προσωπικές εμπειρίες...
Εγώ βλέπω πως κινείται το όχημα μπροστά συν δύο-τρία ακόμη στην σειρά πιο μπροστά απο αυτόν.
Μερικά δικά μου "τρυκ"
1) Απόσταση 3-5 μέτρα απο το προπορευόμενο όχημα και ποτέ στην μέση απο πίσω. Πάντα στην δεξιά ή αριστερή πλευρά του , σε τέτοιο σημείο μάλιστα που να με βλέπει στον καθρέφτη του.
2) Αν πάει να στρίψει κάποιος, είναι λογικό σαν οδηγός να κοιτάξει εκεί που πηγαίνει. Κερδίζεις 1-2 δεύτερα αν τον δείς μέσα στο όχημα τι κάνει. Επίσης καλό κόλπο να τσεκάρεις τους μπροστινούς τροχούς και τα φώτα φρένων του. Τα Ι..Χ συνήθως πατάνε φρενάκι πριν στρίψουν.
3) Εξάτμιση , φώτα και κόρνα... τα όπλα της μηχανής. Η εξάτμιση καλό είναι να μην είναι εντελώς "μουγγή". Καλό είναι να κάνει λίγο (οχι πολύ) κροτάλισμα. Όπως και τα φώτα καλό είναι να τα κεντράρουμε σε καθρέφτες τους. Μπορεί να τους στραβώσει στιγμιαία αλλά σίγουρα θα σας έχουν δεί. Κόντρα μόνο αν είμαστε πίσω τους. ΠΟΤΕ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ! Έτσι θα έχουμε χρόνο να περάσουμε αλλά και να μας δούν, χωρίς να τους τρομάξουμε.
4) Το μυαλό πάντα σε επαγρύπνηση, η Κούλα-Ρούλα-Σούλα μπορεί να περιμένει να κατέβουμε απο την μηχανή για να την σκεφτούμε και ο παπάρας στην δουλειά να πάρει και αυτός εισητήριο να περιμένει στην ουρά. Όταν οδηγούμε πάντα σκεφτόμαστε.. ποτέ δεν κοιμόμαστε.
5) η οδήγηση μηχανής είναι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε ενα πεδίο στρατιωτικων βολών και προσπαθείς να μαντέψεις , πότε θα "σκάσει" κοντά σου για να την αποφύγεις. Δεν υπάρχει προειδοποιήση , δεν υπάρχει ηχητικό σήμα , δεν υπάρχει πινακίδα. Μόνο εσύ , το μυαλό σου, και φυσικά οι αντιδράσεις σου απέναντι σε ότι πρόκειται να συμβεί.
6) Να ξέρεις την μοτοσυκλέτα σου τόσο μηχανικά όσο και οδηγικά. Οι περισσότεροι πέφτουν γιατί δεν ξέρουν πως δεν μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση άμεσα με γυροσκοπικό ή επειδή με σκασμένα αμορτισέρ και τερματισμένο μπροστινό κάνουν σφήνες στην καλο-γυαλισμένη άσφαλτο της Αθήνας. Πολλές φορές έχω γλυτώσει επειδή καταλαβαίνω με τις μέτριες οδηγικές και μηχανικές μου γνώσεις οτι το αμορτισέρ είναι τερματισμένο στον ελιγμό ή οτι πάει ο μπροστινός τρόχος να μπλοκάρει και να διπλώσει. Απλή εμπειρία είναι που δυστυχώς δεν στην δίνουν στις σχολές.
7) Αμυντική οδήγηση. Όλοι θέλουν να σε ρίξουν και δεν έχεις ποτέ μα ποτέ προτεραιότητα. Η προτεραιότητα σου είναι ανύπαρκτη ακόμα και αν φεύγεις απο πράσινο φανάρι εσύ και έχει ο άλλος κόκκινο. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να προβλέψεις καταστάσεις και να μην τρέχεις μετά σε νοσοκομεία, συνεργεία και δικαστήρια, ακόμα και αν έχεις δίκιο 100%.
Gandalf
Gandalf