Να απαντήσουν ΜΟΝΟ όσοι γνωρίζουν ...
Για το CB500X του 23 , προτείνει ο κατασκευαστής 10-30 .
Έλα όμως που τα διαθέσιμα λάδια στην αγορά είναι λίγα .
Ενώ στο 10-40 υπάρχει πληθώρα επιλογών .
Επίσης η αντίληψη (και σε αυτό το forum ) "χειμώνα 10-30 , καλοκαίρι 10-40 " είναι ευρέως διαδεδομένη.
Σε διάφορα forum έχω διαβάσει ότι η Honda στους νέους κινητήρες προτείνει το 10-30 για οικονομία καυσίμων και γρηγορότερη προθέρμανση (άρα καλύτερη λειτουργία ) .
Βέβαια αυτά είναι απόψεις διαφόρων και δεν υπάρχει κάποια τοποθέτηση επίσημη, οπότε δεν γνωρίζω αν στέκουν .
Το ερώτημά μου είναι : Υπάρχει Θεός ? Μήπως λόγω της σχεδίασης του κινητήρα για λειτουργία με 30αρι λάδι , αν εγω του βάλω 40άρι , δεν έχει την ιδια ποσότητα παροχής προς την κεφαλή (διαμέσου των εδράνων του στροφάλου ) .
Ή με άλλα λόγια μήπως οι ανοχές εκει είναι υπολογισμένες για 30άρι λάδι (λογικό), οπότε το 40άρι θα "ρέει πιο αργά " ?
Οι υπόλοιπες εταιρίες (και η Honda παλιότερα ) δίνουν ένα διάγραμμα με θερμοκρασίες και ιξώδη , με βάση το οποίο θα έπρεπε να βάζουμε 10-40 .
Μήπως λοιπόν είναι πλέον μονόδρομος για τους νέους κινητήρες το 10-30 ?
Ή να βάλω το 10-40 και ότι ήθελε προκύψει ?
Επισυνάπτω και το διάγραμμα λίπανσης (στα πορτογαλικά!!)
Αν κάποιος γνωρίζει αν θα έχω λιγότερο λάδι στην κεφαλή ας απαντήσει ...