Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 26

Θέμα: Αγορά enduro για 30χρονο (παρα 1)

  1. #1
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12

    Αγορά enduro για 30χρονο (παρα 1)

    Καλησπέρα στη μοτοπαρέα και στους χωμάτινους easy riders . Ανοίγω αυτό το θέμα γιατί θέλω να μπω κι εγώ στον κόσμο του χώματος και συγκεκριμένα σε εντουροκαταστάσεις και θέλω τα φώτα σας, για μηχανάκι, απαραίτητο εξοπλισμό και φυσικά λίγα πράγματα περί νομοθεσίας για τα χωμάτινα. Λοιπόν, να πω πρώτα λίγα πράγματα για μένα για να έχετε μία ιδέα. Οδηγώ περίπου 1,5 χρόνο μηχανή, έχω α2 δίπλωμα και τους τελευταίους μήνες οδηγώ μία z400, οπότε δεν είμαι ιδιαίτερα έμπειρος στην άσφαλτο και δεν έχω πατήσει ποτέ στη ζωή μου χώμα, παρά μόνο μία φορά πριν δύο βδομάδες που πήγα με φίλο του πατέρα μου για εντούρο πρώτη φορά με δανεικό μηχανάκι και εξοπλισμό και πορώθηκα άσχημα.

    Όσον, αφορά τη νομοθεσία, απ' ότι καταλαβαίνω ισχύουν 2 πράγματα, διορθώστε με όπου κάνω λάθος ή συμπληρώστε αν παραλείπω κάτι. Το πρώτο είναι ότι έχεις καθαρό και το πας σε πίστα/βουνό με τρέιλερ που χρειάζεται ειδική άδεια (είμαι σε πόλη οπότε ναι θα πρέπει κάπως να διασχίσω δρόμο για να πάω βουνό). Δεύτερον, έχεις καθαρό, αλλά με φώτα και πινακίδες κανονικά και μπορείς να το οδηγήσεις σεβόμενος τον κοκ μέχρι την πίστα/βουνό.

    Εγώ τρέιλερ δεν έχω οπότε θα χρειαστώ μηχανάκι με πινακίδες για να γίνεται η μεταφορά. Επίσης, να πω ότι με προβληματίζει ένα πράγμα και θέλω τη συμβουλή σας. Προς το παρόν δεν έχω δικό μου χώρο φύλαξης οπότε θα χρειαστεί να το παρκάρω στο δρόμο με κουκούλα και λουκέτα. Οπότε θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου απαγορεύει να παρκάρω νόμιμα, το καθαρό με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδας στο δημόσιο δρόμο, όπως την κανονική μου μηχανή. Δεύτερον, θα χρειαστεί να βάλω συναγερμό; τα βάζουν στόχο αυτού του είδους τα μηχανάκια γενικά τα κλεφτρόνια; Να σημειώσω ότι γενικά είμαι σε πόλη και περιοχή που σπάνια συμβαίνουν κλοπές και οι περισσότεροι αφήνουν τα σκούτερ και τις μηχανές τους ακόμη και χωρίς λουκέτα...

    Ένα άλλο ζητούμενο έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, τι χρειάζομαι; με λίγη έρευνα που έκανα είδα ότι θα χρειαστεί κράνος, μάσκα (με τη μάσκα νομίζω ότι θα έχω ένα θέμα γιατί έχω μυωπία και φοράω γυαλιά, λόγω αλλεργίας δεν μπορώ να βάλω φακούς επαφής, οπότε τι κάνω σε αυτήν την περίπτωση; παίρνω κράνος τύπου adventure που κατεβαίνει και ζελατίνα); προστασία θώρακα, αγκώνες, παντελόνι ειδικό, μπότες. Υπάρχει κάτι άλλο που δεν έχω υπόψιν μου; Με τιμές έχω δει φθηνά και ακριβά, πόσα λεφτά είναι καλό value for money για καινούργιο εξοπλισμό πάνω κάτω, ώστε να αισθάνομαι ασφαλής χωρίς να τινάξω τη μπάνκα στον αέρα;

    Πάμε και στο μηχανάκι, τι να πάρω; Είμαι 1.73 ύψος (ναι είμαι κοντός αλλά έχω μακριά πόδια ), τη μία φορά που έκανα εντούρο μου δάνεισαν ένα 125άρι kawasaki, από τον ήχο και γενικά το δούλεμα μου φάνηκε δίχρονο ότι πρέπει να ήταν, μπορεί να κάνω και λάθος, αυτή την εντύπωση πάντως μου έδωσε από τον ήχο. Να πω την αλήθεια δεν ξέρω ποια είναι street legal, το μόνο που βρήκα καινούργιο (γιατί για μεταχειρισμένο δεν θα πάω καθώς είμαι άσχετος και δεν έχω κάποιον φίλο με εμπειρία που να μπορεί να έρθει μαζί μου να το δει και ούτε μπορώ να πω αυτόν τον φίλο του πατέρα μου γιατί βρίσκεται λόγω δουλειάς αυτό το διάστημα εκτός της πόλης μου) είναι ένα 125άρι beta rr τετράχρονο. Κάνει αυτό για αρχάριο για βουνό (https://betamotor.gr/bikes/rr-125-lc/);

    Τέλος, υπάρχει κάποιος προς βόρεια Ελλάδα, έστω και Θεσσαλονίκη μπορώ να πάω αν χρειαστεί, που να κάνει μαθήματα για χώμα; Εδώ που μένω υπάρχουν παρέες που πάνε και μου είπαν κιόλας επειδή έτυχε να γνωρίζω κάποιον από αυτούς από τη γειτονιά μου, ότι μπορούν να με παίρνουν μαζί τους, αλλά καλό είναι πρώτα να κάνω 1-2 μαθήματα για να ξέρω μερικά βασικά, ώστε να μπορώ να μπω σε trail μαζί τους κι εκεί να με βοηθήσουν κι αυτοί όπου χρειαστεί.

    Αυτά παιδιά από εμένα, ελπίζω να μην σας πρήζω με τις πολλές απορίες, αλλά όπως καταλαβαίνεται είμαι εντελώς άσχετος, αλλά θέλω πολύ να ασχοληθώ με αυτό το hobby!

    Edit, για 29χρονο ήθελα να γράψω, (τακτοποιήθηκε..) μακάρι να ήμουν ξανά 20
    Τελευταία τροποποίηση από OldMan; 12/03/2025 στις 15:23.

  2. #2
    hercooligan Το avatar του/της doctoras
    Εγγραφή
    10/10/2007
    Μηνύματα
    5.048
    πολύ καλή επιλογή είναι το beta 125rr για ξεκίνημα, φιλικό στο γκάζι, στημένο σωστά για εντούρο, ακριβότερο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό (πχ απριλια rx 125) όμως αξίζει η διαφορά.
    σωστά το σκέφτεσαι και δε στρέφεσαι σε ιπποδυνάμεις

    επίσης έχε υποψη το εντούρο θέλει μεθοδευμένα άσκηση και πριν και μετά.

    ο εξοπλισμός αναβάτη περιλαμβάνει:
    κράνος MX
    μάσκα γυαλί MX
    κολάρο αυχένα
    μποτες (εντουρο με άρθρωση)
    θώρακας δίχτυ για εντουρο
    επιγονατίδες MX / εντουρο
    μπλούζα - παντελόνι (χωρις προστασίες)
    μπουφανάκι (εντουρο χωρίς προστασίες)
    σετ αδιαβροχα MX / εντουρο
    κάλτσες MX / εντουρο
    γάντι MX / εντουρο εντουρο

    ολα τα βρίσκεις σε διάφορα μπατζετ, για τις μποτες μη τσιγκουνευτείς δώσε τα περισσότερα λεφτά, γιατί εδώ χαμηλό μπατζετ μπορεί να ταλαιπωρηθείς πολύ μέχρι να στρώσουν


    επίσης να υπολογίζεις πλύσιμο και καθαρισμό επι μέρους μηχανικών τμημάτων μετά την χρήση
    you rise you fall you're down then you rise again

  3. #3
    Μέλος Το avatar του/της Phantom
    Εγγραφή
    30/07/2024
    Μηνύματα
    219
    Στις περισσότερες ερωτήσεις εγώ δεν μπορώ να σου απαντήσω, αλλά εφόσον μία μοτοσυκλέτα έχει άδεια κυκλοφορίας, πληρωμένα τέλη, ασφάλεια και τεχνικό δελτίο ΚΤΕΟ, μπορείς:

    1) Να κυκλοφορείς με αυτή όποτε και όπου θέλεις (τηρώντας φυσικά τον Κ.Ο.Κ.)
    2) Να παρκάρεις κανονικά στο δημόσιο χώρο


    Επίσης, χωρίς να είμαι ειδικός στα Enduro, ξέρω τα εξής:
    1) Δεν είναι ούτε απλό, ούτε εύκολο να πάρεις ένα "καθαρό", να του βάλεις φώτα και να του βγάλεις άδεια κυκλοφορίας. Κι αυτό γιατί εμπλέκονται πολύ περισσότερα στο να μπορεί το όχημα να βγάλει άδεια από το να έχει φώτα.
    2) Ακόμα κι αν τα καταφέρεις, ένα "καθαρό" είναι λίγο-πολύ ασύμφορο οικονομικά να το κινείς είτε σαν "καθημερινό" είτε για να το πας στην πίστα, καθώς η συντήρηση του και η αλλαγή αναλώσιμων γίνεται με βάση τις ώρες λειτουργίας, και φυσικά έχει και πολύ πιο ακριβά ανταλλακτικά.

    Τα υπόλοιπα θα στα απαντήσουν άλλοι, πιο σχετικοί με το άθλημα.

  4. #4
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από doctoras Προβολή μηνύματος
    πολύ καλή επιλογή είναι το beta 125rr για ξεκίνημα, φιλικό στο γκάζι, στημένο σωστά για εντούρο, ακριβότερο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό (πχ απριλια rx 125) όμως αξίζει η διαφορά.
    σωστά το σκέφτεσαι και δε στρέφεσαι σε ιπποδυνάμεις

    επίσης έχε υποψη το εντούρο θέλει μεθοδευμένα άσκηση και πριν και μετά.

    ο εξοπλισμός αναβάτη περιλαμβάνει:
    κράνος MX
    μάσκα γυαλί MX
    κολάρο αυχένα
    μποτες (εντουρο με άρθρωση)
    θώρακας δίχτυ για εντουρο
    επιγονατίδες MX / εντουρο
    μπλούζα - παντελόνι (χωρις προστασίες)
    μπουφανάκι (εντουρο χωρίς προστασίες)
    σετ αδιαβροχα MX / εντουρο
    κάλτσες MX / εντουρο
    γάντι MX / εντουρο εντουρο

    ολα τα βρίσκεις σε διάφορα μπατζετ, για τις μποτες μη τσιγκουνευτείς δώσε τα περισσότερα λεφτά, γιατί εδώ χαμηλό μπατζετ μπορεί να ταλαιπωρηθείς πολύ μέχρι να στρώσουν


    επίσης να υπολογίζεις πλύσιμο και καθαρισμό επι μέρους μηχανικών τμημάτων μετά την χρήση
    Καταρχάς σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πάρα πολύ κατατοπιστηκές πληροφορίες αναφορικά με τον εξοπλισμό. Από άσκηση είμαι σε καλή φυσική κατάσταση, κάνω cardio 2-3 φορές την εβδομάδα και γυμναστική. Κι εγώ έτσι το σκέφτηκα με το beta, φαίνεται όντως καλοστημένο κι είδα και μερικά reviews που λένε ότι αξίζει για πρώτο, όπως τα λες κι εσύ.

  5. #5
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Phantom Προβολή μηνύματος
    Στις περισσότερες ερωτήσεις εγώ δεν μπορώ να σου απαντήσω, αλλά εφόσον μία μοτοσυκλέτα έχει άδεια κυκλοφορίας, πληρωμένα τέλη, ασφάλεια και τεχνικό δελτίο ΚΤΕΟ, μπορείς:

    1) Να κυκλοφορείς με αυτή όποτε και όπου θέλεις (τηρώντας φυσικά τον Κ.Ο.Κ.)
    2) Να παρκάρεις κανονικά στο δημόσιο χώρο


    Επίσης, χωρίς να είμαι ειδικός στα Enduro, ξέρω τα εξής:
    1) Δεν είναι ούτε απλό, ούτε εύκολο να πάρεις ένα "καθαρό", να του βάλεις φώτα και να του βγάλεις άδεια κυκλοφορίας. Κι αυτό γιατί εμπλέκονται πολύ περισσότερα στο να μπορεί το όχημα να βγάλει άδεια από το να έχει φώτα.
    2) Ακόμα κι αν τα καταφέρεις, ένα "καθαρό" είναι λίγο-πολύ ασύμφορο οικονομικά να το κινείς είτε σαν "καθημερινό" είτε για να το πας στην πίστα, καθώς η συντήρηση του και η αλλαγή αναλώσιμων γίνεται με βάση τις ώρες λειτουργίας, και φυσικά έχει και πολύ πιο ακριβά ανταλλακτικά.

    Τα υπόλοιπα θα στα απαντήσουν άλλοι, πιο σχετικοί με το άθλημα.
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες όσον αφορά τη νομοθεσία, κι εγώ περισσότερο για να είμαι σίγουρος ρωτάω γιατί είμαι άσχετος με το θέμα. Το ξέρω ότι για να βγάλεις πινακίδες σε καθαρό δεν είναι εύκολη υπόθεση, φαντάζομαι έχει να κάνει και με τις προδιαγραφές των ρύπων οπότε λογικά δεν μπορεί να βγάλει οποιοδήποτε μηχανάκι, γι αυτό είδα το beta rr 125 γιατί τηρεί τις προδιαγραφές και έρχεται κανονικά με πινακίδα και άδεια κυκλοφορίας, επίσης όλα τα σέρβις που τσέκαρα στο manual γίνονται ανά χιλιόμετρα κι όχι ανά ώρα, οπότε υποθέτω ότι δεν το λες καθαρό εντούρο, αλλά είναι πολύ ελαφρύ σε βάρος, σαν καθαρό κι είδα στο ίντερνετ ότι το πρότειναν για αρχάριους γι αυτό το τσέκαρα.

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kickstart
    Εγγραφή
    25/09/2018
    Μηνύματα
    841
    καλημέρα. Χαίρομαι που βλέπω νέο παιδί να θέλει να μπεί στη φάση γιατί τα τελευταία χρόνια παρατηρώ στο βουνό οτι εχει ανέβει κάπως ο μέσος ορος ηλικίας και εσείς οι πιτσιρικάδες δεν εμφανίζεστε με την συχνότητα παλιότερων εποχών, πχ οταν ξεκίνησα εγω στα 20φευγα μου συνάνταγα πολυ κόσμο της ηλικίας μου, σήμερα βλέπω ολο τριάντα-τριαντα πέντε+ και κάπου κάπου κάνα πιτσιρικά.

    για τα γυαλιά γιατί το θεωρω από τα πιο σημαντικά να βλέπεις καλά που πας και τι κάνεις υπάρχουν λύσεις αν ψαχτείς πχ
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	motocross-goggles-with-optical-cross-goggles-with-prescription-from-sk-x.jpg 
Προβολές:	145 
Μέγεθος:	83,8 KB 
ID:	460628
    μπορείς σε τετοια μάσκα να φοράς προσαρμόσεις απο μέσα τα γυαλιά σου, το χω δει σε παιδί στο βουνό τη μάσκα στην έβαλα τυχαία έχει κι άλλες...κατα την γνώμη μου μην πας σε κράνος εντουράδικο με τζάμι γιατί στο χώμα θες αερα, πολύ αερα..
    ως προς τα αλλα θα επενδύσεις σε μια καλή μπότα αν μπορείς με άρθρωση (ειναι λίγο ακριβότερες αλλά μια μέρα θα σου σώσει τον αστράγαλο και το πέλμα) και καλές επιγονατίδες επίσης με άρθρωση στο γόνατο, θώρακα πάρε τύπου μπλούζα που καλύπτει όλο το κορμό και πλάτη-ωμους και είσαι κομπλέ.
    προσεκτικά στην αρχή και να εισαι γερός να βολτάρεις...για μηχανάκι δε λεω στα είπαν τα παιδιά. Κυρίως να πηγαινεις με καποιον έμπειρο τωρα στην αρχή και να παρακουλουθείς τι κάνει, !!!μην ξεθαρρέψεις και βγαίνεις μόνος σου!!!

    εντιτ: τωρα ειδα οτι είσαι 29!! καλά εισαι προχώρα, τι να πουμε και εμείς τα μπαρμπάδια που το κυνηγάμε ακόμα...από τέλη Γενάρη εχω τραυματισμό στη μέση (παραλίγον κοίλη) από τουμπίδι σε άλμα που άρπαξα και είμαι θηρίο στο κλουβι δυο μήνες τώρα..περιμένω πως και πως να φύγουν οι ενοχλήσεις να πάω πάλι στο.... ψυχοθεραπευτήριο, στο πιστάκι.
    Δεν υπάρχει ακατάλληλος καιρός για ταξίδι με μοτοσυκλέτα, υπάρχουν μόνο ακατάλληλα ρούχα και εξοπλισμός.

  7. #7
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.751
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Phantom Προβολή μηνύματος

    Επίσης, χωρίς να είμαι ειδικός στα Enduro, ξέρω τα εξής:
    1) Δεν είναι ούτε απλό, ούτε εύκολο να πάρεις ένα "καθαρό", να του βάλεις φώτα και να του βγάλεις άδεια κυκλοφορίας. Κι αυτό γιατί εμπλέκονται πολύ περισσότερα στο να μπορεί το όχημα να βγάλει άδεια από το να έχει φώτα.
    2) Ακόμα κι αν τα καταφέρεις, ένα "καθαρό" είναι λίγο-πολύ ασύμφορο οικονομικά να το κινείς είτε σαν "καθημερινό" είτε για να το πας στην πίστα, καθώς η συντήρηση του και η αλλαγή αναλώσιμων γίνεται με βάση τις ώρες λειτουργίας, και φυσικά έχει και πολύ πιο ακριβά ανταλλακτικά.

    Τα υπόλοιπα θα στα απαντήσουν άλλοι, πιο σχετικοί με το άθλημα.

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από bat-man95 Προβολή μηνύματος
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες όσον αφορά τη νομοθεσία, κι εγώ περισσότερο για να είμαι σίγουρος ρωτάω γιατί είμαι άσχετος με το θέμα. Το ξέρω ότι για να βγάλεις πινακίδες σε καθαρό δεν είναι εύκολη υπόθεση, φαντάζομαι έχει να κάνει και με τις προδιαγραφές των ρύπων οπότε λογικά δεν μπορεί να βγάλει οποιοδήποτε μηχανάκι, γι αυτό είδα το beta rr 125 γιατί τηρεί τις προδιαγραφές και έρχεται κανονικά με πινακίδα και άδεια κυκλοφορίας, επίσης όλα τα σέρβις που τσέκαρα στο manual γίνονται ανά χιλιόμετρα κι όχι ανά ώρα, οπότε υποθέτω ότι δεν το λες καθαρό εντούρο, αλλά είναι πολύ ελαφρύ σε βάρος, σαν καθαρό κι είδα στο ίντερνετ ότι το πρότειναν για αρχάριους γι αυτό το τσέκαρα.

    Στην φράση "έγκριση τύπου" τελειώνει, απλά και όμορφα.....τα "καθαρά" ΔΕΝ παίρνουν (για προφανείς λόγους) έγκριση τύπου, οπότε ακόμα και αν καταφέρεις όλα τα παραπάνω, ΔΕΝ βγάζει άδεια κυκλοφορίας.
    Χώρια το εντελώς ασύμφορο (οικονομικά/συντήρηση) του πράγματος.
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της SeniorCanardo
    Εγγραφή
    22/08/2018
    Μηνύματα
    1.044
    Κάτσε γιατί στα γράφουν μπερδεμένα και θα χάσεις τη μπάλα.

    Καθαρά=καθαρόαιμα=προορισμένα για "αγωνιστική" χρήση=τακτική συντήρηση με ώρες μπλα μπλα μπλα.

    Καθαρόαιμα MX = νόμιμη χρήση μόνο σε πίστα, μεταφορά με τρέιλερ μέχρι εκεί, ΔΕΝ βγάζει πινακίδα, δεν πληρώνει τέλη, δεν περνάει ΚΤΕΟ.

    Καθαρόαιμα ENDURO = ΒΓΑΖΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΑ (υπάρχουν εξαιρέσεις, άστες προς το παρόν), έχει εξοπλισμό δρόμου (φώτα, φλάς, κόρνα,κλπ). Κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και περνάει ΚΤΕΟ.

    On-Off (βλ. Honda CRF300L) = Μοιάζουν με enduro, αλλά δεν είναι! Πιο βαριά, πιο αδύναμα, οικονομικότερη συντήρηση, ικανοποιητική συμπεριφορά στον δρόμο, συντήρηση βάση χιλιομέτρων.

    Στην ΠΡΑΞΗ τι γίνεται!
    Της πουτ@νας.

    Θα δεις πολλά ΜΧ να κυκλοφορούν στη ζούλα από δημόσιους δρόμους μέχρι να πατήσουν χώμα, ρισκάροντας πρόστιμα κλπ.
    Υπάρχουν ENDURO που ναι μεν είχαν πινακίδα σε κάποια φάση της ζωής τους, αυτή παραδόθηκε ή χάθηκε και κυκλοφορούν χρωστώντας τέλη κυκλοφορίας και ανασφάλιστα. ρισκάροντας και αυτοί.

    Προσωπικά διαφωνώ με το beta που έβαλες, θα πήγαινα αποκλειστικά σε τύπου CRF300L, 22 σκάρτα άλογα, θα κάνεις την άσφαλτο σου, θα μάθεις τα βασικά στο χώμα και αν θελήσεις να συνεχίσεις και να μείνεις στο άθλημα φεύγει έυκολα και πας σε κάτι άλλο.
    Αν σώνει και καλά θες ENDURO, εγώ θα πρότεινα ένα BETA X-trainer 250-300, που και σωστά θα σε εισάγει στο χώμα και θα σε καλύψει για πολλά πολλά χρόνια.
    Εκτός και αν είσαι ο Garcia και δεν το ξέρεις.

    ΒΟΛΤΑ,
    θα βγαίνεις με αναβάτες στο δικό σου επίπεδο και ιδανικά λίγο παραπάνω.
    ΜΗΝ τραβιέσαι με πολύ προχωρημένους, θα πας να πιάσεις το ρυθμό τους και θα μαζεύεις τούμπες, θα τα μαθαίνεις λάθος και το πιθανότερο είναι ότι θα βαρεθούν και αυτοί.
    Αν η μοναδική δυνατότητα είναι να βγεις με επίπεδο πολύ πιο πάνω από εσένα, σταματάς στο σημείο που δεν αισθάνεσαι άνετα.
    Έτσι γλυτώνεις τραυματισμούς και τζάμπα ζημιές.

    ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    Μην τρελαίνεσαι με μάρκες και δίνεις φράγκα με τον κουβά (ολα σχεδόν στην Κίνα φτιάχνονται πια), υπάρχει ποικιλία για όλα τα βαλάντια, ακόμα και μεταχειρισμένα θα βρεις σε καλές τιμές και καλή κατάσταση.

    ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
    Καλό το cardio βάλε και λίγα βάρη.
    Δεν μιλάω για ποζεριλίκια και κάμψεις αυτοσυγκέντρωσης για δικέφαλους, μιλάω για functional weight training βλ. Big 4.


    ΧΩΜΑ vs ΤΣΙΜΕΝΤΑ
    Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
    Αυτά που κάνεις στο δρόμο συνήθως δεν τα κάνεις στο χώμα και τούμπαλιν.
    Μαθαίνεις από την αρχή πέραν των πολύ πολύ βασικών που είναι κοινά.

    Αυτά από έναν αρχάριο, που βλέπει όμως χώμα κάθε Κυριακή στο βουνό και όχι στις γλάστρες του.
    Oldfarts never die

  9. #9
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SeniorCanardo Προβολή μηνύματος
    Κάτσε γιατί στα γράφουν μπερδεμένα και θα χάσεις τη μπάλα.

    Καθαρά=καθαρόαιμα=προορισμένα για "αγωνιστική" χρήση=τακτική συντήρηση με ώρες μπλα μπλα μπλα.

    Καθαρόαιμα MX = νόμιμη χρήση μόνο σε πίστα, μεταφορά με τρέιλερ μέχρι εκεί, ΔΕΝ βγάζει πινακίδα, δεν πληρώνει τέλη, δεν περνάει ΚΤΕΟ.

    Καθαρόαιμα ENDURO = ΒΓΑΖΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΑ (υπάρχουν εξαιρέσεις, άστες προς το παρόν), έχει εξοπλισμό δρόμου (φώτα, φλάς, κόρνα,κλπ). Κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και περνάει ΚΤΕΟ.

    On-Off (βλ. Honda CRF300L) = Μοιάζουν με enduro, αλλά δεν είναι! Πιο βαριά, πιο αδύναμα, οικονομικότερη συντήρηση, ικανοποιητική συμπεριφορά στον δρόμο, συντήρηση βάση χιλιομέτρων.

    Στην ΠΡΑΞΗ τι γίνεται!
    Της πουτ@νας.

    Θα δεις πολλά ΜΧ να κυκλοφορούν στη ζούλα από δημόσιους δρόμους μέχρι να πατήσουν χώμα, ρισκάροντας πρόστιμα κλπ.
    Υπάρχουν ENDURO που ναι μεν είχαν πινακίδα σε κάποια φάση της ζωής τους, αυτή παραδόθηκε ή χάθηκε και κυκλοφορούν χρωστώντας τέλη κυκλοφορίας και ανασφάλιστα. ρισκάροντας και αυτοί.

    Προσωπικά διαφωνώ με το beta που έβαλες, θα πήγαινα αποκλειστικά σε τύπου CRF300L, 22 σκάρτα άλογα, θα κάνεις την άσφαλτο σου, θα μάθεις τα βασικά στο χώμα και αν θελήσεις να συνεχίσεις και να μείνεις στο άθλημα φεύγει έυκολα και πας σε κάτι άλλο.
    Αν σώνει και καλά θες ENDURO, εγώ θα πρότεινα ένα BETA X-trainer 250-300, που και σωστά θα σε εισάγει στο χώμα και θα σε καλύψει για πολλά πολλά χρόνια.
    Εκτός και αν είσαι ο Garcia και δεν το ξέρεις.

    ΒΟΛΤΑ,
    θα βγαίνεις με αναβάτες στο δικό σου επίπεδο και ιδανικά λίγο παραπάνω.
    ΜΗΝ τραβιέσαι με πολύ προχωρημένους, θα πας να πιάσεις το ρυθμό τους και θα μαζεύεις τούμπες, θα τα μαθαίνεις λάθος και το πιθανότερο είναι ότι θα βαρεθούν και αυτοί.
    Αν η μοναδική δυνατότητα είναι να βγεις με επίπεδο πολύ πιο πάνω από εσένα, σταματάς στο σημείο που δεν αισθάνεσαι άνετα.
    Έτσι γλυτώνεις τραυματισμούς και τζάμπα ζημιές.

    ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    Μην τρελαίνεσαι με μάρκες και δίνεις φράγκα με τον κουβά (ολα σχεδόν στην Κίνα φτιάχνονται πια), υπάρχει ποικιλία για όλα τα βαλάντια, ακόμα και μεταχειρισμένα θα βρεις σε καλές τιμές και καλή κατάσταση.

    ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
    Καλό το cardio βάλε και λίγα βάρη.
    Δεν μιλάω για ποζεριλίκια και κάμψεις αυτοσυγκέντρωσης για δικέφαλους, μιλάω για functional weight training βλ. Big 4.


    ΧΩΜΑ vs ΤΣΙΜΕΝΤΑ
    Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
    Αυτά που κάνεις στο δρόμο συνήθως δεν τα κάνεις στο χώμα και τούμπαλιν.
    Μαθαίνεις από την αρχή πέραν των πολύ πολύ βασικών που είναι κοινά.

    Αυτά από έναν αρχάριο, που βλέπει όμως χώμα κάθε Κυριακή στο βουνό και όχι στις γλάστρες του.
    Κατατοπιστικότατος, σε ευχαριστώ πάρα πολύ με κάλυψες σε όλα, το crf απλά λίγο βαρύ δεν είναι; 164 κιλά λέει πλήρως υγρών, δεν θα με ζορίσει ως αρχάριο το βάρος του στο βουνό σε σύγκριση με το ελαφρύ beta rr 125; To x-trainer πάρα πολύ ωραίο αλλά και πολύ ακριβό για το budget μου στην παρούσα φάση.

  10. #10
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Kickstart Προβολή μηνύματος
    καλημέρα. Χαίρομαι που βλέπω νέο παιδί να θέλει να μπεί στη φάση γιατί τα τελευταία χρόνια παρατηρώ στο βουνό οτι εχει ανέβει κάπως ο μέσος ορος ηλικίας και εσείς οι πιτσιρικάδες δεν εμφανίζεστε με την συχνότητα παλιότερων εποχών, πχ οταν ξεκίνησα εγω στα 20φευγα μου συνάνταγα πολυ κόσμο της ηλικίας μου, σήμερα βλέπω ολο τριάντα-τριαντα πέντε+ και κάπου κάπου κάνα πιτσιρικά.

    για τα γυαλιά γιατί το θεωρω από τα πιο σημαντικά να βλέπεις καλά που πας και τι κάνεις υπάρχουν λύσεις αν ψαχτείς πχ
    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	motocross-goggles-with-optical-cross-goggles-with-prescription-from-sk-x.jpg 
Προβολές:	145 
Μέγεθος:	83,8 KB 
ID:	460628
    μπορείς σε τετοια μάσκα να φοράς προσαρμόσεις απο μέσα τα γυαλιά σου, το χω δει σε παιδί στο βουνό τη μάσκα στην έβαλα τυχαία έχει κι άλλες...κατα την γνώμη μου μην πας σε κράνος εντουράδικο με τζάμι γιατί στο χώμα θες αερα, πολύ αερα..
    ως προς τα αλλα θα επενδύσεις σε μια καλή μπότα αν μπορείς με άρθρωση (ειναι λίγο ακριβότερες αλλά μια μέρα θα σου σώσει τον αστράγαλο και το πέλμα) και καλές επιγονατίδες επίσης με άρθρωση στο γόνατο, θώρακα πάρε τύπου μπλούζα που καλύπτει όλο το κορμό και πλάτη-ωμους και είσαι κομπλέ.
    προσεκτικά στην αρχή και να εισαι γερός να βολτάρεις...για μηχανάκι δε λεω στα είπαν τα παιδιά. Κυρίως να πηγαινεις με καποιον έμπειρο τωρα στην αρχή και να παρακουλουθείς τι κάνει, !!!μην ξεθαρρέψεις και βγαίνεις μόνος σου!!!

    εντιτ: τωρα ειδα οτι είσαι 29!! καλά εισαι προχώρα, τι να πουμε και εμείς τα μπαρμπάδια που το κυνηγάμε ακόμα...από τέλη Γενάρη εχω τραυματισμό στη μέση (παραλίγον κοίλη) από τουμπίδι σε άλμα που άρπαξα και είμαι θηρίο στο κλουβι δυο μήνες τώρα..περιμένω πως και πως να φύγουν οι ενοχλήσεις να πάω πάλι στο.... ψυχοθεραπευτήριο, στο πιστάκι.
    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες και ειδικά για τη μάσκα, έχεις μήπως κάποιο site ή γνωρίζεις κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα που πουλάει τέτοιες που μπορείς να τις βάλεις πάνω από τα γυαλιά σαν αυτή που παρέθεσες; Περαστικά κιόλας, εύχομαι σύντομη ανάρρωση!

  11. #11
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    13/06/2024
    Μηνύματα
    12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bowleno Προβολή μηνύματος
    Στην φράση "έγκριση τύπου" τελειώνει, απλά και όμορφα.....τα "καθαρά" ΔΕΝ παίρνουν (για προφανείς λόγους) έγκριση τύπου, οπότε ακόμα και αν καταφέρεις όλα τα παραπάνω, ΔΕΝ βγάζει άδεια κυκλοφορίας.
    Χώρια το εντελώς ασύμφορο (οικονομικά/συντήρηση) του πράγματος.
    Μπορεί να το λέω και με λάθος έννοια όταν ανέφερα για καθαρό εντούρο, δεν εννοώ mx, αναφέρομαι σε καθαρό-εντούρο, όπως είπε και ο φίλος παραπάνω, με φώτα, κόρνα, που πληρεί προδιαγραφές εργοστασιακά και βγάζει πινακίδες με το που το παίρνεις χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κάποια περαιτέρω μετατροπή.

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της SeniorCanardo
    Εγγραφή
    22/08/2018
    Μηνύματα
    1.044
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από bat-man95 Προβολή μηνύματος
    Κατατοπιστικότατος, σε ευχαριστώ πάρα πολύ με κάλυψες σε όλα, το crf απλά λίγο βαρύ δεν είναι; 164 κιλά λέει πλήρως υγρών, δεν θα με ζορίσει ως αρχάριο το βάρος του στο βουνό σε σύγκριση με το ελαφρύ beta rr 125; To x-trainer πάρα πολύ ωραίο αλλά και πολύ ακριβό για το budget μου στην παρούσα φάση.
    Το CRF300L είναι πιο βαρύ (142kg vs 115kg), έχει όμως και πιο χαμηλή θέση.
    X-trainer μπορεί να βρεις σε καλή κατάσταση 2ετίας-3ετίας και σε σχετικά καλές τιμές, γιατί πολλοί τα παίρνουν, αλλά γίνονται πολύ γρήγορα "γλιήηηηηηγοροι" και τα δίνουν.
    Ενδεικτική αγγελία.


    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από bat-man95 Προβολή μηνύματος
    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες και ειδικά για τη μάσκα, έχεις μήπως κάποιο site ή γνωρίζεις κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα που πουλάει τέτοιες που μπορείς να τις βάλεις πάνω από τα γυαλιά σαν αυτή που παρέθεσες; Περαστικά κιόλας, εύχομαι σύντομη ανάρρωση!
    Ξέχασα να σου απαντήσω σε αυτό.
    Τα γυαλιά γενικά χωράνε κάτω από τη μάσκα, δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο. (Been there, done that!)
    Πιο πιθανό μου φαίνεται να μην στέκονται καλά λόγω κράνους, παρά λόγω μάσκας.
    Oldfarts never die

  13. #13
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.751
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από bat-man95 Προβολή μηνύματος
    Μπορεί να το λέω και με λάθος έννοια όταν ανέφερα για καθαρό εντούρο, δεν εννοώ mx, αναφέρομαι σε καθαρό-εντούρο, όπως είπε και ο φίλος παραπάνω, με φώτα, κόρνα, που πληρεί προδιαγραφές εργοστασιακά και βγάζει πινακίδες με το που το παίρνεις χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κάποια περαιτέρω μετατροπή.
    Ελάχιστα τα μοντέλα αυτά και επί το πλείστον, πανάκριβα.
    Εγώ θα πήγαινα για το beta 125 για αρχή και αν έβλεπα ότι ρε παιδί μου το γουστάρω όντως τρελά, θα μάζευα για το χ trainer η ότι άλλο θα έχει βγει ως τότε.
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

  14. #14
    Μέλος Το avatar του/της Vassilis
    Εγγραφή
    16/11/2021
    Μηνύματα
    408
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από bat-man95 Προβολή μηνύματος
    Καλησπέρα στη μοτοπαρέα και στους χωμάτινους easy riders . Ανοίγω αυτό το θέμα γιατί θέλω να μπω κι εγώ στον κόσμο του χώματος και συγκεκριμένα σε εντουροκαταστάσεις και θέλω τα φώτα σας, για μηχανάκι, απαραίτητο εξοπλισμό και φυσικά λίγα πράγματα περί νομοθεσίας για τα χωμάτινα. Λοιπόν, να πω πρώτα λίγα πράγματα για μένα για να έχετε μία ιδέα. Οδηγώ περίπου 1,5 χρόνο μηχανή, έχω α2 δίπλωμα και τους τελευταίους μήνες οδηγώ μία z400, οπότε δεν είμαι ιδιαίτερα έμπειρος στην άσφαλτο και δεν έχω πατήσει ποτέ στη ζωή μου χώμα, παρά μόνο μία φορά πριν δύο βδομάδες που πήγα με φίλο του πατέρα μου για εντούρο πρώτη φορά με δανεικό μηχανάκι και εξοπλισμό και πορώθηκα άσχημα.

    Όσον, αφορά τη νομοθεσία, απ' ότι καταλαβαίνω ισχύουν 2 πράγματα, διορθώστε με όπου κάνω λάθος ή συμπληρώστε αν παραλείπω κάτι. Το πρώτο είναι ότι έχεις καθαρό και το πας σε πίστα/βουνό με τρέιλερ που χρειάζεται ειδική άδεια (είμαι σε πόλη οπότε ναι θα πρέπει κάπως να διασχίσω δρόμο για να πάω βουνό). Δεύτερον, έχεις καθαρό, αλλά με φώτα και πινακίδες κανονικά και μπορείς να το οδηγήσεις σεβόμενος τον κοκ μέχρι την πίστα/βουνό.

    Εγώ τρέιλερ δεν έχω οπότε θα χρειαστώ μηχανάκι με πινακίδες για να γίνεται η μεταφορά. Επίσης, να πω ότι με προβληματίζει ένα πράγμα και θέλω τη συμβουλή σας. Προς το παρόν δεν έχω δικό μου χώρο φύλαξης οπότε θα χρειαστεί να το παρκάρω στο δρόμο με κουκούλα και λουκέτα. Οπότε θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος νόμος που να μου απαγορεύει να παρκάρω νόμιμα, το καθαρό με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδας στο δημόσιο δρόμο, όπως την κανονική μου μηχανή. Δεύτερον, θα χρειαστεί να βάλω συναγερμό; τα βάζουν στόχο αυτού του είδους τα μηχανάκια γενικά τα κλεφτρόνια; Να σημειώσω ότι γενικά είμαι σε πόλη και περιοχή που σπάνια συμβαίνουν κλοπές και οι περισσότεροι αφήνουν τα σκούτερ και τις μηχανές τους ακόμη και χωρίς λουκέτα...

    Ένα άλλο ζητούμενο έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, τι χρειάζομαι; με λίγη έρευνα που έκανα είδα ότι θα χρειαστεί κράνος, μάσκα (με τη μάσκα νομίζω ότι θα έχω ένα θέμα γιατί έχω μυωπία και φοράω γυαλιά, λόγω αλλεργίας δεν μπορώ να βάλω φακούς επαφής, οπότε τι κάνω σε αυτήν την περίπτωση; παίρνω κράνος τύπου adventure που κατεβαίνει και ζελατίνα); προστασία θώρακα, αγκώνες, παντελόνι ειδικό, μπότες. Υπάρχει κάτι άλλο που δεν έχω υπόψιν μου; Με τιμές έχω δει φθηνά και ακριβά, πόσα λεφτά είναι καλό value for money για καινούργιο εξοπλισμό πάνω κάτω, ώστε να αισθάνομαι ασφαλής χωρίς να τινάξω τη μπάνκα στον αέρα;

    Πάμε και στο μηχανάκι, τι να πάρω; Είμαι 1.73 ύψος (ναι είμαι κοντός αλλά έχω μακριά πόδια ), τη μία φορά που έκανα εντούρο μου δάνεισαν ένα 125άρι kawasaki, από τον ήχο και γενικά το δούλεμα μου φάνηκε δίχρονο ότι πρέπει να ήταν, μπορεί να κάνω και λάθος, αυτή την εντύπωση πάντως μου έδωσε από τον ήχο. Να πω την αλήθεια δεν ξέρω ποια είναι street legal, το μόνο που βρήκα καινούργιο (γιατί για μεταχειρισμένο δεν θα πάω καθώς είμαι άσχετος και δεν έχω κάποιον φίλο με εμπειρία που να μπορεί να έρθει μαζί μου να το δει και ούτε μπορώ να πω αυτόν τον φίλο του πατέρα μου γιατί βρίσκεται λόγω δουλειάς αυτό το διάστημα εκτός της πόλης μου) είναι ένα 125άρι beta rr τετράχρονο. Κάνει αυτό για αρχάριο για βουνό (https://betamotor.gr/bikes/rr-125-lc/);

    Τέλος, υπάρχει κάποιος προς βόρεια Ελλάδα, έστω και Θεσσαλονίκη μπορώ να πάω αν χρειαστεί, που να κάνει μαθήματα για χώμα; Εδώ που μένω υπάρχουν παρέες που πάνε και μου είπαν κιόλας επειδή έτυχε να γνωρίζω κάποιον από αυτούς από τη γειτονιά μου, ότι μπορούν να με παίρνουν μαζί τους, αλλά καλό είναι πρώτα να κάνω 1-2 μαθήματα για να ξέρω μερικά βασικά, ώστε να μπορώ να μπω σε trail μαζί τους κι εκεί να με βοηθήσουν κι αυτοί όπου χρειαστεί.

    Αυτά παιδιά από εμένα, ελπίζω να μην σας πρήζω με τις πολλές απορίες, αλλά όπως καταλαβαίνεται είμαι εντελώς άσχετος, αλλά θέλω πολύ να ασχοληθώ με αυτό το hobby!

    Edit, για 29χρονο ήθελα να γράψω, μακάρι να ήμουν ξανά 20
    Το πιανεις πολυ ωραια, μπραβο. Σου απαντησαν ηδη σε ολα, απο την πλευρα μου θα πω μονο οτι ειμαι υπερ του RR-125-LC. Κανονικο enduro, οχι πολυ δυνατο για να σε τρομαξει, προσιτη τιμη και για εμενα καλυτερα να πας σε 4χρονο. Προχωρα.

  15. #15
    Lock up the wolves Το avatar του/της harris_x
    Administrator
    Εγγραφή
    27/03/2008
    Μηνύματα
    11.532
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από SeniorCanardo Προβολή μηνύματος
    Το CRF300L είναι πιο βαρύ (142kg vs 115kg), έχει όμως και πιο χαμηλή θέση.
    X-trainer μπορεί να βρεις σε καλή κατάσταση 2ετίας-3ετίας και σε σχετικά καλές τιμές, γιατί πολλοί τα παίρνουν, αλλά γίνονται πολύ γρήγορα "γλιήηηηηηγοροι" και τα δίνουν.
    Ενδεικτική αγγελία.



    Ξέχασα να σου απαντήσω σε αυτό.
    Τα γυαλιά γενικά χωράνε κάτω από τη μάσκα, δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο. (Been there, done that!)
    Πιο πιθανό μου φαίνεται να μην στέκονται καλά λόγω κράνους, παρά λόγω μάσκας.
    το beta 300 2T δεν είναι πολύ για αρχάριο;

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Bowleno Προβολή μηνύματος
    Ελάχιστα τα μοντέλα αυτά και επί το πλείστον, πανάκριβα.
    Εγώ θα πήγαινα για το beta 125 για αρχή και αν έβλεπα ότι ρε παιδί μου το γουστάρω όντως τρελά, θα μάζευα για το χ trainer η ότι άλλο θα έχει βγει ως τότε.
    Το 125 4Τ μου φαίνεται λίγο.





    Μήπως ένα 250 4Τ ή ένα 125 2Τ θα ήταν καλύτερα;

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Καινούργιος στον χώρο, βοήθεια για αγορά enduro
    από AntonisMAK στο forum Χωμάτινο τερέν
    Απαντήσεις: 77
    Τελευταίο μήνυμα: 13/05/2015, 15:17
  2. ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ Enduro
    από apsogos στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 18/08/2011, 20:48
  3. ΑΓΟΡΑ ΦΟΡΜΑΣ ΓΙΑ ΠΙΣΤΑ
    από Πολυμήχανος στο forum Εξοπλισμός και αξεσουάρ αναβάτη
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 09/06/2007, 10:29
  4. αγορα κρανους για Gsxr1000
    από jfountoul στο forum Εξοπλισμός και αξεσουάρ αναβάτη
    Απαντήσεις: 13
    Τελευταίο μήνυμα: 28/03/2006, 20:32

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF