συνέχεια..
Η δυνατότητα των κατασκευαστών οχημάτων να εγκαταστήσουν ένα σύστημα που ειδοποιεί τους οδηγούς μόνο όταν παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, αντί να τους βοηθούν να παραμείνουν μέσα σε αυτό μέσω ανατροφοδότησης για το γκάζι ή περιορίζοντας τη ροπή του κινητήρα.
Το ζήτημα των συστημάτων που μπορούν να απενεργοποιηθούν πολύ εύκολα.
Οι κίνδυνοι τοποθέτησης συστημάτων που δεν είναι αρκετά ακριβή στον σωστό προσδιορισμό του σωστού ορίου ταχύτητας.
ETSC
Πίστωση εικόνας: ETSC
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC Antonio Avenoso εξέφρασε την απογοήτευσή του από τους τελικούς τεχνικούς κανονισμούς:
«Πάνω από είκοσι χρόνια μετά την πρώτη δοκιμή αυτής της τεχνολογίας, είναι υπέροχο να βλέπουμε επιτέλους την Έξυπνη Βοήθεια Ταχύτητας σε όλα τα νέα οχήματα στην ΕΕ. Είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για την οδική ασφάλεια ».
«Ωστόσο, είμαστε απογοητευμένοι που δίνεται η δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαταστήσουν ένα μη αποδεδειγμένο σύστημα (δηλαδή συστήματα με ακουστικές και ορατές προειδοποιήσεις - επιμ.) Που μπορεί να έχουν μικρό όφελος για την ασφάλεια. Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξεπεράσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές και θα εκμεταλλευτούν στο έπακρο το δυναμικό της τεχνολογίας υποβοήθησης ταχύτητας. Σώζει ζωές, αποτρέπει σοβαρούς τραυματισμούς και εξοικονομεί καύσιμα και εκπομπές ρύπων ».
Έτοιμος να τροποποιήσει τους κανονισμούς
Ενώ το ETSC δεν έλαβε τόσο αυστηρή απαίτηση ISA όσο θα ήθελαν, είναι έτοιμα να αλλάξουν τους κανονισμούς σε περίπτωση που παρουσιαστεί η ευκαιρία. Σε ένα άρθρο στον ιστότοπο του ETSC, το ETSC λέει ότι θα εξετάσουν τον τρόπο χρήσης του ISA.
Πώς θα το κάνουν αυτό; Θα λάβουν τα δεδομένα από όλα τα εξοπλισμένα καταγραφικά οχήματα. Ναι, οι (σύμφωνα με πληροφορίες ανώνυμες) οδηγικές σας συνήθειες θα ληφθούν και θα ελεγχθούν από τις κυβερνητικές αρχές. Αυτό θα συμβεί είτε δώσετε την άδειά σας είτε όχι. Οι κατασκευαστές οχημάτων θα πρέπει να συγκεντρώσουν δεδομένα σχετικά με τον τρόπο χρήσης των συστημάτων ISA. Το πώς θα συγκεντρωθούν τα δεδομένα δεν είναι σαφές. Θα κατεβάσετε τα δεδομένα σας κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας σε έναν αντιπρόσωπο ή θα ληφθούν κατά τη διάρκεια μιας ενημερωμένης έκδοσης λογισμικού στον αέρα;
Ο διευθυντής του ETSC Avenoso έκανε γνωστά τα συναισθήματά του σχετικά με την υποχρεωτική συγκέντρωση δεδομένων του κατασκευαστή του οχήματος στην ίδια ιστοσελίδα:
«Σε θετική εξέλιξη, το σχέδιο απαιτήσεων αναφέρει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναφέρουν συγκεντρωτικά, ανώνυμα δεδομένα σχετικά με τον τρόπο χρήσης των συστημάτων ISA και εάν απενεργοποιούνται από τους οδηγούς. Δύο χρόνια μετά την έναρξη ισχύος της νομοθεσίας, θα πρέπει να είναι δυνατό να δούμε, βάσει πραγματικών δεδομένων, ποια συστήματα είναι πιο αποτελεσματικά. Αυτό θα είναι μια καλή ευκαιρία να μάθουμε και να αντιδράσουμε για να βελτιώσουμε την τεχνολογία στο μέλλον ».
Τι απαιτούν οι τροπολογίες;
Η δυνητικά η πιο ανησυχητική πρόταση στο απόφθεγμα του Avenoso είναι η τελευταία. "Αυτό θα είναι μια καλή ευκαιρία να μάθουμε και να αντιδράσουμε για να βελτιώσουμε την τεχνολογία στο μέλλον." Ο Διευθυντής δεν λέει μόνο ποια τεχνολογία πρέπει να βελτιωθεί. Αλλά είναι λογικό να υποθέσουμε ότι με τη δυσαρέσκειά του για οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις, ότι θέλει η τεχνολογία ISA να αναλάβει πιο θετικό έλεγχο του οχήματος. Αυτό σημαίνει μείωση της ροπής του οχήματος ή της ενεργού ώθησης στο γκάζι.
Από το σχέδιο κανονισμού:
«Η αποτελεσματικότητα και η αξιοπιστία των διαφόρων συστημάτων ISA πρέπει να εκτιμηθούν μόλις
διατεθεί στην αγορά επαρκής αριθμός μηχανοκίνητων οχημάτων εξοπλισμένων με τέτοια συστήματα και είναι διαθέσιμη η σχετική εμπειρία από την πραγματική ζωή. Είναι επίσης σημαντικό η αξιολόγηση αυτή να γίνεται το συντομότερο δυνατό και, εάν είναι απαραίτητο, να τροποποιηθούν ανάλογα οι απαιτήσεις του παρόντος κατ 'εξουσιοδότηση κανονισμού της Επιτροπής. Νοείται ότι η Επιτροπή αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ISA έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 ... "
Έτσι, ενώ το ETSC δεν πήρε το δρόμο του εντελώς, ψάχνουν να κάνουν αλλαγές στο μέλλον.
Euro NCAP
Πιστωτική εικόνα: Euro NCAP