Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 19

Θέμα: Πως να ξεκινήσω enduro?

  1. #1
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    05/01/2025
    Μηνύματα
    20

    Πως να ξεκινήσω enduro?

    Καλησπέρα σε όλους τους συμφορουμίτες και καλή χρονιά, θα ήθελα να ξεκινήσω enduro αλλά δεν γνωρίζω από που πρέπει να αρχίσω. Αρχικά να πω ότι είμαι 29 χρονών και οδηγώ χρόνια μηχανή, αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ σε χώμα. Που μπορώ να πάω για να μου μάθουν τεχνικές και να οδηγώ στο χώμα με ασφάλεια και σωστά; Είμαι από Θεσσαλονίκη και δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιο riding school για να σου μάθουν σε χώμα εδώ στα βόρεια, έχετε κάτι στα υπόψιν σας; Με ενδιαφέρει να κάνω βόλτες σε μονοπάτια χαλαρά, όχι κάτι αγωνιστικό, π.χ. σε βουνό, όχι σε πίστα τύπου motorcross. Επίσης, ένα ακόμη ζήτημα είναι ο εξοπλισμός, τι ακριβώς χρειάζομαι από εξοπλισμό; Επιπλέον, τι γίνεται με το μηχανάκι; Από τα λίγα που έχω ψάξει γνωρίζω ότι καθαρό δεν μπορώ να πάρω, γιατί δεν έχω τρέιλερ ή βανάκι για να το μεταφέρω, ούτε υπάρχει η δυνατότητα να πάρω καρότσα, οπότε φαντάζομαι ότι πρέπει να κοιτάξω κάτι σε dual-sport. Γενικά δεν έχω τρελές απαιτήσεις για το μηχανάκι, έτσι κι αλλιώς εντελώς αρχάριος είμαι, οπότε φαντάζομαι ένα οποιοδήποτε μηχανάκι που να μπορεί να πάει σε βατά μονοπάτια θα μου κάνει, δεν με νοιάζει να έχει ούτε τρελά γκάζια, ούτε τίποτα το τρομερό. Απ' ότι έχω δει οι μόνες επιλογές σε dual-sport είναι είτε το crf300l της honda, είτε το dr4z που θα βγάλει η suzuki το 2025. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, οπότε αναμένω τα φώτα σας. Ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σας!

  2. #2
    Σκόνη Πέτρες Λάσπη Το avatar του/της Λευκάδιος
    Εγγραφή
    14/11/2008
    Μηνύματα
    2.571
    Καλή χρονιά.
    Από εξοπλισμό για αρχή χρειάζεσαι κράνος με μάσκα ,καλές μπότες, επιγονατίδες, θώρακα, παντελόνι και γάντια.
    Κάποιοι στα πρώτα χωμάτινα βήματα τους χρησιμοποιούν ότι έχουν (στρητ κράνος,μπουφάν/παντελόνι κορντούρα κλπ).Κάνουν δουλίτσα αλλά γρήγορα καταλαβαίνουν ότι θα χρειαστούν πιο εξειδικευμένο εξοπλισμό (και για ασφάλεια,και για άνεση).
    Αν οι ασφάλτινες διαδρομές είναι σχετικά μεγάλες για να φτάσεις στο χώμα τότε σωστά το σκέφτεσαι,ένα dual sport είναι καταλληλότερο από ένα καθαρόαιμο enduro (το οποίο επίσης έχει πινακίδα,άδεια κυκλοφορίας σε αντίθεση με τα motocross)
    Το crf300l είναι εξαιρετικό για αρχή (και για μετά είναι αλλά θα μεγαλώσει η κουβέντα).Πουλιέται και εδώ μέσα ένα με λίγα χιλιόμετρα και από δικό μας παιδί.
    Το DR4Z αν και δεν έχει έρθει ακόμα είναι επίσης κατάλληλο, κάτι τις πιο βαρύ αλλά με σωστότερες αναρτήσεις.
    Άλλη επιλογή είναι το Voge 300 rally (στο πιο οικονομικό) αλλά απ'ότι καταλαβαίνω υπάρχει budget για πιο ψηλά.
    Θα πρότεινα να ρίξεις μια ματιά και σε μεταχειρισμένο WR250R,ειναι σχετικά παλιό μοντέλο,όχι ιδιαίτερα φτηνό αλλά αν το δεις απο κοντά θα καταλάβεις την ποιότητα του.
    Για μαθήματα δεν έχω να προτείνω κάτι μιας και βρίσκομαι Αθήνα, πιστεύω όλο και κάποιος συμφορουμίτης από Θεσσαλονίκη θα προτείνει κάτι.
    RIDE MORE TALK LESS

  3. #3
    Boys and their toys! Το avatar του/της grharris
    Εγγραφή
    07/03/2012
    Μηνύματα
    234
    Καλημέρα και Καλή Χρονιά, και ελπίζω και χωμάτινη!!!
    Το πρώτο και πιο σημαντικό που πρέπει να βρεις, ειναι η παρέα! Δεν πρέπει να πας ποτέ μόνος στο βουνό και οι έμπειροι σε μια παρέα, θα σε κατευθύνουν σε όλα τα υπόλοιπα. Ξαξου σε φόρουμ, σε συνεργεία της περιοχής σου φτιάχνουν εντουρακια και μάθε ποια είναι τα σποτς που συνανττιουνται στο βουνό για να ξεκινήσουν τις βόλτες τους και πήγαινε να τους μιλήσεις.
    Από μηχανάκια έχεις πολλές επιλογές αλλά εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνεις με το μηχανάκι και το μπάτζετ σου. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα καθαρόαιμο Enduro (δηλαδή με φώτα και πινακίδα) αλλά με αυτό δεν θα μπορείς να πας πχ για καφέ. Τα dual που αναφέρεις, μπορούν να κάνουν και καθημερινή χρήση κανονικά αλλά είναι πιο βαριά και αυτό στο χωμα παίζει σημαντικό ρόλο ειδικά όταν είναι αρχάριος.
    Από εξοπλισμό θα χρειαστείς οπωσδήποτε κράνος-μάσκα, θώρακα με μανίκια για προστασια και των χεριών, γαντια, επιγονατιδες, μπότες και ιδανικά και στολή, μπουφάν, backpack. Επιλογές άπειρες και σε μεταχειρισμένα και σε διαφορετικές ποιότητες.
    Σχολεία, γίνονται λίγα και όχι σε σταθερή βάση, αλλά συνήθως θα πρέπει να γνωρίζεις πρώτα κάποια βασικά για το χώμα ώστε να έχουν νόημα. Πιο πολύ θα σε βοηθήσει κάποιος πιο έμπειρος που θα σε πάρει μαζί του βόλτα για να σου δείξει. Μπορείς φυσικά να πληρώσεις κάποιον για πριβε μάθημα.
    Ελπίζω να βοήθησα και να σου μετέφερα το βασικό μήνυμα....δικτυωσου και ειδικά με παρέες και άτομα που είναι κοντά σου και βολεύει να πηγαίνετε μαζί στο βουνό.

  4. #4
    Γενικώς Διευθυντής... Το avatar του/της o_gavros
    Εγγραφή
    29/11/2004
    Μηνύματα
    5.184
    από τα επικοτερα νικνεημζ που έχουν παίξει!
    Καίω τα δέντρα,χτίζω μεζονέτες
    Θα κάνω τα παιδιά μου μαριονέτες

  5. #5
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/12/2007
    Μηνύματα
    3.635
    Αυτά που σου έγραψαν τα παιδιά πιο πάνω είναι όλη η ουσία. Θα συμπληρώσω κάτι ακόμα.

    Πάρε χωμάτινο εξοπλισμό, δώσε αρκετά χρήματα για μπότες κατάλληλες για εντούρο που να έχουν άρθρωση στον αστράγαλο γιατί είναι άνετες από την πρώτη βόλτα ενώ αν πάρεις μοτοκρός δεν θα μπορείς να οδηγήσεις μέχρι να στρώσουν. Δώσε βαρύτητα στις μπότες, στις επιγονατίδες και στον θώρακα.

    Ένα κράνος εντουράδικο που να περνάει τις προδιαγραφές ασφαλείας είναι μια χαρά για πρώτο. Δεν χρειάζεται να πάρεις ένα πανάκριβο.

    Ρούχα μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένα.

    Όσον αφορά τη μοτοσικλέτα είναι μεγάλο θέμα και εξαρτάται τι ακριβώς θέλεις να κάνεις στο χώμα. Αν θες να κάνεις λίγο απ' όλα τότε ένα dual sport σαν το crf 300 l είναι ιδανική επιλογή. Αν θες να μπαίνεις σε μονοπάτια θα κάνεις πιο κοντή την τελική μετάδοση θα βγάλεις από σχάρες καθρέπτες, θα του βάλεις μια μεταλλική πόδια να προστατεύεται το μοτέρ και θα είσαι οκ. Όταν θα αρχίσεις να έχεις απαιτήσεις θα του φτιάξεις λίγο τις αναρτήσεις. Και κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα που θα το καταλάβεις ότι δεν σου κάνει πια και θα αγοράσεις ένα καθαρόαιμο εντούρο.

    Ότι θες ρώτα. Δεν ζω Θεσσαλονίκη αλλά εκτός από μουσικομανα είναι και εντουρομανα οπότε θα βρεις παρέα.

  6. #6
    sotris like motoris Το avatar του/της taxydromos
    Εγγραφή
    29/11/2005
    Μηνύματα
    3.903
    Καλημέρα,
    κατά καιρούς ανεβαίνουν πρωταθλητές στη Θεσσαλονίκη. όπως ο Κ.Καράμπελας με το Enduro Skills.
    Μπορείς να παρακολουθήσεις και βίντεο στο Youtube
    Το καλύτερο είναι η πρακτική με άλλους στο βουνό με μία μεταχείριση μοτο.
    Στο Enduro Greece GRoup Μπορείς να βρεις ομάδες της περιοχής σου στο Φατσοβιβλίο.
    Καλή αρχή!
    [font=courier]"Its going to be a hell of a ride.!"[/font]


    My Dirty Blog!!
    ^-^-^-^-^-^-^ جسارة أن يركب


    Athenians Enduro Lovers

    Γιούπι!!...ο δικός μας 6ήρεμος..

    Η 5ήμερη στη Πίνδο!!!!!

    Η ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ!μπρρρρ
    [color=light blue][font=courier]Jolly Rider[/color][/font]

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της antsoar
    Εγγραφή
    15/01/2009
    Μηνύματα
    1.676
    Έκανα το "ταξίδι" πρόσφατα και τα έχω φρέσκα. Είχα κάνει ελάχιστο χώμα πριν δέκα χρόνια και από τότε δεν πάτησα ούτε σκόνη, αλλά, για μια σειρά από λόγους, πήρα πριν ενάμισι χρόνο ένα εντουράκι και το έπιασα από την αρχή.

    Λοιπόν,
    -Είναι πολύ πιθανό να μην βρεις κατευθείαν αυτό που τελικά θα σου αρέσει, και αυτό είναι φυσικό. Το χώμα έχει πολλές διαφορετικές κατηγορίες.
    -Μπότες επιγονατίδες και θώρακας από την πρώτη μέρα, μην κάνεις εκπτώσεις σε αυτό.
    -Και τα δυο, το Voge 300 και το CRF 300 είναι ιδανικά σχολεία για αρχή. Μπορείς να φτάσεις πολύ μακριά σε ικανότητες με αυτά πριν αποφασίσεις ότι θέλεις περισσότερο γκάζι, ξέρω παιδια που κάνουν παπάδες. Τα καθαρά εντούρο είναι ένας άλλος κοσμος, μπορεί να σου αρέσει μπορεί και όχι. Θα το βρεις στην πορεία.
    -Δεν φαντάζεσαι πόσα πράγματα μπορείς να μάθεις μόνος σου σε μια αλάνα με μερικά αναχωματα και εμπόδια ή κορίνες. Εδώ ίσως ένα από τα καλύτερα κανάλια στον σωλήνα https://www.youtube.com/watch?v=WPXc9B-jvZI&t=106s
    -Το πόσο θα προχωρήσεις εξαρτάται καθαρά από τον χρόνο που θα περάσεις πάνω στο μηχανάκι. Στην αρχή δείχνει πολύ δύσκολο, δώσε χρόνο στον εαυτό σου.
    -Για πολλούς λόγους περνάμε μια περίοδο που το χώμα έχει προσελκίσει πολύ κόσμο, σίγουρα θα βρεις παρέα μέσα από τα σόσιαλ.

    Η οδήγηση στο χώμα, όταν πια καταλαβαίνεις τι κάνεις, δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο όσον αφορά την αίσθηση και την απόλαυση που σου δίνει. Αν έχεις υπομονή και επενδύσεις σε αυτό θα σε ανταμείψει όσο δεν φαντάζεσαι.
    Travel, Grow, Share

  8. #8
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    05/01/2025
    Μηνύματα
    20
    Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους σας για τις συμβουλές σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια. Σίγουρα σκοπεύω να αφιερώσω σημαντικό μέρος του budget σε εξοπλισμό, γιατί θέλω να έχω το κεφάλι μου ήσυχο και επιπλέον θεωρώ ότι είναι κάτι που θα μου μείνει οπότε καλό είναι να επενδύσω σε αυτό. Μερικοί αναφέρατε το καθαρό εντούρο με πινακίδες ως επιλογή και θα ήθελα να ρωτήσω γιατί έχω πραγματικά άγνοια πως βγάζεις πινακίδες για ένα καθαρό. Οκ πες ότι του βάζεις φώτα, κόρνα κτλπ για να πληρεί τα κριτήρια του κοκ αλλά με τις προδιαγραφές των ρύπων τι γίνεται; δεν κόβεται το μηχανάκι γι αυτό το λόγο; Επίσης, έστω ότι βγαίνουν οι πινακίδες, μπορείς να το κυκλοφορήσεις κανονικά στο δρόμο; Το αναφέρω γιατί δεν έχω βουνό δίπλα μου, θα χρειαστεί να κάνω κάποια χιλιόμετρα σε δρόμο για να φτάσω και θέλω να είμαι 100% νόμιμος. Θα ψαχτώ και στα σόσιαλ που είπατε σίγουρα για παρέα, απλώς θα ήθελα ίσως έστω και με πριβέ δάσκαλο να κάνω 1-2 μαθήματα πρωτού βγω έξω, έστω για τα πολύ βασικά. Σας ευχαριστώ και πάλι πάρα πολύ για τη γνώση που μοιράζεστε μαζί μου.

  9. #9
    Boys and their toys! Το avatar του/της grharris
    Εγγραφή
    07/03/2012
    Μηνύματα
    234
    Τα καθαρά Enduro μηχανάκια, πωλούνται εξαρχής με φώτα και πινακιίδα ...δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι εσύ. Επίσης, ακόμα μια διαφορά που έχουν από τα καθαρά mx, ειναι ότι έχουν πιο μαλακές αναρτήσεις και πιο κατάλληλες για enduro

  10. #10
    hercooligan Το avatar του/της doctoras
    Εγγραφή
    10/10/2007
    Μηνύματα
    5.051
    Λόγω γεωμετρικών χαρακτηριστικών, fim ελαστικών αλλά και πουσαρισμενου μοτέρ το καθαρό εντουρο στην άσφαλτο πάει διεκπεραιωτικά. Και με ιδιαίτερη προσοχή αν έχει υγρασία ο δρόμος
    Τα dual sport λόγω πιο φιλικών χαρακτηριστικών αλλά και 50/50 λάστιχων πατάνε καλύτερα άσφαλτο μέχρι να φτάσεις στο χώμα

    Πέραν του crf300 αν η kawa φέρει το klx230 στην ευρωπη θα το χαρακτήριζα το ιδανικό ξεκίνημα στο χώμα
    Ελαφρύ ροπάτο με χαμηλότερο κόστος κτήσης και πιο εύκολο στην συντήρηση.

  11. #11
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    05/01/2025
    Μηνύματα
    20
    Μάλιστα, κατάλαβα, είχα την εντύπωση ότι έπρεπε σαν ιδιώτης να το φέρεις σε προδιαγραφές κοκ, δεν είχα ιδέα ότι πωλούνται και έτοιμα καθαρά εντούρο με πινακίδες. Όπως έχετε καταλάβει είμαι εντελώς άσχετος με το θέμα. Το συγκεκριμένο δηλαδή μηχανάκι είναι έτοιμο road legal αν καταλαβαίνω καλά? https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/mo...4-WR250F-DPBSE

  12. #12
    Boys and their toys! Το avatar του/της grharris
    Εγγραφή
    07/03/2012
    Μηνύματα
    234
    Ναι σωστά

  13. #13
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    05/01/2025
    Μηνύματα
    20
    Πολύ ωραία, κοίταξα κι από άλλες εταιρίες να δω τι παίζει αλλά δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο και δεν θα ήθελα να πάω σε μεταχειρισμένο, οπότε το συγκεκριμένο το wr250f αξίζει για κάποιον που είναι αρχάριος για να ξεκινήσει; Από σέρβις αναλώσιμα κτλπ ξέρετε τι τιμές παίζουν και με τι συχνότητα χρειάζονται; Ευχαριστώ και πάλι πολύ για τα φώτα σας.

  14. #14
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/12/2007
    Μηνύματα
    3.635
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Papower Προβολή μηνύματος
    Πολύ ωραία, κοίταξα κι από άλλες εταιρίες να δω τι παίζει αλλά δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο και δεν θα ήθελα να πάω σε μεταχειρισμένο, οπότε το συγκεκριμένο το wr250f αξίζει για κάποιον που είναι αρχάριος για να ξεκινήσει; Από σέρβις αναλώσιμα κτλπ ξέρετε τι τιμές παίζουν και με τι συχνότητα χρειάζονται; Ευχαριστώ και πάλι πολύ για τα φώτα σας.
    Το f είναι το καθαρόαιμο εντούρο. Το R είναι το ον οφ της σειράς wr.

  15. #15
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    05/01/2025
    Μηνύματα
    20
    Μπερδεύτηκα λίγο, οπότε το wr250f δεν είναι street legal εντούρο; Επίσης, δεν βλέπω να υπάρχει wr R μοντέλο στο site της yamaha και όλα τα υπόλοιπα που βλέπω μάλλον είναι για motocross γιατί είναι εντελώς γυμνά, ούτε φώτα δεν έχουν πάνω.

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 20
    Τελευταίο μήνυμα: 24/12/2016, 20:37
  2. πως να σου γαμουν τη ψυχολογια!και να εχεις μετα στενη επαφη με καδο!
    από wolfman13 στο forum Αναζητήσεις, σκέψεις & προβληματισμοί
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 25/10/2004, 08:27
  3. Πως να φτιάξετε αεροπλανάκι με κινητήρα απο μύγες
    από stratospr στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 11
    Τελευταίο μήνυμα: 19/03/2004, 15:25
  4. πώς να αποφεύγουμε τους αστυνομικούς
    από cityfly στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 14/01/2004, 12:03
  5. Πως Να Κανεις Ευτυχισμενη Μια Γυναικα
    από stratospr στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 21/11/2003, 09:40

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF