Κάτσε γιατί στα γράφουν μπερδεμένα και θα χάσεις τη μπάλα.
Καθαρά=καθαρόαιμα=προορισμένα για "αγωνιστική" χρήση=τακτική συντήρηση με ώρες μπλα μπλα μπλα.
Καθαρόαιμα MX = νόμιμη χρήση μόνο σε πίστα, μεταφορά με τρέιλερ μέχρι εκεί, ΔΕΝ βγάζει πινακίδα, δεν πληρώνει τέλη, δεν περνάει ΚΤΕΟ.
Καθαρόαιμα ENDURO = ΒΓΑΖΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΑ (υπάρχουν εξαιρέσεις, άστες προς το παρόν), έχει εξοπλισμό δρόμου (φώτα, φλάς, κόρνα,κλπ). Κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και περνάει ΚΤΕΟ.
On-Off (βλ. Honda CRF300L) = Μοιάζουν με enduro, αλλά δεν είναι! Πιο βαριά, πιο αδύναμα, οικονομικότερη συντήρηση, ικανοποιητική συμπεριφορά στον δρόμο, συντήρηση βάση χιλιομέτρων.
Στην ΠΡΑΞΗ τι γίνεται!
Της πουτ@νας.
Θα δεις πολλά ΜΧ να κυκλοφορούν στη ζούλα από δημόσιους δρόμους μέχρι να πατήσουν χώμα, ρισκάροντας πρόστιμα κλπ.
Υπάρχουν ENDURO που ναι μεν είχαν πινακίδα σε κάποια φάση της ζωής τους, αυτή παραδόθηκε ή χάθηκε και κυκλοφορούν χρωστώντας τέλη κυκλοφορίας και ανασφάλιστα. ρισκάροντας και αυτοί.
Προσωπικά διαφωνώ με το beta που έβαλες, θα πήγαινα αποκλειστικά σε τύπου CRF300L, 22 σκάρτα άλογα, θα κάνεις την άσφαλτο σου, θα μάθεις τα βασικά στο χώμα και αν θελήσεις να συνεχίσεις και να μείνεις στο άθλημα φεύγει έυκολα και πας σε κάτι άλλο.
Αν σώνει και καλά θες ENDURO, εγώ θα πρότεινα ένα BETA X-trainer 250-300, που και σωστά θα σε εισάγει στο χώμα και θα σε καλύψει για πολλά πολλά χρόνια.
Εκτός και αν είσαι ο Garcia και δεν το ξέρεις.
ΒΟΛΤΑ,
θα βγαίνεις με αναβάτες στο δικό σου επίπεδο και ιδανικά λίγο παραπάνω.
ΜΗΝ τραβιέσαι με πολύ προχωρημένους, θα πας να πιάσεις το ρυθμό τους και θα μαζεύεις τούμπες, θα τα μαθαίνεις λάθος και το πιθανότερο είναι ότι θα βαρεθούν και αυτοί.
Αν η μοναδική δυνατότητα είναι να βγεις με επίπεδο πολύ πιο πάνω από εσένα, σταματάς στο σημείο που δεν αισθάνεσαι άνετα.
Έτσι γλυτώνεις τραυματισμούς και τζάμπα ζημιές.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Μην τρελαίνεσαι με μάρκες και δίνεις φράγκα με τον κουβά (ολα σχεδόν στην Κίνα φτιάχνονται πια), υπάρχει ποικιλία για όλα τα βαλάντια, ακόμα και μεταχειρισμένα θα βρεις σε καλές τιμές και καλή κατάσταση.
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Καλό το cardio βάλε και λίγα βάρη.
Δεν μιλάω για ποζεριλίκια και κάμψεις αυτοσυγκέντρωσης για δικέφαλους, μιλάω για functional weight training βλ. Big 4.
ΧΩΜΑ vs ΤΣΙΜΕΝΤΑ
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Αυτά που κάνεις στο δρόμο συνήθως δεν τα κάνεις στο χώμα και τούμπαλιν.
Μαθαίνεις από την αρχή πέραν των πολύ πολύ βασικών που είναι κοινά.
Αυτά από έναν αρχάριο, που βλέπει όμως χώμα κάθε Κυριακή στο βουνό και όχι στις γλάστρες του.
