Φωτογραφίες ανοιχτά παράθυρα σε αυτά που θέλουμε πολύ αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε Παντελή. Αν δεν γνώριζα τις άλλες σου γραφές θα χαρακτήριζα το αποτέλεσμα ποιητικό!
Να και οι χάρτες με τις διαδρομές, απλώς ζουμάρετε με το ανθρωπάκι στο street view σχεδόν οπουδήποτε για να καταλάβετε για τι απόλαυση μιλάμε
Εδώ είναι το γενικό πλάνο της πρώτης μέρας το οποίο ακολούθησα κατά 90% κάνοντας κατά τι λιγότερα χιλιόμετρα από τα αναγραφόμενα:
https://maps.app.goo.gl/fmx11XKSJMWPnGnL6
Και εδώ η δεύτερη, πιο χαλαρή ημέρα, καθώς θα ξόδευα και δύο ώρες στο φεστιβάλ της Μουραβέρα:
https://maps.app.goo.gl/QWr5BR3ewqMBD1Vi6
Και μερικές συμβουλές για τη Σαρδηνία
Όπως προανέφερα η οδήγηση στο νησί μπορεί εύκολα να σε παρασύρει οπότε έχετέ το υπόψη εξαρχής και θυμίστε στον εαυτό σας να μαζευτεί ειδικά όταν ηρεμήσουν τα πράγματα σε πιο νορμάλ δρόμους, στην περίπτωσή μου πχ στα πρώτα roundabouts ακουμπούσαν κάτω μπότες και μαρσπιέ μέχρι να συνέλθω...
Μην πάτε στη Σαρδηνία με τελειωμένα λάστιχα! Πολλές φορές ένα ακόμα ταξίδι είναι μια ευκαιρία να πάρουμε κάτι τελευταίο από τα παλιά μας λάστιχα και να τα αλλάξουμε μόλις επιστρέψουμε – στη συγκεκριμένη περίπτωση μην το κάνετε αυτό ανεξαρτήτως μοτοσικλέτας γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να μην παρασυρθείτε από το ατέλειωτο στροφιλίκι και σταδιακά να πιέζετε όλο και περισσότερο τα ελαστικά σας. Ρυθμίστε και τις πιέσεις στα λάστιχα ανάλογα με το φορτίο σας και οδηγήστε ανάλογα!
Μην κυνηγιέστε – αν δεν είστε μόνοι αφήστε μία ικανή απόσταση ασφαλείας μεταξύ σας, αυτή την λανθασμένη προσέγγιση την είδα αρκετές φορές. Κάποια στιγμή για παράδειγμα είδα στο αντίθετο ρεύμα ένα γκρουπ με Άφρικες Τουήν να ξύνουν βαλίτσες με κάτι εκατοστά απόσταση που αν γινόταν κάποια στραβή θα τους έπαιρνε όλους η μπάλα σαν ποδηλάτες στον Γύρο της Γαλλίας
Μη χαιρετάτε! Όχι, δεν είμαι ξενέρωτος και συνήθως μου αρέσει ο κλασικός μοτοσικλετιστικός χαιρετισμός αλλά ούτως ή άλλως ο κανόνας λέει ότι δεν χαιρετάμε όταν στρίβουμε και στους συγκεκριμένους δρόμους μπορεί να γίνει εύκολα επικίνδυνο – κουνήστε το κεφάλι καλύτερα.
Σταματήστε και απολαύστε – μην περιμένετε να κουραστείτε να στρίβετε και μην αγχώνεστε ότι θα «χάσετε» ή δεν θα προλάβετε κάτι, η απόλαυση είναι εγγυημένη οπότε slow down συχνά - πυκνά και μη διστάσετε να χαθείτε με τη θέλησή σας! Είναι ένα από τα λίγα μέρη που σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα
Φουλάρετε από την προηγούμενη ημέρα ειδικά αν μεσολαβούν Κυριακές και αργίες και δεν συμπαθείτε τα self service πρατήρια, το νησί είναι σχετικά μεγάλο και τα χιλιόμετρα μαζεύονται σχετικά εύκολα.
Επιλέξτε αποφυγή χωματόδρομου όταν σχεδιάζετε διαδρομές για να αποφύγετε εκπλήξεις με street μοτοσικλέτες!
Στα λίγα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου που επέλεξα όταν κουράστηκα να στρίβω δεν υπήρχαν οι κλασικές έξοδοι αλλά ένας παράλληλος παράδρομος στον οποίο έμπαινες από ένα άνοιγμα στις μπαριέρες κάτι που είναι λίγο παράξενο στην αρχή. Επίσης, το όριο ήταν 90 και όλοι μα όλοι πήγαιναν με 90 κοντερίσια που είναι πάντα κακό σημάδι, οπότε με τόσα πήγαινα κι εγώ.
Και τέλος εντυπώσεις από κάποια πράγματα που δοκίμασα στο ταξίδι:
Mπότες Revit Fuse H2O (θα προστεθούν και στο αντίστοιχο θέμα):
Ό,τι καλύτερο έχω ποδηθεί σε ταξίδι!
Άνεση και πρακτικότητα ακόμα και με ολοήμερη σχεδόν χρήση, δεν γλιστράνε, δεν μυρίζουν άσχημα και δεν ανυπομονείς να τις πετάξεις από τα πόδια σου. Απλώς δεν ασχολήθηκα με το κρύο ακόμα και στα βουνά πριν τα Γιάννενα ξημερώματα με 4 βαθμούς. Ήταν να δοκιμάσω και κάτι θερμαινόμενες κάλτσες αλλά δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος!Με νορμάλ προς ζεστές θερμοκρασίες προφανώς υπήρχαν κάποια σημάδια υγρασίας στις κάλτσες αλλά η διαπνοή τους ήταν υποδειγματική για χρήση από Οκτώβρη μέχρι Μάη. Γενικά η αίσθηση ποιότητας που σου δίνουν είναι εξαιρετική και μετά από επτά ημέρες στον δρόμο ήταν σαν καινούριες με ένα απλό καθάρισμα
Sygic
Έχω ξαναγράψει για το gps της επιλογής μου και πρέπει να πω ότι μου έκανε φοβερή εντύπωση ότι άκουσαν τις παρατηρήσεις που τους έστειλα από προηγούμενα ταξίδια!
Πλέον δεν κάνει redirect και δεν σου αλλάζει το πλάνο που προσεκτικά σχεδίασες με την πρώτη στραβή αλλά σε συμβουλεύει να κάνεις αναστροφή όπου είναι δυνατόν με ασφάλεια.
Πρόσθεσαν διαφορετικά προφίλ για αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα αλλά για αυτό πρέπει να πληρώσεις έξτρα στο Premium + (αλήτες)
Κόψανε σχεδόν τελείως τις αναγγελίες δρόμων σε αστικές περιοχές όπου ακούς μόνο ξεκάθαρες οδηγίες ενώ εκτός πόλεων σου υποδεικνύει μόνο τη γενική κατεύθυνση προς σαφείς προορισμούς, πχ in the direction of Cagliari.
Κάποια στιγμή έβαλα το Google Maps και σπάσανε τα νεύρα μου, έλεγε κάθε δρόμο και σοκάκι που είχε φυσικά ιταλικό όνομα με αγγλική ρομποτική προφορά, τι νόημα έχει αυτό γενικά και ειδικά σε μία ξένη χώρα και σε ένα άγνωστο μέρος;
Με έσωσε ακόμα και στο Καστελμέτζανο όπου δεν πτοήθηκε ακόμα και μέσα στα καλντερίμια όπου μετά βίας χωρούσε η μοτοσικλέτα και έτσι δεν χρειάστηκε να κουβαλήσω όλη μου την προίκα για μεγάλη απόσταση!
Τελευταία τροποποίηση από Tsber; 14/05/2025 στις 10:58.
Το μόνο που μείνε τώρα είναι να διοργανώσεις μια ομαδική βολτα και να μας ξεναγήσεις.
Έριξες ιδέα απίθανη πάντως.
Να είσαι καλά Χρήστο, με τις συνθήκες που συνάντησα εγώ πραγματικά μόνο απολαμβάνεις το συγκεκριμένο πλάνο και η μέρα και τα χιλιόμετρα κυλούν υπέροχα, ανοίγει η καρδιά σου πραγματικά!
Να γράψω εδώ ότι αν κάποιος επιθυμεί έναν διαφορετικό σχεδιασμό μπορεί να προτιμήσει και το λιμάνι της Όλμπια στα βόρεια ή να κάνει συνδυασμό των δύο.
Το πήγαινε - έλα στην Όλμπια βέβαια γίνεται από πιο βόρειο λιμάνι (Τσιβιταβέκια ή Γένοβα) οπότε βολεύει καλύτερα η άφιξη στην Ιταλία μέσω Ανκόνας ή Βενετίας.
Τα πατούμενα είναι τα ίδια που φόρεσα πρώτη φορά στη βόλτα μας το φθινόπωρο απλώς αυτές είναι οι πρώτες αμιγώς ταξιδιωτικές εντυπώσεις - τις πρόσθεσα και στο αρχικό θέμα![]()
Μην τα γράφεις δημοσίως αυτά, θα μας πιάσει η εφορία
Υπάρχουν και κοντινά μέρη από τα οποία μπορείς να περάσεις ή και να διανυκτερεύσεις και να κάνεις ακόμα καλύτερη ταξιδάρα πάντως, εγώ δεν τα έβαλα στο πρόγραμμα γιατί είχα περάσει παλαιότερα, για παράδειγμα Νάπολη - Πομπηία - Ακτή Αμάλφι...
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=157147
...ή και Αλμπερομπέλο...
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=160125
...πηγαίνοντας ή γυρίζοντας από Σαρδηνία![]()
Και μερικές χρήσιμες πληροφορίες για διαμονή και φαγητό
Και οι τρεις ξενώνες που έμεινα ήταν μια χαρά και δεν έχω κάποιο παράπονο, έχοντας πάντα την πρακτικότητα και την χαμηλή τιμή σαν προτεραιότητες - υπάρχουν και τα αντίστοιχα reviews στο Booking.
Στη Ματέρα (PARKING included - καταπληκτικό όνομα) το δωμάτιο ήταν σε κεντρικό δρόμο και το βρήκα πανεύκολα, είναι σε κτίριο τραπέζης BNP που σημαίνει κάμερες και έχει καλό ανοικτό παρκινγκ από την πίσω μεριά. Λιτό αλλά καθαρό και ο χοστ πολύ εντάξει και πρόθυμος να βοηθήσει και να μοιραστεί πληροφορίες.
Έχει δίπλα σούπερ μάρκετ, φούρνο με τέλειο παραδοσιακό παντσερότι και τον Τζιοβάνι που μιλάει ελληνικάκαι δυο βήματα πιο κάτω το εξαιρετικό One Lounge Cafe για οικονομικό πρωινό:
Στο Κάλιαρι (Myrtus Guest House Cagliari) το ξενοδοχείο θέλει προφανώς GPS για να το βρεις και δεν έχει πινακίδα στην είσοδο, οπότε θα πρέπει να τηλεφωνήσετε ή να βρείτε το όνομα στο θυροτηλέφωνο. Έχει ασανσέρ και δημοτικό παρκινγκ στην άκρη της πλατείας καθώς και σούπερ μάρκετ, καφετέρια και το εστιατόριο όπου έφαγα τις παπαρδέλες και το δωρεάν πρωινό, που ήταν καφές και κρουασάν μόνο αλλά πολύ καλής ποιότητας!
Στο Καστελμέτζανο (B&B Al Castello) δεν υπάρχουν δρόμοι μέσα στο χωριό αλλά μπορείτε να φτάσετε με τη μοτοσικλέτα μέχρι την πιατσέτα που επεσήμανα στον χάρτη και από εκεί το διαμέρισμα είναι δίπλα και είναι πεντακάθαρο, καινούριο και με εξαιρετική θέα από το μπαλκόνι
Λέει ότι υπάρχει και δωρεάν πρωινό αλλά ουσιαστικά δεν έχει καθώς υπάρχει μόνο μία εσπρεσιέρα με pods και κάτι κουλουράκια στην κουζίνα – προσέχετέ το αυτό αν θέλετε κανονικό πρωινό γιατί το κάνουν πλέον όλοι στο Booking!
Βέβαια μπορείτε να φάτε εύκολα και γρήγορα δυο βήματα πιο κάτω αλλά προσέξτε τα ιταλικά ωράρια
Ένα πολύ ωραίο σποτ αν περιμένετε για πλοίο στο λιμάνι του Κάλιαρι και θέλετε να έχετε οπτική επαφή με τη μοτοσικλέτα σας είναι εδώ όπου φουρνίζουν διαρκώς αυθεντική, λαχταριστή φοκάτσια και φτιάχνουν τεράστια σάντουιτς, με 8 ευρώ απόλαυσα ένα και το άλλο το κράτησα για το καράβι!
Αν θέλετε δίπλα έχει και παγωτάκι και πιο πάνω άψογο εσπρεσάκι με ενάμιση ευρώ:
Και τέλος αν περιμένετε στο λιμάνι του Μπάρι αυτό είναι ένα καταπληκτικό καφέ – εστιατόριο με χαμηλές τιμές και άψογη ποιότητα και κοντά σε σούπερ μάρκετ αλλά και στην παλιά πόλη του Μπάρι αν θέλετε να σεργιανίσετε λίγο
![]()
Συγχαρητήρια Παντελή για την άψογη περιγραφή-ξενάγηση που μας έκανες.
Φανταστικό tour με υπέροχες εικόνες.
Ευχαριστούμε πολύ.
Με το καλό το επόμενο.
μπράβο φίλε ,αψογη διαδρομή και γενικά η περιγραφή σου . γράψε ομως και 2 λόγια για την μοτο σου ,τυχών προβλήματα -θετικά και αρνητικά που εχεις βγάλει σαν συμπέρασμα για το er6n οσο καιρό το εχεις κλπ
Να είσαι καλά αδερφέ, κατ’ αρχάς εδώ θα βρεις μερικές προσθήκες/βελτιώσεις που έχω κάνει με τα χρόνια ώστε να φέρω το μηχανάκι στα μέτρα μου:
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=163683
Με το Erάκι πάμε να κλείσουμε εικοσαετία και συνήθως μετά από κάθε ταξίδι το παινεύω οπότε φέτος το απέφυγα για να μη γίνομαι κουραστικός, και μιας και το ίδιο το μηχανάκι έχει αλλάξει αρκετά με τα χρόνια θα προσπαθήσω να είμαι λακωνικός
Απεδείχθη ακριβώς αυτό που σημαίνει το Er του ονόματος, essential riding χωρίς φρου-φρου και αρώματα!
Πολύ απλά πίστα, σπορ οδήγηση, ταξίδια μικρά και μεγάλα και φυσικά χαλαρή καθημερινή μετακίνηση με επίκεντρο τη μοτοσικλετιστική απόλαυση για αυτόν που την αναζητά χωρίς περισπασμούς.
Ποιότητα μέχρι και την τελευταία βίδα, πιστός φίλος από το track day με 30+ βαθμούς κελσίου μέχρι και τους παγετώνες σχεδόν τρία χιλιόμετρα πάνω από τη γη και με 140 όλη μέρα στον αυτοκινητόδρομο σε πάει παντού, όχι ότι συνιστώ τις εθνικές, αλλά για άλλους λόγους
Θα ήθελα μόνο ελαφρώς λιγότερους κραδασμούς στο βαρετό αλλά αναπόφευκτο αυτό κομμάτι της εθνικής! Αυτοί οφείλονται βέβαια στο ότι στην πρώτη γενιά Er το πλαίσιο είναι απευθείας στερεωμένο στον κινητήρα χωρίς σινεμπλόκ, κάτι που όμως του δίνει εξαιρετική αίσθηση στο στρίψιμο και τον χειρισμό. Οπότε κάπου χάνεις, κάπου κερδίζεις όπως σχεδόν παντού στη ζωή…
Συνοπτικά αυτό το μηχανάκι μού έδωσε να καταλάβω ότι η απόλαυση της μοτοσικλέτας δεν έχει να κάνει με την τελειότητα, τα πολλά άλογα και τα τρελά χιλιόμετρα στο κοντέρ και το οδόμετρο αλλά με το τι μπορούμε να αποκομίσουμε εμείς από τη μοτοσικλέτα μας και την κάθε στιγμή που την καβαλάμε.
Τα μόνα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν από λάθη δικά μου ή άλλων!
Πριν κάποια χρόνια είχα βάλει ένα οργανικό τακάκι πίσωκαι στο ταξίδι με βροχή και τη μοτοσικλέτα φορτωμένη κατέρρευσε και το κατάλαβα με το αυτί, ευτυχώς, στον γυρισμό από Βελιγράδι. Ο μηχανικός μου έτριψε τον δίσκο με σβουράκι, έβαλα το μεταλλικό τακάκι που βάζω συνήθως και δεν ασχολήθηκα ξανά.
Επίσης πριν πολλά χρόνια σε κάποιο σέρβις (ονόματα δεν λέω) μού σπάσανε την κάτω βάση του εμπρός πλαστικού καλύμματος – φαίρινγκ και από τότε είναι στερεωμένη με ζιπάκι γιατί τσιγκουνεύομαι να πάρω άλλο
Τέλος, σε κάποιο άλλο ταξίδι, από τον ενθουσιασμό μου να σταματήσω για να φωτογραφήσω, κατέβασα τον πλαγιοστάτη και πήδηξα απότομα από τη σέλα με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη και σε επιφάνεια με ελαφριά κλίση με αποτέλεσμα το σταντ να μετακινηθεί προς τα εμπρός και η μοτοσικλέτα να στέκεται πλέον με κάποιες μοίρες κλίση παραπάνω. Στο ταξίδι το σταντ άντεξε μια χαρά και στον γυρισμό το πήγα για κόλληση στην κανονική του θέση και από τότε, όλα καλά![]()
Πολύ χαίρομαι Παντελή που υπάρχουν άνθρωποι που σκαρώνουν όμορφα ταξίδια και τα τεκμηριώνουν ώστε να τα βρίσκουμε έτοιμα ταξιδιωτικά πακέτα εμείς οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας!..