οι πιο μλκες είναι αυτοί που βάζουν xenon σε προβολείς κατόπτρου (ναι,και εσύ που το διαβάζεις τώρα,φίλε μου) κι από κοντά ακολουθούν αυτοί που βάζουν επιπλέον φώτα,ομίχλης,γκαβομάρας όπως θες πες τα
. αυτοί που βάζουν τα πανάκριβα touratech και τα ανάβουν και σε αστικό περιβάλλον δεν ξέρω σε ποιο λέβελ καγκουριάς εντάσσονται
NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
riding coach του πληκτρολογίου
Εγω θα έβαζα άλλους 100 για λεντ που αναβοσβήνει πισω![]()
Μόνο βράδυ σε επαρχιακό μη φωτιζόμενο .....αλλιώς μονίμως στο off....
Για την αλήθεια του πράγματος: Δεν ισχύει αυτό που έγραψες. Οι προβολείς ομίχλης είναι για να βλέπει ο οδηγός, όταν έχει ομίχλη. Και για να βλέπουν το οχημά του βέβαια, αλλά κυρίως για να βλέπει ο ίδιος.
Τι διαφορά έχουν οι προβολείς ομίχλης, και γιατί τους χρειαζόμαστε και δεν μας κάνουν οι κοινοί προβολείς μεσσαίας-μεγάλης σκάλας; Αρκεί να σκεφτείς τι είναι η ομίχλη, νερό σε πολύ μικρές σταγόνες, που αιωρούνται στον αέρα, σε μεγάλη ποσότητα.
Τα κανονικά φώτα, είναι σχετικά ψηλά στο όχημα. Αυτό σε κανονικές συνθήκες αυξάνει την αποτελεσματικότητά τους, όσο πιο ψηλά είναι το φως στο όχημα, τόσο καλύτερα φωτίζει τον δρόμο. Όταν όμως έχει ομίχλη, το ίδιο ακριβώς ύψος που είναι πλεονέκτημα, γίνεται μειονέκτημα, γιατί το φως χτυπάει στα σταγονίδια νερού, αντακλάται, και επιστρέφει στα μάτια του οδηγού, τυφλώνοντάς τον. Σαν να σου έχουν βάλει ένα καθρέπτη μπροστά στο όχημα.
Εδώ έρχονται οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι είναι ΧΑΜΗΛΑ στο όχημα. Το ΧΑΜΗΛΑ είναι που τους κάνει αποτελεσματικούς. Χάνουν λίγο σε αποτελεσματικότητα φωτός λόγω που είναι χαμηλά, ΑΛΛΑ όταν έχει ομίχλη, το φως που θα αντανακλαστεί από τα σταγονίδια βενζίνης, θα επιστρέψει στον προφυλακτήρα, ΟΧΙ στα μάτια του οδηγού.
Και πάλι βέβαια, στην ομίχλη πάμε πολύ σιγά, πολύ προσεκτικά, οι προβολείς ομίχλης βοηθάνε λίγο, δεν εξαφανίζουν όμως την ομίχλη.
Συνεχίστε...
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Για εμένα δεν έχουν απολύτως κανένα νοημα πέρα από την φιγούρα και το εφφέ. Η μόνη περίπτωση να σκεφτόμουν να έβαζα πρόσθετο φως σε δίκυκλο ήταν να κυκλοφορούσα εθνική με κακες συνθήκες ορατότητας. Σε αυτήν την περίπτωση θα έβαζα ένα παναλαφρο και δυνατό ποδηλατικό λεντ ( με μπαταρία από αυτά που αναβοσβηνουν) σε κάποιο κάγκελο της σχάρας (δηλαδή πίσω ) και θα έκανα την δουλειά μου.
Πάντως απορώ που βλέπω τόσο πολυ κόσμο με προβολακια και τόσο λίγο κόσμο με κίτρινα γιλέκα ή λαχανί φωσφοριζε μπουφάν κτλ κτλ που πραγματικά κάνουν ΤΗΝ διαφορά για να σε βλέπει κάποιος μέσα στο φως ή στο ημίφως από όλες τις γωνιές.
Νομίζω στην Γαλλια όλα αυτά τα κίτρινο φωσφοριζε ειναι υποχρεωτικά για τους μοτοσυκλετιστες.
Τελευταία τροποποίηση από mia_zoi_kawa; 27/12/2018 στις 05:06.
Κατ' αρχήν χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και χαρά.
Στο θέμα μας, για το κάθε τι υπάρχει η χρήση, υπάρχει και η κατάχρηση.
Για τα προβολάκια, αν κινείσαι αποκλειστικά εντός πόλης προφανώς και είναι κατάχρηση. Το μόνο που καταφέρνεις είναι να ενοχλείς και να τυφλώνεις τους άλλους οδηγούς και τους πεζούς.
Αν κινείσαι νύχτα εκτός πόλης σε επαρχιακούς δρόμους χωρίς φωτισμό είναι πολύ χρήσιμα. Εγώ που το κάνω καθημερινά έχω βάλει τα μαμίσια της Triumph στο Tiger 800 (άρα κανένα πρόβλημα με τα ηλεκτρολογικά) και τα βρίσκω πολύ χρήσιμα. Τα έχω ρυθμίσει να φωτίζουν σχετικά κοντά και γεμίζουν την περιοχή μπροστά απο τη μηχανή που δεν φωτίζουν καλά τα κανονικά φώτα. Η δέσμη τους είναι και αρκετά πλατιά και είναι χρήσιμα στις στροφές στο σκοτάδι γιατί φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής.
Απόψή μου...
The road less travelled, is less travelled for a reason...
Άσχετο αλλά εμένα μου άρεσε και εκείνη η μόδα με το μπλε φως κάτω απ το πάτωμα των αυτοκινήτων. Δεν ξέρω αν ήταν χρηστικό στην ομίχλη, (Μπορεί για να σε βλέπουν τα ελικόπτερα αν πέσεις ανάποδα στο χαντάκι) αλλά σίγουρα έδειχνε άνθρωπο με μεράκι και γούστο. Ειδικά αν ήταν συνδεδεμένο με το γούφερ και αναβόσβηνε με ρυθμό.
To μπλε δεν ξέρω, το πράσινο ξέρω, ήταν scanner για μυρμήγκια.
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Έχω βρεθεί αρκετές φορές σε πολύ πυκνή ομίχλη, ορατότητα μόνο μερικά μέτρα 2-5 μ. το πολύ, το συνηθέστερο στο τμήμα Μεγαλόπολης - Καλαμάτας, Νερόμυλος - Πύλος.
Δεν έχω προβολάκια ομίχλης αλλά όποτε έμπαινα σε τέτοια κατάσταση ευχόμουν να τα είχα. Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους που δεν υπάρχουν ανακλαστικές διαγραμμίσεις κλπ. αλλά και σε χωματόδρομους κάτω από τέτοιες συνθήκες είναι αναγκαία.
Τα καλά προβολάκια είναι πάρα πολύ ακριβά, της πλάκας έχουν υπερβολική διαφορά στην τιμή αλλά και στην απόδοση - αξιοπιστία.
Πάντως οποιαδήποτε χρήση τους εκτός ομίχλης μόνο γέλωτα μου προκαλεί και μου θυμίζει τσίρκο ή χριστουγεννιάτικο δέντρο με λαμπιόνια ειδικά σε κάτι υπέρβαρες προπέλες που έχουν φορτώσει τα πάντα όλα από αξεσουάρ και η χρήση τους είναι να μην χαθούν στη διαδρομή κολονάκι - γλυφάδα με το κουστούμι τους.
Mil. Spec.