Αυτο παρατηρειται σε πολλα ελαστικα.
Δεν εχουν τις ιδιες επιδοσεις/αποδοσεις σε ολες τις διαστασεις.
Παντως αν κοιτας σε 225/45/17 για εμενα ενα ειναι ΤΟ λαστιχο.
Michelin Pilot Sport 4...
Αυτο παρατηρειται σε πολλα ελαστικα.
Δεν εχουν τις ιδιες επιδοσεις/αποδοσεις σε ολες τις διαστασεις.
Παντως αν κοιτας σε 225/45/17 για εμενα ενα ειναι ΤΟ λαστιχο.
Michelin Pilot Sport 4...
Ride(s) the wind of change...
Να ρωτήσω κάτι άλλο: Ζώντας στην Κρήτη, θεωρώ ότι δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η τοποθέτηση ελαστικών τεσσάρων εποχών - εκτός ίσως αν ζεις σε βουνό. Δεδομένου ότι οι δρόμοι εδώ έχουν μηδενικό συντελεστή πρόσφυσης και ότι κάνω σχετικά λίγα χιλιόμετρα, ελαστικά αλλάζω λόγω παλαιότητας και όχι φθοράς στο πέλμα. Υπάρχει πιθανότητα τα τεσσάρων εποχών να μου προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες λόγω π.χ. μαλακότερης γόμας, ή θα τα φτύσουν στην καυτή άσφαλτο του καλοκαιριού;
καλοκαιρινά μόνο, με έμφαση σε ποιοτικό brand και μοντέλο
αυτό το site έχει καλό review για να σου δώσει ένα μπουσουλα
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-S...5-14-Tyres.htm
you rise you fall you're down then you rise again
Tα all weather λαστιχα ειναι ενας συμβιβασμός μεταξυ καλοκαιρινων και χειμερινών ελαστικών.
Για να τα καταλαβεις πρεπει να καταλάβεις τα 2 ακρα που πάνε να συμβιβάσουν.
Η διαφορα καλοκαιρινών και χειμερινών εχει να κανει με την γομα και την θερμοκρασια λειτουργιας αλλα και την δομη και αυλακώσεις του ελαστικου.
Το χειμερινό εχει πολλές μικρες αυλακιές για να εχει πιασιμο στο χιόντι/παγο ενω εχει γομα που μπορει να δουλεψει σε θερμοκρασίες κατω απο 5 βαθμούς. Απο την αλλη ειναι απλα χαλια σε βροχή. Προσωπικά σε βρεγμενο οδοστρωμα ευρωπαικής τοπ ποιότητας με 1-2 βαθμους παω ταπα και με 7-8 γλυστραω σα π@υτάνα
Τα καλοκαιρινά δουλευουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες + εχουν μακραν την καλυτερη χαραξη για νερα και αποφυγη του φαινομενου υδρολίσθυσης.
Επίσης τα χειμερινά αλλα και τα all weather εχουν πιο πολύ θορυβο λογο χάραξης.
Στην Κρήτη δεν θα εβαζα τιποτε άλλο απο καλοκαιρινα !
Δες και μια σύγκριση :
Μαλλον το δευτερο.
Γενικά τα 4εποχών είναι μέτρια παντού. Οι απαιτήσεις σε χειμερινές και καλοκαιρινες συνθηκες είναι εντελώς αντίθετες μεταξύ τους και θεωρητικά δεν καλύπτονται πλήρως και οι δυο από ένα τέτοιο λάστιχο με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να είναι παντού μέτριες.
Θα απεφευγα τα 4ων εποχων στην λεβεντογεννα. Ουσιαστικα ειναι ελαστικα που κανουν τα παντα μετρια (Μικε ελπιζω να μην λεω μαλακιες)
Αν δεν εισαι ολη μερα στις Μαδαρες η τον Ψηλορειτη, ετσι ωστε να δικαιολογουν καποιους ελαχιστους μηνες την χρηση τους ,θα ελεγα να μην βαλεις τετοια ελαστικα.
Φορουσα σε μικρα αυτοκινητα για αρκετα χρονια στην κεντρικη και βορεια Ευρωπη. Τα τελευταια χρονια δουλευω δυο τετραδες, χειμερινα και καλοκαιρινα.
Μεινε σε ενα ποιοτικο καλοκαιρινο ελαστικο.
Quod me nutrit... me destruit.....
δεν θα έλεγα ότι είναι απόλυτο αυτό καθόσον εξίσου σημαντικοί παράγοντες είναι το μεταξόνιο του οχήματος που επιτρέπει ως ένα βαθμό ελαστικότητες, η διαδρομή ανάρτησης όπως και η ικανότητα απόσβεσης, η ποιότητα μετάλλων της ζάντας κλπα
Επίσης, απο λάστιχο σε λάστιχο , η σκληρότητα των πλαινών διαφέρει άρα και η ικανότητα απορρόφησης κραδασμού
Ride(s) the wind of change...
Πολύ σωστά, θα μου επιτρέψεις όμως μια μικρή ένσταση.
Δεν είναι τόσο τα αυλάκια αυτά καθεαυτά που κάνουν τη διαφορά όσο η ικανότητα τους να "αυτοκαθαρίζονται" κατά την περιστροφή του ελαστικού και στην επόμενη επαφή με το οδόστρωμα να είναι καθαρά για να πιασουν.
Αύτο σε χιόνι. Σε πάγο η πρόσφυση παραμένει κακή ακόμα και με χειμερινα. Γι'αυτό γεμίζουν τους δρόμους αλάτι.
Σχετικά με τη βροχή πίστευα ότι τα χειμερινά έχουν καλύτερη συμπεριφορά λόγω των αυλακιών, αφού λόγω των περισσότερων και μεγαλύτερων αυλακιών μπορούν να απομακρύνουν μεγαλύτερη ποσότητα νερού.
Δεν ξέρω όμως πως αυτό το πλεονέκτημα επικαλύπτεται από την υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας σε πιο ζεστό κλίμα.
Αν το παμε σε αναλυση εχεις δίκιο αλλα ηθελα να μείνω στα βασικά.
Οσο για τον παγο δεν εχεις 100% δίκιο, τα χειμερινά εχουν καποιες μικροαυλακώσεις που πιάνουν στον παγο και βοηθάνε.
Φυσικά δεν σημαινει οτι εχεις ασφαλή πρόσφυση ή οτι θα σε πανε πανω σε 100% πάγο με ασφάλεια και ανεση και για αυτο ριχνουν αλατι
Σε ρεαλιστικες συνθηκες που ζω εγω, την μια ημερα εχει -2 και ριχνουν αλατι, την επομενη εχει βροχή με 3 βαθμους που το ξεπλενει και μετα 0 βαθμους που το παγώνει χωρίς αλατι.
Το χειμερινό λάστιχο δεν εχει προβλημα και δεν χλυστράει πουθενά.
Πιστεψε με, κανω καθε ημερα 140 χιλιομετρα σε δίκτυο που το περισσοτερο δεν ειναι αλατισμένο
Αν δεις το προφιλ και την σχεδίαση θα δεις οτι στα καλοκαιρινά το συνολικο πλατος των αυλακώσεων ειναι μεγαλύτερο μιας και δεν εχουν αναγκη των μικροαυλακώσεων και για αυτο ειναι καλυτερο στα νερα.
Αν κάποιος πιστεύει ότι έχει άποψη την καταθέτει.
Χρειάζομαι για το τουτού λάστιχα... 205/55/16 φοράει και έχει 120 αλογάκια.
Κάνω λίγα χιλιόμετρα ετησίως (γύρω στα 7-8Κ τον χρόνο) οπότε το πόσα χιλιόμετρα θα βγάλουν μου είναι αδιάφορο - ακριβώς επειδή κάνω λίγα τον χρόνο πάντα πετάω τα λάστιχα επειδή γέρασαν και "ξύλιασαν" και όχι επειδή φαγώθηκαν...
Θέλω ένα λαστιχάκι να ζεσταίνεται γρήγορα, να "πατάει" καλά, και κυρίως να είναι απορροφητικό-μαλακό στους κωλόδρομους που έχουμε...Γέρασα και θέλω μαλακά πράγματα
Χιονισμένες βουνοκορφές, πάγοι, αλάτια κλπ δεν με απασχολούν - Αθήνα μένω και κυκλοφορώ σε κανονικές συνήθως συνθήκες...
Ακούω....
Τελευταία τροποποίηση από THEOD; 18/12/2020 στις 12:58.