moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Οπως είπε και ο Raptor, διαπίστωσα, αργά βέβαια, ότι αυτό που με σώνει στις κατηφόρες είναι το πίσω, το οποίο βέβαια στις πολύ κλειστές στροφές το είχα μόνιμα σε χρήση. Βέβαια και τέλεια γραμμή να έχεις, στους επαρχιακούς δρόμους που έχουμε είναι πολύ πιθανό μόλις βρεθείς στα μισά να βρεις το οτιδήποτε μπροστά σου και να πρέπει να φρενάρεις/αλλάξεις πορεία. Στην ανηφόρα τα πράγματα είναι πιο εύκολα για εμένα, αλλά στην κατηφόρα, με παρασυρε το ρέμα, μάνα μου δεν είναι ψέμα. Οπότε εκεί, αν επιταχύνει λόγω βαρύτητας, περισσότερο από όσο θες πως το μαζεύεις; Εκτός του πίσω φρένου, η άλλη λυση που δούλεψε ηταν να έχω πρώτη για να με φρενάρει η μηχανή
Όσον αφορά το riding, εκτός της απόστασης, μου είναι και δύσκολο να παρακολουθήσω το οποιοδήποτε σχολείο κι λόγω επαγγέλματος, αφού βρίσκομαι μονίμως και σε άλλη χωρα, ενώ και οι άδειες είναι κάτι που δεν κανονίζονται εύκολα. Ε και δεν μπορείς να πεις στην γυναίκα, μια άδεια έχουμε φιξαρισμένη για φέτος, ας πάμε στην Αθήνα να κάνω εγώ κάτι μαθήματα, οπότε την ψάχνω με βίντεο και διάβασμα μπας και μάθω τι πρέπει να κάνω, μέχρις ότου βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία.
Κάπου είδα τον Χουντρα να λέει ότι το trail braking διδάσκεται στο level 3. Ισχύει;
ΥΓ: Εκείνη την ημέρα είχε πολλά γκρουπ μηχανών προς Καλαρρύτες, Πράμαντα και Ιερά Μονή Κηπίνας. Επειδή έδινα σημασία στον δρόμο δεν πολύ κοιτούσα τους καθρέφτες μέχρι που κάποια στιγμή, κάποια μηχανή με κόρναρε, κάνω δεξιά και πέρασε ολόκληρη ίλη. Αν διαβάζετε σχωράτε με, τώρα μαθαίνωευτυχώς ήταν άλλος ένας με ένα Tenere από κάποιο γκρουπ που κι αυτός δεινοπαθούσε και είχα παρέα
![]()
Εσύ πρέπει να αλλάζεις τακάκια πιο συχνά από λάδια.
Life begins at 45°.
Ο συνδιασμός κατηφόρα και εμπρός φρένο μέσα σε στροφή είναι ότι χειρότερο για να σου γλίστρησει η εμπρός ρόδα. και να βρεθείς κάτω
Φορτίζεται- όλο το βάρος πάει στην μπροστά ρόδα.
Για αυτό και τα endo γίνονται ευκολότερα σε κατηφόρα και οι σούπες σε ανηφόρα.
Φίλε με όλο το θάρρος επειδή καταλαβαίνω οτι σου είναι δύσκολο από θέμα χρόνου/απόστασης/κανονισματος με δουλειά κτλ,
10000 φορές να χάσεις ένα μεροκάματο αν σου βγαίνει και να φας ταλαιπωρία να το κάνεις μονοήμερο για να παρακολουθήσεις ενα riding.
Αν το καταφέρεις θα καταλάβεις πόσο μέρα με νύχτα είναι κάποια πράγματα που κάνουμε/δεν κάνουμε και μας βαζουν σε μεγάλο κίνδυνο όπως και δεν μας αφήνουν να χαρούμε τη βόλτα μας.
Ούτε γνωρίζω τον Χούντρα προσωπικά ούτε κανένα συμφέρον να του κάνω διαφήμιση έχω, απλά σαν σημείωση.
Ώπ, δεν έχει 7η;;;
@asxetost, Δεν είναι θέμα μεροκάματου. Φαντάσου ότι κάνω μια δουλειά σαν του ναυτικού αλλά στην στεριά. Ούτε οι δικοί μου δεν ξέρουν σε ποια χώρα θα ξημερώσω. Το σύνηθες είναι να επιστρέφω για 5 μέρες προτού ξαναφύγω. Τώρα που μετακομίσαμε στα Ιωάννινα, πρέπει να κάτσει ημερομηνία στην Θεσσαλονίκη ή να μείνω στην Αθήνα και να πάω με νοικιασμένο μηχανάκι. Το riding το είχα στο πρόγραμμα πριν καν ξεκινήσω για το δίπλωμα, αλλά δεν κάθεται ποτέ. Είχα κλείσει να κάνω το μοτοθεσις που περιόδευε εδώ τριγύρω, αλλά κι αυτό το ακύρωσα τελευταία στιγμή.
@byron, Δεν λέω ότι πηγαίνω σε όλες τις στροφές με πρώτη, αλλά έχει κάτι κατεβασιές που αν δεν βάλεις το κέντρο βάρους του σώματος πίσω, νιώθεις ότι θα σε φέρει καπάκι, οπότε πάνω στον πειραματισμό, θα δοκιμάσεις και το φρένο του κινητήρα.
Οπότε καλύτερα σιγά και με γρηγορότερα φθαρμένα τακάκια παρά στα θυμαράκια.
@harris_x, Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά στις χαμηλές ταχύτητες που απαιτούν αυτές οι στροφές, ειδικά από έναν αρχάριο, δεν νομίζω ότι μπορεί να σου διπλώσει το τιμόνι προς την αντίθετη κατεύθυνση τόσο εύκολα. Παρόλα αυτά καταλαβαίνω τι εννοείς. Από την άλλη, αυτό που βλέπω με το κράτημα του πίσω φρένου και το σταδιακό άφημά του καθώς πλησιάζει η κορυφή της στροφής, ειναι ττο μηχανάκι να παίρνει πιο εύκολα μόνο του την σωστή του γραμμή και να την χάνει όταν φοβηθώ να ρίξω το σώμα μου προς τα μέσα.
Πάει να γίνει καφενειακή η κουβέντα και καταλαβαίνω ότι όλα αυτά εγκυμονούν κινδύνους στον δρόμο, ειδικά τα πειράματα, αλλά καλώς ή κακώς στην δεδομένη κατάσταση κάνω το καλύτερο που μπορώ, χωρίς να με έχω εκθέσει σε κίνδυνο.
Μόλις ξανακαβαλήσω θα πάρω κι έναν με αυτοκίνητο να με τραβήξει βίντεο, για να δω πως κάθομαι και πως κουνιέμαι πάνω στο μηχανάκι. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει αρκετά.
Σε διαδρομές όπως αυτή που έγραψες Μπάρος δηλαδή και τα πέριξ δεν οδηγάς όπως σε έναν πιο ανοιχτό επαρχιακό.
Δεν μπορείς να κρατήσεις σταθερό ρυθμό και τις κατηφορικές φουρκέτες θα τις πάρεις αναγκαστικά με πολύ λίγα χλμ/ω
αφού θα έχεις κόψει από πριν,τις περισσότερες με 1η μέσα γιατί οτιδήποτε άλλο έχει ρίσκο.Με τόσα λίγα φυσικά και θα πατήσεις και πίσω φρένο ,για να το πατάμε υπάρχει![]()
when life gets complicated... i ride.
Εγώ δεν μπορώ να σου αν πρέπει η όχι γιατί δεν είμαι η κατάλληλη.
Μπορώ να σου πω ότι είδα μεγάλη βελτίωση στην οδηγηση ένα καλοκαίρι που πήγα διακοπές στην Καλαμάτα και ένας φίλος μου έδινε ένα TTR250 να το οδηγάω στο χώμα.
Οι τουμπες ήταν σίριαλ και τα χαμόγελα κόπηκαν πάτ κιούτ αλλά η άσφαλτος μετά μου φάνηκε ποιο εύκολη.
Επίσης πολύ σημαντικό σε κατεβάσματα όπως του Μπαρου προς Ιωάννινα που έχει πολλές διαδοχικές φουρκέτες με μεγάλη κατηφορική κλίση, ειδικά σε όσους είναι δικαβαλοι και φορτωμένοι όχι πολλά φρενα παιδιά,όσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φρένο του κινητήρα.ειναι πολύ πιθανό να βράσουν τα υγρά και να μείνετε από φρένα.
Χαμηλές ταχύτητες και πολύ engine brake και ελάχιστα φρένα.
αν δεν κοιτας εκει που πας...θα πας εκει που κοιτας!
Το αυτό....
Είναι ο λόγος που ΔΕΝ έχω παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα. Όταν οδηγείς πάνω από 40 χρόνια "όπως νάναι αρκεί να μην πέσουμε" είναι αδύνατον μετά να αφομοιώσεις πρωτόγνωρα για το μυαλό και το σώμα, πράγματα.
Περίπου σαν το Bowling, όσες φορές προσπάθησα να κάνω αυτά που έλεγαν οι δάσκαλοι/προπονητές απλά απέτυχα και με αποδιοργάνωσαν, κιόλας, τελείως.
Η πλάκα, σε αυτό το ζήτημα, είναι ότι στην αντιπέρα όχθη του Ατλαντικού, οι επαγγελματίες που παίζουν "By the book" είναι μετρημένοι (κυριολεκτικά!) στα δάχτυλα του ενός χεριού.....
εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου
Εγώ έχω αντίθετη εμπειρία. Οδηγούσα 32 χρόνια "όπως νά'ναι" πριν κάνω το πρώτο riding school. Είναι απίστευτο πόσο γρήγορα αφομοίωσα αυτά που έμαθα, που δεν θυμάμαι πια τον τρόπο που οδηγούσα πριν. Καμιά φορά προσπαθώ να θυμηθώ πως το έκανα έτσι για πλάκα και δεν μου βγαίνει πια![]()