Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 36

Θέμα: Αγορά Αλυσίδας-γραναζιων και συντήρηση.

  1. #1
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57

    Αγορά Αλυσίδας-γραναζιων και συντήρηση.

    Καλημέρα στο φόρουμ. Έρχεται η ώρα για αλλαγή αλυσίδας-γραναζιων στο xt660x μου.
    Απο τον προηγουμενο ιδιοκτητη η μηχανη φοραει
    Jt γραναζια και DID αλυσιδα, χωρις o ring ή x ring απο οτι καταλαβαινω. Την καθαριζω με παραφινελαιο και πινελακι και μου εβγαλε περιπου 20.000 χιλιομετρα, 25.000 συνολικα ας πουμε μαζι με τα χιλιομετρα του προηγούμενου (εχει φτασει στο τερμα του ψαλιδου η ρυθμιση των ρεγουλατορων). Θα μπορούσε να βγαλει και παραπανω πιστευω αλλα απο δικο μου λαθος, την τεντωνα παραπανω απο οσο επρεπε, εβγαλε αυτα τα χιλιομετρα.
    Εψαξα επιλογες 520 παχους και 110 μηκος, που ειναι οι διαστασεις για το μαμα 15-45 γραναζωμα και στην αρχη σκεφτομουν να βαλω παλι μια απλη επωνυμη αλυσιδα χωρις o/x ring και jt γραναζια για οικονομια χρηματων. Βεβαια απο οσο εψαξα , ολοι λενε οτι οι απλες αλυσιδες εχουν πολυ μικροτερη διαρκεια ζωης σε σχεση με μια sealed αλυσιδα.
    Τα ερωτηματα μου ειναι:
    -Ο συνδυασμος βουρτσα-παραφινελαιο-πιεστικο, ειναι επιβλαβης στα τσιμουχακια μιας sealed αλυσιδας ή πρεπει να αγορασω ειδικα σπραυ καθαρισμου τα οποια ειναι σχετικα μη οικονομικα σε σχεση με το ~2€/λιτρο παραφινελαιο;
    -Αξιζουν τα χρηματα για ενα renthal γραναζωμα που κοστιζει σχεδον διπλασια απο τα κλασσικα Rk/Jt, ή αρκει να βαλω μια καλη αλυσιδα; Αξιζει να αναφερω οτι τα γραναζια μου ειναι σε πολυ καλη κατασταση σε σχεση με την αλυσιδα που εχει γινει σοβρακο.

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της husky21
    Εγγραφή
    09/11/2015
    Μηνύματα
    1.176
    Παραφινελαιο κανει αψογη δουλεια
    δεν χρειαζεται να χρησιμοποιησεις πιεστικο(βασικα πουθενα δεν χργσιμοποιουμε πιεστικο στο μοτοσακο)
    και τα JT μια χαρα ποιοτικοτατα ειναι
    Βαλε μια καλη σειρα απο τις γνωστες μαρκες αλυσιδων και δεν θα εχεις κανενα θεμα

  3. #3
    Παραφινέλαιο χρησιμοποιω δεν θυμαμαι ποσα χρονια .
    Ψεκαζω ( το χω βαλει σε ψεκαστηρι) , αφηνω κανενα 20λεπτο και με την ειδικη βουρτσα, τρυβω καλα και σκουπιζω με πανι (μια παλια βαμβακερη μπλουζα)
    Αφηνω μια μερα ή μιση ...και λαδωνω μονο με ipone road (γιατι υπαρχει και offroad) μετα απο χριση .Να κανω δηλ καποια χιλιομετρα να ειναι ζεστη .

    Πιεστικο στην αλυσιδα δεν εχω ριξει ποτε .
    Νομιζω αυτο ειναι καλη λυση σε καθαρα και εντουρο μετα απο προπονηση ή αγωνα.
    Δεν ξερω αν αυτο που κανω ειναι το πιο σωστο , αλλα προβλημα δεν ειχα ποτε και οι αλυσιδες με τα γραναζια κρατανε σχετικα αρκετα .
    Χρησιμοποιω μονο επώνυμα απο το πανω ραφι .
    Regina , afam κτλ

  4. #4
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57
    Επρεπε να το διευκρινισω αλλα εννοείται δεν την χτυπαω με το πιεστικο απο μικρη αποσταση. Προτιμω να την πλενω και εγω με λαστιχο αλλα επειδη δεν εχω αυλη στο σπιτι δεν ειναι παντα εφικτο και η επομενη ευκολη λύση ειναι το πιεστικο.
    Επομενως το παραφινελαιο ειναι οκαυ σε sealed αλυσιδες ;
    Τελευταία τροποποίηση από Billybob; 25/05/2025 στις 11:52.

  5. #5
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Lioulios Προβολή μηνύματος
    Παραφινέλαιο χρησιμοποιω δεν θυμαμαι ποσα χρονια .
    Ψεκαζω ( το χω βαλει σε ψεκαστηρι) , αφηνω κανενα 20λεπτο και με την ειδικη βουρτσα, τρυβω καλα και σκουπιζω με πανι (μια παλια βαμβακερη μπλουζα)
    Αφηνω μια μερα ή μιση ...και λαδωνω μονο με ipone road (γιατι υπαρχει και offroad) μετα απο χριση .Να κανω δηλ καποια χιλιομετρα να ειναι ζεστη .

    Πιεστικο στην αλυσιδα δεν εχω ριξει ποτε .
    Νομιζω αυτο ειναι καλη λυση σε καθαρα και εντουρο μετα απο προπονηση ή αγωνα.
    Δεν ξερω αν αυτο που κανω ειναι το πιο σωστο , αλλα προβλημα δεν ειχα ποτε και οι αλυσιδες με τα γραναζια κρατανε σχετικα αρκετα .
    Χρησιμοποιω μονο επώνυμα απο το πανω ραφι .
    Regina , afam κτλ
    Εγω συνηθως μετα το πλυσιμο κανω μια βολτα να ανεβασει λιγο θερμοκρασια για να στεγνωσει και πριν την παρκαρω ριχνω λιπαντικο για να "κατσει". Εχω δοκιμασει διαφορα και προτιμω της motul και της motorex τα road σπραυ γιατι κολλανε σχετικα καλα πανω στην αλυσιδα και δεν πεταγονται.

  6. #6
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57
    Ποσα χιλιομετρα βγαζει ενα σετ σε μια μηχανη μεσαιου κυβισμου οπως το χτ;
    Θεωρω πως εμενα μου εβγαλε λιγο γιατι περα το οτι τεντωνα πολυ, ανεβαζω συχνα δικαβαλο και ισως τρωει περισσοτερο φορτωμα απο οσο αντεχει για να μην ξεχιλωσει. Το βρισκω λιγο δυσκολο το τεντωμα στο συγκεκριμενο μηχανακι, ειτε την τεντωνω πολυ ειτε την εχω λασκα...και στο μανουαλ δεν ειναι τελειως ξεκαθαρος ο σωστος τροπος τεντωματος.

  7. #7
    the Overlord Το avatar του/της karellen
    Moderator
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    3.198
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Billybob Προβολή μηνύματος
    Ποσα χιλιομετρα βγαζει ενα σετ σε μια μηχανη μεσαιου κυβισμου οπως το χτ;
    Θεωρω πως εμενα μου εβγαλε λιγο γιατι περα το οτι τεντωνα πολυ, ανεβαζω συχνα δικαβαλο και ισως τρωει περισσοτερο φορτωμα απο οσο αντεχει για να μην ξεχιλωσει. Το βρισκω λιγο δυσκολο το τεντωμα στο συγκεκριμενο μηχανακι, ειτε την τεντωνω πολυ ειτε την εχω λασκα...και στο μανουαλ δεν ειναι τελειως ξεκαθαρος ο σωστος τροπος τεντωματος.
    Άνετα βγάζεις 25.000+ χλμ με ένα μεσαίου κόστους σετ,αρκεί να ελέγχεις που και που να είναι σωστό το τέντωμα της αλυσίδας.Ο επιτρεπόμενος τζόγος είναι 4-5,5 εκ. πάνω κάτω,δηλαδή να τεντώνει 2-3 πόντους πάνω και άλλο τόσο κάτω.

    Δεν είναι δύσκολη η ρύθμιση λασκάρεις το παξιμάδι του άξονα και ρυθμίζεις με τις 2 βιδούλες αριστερά και δεξιά,καλύτερα όμως να την έχεις σε όρθιο σταντ.
    Η διαδικασία είναι ίδια είτε το ΧΤΧ είναι gen 1 ή gen 2,ποιο έχεις εσύ?

  8. #8
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Billybob Προβολή μηνύματος
    Εγω συνηθως μετα το πλυσιμο κανω μια βολτα να ανεβασει λιγο θερμοκρασια για να στεγνωσει και πριν την παρκαρω ριχνω λιπαντικο για να "κατσει". Εχω δοκιμασει διαφορα και προτιμω της motul και της motorex τα road σπραυ γιατι κολλανε σχετικα καλα πανω στην αλυσιδα και δεν πεταγονται.
    Αν δοκιμασεις της ipone δεν θα ξαναβαλεις αλλο .
    Ελαχιστο ψεκασμα .μια ,δυο στροφες η αλυσιδα και ειναι κομπλε .

  9. #9
    Για μακροζωία χρησιμοποιώ βαλβολινη και ούτε καθάρισμα δεν χρειάζεται η αλυσίδα.
    Αλλά λερώνει ζάντα κτλ

  10. #10
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από karellen Προβολή μηνύματος
    Άνετα βγάζεις 25.000+ χλμ με ένα μεσαίου κόστους σετ,αρκεί να ελέγχεις που και που να είναι σωστό το τέντωμα της αλυσίδας.Ο επιτρεπόμενος τζόγος είναι 4-5,5 εκ. πάνω κάτω,δηλαδή να τεντώνει 2-3 πόντους πάνω και άλλο τόσο κάτω.

    Δεν είναι δύσκολη η ρύθμιση λασκάρεις το παξιμάδι του άξονα και ρυθμίζεις με τις 2 βιδούλες αριστερά και δεξιά,καλύτερα όμως να την έχεις σε όρθιο σταντ.
    Η διαδικασία είναι ίδια είτε το ΧΤΧ είναι gen 1 ή gen 2,ποιο έχεις εσύ?
    Gen1 εχω και την εχω ρυθμισει και με την ροδα να ακουμπαει στο πατωμα, και σε σταντ που την σηκωνει απο το ψαλιδι και με κουτσουρο στην βαση της ποδιας. Νομιζω ο καλυτερος τροπος ειναι με το σταντ ψαλιδιου αλλα αυτο που με δυσκολευει ειναι το απο που υπολογιζω τα 4.5-5εκ τζογου; Απο το κατω μερος του ψαλιδιου πιεζοντας την αλυσιδα ;

  11. #11
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.881
    Σημασία δεν έχει το αν,και πότε την καθαρίζεις αλλά κάθε πότε την λαδωνεις.

    Έχω καμία 70.000 χιλιόμετρα σε κινέζικο παπί,
    Δυόμισι χρόνια ντελιβερι, κάνω 2500 χιλιομετρα τον μήνα, η αλυσίδα είναι καλή ακόμα,, μπορεί να φτάσει και τα 100.000... δεν την καθάρισα ποτέ.
    Αλλά κάθε μέρα η κάθε 2 πέφτει πάνω της με πινέλο μισό ποτήρι παλιό λάδι παπιου.
    Στάζει. Πάτωμα έχει γίνει μαύρο, ζάντα μαύρη, αφήνω και σταγόνες άμα παρκάρω κάπου μετά από λάδωμα, αλλά η αλυσίδα δεν χάλασε,, ακόμα την μαμά έχει

  12. #12
    the Overlord Το avatar του/της karellen
    Moderator
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    3.198
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Billybob Προβολή μηνύματος
    ... αλλα αυτο που με δυσκολευει ειναι το απο που υπολογιζω τα 4.5-5εκ τζογου; Απο το κατω μερος του ψαλιδιου πιεζοντας την αλυσιδα ;
    Το μέτρημα το κάνεις να ακουμπάει η μηχανή κανονικά δηλ με το πλαϊνό στάντ,τσούλησε την όμως λίγο μπρος-πίσω ώστε να 'σφίξει' λιγάκι η αλυσίδα.
    Από κει κι ύστερα όταν την πιέζεις από το κάτω μέρος κοίτα να σηκώνεται 1-2 δάχτυλα το πολύ.

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	Screenshot 2025-05-25 161129.png 
Προβολές:	104 
Μέγεθος:	42,4 KB 
ID:	462674

  13. #13
    Νέο μέλος Το avatar του/της Billybob
    Εγγραφή
    16/09/2023
    Μηνύματα
    57
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από kostaskk Προβολή μηνύματος
    Σημασία δεν έχει το αν,και πότε την καθαρίζεις αλλά κάθε πότε την λαδωνεις.

    Έχω καμία 70.000 χιλιόμετρα σε κινέζικο παπί,
    Δυόμισι χρόνια ντελιβερι, κάνω 2500 χιλιομετρα τον μήνα, η αλυσίδα είναι καλή ακόμα,, μπορεί να φτάσει και τα 100.000... δεν την καθάρισα ποτέ.
    Αλλά κάθε μέρα η κάθε 2 πέφτει πάνω της με πινέλο μισό ποτήρι παλιό λάδι παπιου.
    Στάζει. Πάτωμα έχει γίνει μαύρο, ζάντα μαύρη, αφήνω και σταγόνες άμα παρκάρω κάπου μετά από λάδωμα, αλλά η αλυσίδα δεν χάλασε,, ακόμα την μαμά έχει
    Σε παπι ειναι λογικο να αντεχει παραπανω καθως δεν δεχεται αντιστοιχο ζορισμα με μια αλυσιδα μηχανης. Βεβαια το λαδωμα με λαδι μηχανης και να σταζει κατω το θεωρώ επικινδυνο. Δεν θελει πολυ απο την ζαντα να φτασει στο πισω λαστιχο και να συμβει κατι κακο....

  14. #14
    Riding On The Wind Το avatar του/της grinderx
    Εγγραφή
    15/04/2024
    Μηνύματα
    742
    Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία: Γιατί διαβάζω συνέχεια πως το λάδωμα καλό είναι να γίνεται με αλυσίδα ζεστή/μετά από βόλτα;
    Όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο - Γιαννάκης
    Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion - Jordan

  15. #15
    O Γαμωbowler Το avatar του/της Bowleno
    Moderator
    Εγγραφή
    29/12/2009
    Μηνύματα
    6.751
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από grinderx Προβολή μηνύματος
    Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία: Γιατί διαβάζω συνέχεια πως το λάδωμα καλό είναι να γίνεται με αλυσίδα ζεστή/μετά από βόλτα;
    Επειδή έχουν, 1ον, διασταλεί τα μέταλλα (άρα εισχωρεί καλύτερα το λιπαντικό εκεί που πρέπει) και 2ον, τα όποια λιπαντικά (κυρίως βαλβολίνες και γρασσοειδή) με την θερμότητα "νερώνουν" και εισχωρούν επίσης εύκολα εκεί που πρέπει και όταν κρυώσουν, κάθονται εκεί που πρέπει
    Μπακαλίστικο, αλλά μάλλον κατάλαβες τι λέω....


    Επίσης, εγώ δεν την καθαρίζω ποτέ, την λαδώνουν στο....σέρβις, έχω ένα nomame σπρει και αν έχω να κάνω βόλτα τύπου 300< χλμ. σε επαρχιακό/εθνικό δρόμο, την προηγούμενη ψεκάζω έναν γύρο και αυτό είναι όλο.
    Κοινώς, δεν την ενοχλώ και δεν με ενοχλεί....
    Τελευταία τροποποίηση από Bowleno; 25/05/2025 στις 19:29.
    εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Σχετικά με λάδωμα και συντήρηση αλυσίδας
    από s2k_1_ στο forum Γενικά περί μοτοσικλέτας
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 27/04/2019, 08:17
  2. Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 17/03/2018, 15:35
  3. Αγορά Kawasaki ER6n και απορίες.
    από looperx στο forum Kawasaki
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 03/12/2014, 16:42
  4. Αγορά αλυσίδας και γραναζιών
    από ΙΩΣΗΦ33635 στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 16/11/2009, 11:17

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF