Σελίδα 3 από 4 ΠρώτοΠρώτο 1234 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 31 έως 45 από 52

Θέμα: Αισθητήρας "λ" και ψεκασμός

  1. #31
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Λίγο μπερδεμένα τα έχουμε τα πράγματα (και κείνος ο XXXristos κάνει το κουνέλι... ).
    Όπου γράφεις εσύ εγώ σιωπώ για την διατήρηση του "καλώς έχει" των πραγμάτων του forum των Τεχνικών...
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  2. #32
    ΑΝΤΕ ΠΟΙΟΣ (ΤΥΧΕΡΟΣ) ΘΑ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ:

    - ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥΣ
    - ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ LOOPS
    - FEEDBACK ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ

    ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΣΑΠΙΑ ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΣΚΑΠΟΥΛΑΡΕΤΕ ΜΕ 2-3 ΣΕΙΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ: ΕΧΕΙ - ΔΕΝ ΕΧΕΙ - ΝΑΙ - ΟΧΙ - ΙΣΩΣ - ΨΑΞΤΟ ΚΑΙ ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΙ ΕΜΑΣ...
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  3. #33
    tha ithela na postarw polla kai diafora alla ilikrina den vlepw ton logo... exw kai mia ptixiaki na grapsw...

    mia paratirisi mono... nai men tha doulepsei to moter kai xwris aisthitira λ alla tha doulevei se safe-mode katastasi xrisimopoiodas meses times...
    den einai kako alla den einai kai oti kalitero idika an tajideuete se ipsometro.


  4. #34
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.083
    http://wbo2.com/lsu/oxygen13-17.pdf

    Μερικές βασικές αρχές για τους αισθητήρες οξυγόνου.

    Αυτό με το υψόμετρο μου άρεσε sonic.


    Εχει ψαχτεί κανείς για ρύθμιση carb με λ sensor στην πράξη?
    Θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχει κάτι έτοιμο στην Ελληνική αγορά.

  5. #35
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    [url]
    Εχει ψαχτεί κανείς για ρύθμιση carb με λ sensor στην πράξη?
    Θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχει κάτι έτοιμο στην Ελληνική αγορά.
    Σου έχω απαντήσει στο παρελθόν σε άλλο post, στο ξαναγράφω και τώρα:

    ΝΑΙ έχω κάνει εγώ ρύθμιση carb (FCR41 στο KLX) με λ sensor. Όχι μόνο στατικά (σε σταθερές στροφές) αλλά και εν κινήσει (ναι το ρύθμισα να είναι ΕΛΑΦΡΩΣ πλούσιο όταν ψεκάζει η αντλία επιτάχυνσης - από το εργοστάσιο ήταν ρυθμισμένο να δίνει ΠΟΛΥ παραπάνω καύσιμο).

    Χρειάζεσαι:

    Έναν wide band αισθητήρα από αυτόκίνητο (με 2 καλώδια, οι άλλοι με 4 έχουν και προθέρμανση - άχρηστη). Κατα προτίμηση Bosch για να μπορείς να βρείς το calibration sheet ακόμα και στο... βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σου!!!

    Βολτόμετρο (ψηφιακό απαραίτητα) όσο γίνεται πιο μικρό και με μακρυά καλώδια και ακροδέκτες με κροκοδιλάκια για ευνόητους λόγους.

    Η συνδεσμολογία είναι απλούστατη ΜΑΥΡΟ στο +, γκρί στο - (άν έχει και 2 άσπρα τα αγνοείς, είναι η προαναφερθείσα προθέρμανση).

    Έχεις 2 επιλογές σχετικά με την τοποθέτησή του:
    α) κλασική τρύπα στον λαιμό της εξάτμησης και σπείρωμα
    β) θα σε κουφάνω τώρα - εγώ πάντως έτσι το έκανα: συνδέεις τον αισθητήρα με σιλικονάτα καλώδια με ατσάλινο πλέγμα-θώρακα (είναι ΕΙΔΗΚΑ για τέτοιες χρήσεις - υψηλές θερμοκρασίες) και ΠΕΤΑΣ τον αισθητήρα μέσα στην μπούκα!!! Προϋπόθεση βέβαια είναι να μην έχει η εξάτμηση "περιττα" διαφράγματα κτλ, να είναι δηλαδή ΚΟΥΒΑΣ.

    Είσαι έξυπνο παιδί, τα υπόλοιπα πιστεύω τα καταλαβαίνεις...
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  6. #36
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.083
    Παιδί σίγουρα για έξυπνο δεν ξέρω.
    Κάτι για συντελεστές διόρθωσης ανάλογα με την θερμοκρασία λες να τις γράψω?γιατί εκεί κολάω λίγο, αν και μου φαίνονται ψιλά γράμματα, σε σχέση με το σφάλμα του οργάνου ε?
    Θα δοκιμάσω.

  7. #37
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    Παιδί σίγουρα για έξυπνο δεν ξέρω.
    Κάτι για συντελεστές διόρθωσης ανάλογα με την θερμοκρασία λες να τις γράψω?γιατί εκεί κολάω λίγο, αν και μου φαίνονται ψιλά γράμματα, σε σχέση με το σφάλμα του οργάνου ε?
    Θα δοκιμάσω.
    KAI οι συντελεστές διώρθωσης υπάρχουν στο calibration sheet. Δυστυχώς δεν έχω εδώ scanner να σου δείξω το δικό μου...
    Είναι όντως ψιλά γράμματα αλλά μιας και υπάρχουν μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις.
    Το αποτέλεσμα αλλάζει ελάχιστα πάντως, αφού στον δικό μου η μέγιστη απόκλιση λόγω θερμοκρασίας ήταν 0,3% επομένως τους συντελεστές διόρθωσης τους έγραψα στ' @ρχίδι@ μου...

    Σφάλμα οργάνου δεν υφήσταται, γιατί τουλάχιστον στο δικό μου βολτόμετρο έβλεπα ένα δεκαδικό ψηφίο του mV, δηλαδή μιλάμε για ακρίβεια 0,0001 Volt!
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  8. #38
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
    στο δικό μου βολτόμετρο έβλεπα ένα δεκαδικό ψηφίο του mV, δηλαδή μιλάμε για ακρίβεια 0,0001 Volt!
    Ρε Χρήστο, από όσο ξέρω, ΔΕΝ κυκλοφορούν ΦΟΡΗΤΑ πολύμετρα με 4 1/2 digits (τα 9.999 counts είναι -στην πράξη- 4digits).

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #39
    kai poso sou pige (se Euro) ore xxxristo o aisthitiras λ?
    prodiagrafes autou? (min distaseis na gineis poli analitikos... vevea posi analisi na epidexete enas aisthitiras... tespa...)

    genika gia pes perissotera apo plevras prodiagrafwn...

  10. #40
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Ρε Χρήστο, από όσο ξέρω, ΔΕΝ κυκλοφορούν ΦΟΡΗΤΑ πολύμετρα με 4 1/2 digits (τα 9.999 counts είναι -στην πράξη- 4digits).

    ΔΕΝ είναι 4 1/2.

    Όταν το "γυρίσεις" στα mV δείχνει 000.0 (η υποδιαστολή μεταφέρεται).

    Άρα 000.1 mV είναι 0.0001 V!

    Κατα αντίστοιχο τρόπο, όταν το "γυρίσεις" στα 2000 V δείχνει 0000 (κανένα δεκαδικό) και στα 200 V 000.0 (ένα δεκαδικό).

    PS: Το πολύμετρό μου είναι της escort και είναι εργαστηριακό-επαγγελματικό.
    ΔΕΝ είναι παλάμης δηλαδή αλλά όχι και μπαούλο!
    Εγώ πάντως θα το έλεγα φορητό μιας και λειτουργεί και με μπαταρίες και έχει και χερούλι μεταφοράς
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  11. #41
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sonic22
    kai poso sou pige (se Euro) ore xxxristo o aisthitiras λ?
    prodiagrafes autou? (min distaseis na gineis poli analitikos... vevea posi analisi na epidexete enas aisthitiras... tespa...)

    genika gia pes perissotera apo plevras prodiagrafwn...
    Πήγε 50 ευρώ και είναι από τρακαρισμένο-διαλυμένο Ford Focus. Σε όλα τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικάδικα - μαντράδικα τόσο έχει περίπου.

    Είναι της Bosch και το calibration sheet το πήρα πολύ απλά τηλεφωνώντας στην Bosch στην Αγγλία (γιατί στην Ελλάδα τον ΠΑΙΖΟΥΝΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ). Μου το στείλανε με email εντός ΜΙΣΗΣ ώρας. Χρειάζεται να τους δώσεις τον τύπο και το S/N του αισθητήρα βέβαια...

    Χαρακτηριστικα... τι χαρακτηριστικά;;;;;

    Υπάρχουν μόνο 2 κατηγορίες αισθητήρων λ: wide band και narrow band. Για την προαναφερθείσα πατέντα χρειάζεται οπωσδήποτε wide band.

    Υπάρχουν κι άλλες (πολλές) μάρκες αισθητήρων. Προτίμήσα αυτόν γιατί οι Bosch είναι οι πιο διαδεδομένοι, έχουν καλή υποστήριξη, αυτόν βρήκα διαθέσιμο στο κάτω κάτω, κτλ, κτλ, κτλ...
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  12. #42
    Noμίζω ότι χρειάζεται μία μικρή ανακεφαλαίωση:

    o αισθητήρας λ (λ sensor) ή αισθητήρας οξυγόνου (O2 sensor) μετρά την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε οξυγόνο. Ανάλογα με την τάση εξόδου του αισθητήρα, ο εγκέφαλος (ή κουφιοκέφαλος) του συστήματος ψεκασμού αντιλαμβάνεται την ποιότητα του μίγματος και βάση της χαρτογράφησης προβαίνει σε ανάλογες ρυθμιστικές ενέργειες παίρνοντας υπόψιν φυσικά και άλλες παραμέτρους σχετικές με τις συνθήκες λειτουργίας με τις κυριότερες να είναι οι:
    - εντολή οδηγού μέσω του ποτενσιόμετρου πεταλούδας στα παλαιότερα συστήματα, τα νεότερα με ηλεκτρική πεταλούδα χρησιμοποιούν ποτενσιόμετρο στο πεντάλ ή στην γκαζιέρα (πιστεύω) π.χ. το νέο R6
    -αριθμό στροφών κινητήρα, από τον αισθητήρα ταχύτητας κινητήρα
    -ατμοσφαιρικής πίεσης από αισθητήρα (ες) στην πολλ/πλή εισαγωγής
    -θερμοκρασία κινητήρα, από το σχετικό αισθητήρα που -συνήθως- μετρά την θερμοκρασία ψυκτικού υγρού (αν θυμάμαι καλά στο Focus που αναφέρει ο Χρήστος ο συγκεκριμένος αισθητήρας εφάπτεται στην κεφαλή και μετρά έμμεσα την θερμοκρασία ψυκτικού)

    Ο εγκέφαλος (διεθνής ορολογία ECU=engine control unit ή ECM=engine control module) δεν είναι μόνο η ηλεκτρονική (αφού ελέγχει όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα και ρυθμίζει συγχρόνως ανάφλεξη και τροφοδοσία) ή η CPU (σίγουρα διαθέτει τουλάχιστον μία, αλλά υπάρχουν και άλλα μέρη που απαρτίζουν όλα μαζί μία ECU).

    Όσον αφορά τους σύγχρονους κινητήρες με ψεκασμό, ΟΛΟΙ διαθέτουν τουλάχιστον 1 αισθητήρα λ (αλλιώς πως θα ξέρει η ECU τι χρειάζεται να ρυθμίσει?) Στα αυτοκίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4, υπάρχουν 2 αισθ. λ.
    Ο πρώτος είναι τοποθετημένος πριν τον καταλύτη και ελέγχει την ποιότητα του μίγματος, ο δεύτερος μετά τον καταλύτη και ελέγχει την αποτελεσματικότητα του πρώτου και του καταλύτη (και επομένως την κατάσταση-παλαίωση τους).

    Συνεχίζεται (εκτός αν δεν θέλετε)....

    You BETA believe...
    ________________________________
    You should be exhausted.....
    ________________________________
    Hit me, crush me....

  13. #43
    Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
    Όσον αφορά τους σύγχρονους κινητήρες με ψεκασμό, ΟΛΟΙ διαθέτουν τουλάχιστον 1 αισθητήρα λ (αλλιώς πως θα ξέρει η ECU τι χρειάζεται να ρυθμίσει?)
    AYTO EINAI ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ Δ Ε Ν ΙΣΧΥΕΙ!

    Υπάρχουν πολλές διατάξεις input-output και feedback-calibration που χρησιμοποιούνται στα συστήματα ψεκασμού και ανάφλεξης.

    Ο αισθητήρας λ μπορεί να χρησιμοποιείται ώς input (ο εγκέφαλος "καταλαβαίνει" την αναλογία αέρα καυσίμου από εκεί) είτε ώς feedback (ο εγκέφαλος "καταλαβαίνει" από αλλού την αναλογία και ελένχει άν την έχει ρυθμίσει σωστά).

    Τα βασικά inputs που χρειάζεται για να λειτουργήσει το ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ σύστημα ψεκασμού είναι:
    - ΦΟΡΤΙΟ και
    - ΛΟΓΟΣ Λ

    ΔΕΝ χρειάζεται τίποτα άλλο (στη βασική του μορφή ε!)

    Η πληροφορία του φορτίου έρχεται συνήθως από την μέτρηση των στροφών του κινητήρα και της θέσης πεταλούδας επιταχυντή (sic). Υπάρχουν άλλα συστήματα όμως που την πληροφορία την παίρνουν με άλλο τρόπο (πχ μετρώντας θέση πεταλούδας και ροπή στον στρόφαλο).

    Τοιουτοτρόπως, η πληροφορία του λόγου λ δεν έρχεται μόνο από τον αισθητήρα λ. Πολλά συστήματα (κυρίως σε αυτοκίνητα, όπου υπάρχει άνεση χώρου στο μηχανοστάσιο) μετράνε ροή εισερχόμενου αέρα (με έναν αιστθητήρα που λέγεται Air Flow Meter - AFM) και την θερμοκρασία αυτού ή απόλυτη πίεση εισαγωγής (Manifold Absolute Pressure - MAP sensor) και θερμοκρασία. Έτσι καταλαβαίνει την ποσότητα και την πυκνότητα του αέρα που έχει εισαχθεί στον κινητήρα και υπολογίζει την ποσότητα του Οξυγόνου. Η ποσότητα του καυσίμου υπολογίζεται εύκολα από τον αισθητήρα πίεσης στα μπέκ, και ΝΤΑΝΤΑΝΝΝΝ μόλις έχουμε υπολόγισει τον λόγο λ χωρίς να έχουμε χρειαστεί τον "ακατανόμαστο" αισθητήρα!

    Γιαυτό άν αλλάξουμε μπέκ πρέπει να επαναπρογραμματιστεί ο εγκέφαλος. Βασικά αλλάζουν οι σταθερές στους τύπους που υπολογίζουν την ποσότητα του καυσίμου!

    Σε αυτά τα συστήματα (είναι ΠΟΛΥ διαδεδομένα λόγω της πολύ μεγάλης τους ακρίβειας και του μεγάλου εύρους λειτουργείας) ο αισθητήρας λ μπορεί να παραληφθεί. Αντί αυτού, χρησιμοποιείται ώς FEEDBACK, "λέει" δηλαδή στον εγκέφαλο άν τα υπολόγισε όλα σωστά και άν όχι, ο εγκέφαλος αυτορυθμίζεται, βάζει δηλαδή συντελεστές διόρθωσης στις ποσότητες που υπολογίζει, οι οποίοι αποθηκεύονται στην RAM της ECU, δηλαδή μόλις σβήσει ο κινητήρας αυτοί χάνονται, μιας και η χρήση τους ήταν μόνο για τις συγκεκριμένες συνθήκες όπου χρειάστηκε η ρύθμιση και δεν πρόκειται να ξαναχρησιμοποιηθούν οι ίδιοι στο μέλλον...

    (Σε λίγο θα βγάλο δίσκο, κανονίστε να ρίξτε κανα ψιλό, μή κάνετε τις πάπιες ε!)
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

  14. #44
    Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
    Ο αισθητήρας λ μπορεί να χρησιμοποιείται ώς input (ο εγκέφαλος "καταλαβαίνει" την αναλογία αέρα καυσίμου από εκεί) είτε ώς feedback (ο εγκέφαλος "καταλαβαίνει" από αλλού την αναλογία και ελένχει άν την έχει ρυθμίσει σωστά).

    (Σε λίγο θα βγάλο δίσκο, κανονίστε να ρίξτε κανα ψιλό, μή κάνετε τις πάπιες ε!)
    nomizw xxxristos oti den exei kai megali diafora an xrisimopoiite ws input or os feedback (as to poume [elegxos kalis leitourgeias] kalitera) (pou stin ousia ena input einai kai to feedback, afou to programa tou egefalou ektelei kiklous leitourgias...)

    allwste o aisthitiras λ, gia opoion logo kai an ton exoume valei, arxizei na doulevei apo tous 300 C (or kapoia adistoixi timi) kai meta... ara kata tin arxiki leitourgeia tou moter tithete off kai analamvanoun alla sistimata...

    stin periptwsi pou vgaloume teleios or xalasei or kwpei to kalodio tou aisthitira λ i ECU tha doulevei se safe-mode kai genika tha dinei edoles gia plousio migma, mias kai ta ftoxa migmata (kai oi anaflejeis tous mesa stin ejatmisi) einai epikindina gia ton kataliti mas...


  15. #45
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sonic22
    nomizw xxxristos oti den exei kai megali diafora an xrisimopoiite ws input or os feedback (as to poume [elegxos kalis leitourgeias] kalitera) (pou stin ousia ena input einai kai to feedback, afou to programa tou egefalou ektelei kiklous leitourgias...)
    Έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασία άν είναι feedback ή input.

    Η λειτουργία του αλλάζει εντελώς, όπως επίσης και το κύκλωμα της πλακέτας και η λογική βάση της οποίας δουλεύει.

    Βλέπε Ανοιχτά και Κλειστά Συστήματα ελέγχου ΜΕΚ.

    Ο λ σαν input είναι ανοιχτό, σαν feedback είναι κλειστό.

    Το feedback ΔΕΝ είναι input.

    Όλοι οι custom built εγκέφαλοι (βλέπε Motec) έχουν ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ θύρες για τα inputs και άλλες για τα feedbacks.

    Εν συντομία και με μεγάλη απλούστευση ας αναφέρουμε πως το πρόγραμμα του εγκεφάλου διαβάζει από τα inputs τιμές και βγάζει αποτελέσματα (outputs) τα οποία ναι μεν είναι αριθμητικά αλλά τελικά (στην έξοδο του "μαυρου κουτιού") πρακτικά είναι τιμές ωμικής αντίστασης, χωρητικότητας ή διαφοράς δυναμικού.

    ΣΕ ΑΥΤΕΣ τις τιμές εμεμβαίνει το feedback (μέσω του ειδικού για αυτόν τον σκοπό συνεπεξεργαστή που συνήθως - όχι πάντα - έχει).

    Αυτό εξηγεί και την αποθήκευση των διορθωτικών παραμέτρων σε προσωρινή μνήμη, διότι μια τέτοια παράμετρος ποτέ δε χρησιμοποιείται σαν "κανόνας" αλλά είναι ας πούμε η "εξαίρεση" που χρειάστηκε μια φορά (κατά περίπτωση) για να δουλέψει σωστά το μοτέρ.

    Άν οι τιμές του feedback είναι εκτός ορίων ή αν δεν εντοπιστεί feedback (πχ λόγω κομμένου καλωδίου) τότε το λαμπάκι check engine ανάβει, ο εγκέφαλος φορτώνει από ξεχωριστή μνήμη τις παραμέτρους λειτουργείας (χάρτες ανάφλεξης και ψεκασμού) του fail/safe mode και το πρόβλημα καταγράφεται στο log που θα "διαβάσει" αργότερα το διαγνωστικό μηχάνημα του μηχανικού.

    ΡΙΞΤΕ ΛΕΥΤΑ ΣΤΟ ΔΙΣΚΟ ΛΕΜΕ !!!
    NO BOOTS,
    NO JACKETS,
    NO HELMETS,
    JUST BALLS.

Σελίδα 3 από 4 ΠρώτοΠρώτο 1234 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Πως κάνουμε πολλαπλά quotes ?
    από kostakisK στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 29/03/2009, 23:41
  2. quote: VANDA Πριν κατεβούμε από τη μηχανή...
    από mikios400 στο forum Στραβά κι ανάποδα
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 19/10/2008, 00:03
  3. famous quotes from dirt people..
    από dirtbird στο forum Χωμάτινο τερέν
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 14/10/2008, 09:41
  4. Quote
    από Mago Babidi στο forum Προτάσεις & σχόλια
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 12/07/2007, 21:23

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF