Αντιγράφω από τη τοπική εφημερίδα Τόλμη.
<Με τη συμμετοχή κορυφαίων επιχειρηματιών υπεγράφη χθες το απόγευμα, στη νομαρχία Ηρακλείου, το καταστατικό της εταιρίας «Αυτοκινητοδρόμιο Κρήτης», που θα αναλάβει να προωθήσει τις διαδικασίες για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1.
Το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών για τη σύσταση της εταιρίας, που εκφράστηκε και από τη συμμετοχή τους στο προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας, ξεπέρασε ακόμα και τις προσδοκίες του νομάρχη. Αυτό που τόνισαν οι επιχειρηματίες στη διάρκεια της συνάντησης η οποία έγινε χθες, είναι πως μπορεί η προσπάθεια που ξεκινάει να είναι πίσω σε σχέση με τις άλλες πόλεις οι οποίες διεκδικούν τη δημιουργία πίστας, όμως υπάρχει χρόνος αλλά και εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα δώσουν στο Ηράκλειο την πολυπόθητη έγκριση.
Στις 5 Ιανουαρίου θα γίνει η Γενική Συνέλευση της εταιρίας για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου και για τη λήψη απόφασης με στόχο την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.
Με βάση το σχεδιασμό που έχει γίνει από τη νομαρχία Ηρακλείου, σε πρώτη φάση η εταιρία θα έχει μετοχικό κεφάλαιο 600 χιλιάδες ευρώ, που διαιρείται σε 12.000 ονομαστικές μετοχές αξίας 50 ευρώ η κάθε μία. Ελάχιστο ποσό για την επένδυση ορίζεται το ποσό των 10.000 ευρώ.
Με την προμελέτη και τη χωροθέτηση που ήδη έχει γίνει, η εταιρία θα αναλάβει ουσιαστικά να προχωρήσει τις μελέτες για τη δημιουργία της πίστας και φυσικά το δύσκολο κομμάτι, που δεν είναι άλλο από τις αδειοδοτήσεις και την αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία.
Η νομαρχία έχει ήδη ετοιμάσει και το προσχέδιο του καταστατικού της Ανώνυμης Εταιρίας «Αυτοκινητοδρόμιο Κρήτης», που βασίζεται φυσικά στο μοντέλο της εταιρίας, το οποίο δημιουργήθηκε για την κατασκευή του πρώτου γηπέδου γκολφ στην περιοχή της Χερσονήσου.
Με βάση το καταστατικό, στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας που θα αποτελείται από 5 ως 15 συμβούλους, θα συμμετέχει πάντα και ένας εκπρόσωπος της Nομαρχιακής Aυτοδιοίκησης, που όμως δεν θα έχει δικαίωμα συμμετοχής στην εκλογή των υπολοίπων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Προδιαγραφές
Με βάση την αρχική προμελέτη που έχει γίνει, απαιτούνται περίπου 3.000 στρέμματα για βασικές εγκαταστάσεις και βοηθητικούς χώρους. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν και οι μελλοντικές ανάγκες, γι' αυτό προτείνεται η εξασφάλιση περιφερειακών εκτάσεων γύρω από την αρχική.
Bάσει της προμελέτης, το συνολικό μήκος της πίστας θα είναι περίπου από 3,2 ως 3,5 χιλιόμετρα.
Bέβαια εκτός από την πίστα απαιτούνται μία σειρά από κτίρια όπως: Πύργος Ελέγχου, Κέντρο Τύπου, Ιατρικό Κέντρο, αποδυτήρια, βενζινάδικο, εμπορικό κέντρο, καταστήματα, ελικοδρόμιο και φυσικά οι κερκίδες.
Ένα τέτοιο έργο θα πρέπει να έχει κερκίδες που να φιλοξενούν από 70 μέχρι και 100 χιλιάδες θεατές, θα πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα για την πρόσβαση των θεατών αλλά και οι κατάλληλοι χώροι για τη στάθμευση των οχημάτων.
Tέλος, οι κερκίδες οφείλουν να έχουν ύψος που θα φτάνει μέχρι και τα 32 μέτρα.>
Το ξέρω ότι το θέμα έχει συζητηθεί άπειρες φορές,απλά είδα κάτι ενδιαφέρον και το παρέθεσα για να διαβάσουν τυχόν ενδιαφερόμενοι.Εγώ τελικά πιστεύω ότι κάτι θα γίνει κάπου στην Ελλάδα μέσα στη δεκαετία.
![]()