Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 10 από 10

Θέμα: «Μαρκαζού» με 1.000 κυβικά

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της GeorgeFZR
    Εγγραφή
    08/06/2005
    Μηνύματα
    175

    «Μαρκαζού» με 1.000 κυβικά

    ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ τον ήξεραν καλά είπαν πως δεν φορούσε ποτέ του κράνος. Κάποιοι άλλοι το αμφισβήτησαν. Αλλά όποιοι κι αν έχουν δίκιο, η βασική ερώτηση παραμένει αναπάντητη: γιατί τα τελευταία ξημερώματα της ζωής του να ήταν στα 31 του στην παραλιακή κοντά στη Γλυφάδα;

    Στην κοινωνική βιβλιογραφία η λέξη «μαρκαζού» έχει μια ιδιαίτερη θέση. Όχι μόνο επειδή είναι μια πολύ παλιά λέξη (θεωρείται βαβυλωνιακής προελεύσεως), αλλά και επειδή με το «μαρκαζού» - που αποδίδεται (ελεύθερα) ως «κόμπος που θέλει να λυθεί» - περιγράφονται οι οριακές καταστάσεις που θέλει να ζήσει κανείς για να ξεφύγει από τα δεσμά της γήινης ύπαρξης.

    Ο μοτοσυκλετιστής που θα χρησιμοποιήσει μερικές φορές το «παραπάνω γκάζι» ξέρει από πριν ότι αναλαμβάνει έναν κίνδυνο. Ότι ριψοκινδυνεύει. Όπως κι αυτός που θα ανέβει στο Έβερεστ ή που θα κάνει οτιδήποτε για το οποίο υπάρχει σαφής προειδοποίηση από τη λογική ότι αναλαμβάνει ένα μεγαλύτερο ρίσκο. Κι αν όλα πάνε καλά, ο μοτοσυκλετιστής περήφανα θα περιγράψει αυτή την εμπειρία: «τα είδα όλα»...

    Τι είδε; Και γιατί άξιζε το ρίσκο;

    Οι άνθρωποι ρισκάρουν όλο και περισσότερο, αλλά όλο και πιο ατομικά. Κι αν συμπεριλάβουμε σ' αυτή τη «μη ορθολογική» κατηγορία και άλλους με ριψοκίνδυνη αλλά πιο παθητική συμπεριφορά, τα πράγματα φαίνονται πιο «παράλογα». Π.χ., οι καπνιστές. Υπάρχει σήμερα κανείς που καπνίζει και δεν πιστεύει ότι είναι σχεδόν βέβαιος ένας καρκίνος, με πιθανότερο των πνευμόνων; Κι όμως. Συνεχίζει να καπνίζει.

    Ο άνθρωπος πάντοτε ρίσκαρε...

    ... γιατί το ρίσκο σχετίζεται με τη δημιουργικότητα. Όμως, όπως παρατηρεί ο Σωτήρης Δημητρίου (ανθρωπολόγος), για πρώτη φορά στην Ιστορία η ριψοκινδύνευση έχει τέτοια μαζικότητα. «Σε άλλες και κυρίως προδυτικές κοινωνίες, η ριψοκινδύνευση ήταν μάλλον ένα καθολικό χαρακτηριστικό αλλά σχετικά ισορροπημένο» ανάμεσα στη γνώση και στην πράξη - συμπεριφορά. «Ήταν περισσότερο ομάδες που ρίσκαραν, όπως π.χ., οι έμποροι σε κοινωνίες του Μεξικού ή της Αυστραλίας».

    H βαθιά τομή έγινε, λέει ο Σ. Δημητρίου, «όταν η ατομική ελευθερία έβγαλε τον άνθρωπο έξω από τις νόρμες της παράδοσης. Τότε εμβληματοποιήθηκε το ρίσκο».

    H σημερινή κοινωνία ορίζεται ως η κατ' εξοχήν κοινωνία της διακινδύνευσης. Όπως σημείωνε ο A. Γκίντενς στην «Κοινωνιολογία» του, «η σύγχρονη ζωή χαρακτηρίζεται από το μόνιμο αίσθημα της ανασφάλειας και της απειλής, εφόσον κανένα άτομο δεν έχει τα μέσα να ελέγξει μόνο του τα πολύπλοκα τεχνολογικά συστήματα από τα οποία εξαρτάται συνεχώς η επιβίωσή του». Και όπως συμπλήρωσε ένας συνάδελφός του, «σ' ένα τέτοιο πλαίσιο, ο άνθρωπος εφευρίσκει ατομικά τελετουργικά αναζήτησης του κινδύνου, ώστε όχι μόνο να παραγάγει ατομικά την ταυτότητά του, αλλά και να εμφυσήσει εκ νέου αξία και νόημα στη ζωή του».

    Το δίλημμα στην πρώτη ερωτική επαφή...

    ... με νέο σύντροφο χρησιμοποιείται ως παράδειγμα από τον Νικόλα Χρηστάκη (αναπληρωτή καθηγητή Κοινωνικής Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο) αυτής της νέας διάστασης στη ριψοκινδύνευση: «Γνωρίζουμε όλοι τη σημασία της προφύλαξης στην ερωτική επαφή με έναν καινούργιο ερωτικό σύντροφο. Ωστόσο έχει μετρηθεί πως η χρήση προφυλακτικού την πρώτη φορά έχει να κάνει με την προοπτική που δίνουμε στη σχέση. Αν πιστεύουμε ότι ο σύντροφος είναι περιστασιακός, τότε η χρήση προφυλακτικού είναι περισσότερο δεδομένη. Αντίθετα, αν την πρώτη φορά την επενδύσουμε με προσδοκία και συναίσθημα από τη σχέση, τότε το προφυλακτικό σπανίως χρησιμοποιείται. Και στις δύο περιπτώσεις η πρώτη επαφή είναι εξίσου επικίνδυνη».

    Ωστόσο, «λογικά», συμπεριφερόμαστε μόνο στην περιστασιακή επαφή. Στη σχέση που επενδύουμε με αγάπη η συμπεριφορά είναι ριψοκίνδυνη, λες και η αγάπη ξορκίζει τον κίνδυνο.

    Άραγε, τι ξορκίζει ένας μοτοσυκλετιστής;

    Ο Νικόλας Χρηστάκης επικέντρωσε την έρευνά του στη μοτοσυκλέτα κυρίως για τον λόγο «ότι είναι ένα μαζικό καταναλωτικό αντικείμενο προσβάσιμο σχεδόν από τον καθένα που όμως προϋποθέτει ριψοκινδύνευση. Μπορεί όχι τόση όση αναλαμβάνει αυτός που θα επιλέξει ακραία σπορ, αλλά πάντως ο κίνδυνος υπάρχει και γίνεται αποδεκτός από πολλούς καθημερινούς ανθρώπους».

    H μοτοσυκλέτα, «αυτό το συμπύκνωμα δύναμης», μετέχει στην καθημερινή ζωή κυρίως των πόλεων. Αν το στοίχημα σήμερα του πολιτισμού είναι - με όπλο την τεχνολογία - η κυριαρχία στην απόσταση και στον χρόνο (στο Σύμπαν και στον θάνατο), η μοτοσυκλέτα σε πιο καθημερινή κλίμακα λειτουργεί ακριβώς σ' αυτή την αναλογία: χρησιμοποιεί τη δύναμη (συμπυκνωμένη τεχνολογική εξέλιξη) και με δυο - τρεις γκαζιές παραπάνω λειτουργεί και ως υπέρβαση από τους συνήθεις περιορισμούς.

    «Ανοίγω το γκάζι θα πει...

    ... ελέγχω τεχνολογικά τις σχέσεις μου με το περιβάλλον» λέει ο N. Χρηστάκης. «Είναι ένα είδος τελετουργίας, μια σειρά από κινήσεις όπου εμπλέκεται το σώμα και οι οποίες αποτελούν για τον αναβάτη ένα είδος κλειδιού μέσα από το οποίο στέκεται απέναντι στο άγχος που του προκαλεί το Σύμπαν, οι δυνάμεις που μας ξεπερνάνε. Αυτές τις δυνάμεις ο άνθρωπος ήθελε και θέλει πάντα να τις ελέγχει συμβολικά. Ξέρει ότι αυτό είναι επικίνδυνο».

    Κάποιος μοτοσυκλετιστής θα αναλάβει τον κίνδυνο. Γιατί θέλει και να τον ξορκίσει. Πώς; Πιστεύοντας ότι στην αναμέτρησή του θα βγει νικητής. «Μερικοί, ίσως πολλοί - λέει ο N. Χρηστάκης - θέλουν να κατασκευάσουν τον εαυτό τους μέσα από τέτοιες συμπεριφορές. Να δουν τα όριά τους. Με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Διότι τέτοιου τύπου ριψοκίνδυνες συμπεριφορές ταυτίζονται με την ικανότητα να τα βγάλουν πέρα. Σηματοδοτούν την αναβάθμιση του εαυτού».

    Τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι παρήγορες (αν αυτό αναμένουμε από το «διά ταύτα»). Ωστόσο, διατηρούν το «μοιραίο» και το «αναπότρεπτο» έξω από τη ζωή. Γιατί πιθανόν να είναι - για κάποιους - όχι «σωστές», αλλά πάντως υπολογισμένες κορυφαίες στιγμές αναμέτρησης...

    Info

    Νικόλα Χρηστάκη «Μοτοσυκλέτα: Ριψοκινδύνευση και ιερό», Αθήνα 2003, FUTURA

    Λεβ Σεστώφ «Στους αντίποδες του ορθολογισμού», Αθήνα 2005, SCRIPTA

    Σωτήρη Δημητρίου «Μορφές βίας», Αθήνα 2004, ΣΑΒΒΑΛΑΣ

    Άντονι Γκίντενς «Κοινωνιολογία», Αθήνα 2003, GUTENBERG

    Isaiah Berlin «Κόντρα στο ρεύμα», Αθήνα 2004, SCRIPTA

    Enstaseis - blog

    Θα μας βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http: //enstaseis.blogspot.com
    Έμαθα Να Αγαπώ Τον Εαυτό Μου,Να Τον Σέβομαι,Και Να Τον Καρφώνω Σε Οποιο Ντουβάρι θέλω....

    ------------------------------------------------------

  2. #2
    ninjaki the dragon Το avatar του/της EVI
    Εγγραφή
    02/02/2006
    Μηνύματα
    2.504
    i am ninja you can't see me
    Revvin' up your engine ,Listen to her howlin' roar , Metal under tension ,Beggin' you to touch and go , Ride into the Danger Zone

  3. #3


    Καταπληκτικο ποστ!!!!!!
    Μπαινω στο merge...
    "Γιαννη αφησε τον δικο μου"
    εχει λιακαδα μα εδω θυμιζει μπορα,
    μου αρκει που 3 λεπτα οι ουρανοι ειναι δικοι μου
    κ εσυ εχθρε εισαι KILL ΑΠΟ ΩΡΑ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    ---------------------------------------------
    Professor Einstein, does New York stop by this train?

  4. #4
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Giorgos19
    Καταπληκτικο ποστ!!!!!!
    +1 !

    :a19: :a19: :a19: :a19:

  5. #5
    ο trackαδόρος!!! Το avatar του/της Alx 84
    Εγγραφή
    09/03/2005
    Μηνύματα
    1.185
    μοναδικό!!!:a19: :a19: :a19:
    4/11/2006 Ο καλύτερα βελτιωμένος κουλάντζας!!!
    The MRT will be back soon!!!

  6. #6
    sosTa? ..... paliaaaa :-)
    Εγγραφή
    03/05/2006
    Μηνύματα
    2.386
    διαβάστε το 3-4 φορές ακόμα.......


    κάντε το και sticky.......

    μοιράστε το σε φίλους και γνωστούς (όχι μόνο μοτοσυκλετιστές)....

    κάντε καμιά ενέργεια μπας και καταλάβουν-με λίγο παραπάνω τι τρέχει γύρω μας....

    συζητήστε με τους γύρω σας περί οδικής παιδείας....

    καλυτερεύστε τη δική σας οδήγηση....

    αυτά είναι γραμμένα πολλά χρόνια και θα συνεχίσουν να γράφονται ωραία επιστημονικά άρθρα....

    ψάξτε και λίγο μόνοι σας τέτοια συγγράματα....

    προβληματιστείτε....

    και μη λειτουργείτε στους δρόμους ως "μαρκαζού"....



    (αδιαμφισβήτητα πολύ καλό άρθρο... εκμεταλλευτείτε το...)







  7. #7
    Πολύ καλή και σωστή διατύπωση και εξήγηση.

    Πολύ καλό άρθρο, ψηφίζω sticky.
    Ευχαριστώ τους Ιάπωνες για τα γαμηστερά εν σειρά τετρακύλινδρα που απλόχερα προσέφεραν στον πτωχό και ταπεινό τούτο πλανήτη.

  8. #8
    Ερχομαι!!!! Το avatar του/της zephyr1
    Εγγραφή
    01/12/2005
    Μηνύματα
    3.021

    Re: «Μαρκαζού» με 1.000 κυβικά

    Αρχικά δημιουργήθηκε από GeorgeFZR
    «Είναι ένα είδος τελετουργίας, μια σειρά από κινήσεις όπου εμπλέκεται το σώμα και οι οποίες αποτελούν για τον αναβάτη ένα είδος κλειδιού μέσα από το οποίο στέκεται απέναντι στο άγχος που του προκαλεί το Σύμπαν, οι δυνάμεις που μας ξεπερνάνε. Αυτές τις δυνάμεις ο άνθρωπος ήθελε και θέλει πάντα να τις ελέγχει συμβολικά. Ξέρει ότι αυτό είναι επικίνδυνο».

    Κάποιος μοτοσυκλετιστής θα αναλάβει τον κίνδυνο. Γιατί θέλει και να τον ξορκίσει. Πώς; Πιστεύοντας ότι στην αναμέτρησή του θα βγει νικητής. «Μερικοί, ίσως πολλοί - λέει ο N. Χρηστάκης - θέλουν να κατασκευάσουν τον εαυτό τους μέσα από τέτοιες συμπεριφορές. Να δουν τα όριά τους. Με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Διότι τέτοιου τύπου ριψοκίνδυνες συμπεριφορές ταυτίζονται με την ικανότητα να τα βγάλουν πέρα. Σηματοδοτούν την αναβάθμιση του εαυτού».




    Μερικοί, ίσως πολλοί


  9. #9
    I believe I can fly..! Το avatar του/της lammadin
    Εγγραφή
    21/07/2005
    Μηνύματα
    60
    μου επεσε η γναθος λεμε....... :a19:
    Ground Control to Major Tom
    Take your protein pills and put your helmet on...

    Ground Control to Major Tom
    Commencing countdown, engines on
    Check ignition and may God's love be with you...

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της tsoukas77
    Εγγραφή
    29/06/2004
    Μηνύματα
    375
    Πραγματικα εξαιρετικο...
    Κατω τα χερια απο τον 'Ακη!

Παρόμοια θέματα

  1. 500 κυβικά έως 2.000 κυβικά !!!!!!
    από island στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 14
    Τελευταίο μήνυμα: 01/10/2007, 16:10

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF