Δεν είναι και πλήρως αμφιμονοσήμαντη η περιγραφή σου, αφήνει αρκετά σε ερμηνεία, νομίζω πως κατάλαβα όμως.
ΟΝΤΩΣ, αριστερά οπως καθόμαστε στην μηχανή, το μοτέρ σου, έχει την καμπάνα του συμπλέκτη
καθώς επίσης, την μετάδοση στην καδένα των εκκεντροφόρων, και την αντλία του νερού.
Η καμπάνα είναι στον άξονα του κιβωτίου ταχύτήτων, καδένα και αντλία είναι στον στροφαλοφόρο άξονα (τον βασικό άξονα του κινητήρα, αυτον που γυρνάει το πιστόνι μέσω της μπιέλας δλδ)
EDIT: (το οριζόντιο βελάκι, χωρίς κείμενο, αγνοησέ το, κατά λάθος μπήκε, και είναι στο γάμο του Καραγκιόζη, όπως επίσης αγνόησε και την ανορθογραφία στο πρωτεύοντας)
Εκεί κάπου το χάνω από την περιγραφή σου, μπλοκ λέμε συνήθως το εξάρτημα που περιλαμβάνει τους-τον κύλινδρους-ο σε ένα κινητήρα. Στην φωτό είναι το μπλοκ με τον κύλινδρο και αυτό μέσα του είναι το πιστόνι.
Υποθέτω τώρα, αλλά δεν είναι η μοναδική πιθανή ερμηνεία, ότι ο μηχανικός, πήρε ένα κλειδί π.χ. ένα Τ
και με αυτό ή κάποιο που κάνει την ίδια δουλειά, γύρισε απευθείας με το χέρι τον στροφαλοφόρο άξονα, και ξέροντας καλά το μοντέλο, και τι αντίσταση έπρεπε να νοιώθει, έβγαλε το συμπέρασμα ότι ο κινητήρας γυρνάει δύσκολα, άρα έχει φθορές.
Λογικά κάπως έτσι πρέπει να έγινε. Σωστά ακούγονται όλα αυτά που περιγράφεις, και σαν εξουσιοδοτημένος ο μηχανικός, που έχει δει πάρα πολλά σαν το δικό σου, μπορεί να καταλάβει κατάσταση από αυτό, ενδεχομένως.
Πλην όμως, ΕΓΩ προσωπικά, θα έψαχνα και άλλα πράγματα για να φτάσω με μεγαλύτερη σιγουριά στο συμπέρασμα αυτό. Ειδικά αν ερχόταν ένας πελάτης και μου έλεγε ότι το μοτέρ ανάβει το λαμπάκι, αλλά κατα τα άλλα, δεν είχε καμία σοβαρή κατανάλωση λαδιού, δεν έκανε κάποιο ιδιαίτερο ήχο στην λειτουργία του, δεν παρουσίαζε μειωμένη απόδοση ή κακή λειτουργία ή ιδιοτροπίες, δεν θα μπορούσα να δεχθώ ΜΟΝΟ το ''δεν γυρνάει με το χέρι'' ως απόδειξη ότι έχει τόσο γενική φθορά, που είναι καλύτερα να το αλλάξω.
Υπόψιν και κάτι άλλο. Εκεί που είναι η καμπάνα, από πίσω της, είναι ο αισθητήρας πίεσης λαδιού, αυτό το εξάρτημα δλδ, που όταν η πίεση πέσει κάτω από ένα όριο, κλείνει κύκλωμα και ανάβει το σχετικό λαμπάκι. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο απότι διαβάζω για το μοντέλο σου, αυτος ο αισθητήρας με τα χρόνια, να γίνει υπερευαίσθητος, και να ανάβει το λαμπάκι και σε λίγο πιο υψηλή πίεση από εκεί που θα έπρεπε. Οπότε ανάβει το λαμπάκι, παραπάνω από ότι πραγματικά συμβαίνει.
Τέσπα, δώσε συνέχεια, και θα ιδούμε.