Το καλύτερο είναι γρασσο με διθειουχο μολυβδαίνιο ή με γραφίτη.
Μπορώ να σας προτείνω κάποια αλλά πάρτε αυτό γιατί καλό για πάρα πολλές περιπτώσεις.
https://www.3dhub.gr/shop/tools/super-lube-ptfe-grease/
Sent from me using a computer.
Εξαιρετικά προϊόντα made in USA. Τα χρησιμοποιώ 30 χρόνια στους μηχανισμούς των κυνηγετικών μου όπλων, σε ακριβούς σουγιαδες, κλειδαριές, κλπ.
Ειδικά ένα που μοιάζει με στυλό και έχει υγρό γρασσο μπορείς να το έχεις πάντα μαζί σου.
Α είναι και ασφαλές για το δέρμα μας ή σε περίπτωση κατάποσης. Κάτι σαν το λάδι Ballistol.
Είναι όπως η ασπιρίνη, δια πάσαν νοσον και πάσα μ&λ&κια.
Αυτό με το ptfe θεωρείται γενικής χρήσης, έχει και άλλο με σιλικονη, κλπ. Αυτό με την σιλικόνη το βάζουνε στα φρένα όπου υπάρχουν λάστιχενιες τσιμουχες.
Ελλάδα δύσκολα τα βρίσκουμε. Από Amazon αλλά σε διπλάσια τιμή λόγω μεταφορικών. Εγώ πρόλαβα και πήρα από εδώ προ 15ετιας μια φυσιγγα 400 ml και έχω ακόμα την μισή.
Γενικά σε γράσσα έχετε το νου σας για αυτα που βάζουνε σε εξωλέμβιες, πχ μπλε γρασσο Yamaha ή αμερικανικα Mercury, γιατί είναι πολύ ποιοτικά.
Τελευταία τροποποίηση από JNP; 05/11/2024 στις 20:28.
Γιάννη η καστάνια χρειάζεται κάτι που να μην είναι πολύ λεπτό για να μη φευγει. Να μην είναι πολύ χοντρό για να κινείται ελεύθερα και να μην σκληραίνει με το χρόνο (ή το κρύο) για τον ίδιο λόγο.
Για λίπανση δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και σίγουρα θέλει πολύ λίγο. Λιγότερο απ' όσο πιστεύουν οι περισσότεροι.
Το λευκό λιθίου είναι μια χαρά αλλά έχει το αρνητικό να σκληραίνει με το χρόνο. H permatex που παίζει πολύ ελλάδα έχει βγάλει ένα λιθίου που δε θυμαμαι ακριβώς πως το λέει, το οποίο δεν σκληραίνει και είναι επίσης άριστη επιλογή για καστάνιες.
Το super lube το προτείνει η snap on για τις περισσότερες καστάνιες της (προστατεύει τα ορινγ που χρησιμοποιεί για να τις σφραγίσει). Η hazet βάζει κάτι σαν αυτό το permatex που είπα παραπάνω.
Πολύ καλή επιλογή (ειδικά σε fine tooth) είναι και το λιπαντικό συναρμολόγησης κινητήρα. Λίγο πιο λεπτόρευστο οπότε μπορεί να φύγει λίγο, αλλά μένει και λιπαίνει για αρκετά μεγάλο διάστημακαι κάνει άριστη δουλειά.
Και επίσης, σε γερμ/να καστάνιας που δεν ανοίγουν ώστε να καθαριστούν και να λιπανθούν μπορεί κάποιος να μη βάλει τίποτα ή να αφήσει λίγο λάδι ραπτομηχανής (ή όπλων, το ίδιο είναι) να περάσει μέσα. Και ελάχιστο λάδι κινητήρα να περάσει μέσα θα διαρκέσει για πολύ μεγάλο διάστημα. Οι ανάγκες είναι πολύ μικρές.
Sent from me using a computer.
Το παρακάτω γράσσο σιλικόνης της Liqui Moly είναι καλή επιλογή για τη λίπανση σε μηχανισμούς από καστάνιες;
https://www.liqui-moly.com/en/silico...0364.html#3312
Δε το ξέρω το συγκεκριμένο αλλά έχω άλλο σιλικόνης. Πόσο διαφορετικό να είναι?
Είναι λίγο κολλητικό αλλά αν βάλεις πολύ λίγο πιστεύω θα είναι μια χαρά. Θέλω και εγώ να το δοκιμάσω.
Υγ. Είμαι σίγουρος οτι θα βάλεις πολύ.![]()
Sent from me using a computer.
@lazarefa @daz
To liqui moly σιλικονης το εχω παρει καιρο, παω για δευτερο σωληναριο, ειναι φανταστικό προιον απο κυλινδρακια φρενων μεχρι την τσιμουχα της εσπρεσιερας. Θεωρητικα μπορεις να το φας κ να μην παθεις τιποτα. Ειναι sticky και ακριβως ακριβως το ίδιο με ενα μικρο σωληναριο (μικρο τυπου 10 ml) dielectric grease της Permatex που ειχα παρει για τους πολους μπαταριας.
Και μην παραμυθιαζεστε με τις τιμές στο ιντερνετ, κατω απο 10€ το βρισκεις.
Ωραία αφού το γρασσο σιλικόνη κάνει για τις καστάνιες!!!,θα το βάλω και στα ρουλεμάν στο λαιμό,εσείς ξέρετε....
Τα γρασα σιλικόνης συνήθως είναι διηλεκτρικά και φιλικά με τσιμουχακια και πλασικά μέρη. Μια χαρά κάνει και για πόλους μπαταρίας και είναι ιδανικό για τα κυλινδράκια των φρένων ειδικά για όσα έχουν αυτό το ελαστικό μέσα. Βέβαια δεν είναι όλα ίδια. Υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα για κυλινδράκια φρένων που περιέχουν όμως σιλικόνη και όχι κάποιο παράγωγο πετρελαίου όπως το γρασο λιθίου.
Sent from me using a computer.
Αν δε βάλεις τίποτα, δε θα πάθει τίποτα.
Αν βάλεις κάτι να γλιστράει λίγο, θα έχει πιο ομαλή λειτουργία.
Ότι και να βάλεις το μονο που χρειάζεται είναι αυτό το κάτι, να μην εμποδίζει την ελευτερη λειτουργία του μηχανισμού.
Το γρασο σιλικόνης εκτός από εφαρμογές σε πλαστικά και ελαστικά μέρη χρησιμοποιείται οπουδήποτε θέλουμε να έχουμε ελευθερη και ομαλή κίνηση. Πχ είναι πολύ καλή επιλογή σε ράγες από συρόμενα καθίσματα.
Αυτά τα γράσα συνήθως είναι λάδι που περιέχουν ένα σταθεροποιητή. Αν χρησιμοποιηθεί σε πολύ μικρή ποσότητα σε μια καστάνια θα γίνει σαν λάδι και θα προσφέρει πολύ ομαλή κίνηση. Αν βάλουμε πολύ πιστεύω θα είναι κολλητικό. Ίσως είναι κολλητικό και ακατάλληλο και στις δυο περιπτώσεις. Είπα πως δε το έχω δοκιμάσει.
Εσύ πιστεύεις οτι πρέπει να βάλεις κάτι που να προστατεύει από υψηλά φορτία. Όμως η καστάνια δεν είναι πιστόνι. Όταν ολισθένει δεν έχει καθόλου φορτίο και τα βαμμένα μέταλλα δεν έχουν φθορές ενώ όταν μπλοκάρει, το λιπαντικό δεν κάνει τίποτα. Πολλοί κατασκευαστές δεν βάζουν τίποτα (gedore) ενώ κάποιοι άλλοι βάζουν μόνο στον μηχανισμό αλλαγής κατεύθυνσης ώστε να κινείται ομαλά. Δε βάζουν καθόλου στα δόντια που περιστρέφονται (πχ hazet στις round head καστάνιες της).
Πραγματικά ο καθένας μπορεί να βάλει ότι τον ευχαριστεί στη λειτουργία της καστάνιας. Μόνο να μην είναι κολλητικό και να μη σκληραίνει με τον καιρό και δεν αφήνει τον μηχανισμό που μπλοκάρει την κίνηση να έχει ολοκληρωμένη εμπλοκή.
Τελευταία τροποποίηση από daz; 07/11/2024 στις 14:32.
Sent from me using a computer.