Καλησπέρα. Θέλω να αγοράσω για το αυτοκίνητο και σκέφτομαι τι να πάρω.
Αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες ή δεστρες?
Ποιότητες- μάρκες?
Διαβάζω ότι οι αλυσίδες γρατσουνάνε τις ζάντες, οι χιονοκουβέρτες σκίζονται κλπ.
Απλά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο για τις 1-2 φορές που μπορεί να χρειαστεί στο χρόνο. Το αυτοκίνητο είναι πίσω κίνηση αν παίζει κάποιο ρόλο.
Πάτα το 0
Το πρόβλημα με τις αλυσίδες είναι, εκτός του ότι είναι περιπέτεια να τις βάλεις, ενώ χιονίζει κ τα χέρια παγώνουν, στο ότι δεν σφίγγουν σωστά, με αποτέλεσμα να φεύγουν από την ρόδα.
Εγώ έχω τις click and go της wissenfels που σφίγγουν αυτόματα.
Αν όμως θέλεις κάτι πιο απλό, πάρε χιονοκουβερτες, αλλά να βάλεις κ εμπρός, αλλιώς θα πηγαίνεις βάρκα γιαλό, λόγω πισωκινησης.
Η πιο αξιοπιστη και φτηνη λύση είναι οι αλυσίδες. Δε συμφωνω ότι ειναι περιπέτεια να τις βάλεις αλλα σίγουρα χρειάζονται λίγη εξάσκηση πριν τις χρειαστείς.
Πλεονέκτημα δεν χαλάνε ποτέ, τις παιρνεις μια φορά και κρατάνε μια ζωή. Μειονεκτημα προκαλούν πολλούς κραδασμους στην ανάρτηση, κάτι που σε αποτρέπει και να τρέξεις.
Οι χιονοκουβέρτες από την άλλη είναι επίσης αξιόπιστες χωρις να προκαλούν τους κραδασμούς των αλυσίδων. Αν δεν τοποθετηθουν σωστά όμως είναι πολύ ευκολο να πάθουν ζημιά και να μην καταλάβεις τίποτα. Παρόλα αυτά και εδώ ο κατασκευαστής θέτει ως όριο τα 50χαω. Κι επίσης χρήση αυστηρα σε χιονι, όχι άσφαλτο. Φθείρονται με τη χρήση οπότε κάποια στιγμη θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Θέμα κόστους δεν νομίζω ότι υφίσταται, η διαφορά είναι αρκετά μικρή θα έλεγα. Αλλά μιας και μιλάμε περιστασιακή χρηση ίσως καλύτερα χιονοκουβέρτες λόγω άνεσης. Δεν πιάνουν χώρο στο πορτπαγκαζ και δεν εχουν καθόλου βάρος.
Υπάρχουν περιπτώσεις που ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου απαγορεύει τις αλυσίδες, πχ πολύ χαμηλωμένο αμάξωμα ή ζάντες με λάστιχα χαμηλου προφίλ. Στην περίπτωση αυτη αναγκαστικά μόνο χιονοκουβέρτες.
Μιας και εδώ βόρεια Ιταλία οι αλυσίδες είναι υποχρεωτικές έχω αγοράσει τις konig cd 9. Μπορεί να τσιμπάνε λίγο σαν τιμή τουλάχιστον για μεγαλομεσαιες διαστάσεις ελαστικών αλλά είναι πανευκολες στην τοποθέτηση και αρκετά σταθερές. Βέβαια μια φορά τις χρησιμοποίησα για λίγα χιλιόμετρα οπότε δεν μπορώ να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα.
Δεν είναι ζαντολαστιχα και δεν τίθεται θέμα δυσκολίας λόγω χαμηλοματος κλπ. Επίσης δεν είμαι τύπος του βουνού, στο προηγούμενο αυτοκίνητο είχα αλυσίδες κ αν θυμάμαι καλά στα 10 χρόνια που το είχα περίπου νομίζω ότι τις έβαλα 1 ή το πολύ 2 φορές. Για την στραβή που θα τύχει κυρίως (και για τον αστυνόμο που θα το ψάξει βέβαια) ψαχνομαι. Όσον αφορά την τιμή υπολόγιζα να δώσω κανένα 50αρι στο ζευγάρι ή και λίγο παραπάνω για κτ καλό.
Αλλά δεν είχα σκεφτεί ότι θα πρέπει να πάρω 4αδα όπως λέει ο φίλος πιο πάνω μετά θα τίθεται και θέμα χώρου (θέλω να τις έχω πάντα μέσα γτ εύκολα θα ξεχαστω κάποιο χειμώνα). Είναι όντως απαραίτητο να έχω και για τα μπροστινά λάστιχα?
Λογικό ακούγεται αλλά δεν είχα ξανά πίσω κίνηση οπότε δεν ξέρω.
Οι αλυσιδες, χιονοκουβερτες, κλπ μπαινουν παντα στους κινητηριους τροχους. Λες πισωκινητο ειναι BMW; Γιατι αν ναι σε πολλες δεν μπαινουν αλυσιδες ειδικα αν εχουν σπορ αναρτηση ή φαρδια λαστιχα γιατι δεν χωρανε τα χερια στους θολους, πιθανοτατα να το λεει και το μανιουαλ, οποτε ή πας σε λυση δεστρες οι οποιες κοστιζουν, ή χιονοκουβερτες
Έτσι ακριβώς και πέρυσι με τα χιόνια δυστυχώς δεν μπόρεσα να βάλω ούτε τις κουβέρτες (255/35 R18 το πίσω και το χέρι δεν χωράει να περάσει από το θόλο) και το παράτησα.
(ευτυχώς είχα βάλει τα cross climate στο μικρό και έκανα δουλειά)
Η απάντηση στο νήμα είναι εξαρτάται από το είδος του δρόμου και την ποσότητα του χιονιού. Όλα έχουν τα + και τα - τους.
Αν μπορείς να τα έχεις και τα δύο είναι το καλύτερο.
Κάποτε θα τα θυμόμαστε όλα αυτά και θα γελάμε.
Ναι bmw είναι αλλά δεν έχει ζαντολαστιχα. Το λάστιχο είναι 205-55-16. Όπως κοίταξα τα χέρια χωράνε από πίσω στους θόλους αλλά πιθανών εκείνη την ώρα να ταλαιπωρηθώ.
Άρα μάλλον καταλήγουμε στις χιονοκουβερτες.
Έχει κάποιοι κάποιες που του βγήκαν καλές? Ή κάτι που πρέπει να γνωρίζω?
Ride(s) the wind of change...
+ ένα ζευγάρι γάντια με επένδυση μέσα και αδιάβροχα,βάλτα μαζί με τις αλυσίδες κι άστα.
Είναι οδυνηρή η εμπειρία να τραβιέσαι στα χιόνια με γυμνά χέρια.
...και ένα ζευγάρι φτηνές επιγονατίδες (Λίντλ 7€) θα πω εγώ.
Ask me how I know.
Καίω τα δέντρα,χτίζω μεζονέτες
Θα κάνω τα παιδιά μου μαριονέτες
Πρέπει μάλιστα να το κάνεις κάθε χρόνο μία φορά στην αρχή του χειμώνα για να θυμηθείς πώς μπαίνουν και να το κάνεις γρήγορα. Στη μέση του δρόμου, έχοντας κλείσει την κυκλοφορία με θερμοκρασίες κοντά στους 0°C, τα χέρια παγώνουν σε δύο λεπτά με το που βραχούν. Δεν υπάρχει ο χρόνος να το ψάξεις κι αν σου τύχει νύχτα με πυκνή χιονόπτωση, δεν έχεις τύχη.
Πέρσι τις δοκίμασα μετά από χρόνια, αφού είδα μερικά βίντεο στο YouTube. Επί χρόνια, είχα την πολυτέλεια να παίρνω άδεια τις μέρες με τον παγετό ή να εργάζομαι από το σπίτι, οπότε ήξερα ότι δεν θα χρειαστούν. Μέχρι με τα πόδια πήγα μία φορά (3 ώρες πήγαινε-έλα στο χιόνι, ούτε στο Βόρειο Πόλο να ήμανε). Την πρώτη φορά που τις δοκίμασα μού πήρε 25 λεπτά η μία αλυσίδα, τη δεύτερη 10, την τρίτη φορά 3 λεπτά. Πρέπει να βάλω κανένα σοβαρό ζευγάρι γάντια μέσα, διότι με τα απλά πλαστικά που έχω δεν γίνεται πολύ καλή δουλειά.
Ούτε πέρσι χρειάστηκαν, διότι πάλι απέφυγα να κυκλοφορώ με χιόνι, αλλά τις είχα στο αμάξι τις μέρες με το πολύ κρύο, μπας και τύχει να χρειαστούν. Γενικά θεωρώ ότι είναι κάποιες περιπτώσεις, που είναι καλό να αποφύγεις να κυκλοφορείς, εφόσον στο επιτρέπουν οι υποχρεώσεις σου. Πρέπει όμως να είσαι προετοιμασμένος για το απρόοπτο. Το χιόνι είναι η απλή περίπτωση, διότι συνήθως δεν κινδυνεύεις, αλλά κολλάς. Το χειρότερο είναι ο πάγος και μετά τα πρωτοβρόχια, διότι δεν περιμένεις ούτε εσύ, ούτε οι άλλοι οδηγοί ότι έχει εκμηνδενιστεί η πρόσφυση του δρόμου. Θα βάλω μέσα και τις δυνατές βροχές, διότι έχω δει μερικές φορές να έχουν φύγει καπάκια από μεγάλα φρεάτια, καθώς και αμάξι να έρχεται κατά πάνω μου, παρασυρόμενο από ρέμα. Αν μπορείς να αναβάλλεις τη μετακίνησή σου για μερικές ώρες, ώστε να είναι ασφαλής ο δρόμος, πραγματικά μπορείς να γλιτώσεις σοβαρές ζημιές.
Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν δεν πεινούσαν.
Έχω προπονηθεί στο θέμα αλυσίδες από παλιά. Και σε άπροσμενο χιόνι τις έβαλα αρκετά γρήγορα στο 5λεπτο θα ήμουν ξανά μέσα στο αυτοκίνητο αν δεν χρειαζόταν βοηθήσω και έναν φίλο που δεν ήξερε, εκεί κατάλαβα ότι σε δύσκολες συνθήκες θέλουν να έχεις μια κάποια εμπειρία. Χιονοκουβερτες δεν έχω βάλει ποτέ αλλά θεωρητικά πάντα είναι λίγο πιο εύκολο.Τσεκαρα και τις michelin και τις autoshock με τις michelin να μου φαίνονται λίγο καλύτερες από άποψη ποιότητας. Βέβαια αυτό το βάλε βγάλε είναι θεματακι.
Δεν έχω καταλάβει αν ο δρόμος δλδ έχει ροδιές από προηγούμενα αυτοκίνητα και φαίνεται η άσφαλτος θα πρέπει να τις βγάλω?