Πάρε Δούκα
Οι καλοί άνθρωποι δεν χρειάζονται νόμους για να ενεργούν υπεύθυνα, ενώ οι κακοί άνθρωποι θα βρουν τρόπους να τους παρακάμψουν. -Πλάτων-
αν κανεις 50χλμ συνεχομενα σαφως και θελεις κατι μεγαλο...οχι μεγαλυτερο απλα απο το crypton, οπως το duke 200...κατι μεγαλο...δλδ 300cc και πανω και στανταρ απο 1 κυλινδρο και πανω...
αν τα 50χλμ τα κανεις συνολικα και οχι συνεχομενα σου κανει και το crypton, σου κανει και το duke 200...
3 χρόνια με duke 200.
έφτασε τα 22.000 χλμ το dukaki. Σοβαρά προβλήματα δεν έβγαλε. Το σύνολο πλαίσιο-μοτερ-αναρτήσεις δουλεύει καλα. Τα φλάς έχουν κάποιο μόνιμο θέμα (κάπου έχανε επαφή το καλώδιο από το πίσω αριστερό φλάς-έγινε bypass στο καλώδιο γιατι κάπου είχε κοπεί), το φανάρι έκανε κάποια νούμερα (αντικατασταθηκε ο διακόπτης), ο πλωτήρας του αισθητήρα στάθμης της βενζίνης αποκολλήθηκε από το μηχανισμό (λύθηκε το ντεπόζιτο και επισκευάστηκε με πατέντα ο πλωτήρας).
Τέλος και το πιο σοβαρό, κάποιο θέμα παρουσίασε και ο τεντωτήρας της καδένας. Τα duke 125/200/390 έχουν μηχανικό τεντωτήρα o οποίος είναι "on-off" δηλαδή βιδώνεις τέρμα για να έρθει στην πιο κοντή θέση και μόλις ξεβιδώσεις λίγο "πετάγεται" μέχρι να συναντήσει τη γλίστρα της καδένας και να "κλειδώσει" σε τεντωμένη θέση. Για κάποιο λόγο με τα χιλιόμετρα ο τεντωτήρας λασκάρει και θέλει μισή στροφή περίπου να ξεβιδώσει για να μακρύνει λίγο και να σφίξει η καδένα (μακραίνει ξεβιδώνοντας, κονταίνει βιδώνοντας).
Η λασκαρισμένη καδένα "ακούγεταν" και έτσι χρειάστηκε μερικές φορές να τη σφίξω. Απ΄οτι ρώτησα πάντως σε ξένα site, σε κανέναν δεν παρουσιάστηκε αυτό το πρόβλημα, οποτε μάλλον ηταν η παρτιδα του τεντωτήρα ελαττωματική.
Αν ακούτε και στο δικό σας 125/200/390 (έχουν τον ίδιο τεντωτήρα) έντονο ήχο σαν να είναι λάσκα η καδένα μπορείτε να το ελέγξετε και μόνοι σας. Λύνεις μια 10αρα βίδα - πώμα στον τεντωτήρα και απο κάτω είναι η βίδα του τεντωτήρα. Με ένα ίσιο κατσαβιδάκι ξεβιδώνεις μισή στροφή μέχρι να νιώσεις ότι έχει σφίξει. Μην ξεβιδώσετε παραπάνω απο 2 στροφές γιατι σφίγγει πολύ η καδένα και ενδέχεται να χαλάσετε κανενα ρουλεμάν ή να σας αφήσει η καδένα σύντομα (αν παρασφίξεις ακούγεται "ουουουουου" απο την καδένα και σβήνει στο ρελαντί)
λάδια έβαζα πάντα 100% συνθετικά (motorex crosspower 10W60) και αλλαγή μαζί με φίλτρο κάθε χρόνο. Τωρα τελευταία έβαλα τα AMS oil dirt 10W50. Φανταστικό λάδι, εφάμιλλο με το 300V σε απόδοση.
Πάντως το μοτεράκι μέχρι τωρα έχει βγει πολύ καλό, ενω στο μεγάλο service δεν χρειάστηκε ούτε ρύθμισμα βαλβίδων.
Σε μετάδοση το έχω πολύ μακρύ (15/39 αντι 14/42 απο τη μανα του) γιατι παω ταξίδια μεγάλα (Αθήνα Ιωάννινα) και με βολεύει να έχω 110 χλμ με 6500 στροφές.
Ειχα ανεμοθώρακα powerparts, δεν έκανε τίποτα, μία κινέζικη καγκούρικη μάσκα με 20 ευρώ έχει πολύ καλύτερη προστασία από τον αέρα:
https://www.ebay.co.uk/itm/Windshiel...MAAOSwdjRatIop
Γενικά πάντως είμαι ευχαριστημένος σε όλα. Έχει "ανοίξει" το μοτέρ και τραβάει καλά από χαμηλά (έχει μια τρύπα στην ισχύ μόνο 4000-6000 στροφές) και η ροπή του επαρκεί ακόμα και τόσο μακρύ που το έχω (η 5η με 15/39 είναι σαν την 6η με 14/42 και τα 137 ηλεκτρονικά έχονται με 5η).
Πάντα όρθιος !
Δηλαδή απο κόστη παρά τα μικροθεματάκια , είναι οκ το μηχανάκι ?
καθε χρόνο service, μια φορά μικρό, μια φορά μεγάλο.
Στο μικρό μόνο λάδια-φίλτρο στην KTM παίρνουν κανα 60αρι
Στο μεγάλο ρυθμίζεις και βαλβίδες (κανα 160άρι) αλλα επειδή εμείς δε χρειάστηκε να ρυθμίζουμε μου πήρε κανα 100άρι αν θμάμαι καλά, γιατι αλλάξαμε υγρά φρένων και παραφλού.
Ασφάλεια κάνω ετήσια με νομική προστασία και οδική βοήθεια, κανα 100αρι. Αν κανεις επίσημο service έχεις και δωρεαν 1 χρόνο οδική βοήθεια.
τέλη 22 ευρω και βενζίνες περίπου 2,7-3,4 λιτρα/100χλμ βάση ένδειξης καντραν, πες 3.
συνολικό ετήσιο κόστος περίπου 200 ευρω ασφαλεια/service/τέλη και περίπου 120 ευρω βενζίνες (για 7000χλμ το χρόνο), στρογγυλά δηλαδή περίπου 320 ευρω το χρόνο.
Ειναι πολυ καλα νουμερα αυτα, δεδομενου οτι δεν σου καθεται καποιο απροοπτο.
Για καθημερινο μεσο μετακινησης δουλεια-σπιτι + βολτες + FUN βολτες σε σφιχτα κομματια ... τα εξοδα ακουγονται πολυ πολυ λογικα!
Αυτο με την οδικη βοηθεια σε καθε σερβις, ειναι πολυ σωστο Imho.
Η Ford (Βροχιδης, τουλαχιστον εδω στη Θεσσαλονικη) το κανει επισης. Δεν εχω ψαχτει για αλλου, αφου μονο το εταιρικο αμαξι παει στο συνεργειο για σερβις.
pew pew pew pew pew pew !!!
Θεμα με τον τεντωτηρα ειχαν και τα 690, οπου ητανε υδραυλικα ρυθμιζομενος (μην χ3σω)...
Ειχα αλλαξει 2 μεσα στην εγγυηση, αλλα ΚΑΝΕΝΑΣ δεν λειτουργησε οπως επρεπε.
Μεχρι που πηρα απο Αγγλια (Rally Raid), εναν απλο μηχανικο και ησυχασα!
Kαλα χιλιομετρα!
![]()
Typhoon 125, NX 250, WR200, LC4 400E, M 600, Canyon 500, LC4 640 SM, 640 ADV, Speed 4, Z1000, 404 DS, ADV 950S , SDuke 990, SM 950 , 440 SM, 690 SM, TUONO 660!
Καλησπερα σε ολους. Αντιμετωπιζω και εγω ενα θεματακι με καποιον ηχο στο duke 200 (14.000 km μοντελο 14 αγορασμενο το 16) που ακουγεται για 1 λεπτο περιπου και μετα εξαφανιζεται. Ακουγοταν εδω και μηνες αλλα ηταν σπανιο φαινομενο και για λιγα δευτερολεπτα και παντα με κρυο μοτερ . Στο τελευταιο service το ειχα επισημανει στο μαστορα και μ ειπε δε ειναι κατι αλλα τον ειχα δει πολυ 'χαλαρο'. Εδω και ενα μηνα οποτε βαζω μπροστα ακουγεται για 1 λεπτο περιπου οπως ειπα και ο ηχος ειναι πιο εντονος. Θα βαλω απο κατω ενα youtube link με βιντεο για οποιον θελει να ακουσει κ να μου πει τη γνωμη του. Κατα τα αλλα ειμαι ευχαριστημενος με το μηχανακι.
https://www.youtube.com/watch?v=YbcSQLFB7RE
Καθε βοηθεια ευπροσδεκτη!
βαλβίδες ακούω, όταν είναι κρύο και μετά στρώνει.
book service σου έδωσε ο προκάτοχος? έχει κάνει τυπικά τα σερβις του by the book?
απο κάπου πρέπει να αρχίσεις, πάρε και αυτό να το διαβάσεις εάν δεν το έχεις
σελ.70-71 είναι οι προγραμματισμένες εργασίες που πρέπει να γίνονται(-έχουν γίνει).
you rise you fall you're down then you rise again
Thanks για το reply φιλε. Καινουργιο το αγορασα το μηχανακι. Ηταν απο τη προσφορα με τα 2990 πριν βγει το καινουριο μοντελο.. Τα σερβις εχουν γινει και με το παραπανο. λαδια φιλτρο μπουζι πριν 3 μηνες και πριν ενα χρονο λαδια φιλτρα φρενα βαλβιδες.. Σημερα το τσεκαρα παλι. Αυτο που παρατηρησα ειναι οτι ο ηχος αργει 3-4 δευτερολεπτα να αρχισει και μετα απο καποια δευτερολεπτα... συνηθως λεπτο αλλα μερικες φορες αρκετα λιγοτερο σταματαει. Το πηγα σε ενα μαστορα να το ακουσει σημερα αλλα ηταν ζεστο και μ ειπε οτι δεν ακουει κατι.
Αυτά τα μοτεράκια της ktm είναι λιγο θορυβώδη μηχανικά αλλά απο την αλλη αν σου φύγει καμια βαλίδα απο το εύρος δεν ξέρει κανείς πως θα συμπεριφερθεί σε ακραία συνθήκη του κινητήρα. Βέβαια εξαρτάτε και τι χρήση κάνουμε αν το σπάμε σε κάθε βόλτα τότε οι ρυθμίσεις βαλβίδων μπορεί να χρειαστεί να γίνουν πιο τακτικά
Η άποψη μου είναι να το πας να το αφήσεις για κάποιες ώρες αφού κρυώσει πλήρως και να το τσεκάρει ο μάστορας που σου έκανε βαλβίδες
Καλού κακού μάθε πόσο πρέπει να είναι τα διάκενα για τις εισαγωγής-εξαγωγής και πάρε μια δεύτερη γνώμη από εξειδικευμένο με αυτά τα μοτερ τεχνικό.
you rise you fall you're down then you rise again
Ευχαριστω και παλι για το reply φιλε. Θα κλεισω ρεντεβου σε λιγες μερες να το παω να το δει.