Εμπρός όλοι μαζί,
της λέσχης οι εκλεκτοί.
Αγώνα να οργανώσουμε,
να είμαστε εκεί.
Να μην μας καταλάβουνε,
τα μέλη οι χαζοί.
Πως όλα τούτα γίνονται,
να βγαίνει το φαγί.
(ναι οκ, δεν τόχω με το έμμετρο)
Εμπρός όλοι μαζί,
της λέσχης οι εκλεκτοί.
Αγώνα να οργανώσουμε,
να είμαστε εκεί.
Να μην μας καταλάβουνε,
τα μέλη οι χαζοί.
Πως όλα τούτα γίνονται,
να βγαίνει το φαγί.
(ναι οκ, δεν τόχω με το έμμετρο)
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Μια σημαντική αλλαγή είναι η παρακάτω η οποία ουσιαστικά απέχει πολύ απο αυτή που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση:
Αυτο δεν έχει σχεδόν καμία αλλαγή από αυτό που ίσχυε, ότι δηλαδή τα μηχανάκια επιτρέπεται να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα για να φτάσουν μπροστά στο κόκκινο φανάρι, καθώς όταν πρέπει να σταματήσουν σε φανάρι είναι πιο ασφαλές να βρίσκονται ανάμεσα στα αυτοκίνητα και όχι πίσω απο αυτά.Ανατροπή με το όριο ταχύτητας για την διήθηση – Προσοχή σε όσους κινούνται ανάμεσα στα οχήματα, όταν αυτά δεν είναι ακινητοποιημένα!
Και επίσημα πήρε Φ.Ε.Κ. ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με ημερομηνία 13 Ιουνίου 2025 -άρα, η ισχύς του νέου Κώδικα θα ξεκινήσει, στις 13 Σεπτεμβρίου 2025 και τυπικά από τότε, θα ισχύει η νομιμότητα της διήθησης.
Πριν το «γιορτάσουμε», όμως, πάμε να δούμε τι ακριβώς λέει το Φ.Ε.Κ. για την διήθηση, πώς ακριβώς έχει γραφτεί ο νόμος.
Η προσθήκη για την διήθηση έχει γίνει στην παράγραφο 9 του άρθρου 21, γράφοντας συγκεκριμένα: «Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται: α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει, β) η κίνηση δικύκλων μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών χωρίς καλάθι μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα είκοσι (20) χιλιόμετρα την ώρα και τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα. Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί δίκυκλων μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών χωρίς καλάθι έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.»
Συνεπώς, τύποις η διήθηση είναι νόμιμη, μόνο υπό τις εξής προϋποθέσεις:
-Η κυκλοφορία να είναι ακινητοποιημένη πλήρως
-Ο δρόμος να έχει τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση
-Με μέγιστη ταχύτητα 20 χλμ/ώρα.
Ιδίως ως προς την τελευταία παρατήρηση, αναζητήσαμε το πώς ακριβώς έγινε νόμος η διήθηση, καθώς υπήρχε και υπάρχει ακόμη η παρανόηση, ότι η μέγιστη ταχύτητα που θα επιτρέπεται, θα είναι τα 25 χλμ/ώρα.
Καλώς την δεχθήκαμε λοιπόν, την νέα εποχή – και μένει να δούμε κατά πόσο αποτελεσματικός θα αποδειχθεί τελικά, ο νέος Κ.Ο.Κ....
Απο το BIKEIT!...
Αυτο που είχε τεθεί στην διαβούλευση ήταν ότι επιτρέπεται η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα όταν αυτά κινούνται με μικρή ταχύτητα. Αυτό κόπηκε.
Συγκεκριμένα έλεγε:
Με λίγα λόγια, καμία αλλαγή, αυστηρότερες συνέπειες.«9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:
α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,
β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και
βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή
ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.
Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.».
Απο εδώ... (άρθρο 17 παράγραφος 9)
Τελευταία τροποποίηση από harris_x; 20/07/2025 στις 13:18.
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Καλά αυτό με διήθηση μόνο με ακινητοποιημένα αυτοκίνητα είναι εντελώς ΓΤΠΚ!![]()
Όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε το ακατόρθωτο - Γιαννάκης
Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion - Jordan
Μια ερώτηση μόνο έχω.....
Στον προηγούμενο ΚΟΚ επιτρεπόταν η διήθηση????
![]()
....Έχω επιλεκτική ακοή. Συγνώμη δεν επιλέχτηκες.......
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Κι εγώ είδα τις προάλλες την ανακοίνωσή τους, αλλά χωρίς να αναφέρουν ξεκάθαρα κάποιο αίτημά τους, με τι κίνητρο να πας να κατέβεις σε μια τέτοια πορεία;
Όσο για τις γελειότητες του νέου ΚΟΚ, συνηδειτοποίησα και το εξής παράδοξο:
Αν τύχει να πάρεις συνεπιβάτη και δεν έχεις 2ο κράνος, καλύτερα να το δώσεις σε αυτόν παρά να το φοράς εσύ. Και ο λόγος είναι, οτι αν δεν φορά μόνο οδηγός , το πρόστιμο είναι 350€. Αν δεν φορά ο συνεπιβάτης, το πρόστιμο συνολικά είναι 700€(!).
Δηλαδή, για να μην επωμιστείς διπλό πρόστιμο, βάζεις σε μεγαλύτερο κίνδυνο τον οδηγό που έχει τον έλεγχο του οχήματος.....
Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν προτρέπω να μην φορά κάποιος κράνος, και ο ίδιος δεν πάω πουθενά χωρίς αυτό, ούτε ανεβάζω κάποιον αν δεν έχει δικό του. Έχουν ξενερώσει αρκετές κοπελίτσες με αυτό....![]()
Μου κανει εντυπωση αυτο που λες γιατι απο οσο ξερω στον προηγουμενο ΚΟΚ δεν υπηρχε καν η εννοια της διηθησης.
Ισχυει αυτο με το διπλο προστιμο αλλα αν δεν το φοραει ο οδηγος σου παιρνουν και το διπλωμα για 30 μερες. Στον συνοδηγο , οχι.
Τελευταία τροποποίηση από harris_x; Χθες στις 07:40.
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Κάνω διηθήσεις από τα 15 μου κ 34 χρόνια μετά δεν μου έχει πει ποτέ κάποιος το οτιδήποτε , παρόλο που αμέτρητες φορές με βλέπουν περιπολικά κ ΔΊΑΣ.
Δεν προκαλώ όμως, δεν κορναρω, δεν βρίζω κ κινούμαι σε λογικές ταχύτητες, δηλαδή περίπου 30 χ.α.ω ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα.
Τις περισσότερες φορές η γιωταχιδες με διευκολύνουν να περάσω.
Μέχρι τώρα όμως ξέρω πώς είμαι παράνομος.
Επομένως, τώρα που έστω κ με αυτήν την τροπολογία επιτρέπουν την διήθηση, μήπως τελικά είμαστε επιτέλους καλυμμένοι σε περίπτωση που κάποιος ανοίξει την πόρτα του αμαξιού τού κ προκαλέσει ατύχημα ενώ περνούμε ανάμεσα;
Πληροφοριακά αναφέρω ότι σε σχόλια κ συζητήσεις γιωταχίδων, δεν τους αρέσει καθόλου όμως η νέα τροπολογία σχετικά με την διήθηση.
Το γενικό συμπέρασμα τους είναι πως "τόσα χρόνια αφήνουν ανεξέλεγκτους τους μηχανοβιους να περνάνε ανάμεσα στις λωρίδες κ τώρα τους νομιμοποιούν '.
Στο παρακάτω ψήφισμα αναφέρονται:
https://secure.avaaz.org/community_p...ion=do_landingΗ Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) τάσσεται υπέρ της πρόληψης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, της τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και της εύλογης ποινής, ιδίως για τις ακραίες παραβάσεις.
Αντιτάσσεται όμως σθεναρά στα εξής:
1. Στις άδικες κυρώσεις του ΚΟΚ (πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες) για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, όταν εμφανώς δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).
2. Στις μη ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Στην πράξη, ο νέος ΚΟΚ μας κάνει παραβάτες «με το ζόρι» αγνοώντας ότι το δίκυκλο συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως αποδεικνύουν σοβαρές έρευνες.
3. Στις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χ.α.ω.
4. Στην απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες. Αναφερόμαστε στην αφαίρεση της δυνατότητας αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).
ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.
Πρώτα ο μοτοσυκλετιστής
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Συγνώμη κιόλας, αλλά κακώς οι μηχανές παρκάρουν στο πεζοδρόμιο. Για τα αυτοκίνητα έχει γίνει 150. Και, όπως ήταν και παλιά, για τις μηχανές είναι το μισό. Άρα δεν στοχοποιεί συγκεκριμένα τις μηχανές αλλά γενικά γίνεται πιο αυστηρός σε σχέση με το πεζοδρόμιο.
Η διήθηση παλαιότερα δεν επιτρεπόταν. Σου έλεγε απλά να σταματήσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα, χωρίς να διευκρινίζει, αν μπορείς να κινηθείς ως το φανάρι ή αν θα πρέπει να μείνεις στο σημείο που είσαι. Αυτή τη στιγμή, στην περίπτωση που κάποιος αλλάξει λωρίδα έτσι απλά, την ώρα που ξεκινάει και η μηχανή κάνει διήθηση, ο οδηγός της μηχανής είναι νόμιμος.
Ας μην πιάσουμε τα όρια τώρα. Γιατί τα όρια είναι πάντα για τους άλλους!
....Έχω επιλεκτική ακοή. Συγνώμη δεν επιλέχτηκες.......