Προφανως κ ξερει. Κ λεφτα εχουν πεσει σε μελετες/δοκιμες κλπ κλπ.
Η τεχνολογια προχωραει ολα σωστα...αλλα αν εσυ η ο καθενας μας δεν εχει το οικονομικο προβλημα για μια ενδιαμεση αλλαγη ας το κανει. Ετσι το σκεφτομαι εγω.
Λιγες φορες θα παραδεχθει καποιος οτι εκανε λαθος. Παντα πρεπει να εχει γινει κατι...απο αλλον.
Καλως η κακως ειναι κ τυχη σε ποιον θα πεσεις. Οποιος βρει τον σωστο τον κραταει.
Ride(s) the wind of change...
Και για όλους αυτούς τους λόγους -τους οποίους κι εγώ δεν μπορώ να απορρίψω- ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ οφείλει να χρησιμοποιεί το δυναμόκλειδο πάντα, ώστε να είναι βέβαιο πριν και μετά ότι δεν είναι αυτός η αιτία για την οποία το σπείρωμα τσαμπουκαλεύτηκε.
Και που αν κάποια στιγμή αποδεχθεί τα επαγγελματικά πρωτόκολλά θα προστατέψει πρώτα το αντικείμενο εργασίας του, δεύτερον τον πελάτη του και τρίτον τον εαυτό του. Αλλά.... το πρόβλημα είναι ακριβώς αυτό, η αποδοχή της ορθότητας κάποιων συνθηκών και όχι η χρήση τους.
Ο επαγγελματίας θα βρει ένα τριμπούρδελο σπείρωμα, και θα κάτσει να το φτιάξει με helicoil ή ότι άλλο τρόπο, συχνά χωρίς να το χρεώσει. Θα χάσει και χρόνο και ανταλλακτικό για όλο αυτό. Δεν θα κάτσει να βάλει φλατζόκολες ή ταινία υδραυλικών ή... σπάγγο, για να μην φύγει η βίδα. Αυτα τα τελευταία, τα έχω δει ΟΛΑ από πελάτες, όχι από άλλους μηχανικούς.
Το δυναμόκλειδο, μπαίνει εκεί που χρειάζεται, κατά κανόνα δλδ σε σφίξιμο καβαλέτων κάθε είδους άξονα, που αν σφιχτεί λάθος, είτε θα έχει τζόγο ο άξονας είτε θα έχει υπερβολική τριβή, με αποτέλεσμα την καταστροφή του ή σε σφίξιμο βιδών που κρατάνε κινητήρα που παίζει ρόλο πλαισίου υπό κάποια τάση κ.ο.κ.
Δεν το βάζουμε όπου βρούμε π.χ. στην βίδα που κρατάει την κόρνα γιατί ΧΑΝΕΙΣ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ, άσε που ο μηχανικός έχει αίσθηση πόσο σε δύναμη και με τι ταχύτητα, να σφίξει ένα μπουζί, μια τάπα, μια βίδα έξι mm , οκτώ mm, δέκα mm κ.ο.κ.
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Από τα γραφόμενα καταλαβαίνω ότι είσαι μηχανικός... Να αναφέρω ότι δεν έχω καμία διάθεση για να προσβάλλω τον κλάδο.
Μπορείς σε παρακαλώ να μου εξηγήσεις πως χάνεις χρόνο αν χρησιμοποιήσεις το σωστό εργαλείο; Προφανώς, ναι, χρόνο θα χάσει αυτός που δεν έχει μάθει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο εργαλείο γιατί βγαίνει απ την ρουτίνα του. Στον σωστό που του έχει γίνει ρουτίνα, δεν χάνει χρόνο.
Δεν είπα να χρησιμοποιήσει δυναμοκλειδο για να σφίξει τους καθρέφτες ή τα φλας ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, αλλά για τη βίδα της αποστραγγισης του λαδιου, θεωρώ ότι χρειάζεται. Γιατί αν χαλάσει το σπειρωμα, ο ιδιοκτήτης θα πληρώνει γ@μισιατικα. Κι ο μηχανικός θα κάνει τον σχιστοματη τουρίστα
Η αγιοποίηση του κλάδου των μηχανικών δεν βοηθάει σε τίποτα. Στα 35 χρόνια που ασχολούμαι με τη μοτοσυκλέτα, σπειρώματα μου έχουν κλωτσήσει μόνο μηχανικοί. Οι δε φλατζόκολες είναι η λατρεία των μηχανικών, ειδικά σε κάποιους της παλαιάς κοπής... Οπότε με οδήγησαν στο να ασχοληθώ μόνος μου σε όσα φτάνει η γκλάβα μου, τουλάχιστον αυτά τα λίγα που κάνω τα κάνω νοικοκυρεμένα. Στην Ελλάδα δεν ευθύνονται για τα πάντα οι μηχανικοί αλλά ευθύνονται για κάμποσα... θεματάκια. Έχω αρκετά πράγματα στο μυαλό μου για τα οποία τους δικαιολογώ. Έχω όμως άλλα τόσα για τα οποία έχω λόγους να μην τους εμπιστεύομαι. Σέβομαι κάθε επάγγελμα και αυτός είναι ο λόγος που δε κάθομαι να γράψω ένα κατεβατό για τα κακώς κείμενα τους γιατί μαζί με τα ξερά δε θέλω να κάψω και τα χλωρά.
Εν προκειμένω και για να καταλάβω... η βίδα αποστράγγισης του λαδιού που είναι Η ΒΙΔΑ του κινητήρα που λύνεται και δένεται περισσότερο από κάθε άλλη... είναι από αυτές που δεν έχει νόημα να χρησιμοποιεί κανείς δυναμόκλειδο, για να κερδίσει χρόνο;
Για την τελευταία παράγραφο σου θα έγραφα πολλά περί αίσθησης... του "μηχανικού". Θα γράψω όμως μόνο ότι τα λάθη δεν γίνονται από έλλειψη αίσθησης, γίνονται γιατί η αίσθηση μπορεί να είναι κουρασμένη καμιά φορά, ή γιατί και η αίσθηση έχει δικαίωμα να κάνει λάθος επειδή εκείνη τη στιγμή το μυαλό -της αίσθησης πάντα- ήταν απασχολημένο με άλλα θέματα. Ένα δυναμόκλειδο θα προστατέψει τη συγκεκριμένη αίσθηση από άσχημες μηχανολογικές καταστάσεις. Αν η αίσθηση αρνείται να το καταλάβει αυτό έχουμε problem και γενικά η άρνηση αποδοχής κάποιων πραγμάτων είναι problem.
Συμφωνώ απόλυτα με τον αγαπητό STF , και εγώ για τους ίδιους λόγους άρχισα να πιάνω το manual, να το διαβάζω και να φτιάχνω ότι είναι στις δικες μου δυνατότητες.
Στον διπλάσιο χρόνο πάντα γιατί πρώτα από όλα το ευχαριστιέμαι και κατά δεύτερο το κάνω με μεράκι και αγάπη.
Όλα τα συνέργεια λόγο χρόνου και λόγο πιέσεις κάνουν πολλά λάθη και ζημίες , τόσο τα εξουσιοδοτημένα όσο και τα συνοικιακά.
Το χοντρυτερο που μου έχουν κάνει αλλά επειδή έχω μάτι και αίσθηση το εντόπισα με την μια είναι ότι σε αλλαγή ρουλεμάν λαιμού μου πέρασαν λάθος το σωληνάκι υψηλής με συνέπια όταν έστριβα το τιμόνι να τσακίζει στο stop του πλαισίου.
Αρα, πιθανά αν δεν το καταλάβαινα να τσάκιζε και σε μια ωραία διαδρομή να έχανε υγρά και να έμενα από φρένα με ότι συνεπάγετε αυτό.
Και μάλιστα αυτό το συνεργείο ήταν από τα γνωστά και καλα εξουσιοδοτημένα της Honda.
Τελευταία τροποποίηση από dankannn; 10/01/2023 στις 16:39.
Dankannn
CBR 600F THE BEST
Εδώ είναι που αρχίζουμε να κλαίμε για τα κλωτσημένα πάσα.
Αυτή ακριβώς η νοοτροπία είναι που δημιουργεί τα προβλήματα.
Πολύ σωστά το έθεσε ο @STF, αν δεν παραδεχτείς την ύπαρξη του προβλήματος δεν υπάρχει περίπτωση να το διορθώσεις.
Λάθη θα γίνουν, το θέμα είναι να υπάρχει η τιμιότητα και η καλή διάθεση για να λυθούν και όχι "πρόλογος", τσαμπουκάδες και προσπάθεια εξαπάτησης.
Τι συζητάμε, όλοι κάπως έτσι ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε, γιατί βαρεθήκαμε να βλέπουμε παπ@ριές και να δίνουμε χαβαλέ χρήματα για δουλειές που δεν γίνονταν σωστά ή δεν γίνονταν καθόλου.
Οι περισσότεροι εδώ μέσα, έχουν να πούνε τουλάχιστον μια "τρομακτική" ιστορία από την επαφή τους με τη ευγενική φυλή των "νόμιμων μηχανικών".
Όχι δεν είναι όλοι οι μάστορες ίδιοι και για αυτό οι πραγματικά καλοί, έχουν όνομα και σταθερή πελατεία, (την οποία πολλές φορές και επιλέγουν προσεκτικά) και χρεώνουν συνήθως ανάλογα για τις υπηρεσίες τους.
Από την άλλη εγώ απαιτώ από τον μάστορα, εκτός από καλός τεχνίτης, πρωτίστως να είναι και "άνθρωπος" και όχι "μαλάκας".
Όταν σε αυτό το φόρουμ (αλλά και σε άλλα), που είμαστε δεκαπέντε νοματαίοι όλοι και όλοι, ο "επαγγελματίας", δείχνει τον "σκατένιο" χαρακτήρα του με κάθε ευκαιρία και έχει ύφος πρυτάνεως MIT και βάλε, διατηρώ πολλές επιφυλάξεις αν είναι αξιόπιστος και αποδοτικός στην δουλειά του.
Αλλά ακόμα και αν είναι, από εμένα να πάει να γ@μηθεί, όχι μηχανάκι δεν του πάω, αλλά ούτε τηλεκατευθυνόμενο από τα jumbo, να αλλάξει μπαταρίες.
Έχω απορρίψει μηχανικό, από τα γνωστά καταστήματα του "χωριού" μου, για τις παπαριές που μου έλεγε, προσπαθώντας να μου παρουσιάσει ότι είχε κάνει το κάτι παραπάνω και να δικαιολογήσει μάλλον την τσιμπημένη τιμή, παρόλο που η δουλειά του ήταν ΟΚ.
Προσωπικά σε όσους, μάστορες με άφησαν να είμαι μπροστά κατά την διάρκεια εργασιών, δεν έχω δει ποτέ δυναμόκλειδο και service manual ούτε για πλάκα.
Oldfarts never die
Παιδιά το κλώτσιμα των σπειρωμάτων στις βίδες μπορεί να συμβεί στον καθένα. Εγώ έχω μία τάση να σφίγγω περισσότερο από ότι πρέπει τις βίδες και έχω κλωτσίσει αρκετά σπειρώματα ευτυχώς μέχρι τώρα σε φτηνά ανταλλακτικά οπότε δεν μου στοίχισε αρκετά η αντικατάσταση τους. Οπότε πλέον μόνο με δυναμόκλειδο σφίγγω βίδες ακόμη και αυτές της κόρνας και άλλες πιο απλές όπως αναφέρατε καθαρίζοντας πάντα τα σπειρώματα ώστε να ειναι καθαρά και βάζοντας πάντα Anti-Seize στα σπειρώματα για να μην ζορίζονται κάτι που δεν νομίζω να κάνει κανένας μηχανικός. Όπως επίσης και αν χαλάσει σπείρωμα έχω αγοράσει καινούριο ανταλλακτικό και δεν κάνω πατέντες με helicoil και φλαντζόκολες. Αυτά μόνο ο ιδιοκτήτης που έχει αγάπη για το μηχανάκι του τα κάνει.
Παρόλα αυτά όμως μου έχει κλωτσίσει σπείρωμα και με ολοκαίνουργιο καλό δυναμόκλειδο σε βίδα που δεν είχε ξαναβιδωθεί στο παρελθόν προς στο τέλος της σύσφιξης της και μάλιστα με την μισή ροπή από ότι όριζε ο κατασκευαστής.
Οπότε όπως είπα μπορεί να συμβεί στον καθένα ακόμη και με δυναμόκλειδο καμιά φορά.
Το λάδι δεν καίγεται απαραίτητα. Εξατμίζεται κιόλας, για αυτό θα δεις πολλές φορές ένα σωληνάκι να πηγαίνει από τον κινητήρα στο φιλτροκούτι. Είναι για να λιπαίνει το φίλτρο με τις αναθυμιάσεις του λαδιού. Για αυτό πρέπει να το ελέγχουμε τακτικά ανάμεσα στις αλλαγές.
Ένα παλιό λάδι, γίνεται σαν γλίτσα, δεν λιπαίνει με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα διάκενα των ελατηρίων στεγανοποίησης και σταδιακά να καίγεται.
Ένα σύγχρονο ημισυνθετικό λάδι βγάζει εύκολα 6.000χλμ, τα συνθετικά πάνε μέχρι 12.000. Μερικοί κατασκευαστές δίνουν και παραπάνω, δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν έχουν δίκιο ή όχι.
Όταν δουλεύει κάνεις και ζημιές. αυτός που δεν δουλεύει δεν χαλάει τίποτα κατ'άλλα θα συμφωνησω με τον SeniorCanardo.
Οποιος σου πεί ότι δεν γίνεται απάντα του, κοίτα να μαθαίνεις.
Τόσα χρόνια πάντως εγώ, κλωτσημένα σπειρώματα, σε οχήματα πελατών που βάζουν χέρι μόνοι τους έχω δει. Οχι από μηχανικούς επαγγελματίες. Οπως και οι ταινίες, τα τεφλόν και οι κόλλες, μέχρι σπάγγο υδραυλικού έχω δει.
Και μηχανικούς που ξέρουν πόση ροπή να βάλουν με το χέρι, ξέρω τουλάχιστον δύο. Βίδα αποστράγγισης, που δεν είχε ήδη πρόβλημα που είχε φανεί ήδη από το ξεβίδωμα, προσωπικά δεν έχω κλωτσήσει ΠΟΤΕ. Ούτε μισή. Αν εσείς πάτε σε μηχανικούς, και σας κλωστάνε την βίδα αποστράγγισης, ε το δις εξαρμαρτείν που λέει και η έκφραση.
Για τον φίλο που ρωτάει, γιατί είναι χάσιμο χρόνου να σφίγγεις την βίδα της...κόρνας με δυναμόκλειδο, θα ρωτήσω, έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ δυναμόκλειδο; Το δυναμόκλειδο, δεν είναι τυχαία καστάνια, να την δουλεύεις σε οτιδήποτε, δεν θα είχαμε καστάνιες άμα ήταν έτσι. Το δυναμόκλειδο το προσέχεις, για να διατηρείται ακριβές, για να είναι σωστό όταν θα χρειαστεί.
Το δυναμόκλειδο λοιπόν, είναι σε θήκη, ξεχωριστά από τα υπόλοιπα εργαλεία, στην ντουλάπα με τα σπέσιαλ εργαλεία, ρυθμισμένο στην μηδέν ροπή να μην μένει υπό τάση το ελατήριο που έχει μέσα του, και αν έχει ασφάλεια, ασφαλισμένο. Οταν θα έρθει η ώρα του, βγαίνει από την θήκη, ξεκουμπώνει η ασφάλεια, ρυθμίζεται στην ροπή που θέλουμε να σφίξουμε, σφίγγουμε, αν θέλει και μοίρες το μάνιουαλ εκτός από την ροπή, μπαίνουν και οι μοίρες που πρέπει, και μετά μηδενίζεται και πάλι, ασφαλίζεται, και στο κουτί του, στο ντουλάπι του.
Η ίδια δουλειά, με απλή καστάνια, είναι παίρνεις την καστάνια από τον εργαλειοφόρο, σφίγγεις, την βάζεις πάλι στην θέση της.
Συγκρίνονται αυτά τα δύο, σε χρόνο; Για να σφίξουμε τι; Την βίδα της κόρνας ή την βίδα του ντεπόζιτου, κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο; Τα έγραψα πριν, που χρειάζεται το δυναμόκλειδο και γιατί.
Με την λογική σας, αφού τα service manual λένε ροπή για ΟΛΕΣ τις βίδες σε μια μοτό, δεν πρέπει να έχουν στα συνεργεία, κανένα άλλο εργαλείο, ούτε καστάνιες, ούτε γερμανικά, ούτε καν κατσαβίδια, ούτε Τ, τίποτα, μόνο δυναμόκλειδα και μύτες-καρυδάκια και με αυτά μόνο να βιδώνουν. Για αερόκλειδο, δεν το συζητάμε, θα έπρεπε να πηγαίνει ο μηχανικός στην Χάγη, για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Προφανώς αυτό είναι άτοπο, πράγμα που πηγάζει από το ολότελα ψευδές της λογικής υπόθεσης ''όλα με δυναμόκλειδο''.
Για τον φίλο που λέει για αγιοποιήσεις, καμία αγιοποίηση. Οταν είναι να γράψουμε κάτι στραβό, να το γράψουμε για όποιον είναι, κι εγώ μπορώ να αρχίσω να γράφω μέχρι μεθαύριο, και για μηχανικούς, και για πελάτες, και για καντηλανάφτες και ότι άλλο. Οπως έχω γράψει κατά καιρούς πολλά ''κατορθώματα''.
Υπάρχουν όμως σωστοί και λάθος λόγοι, να κατηγορείς κάποιον ή μια ομάδα. Ε αυτά που γράφετε παραπάνω είναι στους λάθος λόγους. Βρείτε τους σωστούς λόγους να κατηγορείτε τους μηχανικούς-συνεργειάδες μοτό.
Τελευταία τροποποίηση από telegonos; 11/01/2023 στις 00:04.
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Φτάσαμε να ψάχνουμε ποιος φταίει για την κλωτσημένη βίδα που ξεβιδώθηκε 20 φορές από τον οποιοδήποτε ή έμεινε 30 χρόνια στη θέση της.
Οκ όλοι κάνουν μαλακίες.
Σε καινούργιο μηχανάκι μου έχει μείνει το σπείρωμα στη βίδα την πρώτη φορά που την ξεβίδωσα.
Το πρόβλημα είναι όταν πληρώνεις για ρύθμιση βαλβίδων που δεν σου έχουν κάνει, όταν χρεώνουν πλατίνες σε africa twin,
όταν πληρώνεις κυλινδροπίστονα για να μην καις λάδι αλλά τελικά έχει ρήγμα ο κινητήρας,
ή όταν πας για σέρβις και σου δηλώνει ο μάστορας ότι έχεις χτυπήσει μπιέλα και με 1,5 χιλιαρικάκι θα στο φτιάξει με μεταχειρισμένα.
Εκεί που υπάρχει πρόθεση να σε κλέψουν ή μνημειώδης σταρχιδισμός.
Τελευταία τροποποίηση από stefanos; 11/01/2023 στις 13:42.