Η γυναίκα δεν την παλεύει στην πίσω σέλα του MT-07. Την έχω φτιάξει στο ΜΟΤΟΚ, δεν είναι θέμα σκληρότητας πια αλλά μεγέθους (ακούστηκε κάπως αυτό)
Οπότε κάνω διαφορετικά μηχανάκια test ride για να τσεκάρω μελλοντική "αναβάθμιση".
Στο adventure weekend δοκίμασα:
Suzuki GSX-S 1000GX (το αγαπημένο της συζύγου αλλά πολύ βαρύ και βγάζει θερμοκρασία κινητήρα)
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo (μακριά από μένα)
Yamaha Tracer 9 GT (μου άρεσε περισσότερο από τα τέσσερα αλλά θέλει ΜΟΤΟΚ από την πρώτη μέρα)
Yamaha Tracer 7 GT (απογοήτευση γιατί είχα προσδοκίες αγοράς)
Πάντως το MT-07 δεν το πουλάω (famous last words). Αν θα πάρω, θα πάρω άλλο σαν δεύτερο.
Τελευταία τροποποίηση από rex4539; 12/10/2025 στις 10:56.
Πριν ξεκινήσω να γράψω τα σχόλια μου να ξεκαθαρίσω πως δεν έχω και δεν είχα ποτέ κάποια Moto Guzzi. Δε θα κρύψω όμως πως η εταιρεία μου είναι συμπαθής, κυρίως για την ιστορικότητα της και προσωπικά δεν θα είχα καμία αναστολή στο να αποκτήσω μια από τις τρεις που μου αρέσουν (V85TT B' 2024, STELVIO και MANDELLO B' 2024). Σίγουρα δεν ανήκω στην κατηγορία Moto Guzzi fans με τον εδραιωμένο τρόπο. Το θέμα με τις Moto Guzzi είναι πως σε πολλούς αρέσουν αλλά δύσκολα καταλήγεις τελικά στο ταμείο. Για πολλούς και διαφορετικούς λόγους αλλά το συμπέρασμα παραμένει πέρα για πέρα... αληθινό.
Είχα κάνει test ride το πορτοκαλί Stelvio όταν πρωτοήρθε και μάλιστα ασχολήθηκα λεπτομέρως μαζί του. Σε πολλά από αυτά που διαβάζω διαφωνώ αλλού λιγότερο αλλού περισσότερο αλλά καταλαβαίνω πως κάτι το διαφορετικό μπορεί να αντιμετωπίζεται είτε λανθασμένα είτε με κάποια επιφύλαξη. Κάποια πράγματα "φουσκώνονται" ενώ είναι απολύτως φυσιολογικά για τέτοιες μοτοσυκλέτες. Δεν θέλω να φωτογραφίσω κανέναν συγκεκριμένα, δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν, είναι απλώς η άποψη μου και την καταθέτω αφήνοντας πάντα το περιθώριο να κάνω λάθος και εγώ. Είναι όμως και κάπως αστείο να βαφτίζεται εντελώς λανθασμένα ένας κινητήρας και μετά να περιμένεις σωστή κριτική για την απόδοση του (όχι την επίδοση του).
Άσχετα από το επίπεδο εμπειρίας που έχει ο καθέ ένας από εμάς παραμένει εντυπωσιακό το πόσο διαφορετικές μπορούν να είναι προσλαμβάνουσες για κάθε αναβάτη, που σημαίνει πως όταν σε ενδιαφέρει μια μοτοσυκλέτα καλό είναι να την κάνεις βόλτα ο ίδιος για να έχεις τις δικές σου εντυπώσεις - ξαναγράφω άσχετα από το εππίπεδο εμπειρίας σου- και να μην βασίζεσαι σε αυτά που γράφουν άλλοι. Η μοτοσυκλέτα θα γίνει πιθανά δική σου άρα έχει σημασία να αρέσει ή να μην αρέσει σε εσένα ακόμη και αν δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί συμβαίνει αυτό.
Από αυτά που γράφτηκαν συμπεραίνω ότι το κιβώτιο σίγουρα μπορεί να σεταριστεί σωστά και να είναι σχεδόν τέλειο. Να σημειώσω για όσους δεν γνωρίζουν πως από το Stelvio και μετά έχει επανασχεδιαστεί εσωτερικά ο άξονας (σε σύγκριση με το Mandello πρώτης γενιάς) και αλλάχθηκαν τα γρανάζια στις δυο πρώτες σχέσεις του κιβωτίου, ακριβώς για να γλυκάνει το κιβώτιο. Αυτό εφαρμόστηκε και στα Mandell V100 που παράχθηκαν από το Β' εξάμηνο του 2024 και μετά (οπότε αν κάποιος αγοράσει Mandello και τον απασχολεί πολύ το θέμα των "κλανκ" στις αλλαγές ταχυτήτων καλό θα είναι να το ψάξει πριν προβεί στην αγορά). Το Stelvio που οδήγησα εγώ (από τον Αρμακόλα) είχε άψογο κιβώτιο. Ναι η πρώτη κούμπωνε με ένα χαρακτηριστικό ήχο πάντα και ναι υπάρχει μια κίνηση των τροχών κατά το κούμπωμα 1 με 2 εκατοστά και συμβαίνει λόγω του άξονα μετάδοσης. Το φαινόμενο το συναντάς και σε BMW με άξονα, δεν είναι κάτι περίεργο αρκεί να ξέρεις ότι συμβαίνει για να μην σε παραξενεύει. Όλε οι υπόλοιπες ταχύτητες κούμπωναν γλυκήτατα χωρίς περίεργους θορύβους και με σαφήνεια. Συμπεραίνω λοιπόν ότι πρέπει απλά να ασχοληθείς και να ρυθμίσεις σωστά τον υδραυλικό συμπλέκτη (που κάποιος λαμπρός μηχανικός σε ένα από τα καταστήματα του Λυμπερόπουλου μου είπε πως "δεν" ρυθμίζετε γιατί είναι υδραυλικός... δε θα επεκταθώ καθώς δεν είναι της παρούσης). Τότε δοκίμαζα ένα Mandello 1ης γενιάς.
Αισθητοί κραδασμοί υπάρχουν μόνο στατικά και στο ρελαντί, άπαξ και τσούλησε η μοτοσυκλέτα δεν υπάρχει τίποτα. Μηδέν. Εκτός αν κάποιος είναι τόσο υπερευαίσθητος ώστε να αντιλαμβάνετε κραδασμούς ακόμη και σε 4Κ κατά την κίνηση του σε χαμηλές ταχύτητες. Αλλά εκεί πάμε σε πολύ ιδιαίτερες καταστάσεις. Εδώ μιλάμε με όρους γενικότητας και οι κραδασμοί δεν υπάρχουν εφ' όσον η μοτοσυκλέτα τσουλάει. Αφήνω πάλι ένα παράθυρο λάθους από μέρους μου ανοικτό, αλλά δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο και το συγκεκριμένο test ride το είχα κυριολεκτικά ξεψειρίσει διεξοδικά.
Το θέμα ζέστης έχει να κάνει και με το ύψος μας και την γωνία που παίρνουν τα πόδια μας τοποθετημένα στα μαρσπιέ. Όσο και αν φαίνεται περίεργο 1-2 εκτοστά διαφορετικής γωνίας κάνουν διαφορά στο πώς αντιλαμβάνεσαι τη ζέστη όπως και το ποιες είναι οι αντοχές του καθενός μας. Φυσικά όπως όλα τα euro 5 & euro 5+ οι εξατμίσεις παράγουν ζέστη αναμφισβήτητα. Ξανα γράφω... αν σας ενδιαφέρει οδηγήστε την για να ξέρετε ποιο είναι το αποτύπωμα που αφήνει σε εσας.
Η σέλα για εμένα ήταν μια από τις καλύτερες που έχω δοκιμάσει αλλά ποτέ δε μπορείς να ξέρεις αν δεν κάνεις ένα συνεχόμενο ταξίδι τουλάχιστον 2 ωρών. Πάντως και φίλος που μπήκε στη θέση του συνεπιβάτη ένιωσε πολύ καλά με την σέλα.
Δεν μου αρέσουν οι μοτοσυκλέτες που όταν τις καβαλές είσαι "μέσα" και αν και με το Stelvio είσαι σχετικά μέσα, από εμένα παίρνει την καλύτερη βαθμολογία σε σχέση με όσες μοτοσυκλέτες έχω καβαλήσει και έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Εργονομικά για το ύψος μου (1.80) είναι πολύ σωστή.
Έχει μια πανέμορφη εξάτμιση που δεν έχει καμία σχέση με όσα αίσχη βλέπουμε τα τελευταία χρόνια από τις περισσότερες εταιρείες (εξαιρείται και η Ducati). Επίσης το μοτέρ -και η εξάτμιση- παράγει έναν υπέροχο ήχο, πραγματικά υπέροχο.
Αυτά από εμένα σε σχέση με το Stelvio.
Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό
Χρήστο, γρήγορα η άποψή μου γιατί είμαστε σε νήμα για το Stelvio.
Παρότι το Tracer 7 έχει το ίδιο μοτέρ με το MT-07, το δούλεμα είναι ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικό. Το MT-07 είναι άγριο και ωμό, το Tracer 7 είναι βούτυρο και βελούδο. Εμένα δυστυχώς μου φάνηκε λίγο ψόφιο το δούλεμα. Επίσης δεν έχει καθόλου φρένο κινητήρα ακόμα και στο sport mode, οπότε είναι σαν να οδηγείς scooter, κάτι το οποίο με ξενέρωσε. Βέβαια, όποιος ΨΑΧΝΕΙ βελούδινο, βουτυρένιο δούλεμα για ταξίδια, τότε μάλλον θα του αρέσει.
Και το τεράστιο αρνητικό για μένα, που λογικά έχει να κάνει με το ύψος μου στο 1.86, είναι ότι είχα πάρα πολύ buffeting στο Shoei NXR2 λόγω της ζελατίνας. Στο γυμνό δεν έχω κανένα θέμα.
Κλείνει το γρήγορο review.