ή βροχή. Περισσότερα από πίστα την ερχόμενη βδομάδα.
Να πω και τη δική μου εμπειρία...
Έβαλα τα Dunlop TT πριν 6000χλμ περίπου στο Monster 1000 που έχω.
Χρήση σχεδόν καθημερινή, αρκετές γρήγορες βόλτες μα δυστυχώς κανένα trackday όπως είχα αρχικά στο πρόγραμμα.
Δυστυχώς παρότι ενδιάμεσα έγινε αναβάθμιση των αναρτήσεων (συντήρηση μπροστινού - αλλαγή αμορτισέρ πίσω) και ενώ έπαιξα με τις πιέσεις από το 2.0/2.2 (μπρος/πίσω) που δίνει η Ducati στο 2.0/1.9 από τον πίνακα της Dunlop, τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν με ενθουσίασαν...
Το πίσω συχνά αδυνατούσε να βάλει τη δύναμη (σιγά τη μεγάλη...) κάτω στις εξόδους των στροφών, ενώ 2-3 φορές ευτυχώς σε αργές στροφές (χωρίς παρατράγουδα) αλλά υπό πίεση έχασα και το μπροστινό...
Θετικό τους (για μένα) η μάλλον αργή κορώνα που έχουν αν υπολογίσουμε ότι είναι ελαστικό που προορίζεται και για trackday...
Στα 6000χλμ το πίσω πλέον έχει αρκετή φθορά. Παρότι θα μπορούσα να αλλάξω ένα πίσω μόνο, σκέφτομαι να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό... καμία γνώμη;
Σκέφτομαι και οικονομικούς λόγους τα S21 ή τα Rosso II... Πίστευετε ότι αξίζουν τα (αρκετά) παραπάνω χρήματα για τα Rosso III ή τα νεοαφιχθέντα S22 ή οτι άλλο νομίζετε τελοσπάντων, με δεδομένο ότι θα παίξουν σίγουρα και 2-3 trackdays μέχρι τον Οκτώβριο...
Υ.Γ. Μεταφέρω απλά την προσωπική μου "αίσθηση", δεν θέλω να διαψεύσω όσους γράφουν διθυραμβικές κριτικές για τα ΤΤ... μπορεί απλά ναμαι κουλός!![]()