Συνηθως θεωρουμε υπερκοστολογημενες τις moto που θελουμε εμεις να αποκτησουμε.
Για τις αλλες δεν μας νοιαζει.
Απο μεριας μου οταν ακουω "υπερκοστολογηση" το μυαλο μου παει σε μοντελα τυπου Ρογιαλ Ανφιλντ ιμαλαιαν.
Μιλαμε για μονοκυλινδρο κινητηρα, αεροψυκτο, διβαλβιδο, με χαμηλη συμπιεση και τεχνολογικα ο,τι απλουστερο υπαρχει, κατι που μαλιστα το διαφημιζουν, προωθωντας το στυλ "τιποτα το περιττο".
Αλλα η τιμη ειναι στα 6 000...
Το ιδιο και με παλαιοτερα μοντελα, τα οποια μαλιστα ειχαν και παμπολλα προβληματα τα οποια τωρα ισχυριζονται πως εχουν διορθωσει...
Throw down the sword,The fight is done and over,
Neither lost, neither won.To cast away the fury of the battle
And turn my weary eyes for home....
www.youtube.com/c/nassosxlvbros
Εννοείται πως είναι καθώς είναι ένδειξη της μεταπωλητικής αξίας και ουσιαστικά κανεις leverage of risk.
Στα "σοβαρά" οχήματα "σοβαρών" εταιριών, η μεταπωλητική αξία παραμένει υψηλή ενώ στα συμβατικά προσπαθούν οι τράπεζες να μειώσουν το ρίσκο καθώς όταν επιστρέψουν στο τέλος της 4ετιας πρέπει η εγγυημένη τιμή να είναι χαμηλότερη της αγοράς εκείνη την στιγμή.
Για να μην με πεις λακαμα, η Bentley δεν θα έχει ΠΟΤΕ χαμηλότερο επιτόκιο και υψηλότερο residual value από Ferrari, Lamborghini/Audi/BMW/AMG ίδιας αξίας.
Το ίδιο ισχύει και για τα μηχανάκια.
Κάποιες εταιρίες για να μειώσουν το επιτόκιο η να το μηδενίσουν πρέπει να βάλεις γενναία προκαταβολή (30%) πχ Χοντα
Μόνη διαφορά είναι τα ηλεκτρικά που έχουν διαφορετικές φοροαπαλλαγές κτλ..
Έτσι για την ιστορία δες το promo της Aprilia Hellas για το rs660.
Δεν έχω καταλάβει και πολύ καλά την διατύπωση του ερωτήματος όπως τίθεται. Η λέξη υπερκοστολογημένες μας παραπέμπει στη σκέψη από το κόστος παραγωγής στη λιανική πώληση, πράγμα που είναι αδύνατο να γνωρίζουμε συγκριτικά ανά εργοστάσιο, ανά μοντέλο μοτοσυκλέτας κτλ. Με αυτή τη τετράγωνη λογική κάθε μοτοσυκλέτα ανά κατηγορία κυβισμού, ανά κατηγορία τύπου μοτοσυκλέτας που είναι ακριβότερη από τη φθηνότερη είναι υπερκοστολογημένη γιατί ναι μεν σίγουρα προσφέρει κάτι παραπάνω αλλά τελικά όλες εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο αγοράστηκαν. Υπεραπλούστευση, το ξέρω.
Προσωπική μου θέση για την επιλογή μιας μοτοσυκλέτας είναι δυο στοιχεία, πρώτον να μου αρέσει και δεύτερον να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον σκοπό για την οποία την θέλω (την συγκεκριμένη χρονική στιγμή). Το κόστος παραγωγής δεν με ενδιαφέρει καθόλου. Το κόστος απόκτησης με ενδιαφέρει και πρέπει απλά να καλύπτει τα παρααπάνω δυο στοιχεία. Και αισθάνομαι πολύ τυχερός που -με δουλίτσα είναι αλήθεια- έχω ξεπεράσει κάθε στερεότυπο και δεν αντιμετωπίζω καμία μοτοσυκλέτα ως εκπρόσωπο του νεόπλουτου ή του μπατίρη. Εφόσον μπορώ και δεν στερώ από την οικογένεια μου βασικές προτεραιότητες θα αγοράσω ένα BMW το οποίο θα πουλήσω αύριο γιατί τώρα τα σχέδια μου περιλαμβάνουν ένα περιπετειώδες ταξίδι με το αερόψυκτο Honda των 350cc...
Κάποια στιγμή είχα αγοράσει ένα Tenere XT660Z στη τιμή των 7.550 ευρώ. Αυτό έγινε το καλοκαίρι του 2011. Το Φθινόπωρο του 2016 το πούλησα γιατί άρχισα να πηγαίνω ολοένα και πιο συχνά χωμάτινες διαδρομές. Άνοιξη του 2017 αγόρασα το WR250R, πάλι 7.500 ευρώ. Το έχω μέχρι σήμερα. Για εμένα το Tenere XT660Z ήταν πλέον υπερκοστολογημένο, δε μπορούσα να κάνω μαζί του τίποτα από αυτά που κάνω με το μικρό WR250R. Το θέμα είναι πως τα 7,5 χιλιάρικα του XT660Z δεν είναι λιγότερα από τα 7,5 χιλιάρικα του WR250R, για την τσέπη μου είναι τα ίδια λεφτά αλλά με το WR250R αυτά τα χρήματα έπιασαν τόπο και τα έχω ευχαριστηθεί πολλαπλά.
Την ανάλυση του κόστους παραγωγής και το κατά πόσο διαφοροποιείται από τις premium στις συμβατικές, από τις Ευρπωαϊκές/Japan ένατι των Made in China μπορώ να την κάνω, αλλά αντικειμενικά δεν έχει καμία σημασία για εμάς. Εμάς μας ενδιαφέρει αν τα λεφτά που δώσαμε πιάσανε τόπο χωρίς πολλές σκοτούρες και αν η μοτοσυκλέτα εκπλήρωσε τον σκοπό για τον οποίο αγοράστηκε και αν θέλουμε να λεγόμαστε μοτοσυκλετιστές με ότι αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ως "ιδέα", καλό θα είναι να σεβόμαστε τις επιλογές του καθένα από εμάς χωρίς να μας ενδιαφέρει αν είναι υπερκοστολογημένη ή όχι, είναι απλά η επιλογή του σύντροχου φίλου μας (.-)
το νου ε, δε χρειάζεται να προκαλούμε, ξέρετε εσείς![]()
moto.gr on Instagram: https://www.instagram.com/motogrforum/
moto.gr on Facebook: https://www.facebook.com/groups/1800...3?locale=el_GR
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 2
Κοστολόγηση έχει να κάνει και με την εκάστοτε οικονομία
Στην περίπτωση μας για την Ελλάδα, όλες τις θεωρούμε υπερκοστολογημένες επειδή η αγοραστική μας δύναμη είναι μικρή
Ο αντίστοιχος όμως Γερμανος, Ελβετός, κτλ τις θεωρεί απλά νορμάλ καθώς η αγοραστική του δύναμη είναι πολύ μεγαλύτερη