Τι το τρομακτικό έχουν οι δρόμοι μες τα σκοτάδια.??επειδή το βλεπω πολυ σαν θέμα στην κουβέντα![]()
Τι το τρομακτικό έχουν οι δρόμοι μες τα σκοτάδια.??επειδή το βλεπω πολυ σαν θέμα στην κουβέντα![]()
Throttle that mysterious friend of ours
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο - Γιαννάκης
Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion - Jordan
Οποτε μην οδηγησεiw στην υπολοιπη Ευρωπη νυχτα γιατι ειμaστε μαλλον η μοναδικη χωρα με φωτισμενους αυτοκινητοδρομους.
Απο εμπειρια παντως η εθνικη νυχτα ειναι αρκετα επικινδυνη γιατι την διασχιζουν ζωακια λογω σχετικης ησυχιας, αν υπαρχει κατι στο οδοστρωμα δεν θα το δεις ευκολα και δεν θα σε προειδοποισουν τα αναμενα στοπ των μπροστινων κι αν πας σιγα δεξια κινδυνευεις απο καποιον που θα 200ριζει στριβωντας με γραμμες και θα σε περασει φιλερ κοβοντας σου το αιμα, στο καλο σεναριο ( ολα τα παραπανω τα εχω δει, βιωσει )
Ο επαρχιακος με λογικες ταχυτητες ειναι ασφαλεστερος
Τελευταία τροποποίηση από PaNick67; 15/07/2025 στις 13:56.
. Εγώ το ανάποδο παθαίνω.
Νύχτα κ αμάξι μου προκαλεί απίστευτη βαρεμάρα κ υπνηλία.
Πρέπει να έχω τέρμα μουσική.
Με το μηχανάκι μου έρχεται αεράκι, ακούω το μοτεράκι, νιώθω τις στροφές του δρόμου κ γενικά ξυπνάω.
Πρόσφατα ήρθα όλο επαρχιακό Βόλο -Παιανία από σκοτάδια.
Ανάβαση Μπράλου, Άμφισσα, Αράχωβα, Θήβα, Βίλια κλπ.
Μεγάλο ρόλο παίζουν τα φανάρια του οχηματος. Αν έχεις καλούς προβολείς οδηγεις παντου άνετα.
Έχω κουραστει και με τα φωτα του αυτοκινητου γιατι φωτιζαν χαμηλά. Τώρα με τα λεντ δεν εχω θεμα.
Το ίδιο και με τη μηχανη. Το φαναρι της έχει αστείο φωτισμό, ειχα κανει βραδυ Μπραλο - Θηβα και με κουρασε. Από τότε που έβαλα λεντ στο φανάρι είδα θεαματική διαφορά και πλέον το σκοτάδι δεν με τρομάζει.
Η παλιά εθνική δεν ειναι τόσο σκοτεινή, την περιμενα περισσοτερο. Γενικά ένα μεγάλο κομματι ειναι κατοικημενο (ακόμα και εκτος αστικου ιστου) και σε καποια σημεια φτάνει το φως και απο την εθνικη απο πάνω. Το πιο σκοτεινο κομμάτι ήταν οι στροφές του Ευταξία που ευτυχως δεν ειναι μεγαλο. Πιο πολύ φοβηθηκα τα αδεσποτα που υπάρχουν εκει (κυρίως στο πεταλο).
Γενικά η μονη δυσκολία προέκυπτε από αγνοια της διαδρομής (δεν την εχω κανει πολλες φορες για να τη γνωριζω καλα) και το τι ακολουθουσε πίσω από κάτι ανωφέρειες. Κατά τα άλλα το απολαυσα παραπάνω αποτι περίμενα.
Η νυχτερινή που καναμε πηγαινωντας στη βουνισια και μαλιστα με ψιχάλα ήταν πολύ χειρότερη. Εκει το λεντ και τα 10000λουμεν του εβγαλε τα λεφτά του.
Αν κινεισαι με νορμαλ ταχυτητες και οι 2 τροποι ειναι οκ.
Απλα ο επαρχιακος περα απο καποιο ζωο που μπορει να παιξει (οπως και στην ΕΟ) εχει τους καθετους, διαφορα σημεια που εχει κινηση απο χωρια, πολεις, μαγαζια, καφε κλπ κλπ που ειναι επισης επικινδυνο.
Φωτα καλα και διαφανη ζελατινα...αλλα προπαντως νορμαλ ταχυτητα.![]()
Ride(s) the wind of change...
Αρκεί να μην έχεις θέμα γενικά!
Λόγω φωτοφοβίας, ή θα πρέπει να μην έχει καθόλου φώτα ο δρόμος και η περιοχή γύρω γύρω, και βλέπω σα γάτα, ή να είναι φωτισμένος κανονικά ο δρόμος.
Εχθές δεν είχα τα γυαλιά για οδήγηση τη νύχτα (τα οποία είναι αρκετά κουραστικά για τα μάτια βέβαια), αλλά ευτυχώς ο Road με τα φώτα του μπροστά και με τα δικά μου ακριβώς από πίσω, στο περισσότερο της διαδρομής δεν είχα θέμα.
Όταν είχαμε αυτοκίνητα από απέναντι, έβλεπα μόνο το φανάρι του!
Ευτυχώς δεν είχε πολύ κίνηση!
Να θυμάμαι να παίρνω τα γυαλιά μαζί!
Παρ' όλα αυτά η επιστροφή ήταν καλύτερη από το πήγαινε!
....Έχω επιλεκτική ακοή. Συγνώμη δεν επιλέχτηκες.......
Έζησα 15 χρόνια στη Βρετανία και είχα οδηγήσει νύχτα με αρκετά πυκνή χιονόπτωση που με δυσκολία έβλεπες στα 2-3 μέτρα ή/και τα φώτα του μπροστινού (αν υπήρχε κάποιος μπροστά). Και δεν είναι όλοι οι αυτοκινητόδρομοι εκεί χωρίς φώτα (σε μεγάλο βαθμό όντως ισχύει πως δεν υπάρχει φωτισμός παντού).
Αλλά ήμουν συγκεκριμένος. Μίλησα για μένα και τα δικά μου μάτια σε σχέση με τη μηχανή, την απειρία μου (δίπλωμα έβγαλα τέτοια εποχή πέρσι) και συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής που ο φωτισμός είναι ανύπαρκτος (Κακιά Σκάλα). Ο καθένας είναι διαφορετικός, οπότε να μην κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια.
Γενικά συμφωνώ στα παραπάνω και ιδιαίτερα στο τονισμένο. Την προηγούμενη Δευτέρα γυρνώντας από Βίλια με τον Panos760 ήμουν λίγο πιο άνετος μια και ξέρω τη συγκεκριμένη διαδρομή κάπως καλύτερα από αυτή που κάναμε χθες.
Τελευταία τροποποίηση από grinderx; 15/07/2025 στις 14:06.
Όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο - Γιαννάκης
Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion - Jordan
Σημείωση:
Σε γενικές γραμμές οι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ευρώπη έχουν φωτισμό τη νύχτα μόνο σε διασταυρώσεις και κόμβους (εισόδου, εξόδου, ισόπεδους, ανισόπεδους, κυκλικούς κ.ο.κ.)
Στην Ελλάδα λόγω του πως είναι σχεδιασμένοι οι 3/4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που έχουμε (ΠΑΘΕ, Εγνατία , Ε65 και Ιονία Οδός) οι διασταυρώσεις και οι κόμβοι είναι σχετικά πυκνοί (και αρκετοί) και γι αυτό μεγάλο κομμάτι τους φωτίζεται.
Το ίδιο ισχύει σε γενικές γραμμές και για το επαρχιακό δίκτυο.
Η μελέτη για τον φωτισμό των διασταυρώσεων/κόμβων αποτελεί τεχνικό κομμάτι που εκτελείται με το σχεδιασμό ενός δρόμου. Δεν είναι κάτι που γίνεται "μετά", αλλά προαπαιτούμενο.
Στην προπερσινή ετήσια, μετά το φαι στην ταβέρνα και τον καφέ αργότερα, ο Γιώργος (Λευκάδιος) μου πρότεινε να γυρίσουμε όλοι μαζί (5 άτομα) από νέα εθνική οδό και προτίμησα τελικά τον επαρχιακό/παλιά εθνική, (στα μούτρα μου)
Και να με πιάνει το θεοσκόταδο πάνω στο βουνό, ψυχή δεν έπαιζε, μηδέ βενζινάδικο...σκιάχτικα για τα καλά. Αν κοιτούσε κάποιος από κάτω, θα έβλεπε ένα φως να κάνει ζιγκ Ζαγκένα τρίωρο μετά, με τις αναθυμιάσεις έφτασα σπίτι... Δεν το προτείνω. Το μόνο καλό, δεν πέτυχα πες έναν να έρχεται από απέναντι και έβλεπα μια χαρά τον δρόμο..
εγώ άθεος; ισα-ισα, εχω τρεις: το μυαλό μου, τα χέρια μου και τα πόδια μου
Εγω απλά βρισκω καποιον κ@@λωμενο πιτσιρικα, τον τσιγκλαω απο πισω στην αρχη και καλα να κοντραριστουμε, και τον εχω μετα μπροστα μου σαν οδηγο.
Εγω απλα ακολουθω τα κοκκινα πισω φωτα του και βλεπω και ανετα μπροστα μιας και φωτιζει με τα δικα του.
Προχθες γυρναγα απο παλια Λειβαδια - Ελευσινα και πηγαινα τραινο με ενα Fiesta EcoBoost μπροστα μου, Ari Vattanen ο μικρος.
Υ.Γ.
Πως τα χουν κανει ετσι τα 1000ρια ρε παιδια? Ξερω το μοτερ του, αλλα στην ευθεια της θηβας τον ακολουθουσα με 170-180 και καποια στιγμη κουραστηκα.
Λογικα απο Ν.Εθνικη θα ειχα κοψει εγω απο κουραση κιαυτο θα συνεχιζε απτοητα.
σε πρόσφατο περιστατικό, ήξερα οτι το μηχανάκι έχει μια μικρή δυσκολία στο διακόπτη , όταν αλλάζεις απο κανονικό φωτισμό σε μεγάλη σκάλα.
Ήμουν πάνω σε αριστερή παρατεταμένη στροφή, περιφερειακό δρόμο ταχείας, μπαριέρες εκατέρωθεν, επαρχία, 120-130km/h , κίνηση μηδέν , αποφάσισα να αλλάξω σε μεγάλη σκάλα.
Κολλάει , πλήρες σκοτάδι, καθόλου φωτισμός πουθενά, ούτε καν το φεγγάρι ...
Ενστικτωδώς, πλακώθηκα στα φρένα με κατεύθυνση προς την έξοδο της στροφής με τρομερό φόβο οτι θα βρώ μπαριέρες με τα πόδια ή κάτι πολύ άσχημο θα συμβεί.
Ξαναλέω , 120 και πλήρες σκοτάδι, πάνω σε στροφή.
Ευτυχώς, έκοψα πολύ και ξαναπάτησα τον διακόπτη πιο αποφασιστικά, είχα φως και πάλι ενώ αυτά τα δευτερόλεπτα φρεναρίσματος και πανικού, ευτυχώς , είχαν γίνει με μικρή απόκλιση απο την πορεία του δρόμου
Μέχρι σήμερα, ότι χειρότερο έχω βιώσει πάνω στη σέλα μετά απο δεκαετίες πλέον , απο δυνητική κατάσταση , φάση what if
Κλείστε το θέμα, οδηγείτε μόνο μέρα
ΥΓ στο σέρβις, που ήταν τις αμέσως επόμενες ημέρες, εννοείται οτι ήταν το πρώτο και βασικότερο θέμα που λύθηκε.
Η αιτία ήταν υγρασία μετά απο τα χρόνια που πέρασαν, στις επαφές του διακόπτη στη μεγάλη σκάλα και δεν έκανε σωστή επαφή.
Κάτι τέτοιο τελοσπάντων.