Σελίδα 2 από 8 ΠρώτοΠρώτο 1234567 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 16 έως 30 από 116

Θέμα: γρανάζωμα...

  1. #16
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Το να μικρύνεις και τα δυο γρανάζια στο ίδιο περίπου ποσοστό, διατηρώντας την ίδια σχέση μετάδοσης δεν συνιστάται γιατί θα αυξήσεις την καταπόνηση της αλυσίδας (για τη μετάδοση της ίδιας ροπής στρέψης από τον κινητήρα στον τροχό, θα δημιουργείται μεγαλύτερη τάση στην αλυσίδα - προσέχω τα λόγια μου για να μην έχουμε επέμβαση Ολντμαν! :smilea: )

    Εγώ που έχω πήγασο (παρόμοιο μοτοσακό με το δικό σου, δηλαδή) άλλοτε θέλω λίγο πιο νευρική πρώτη και άλλοτε πιο μακριά και ταξιδιάρικη πέμπτη! Οι δυο αυτές απαιτήσεις είναι αντικρουόμενες κι έτσι καταλαβαίνω ότι για τις ανάγκες μου ο συμβιβασμός του κατασκευαστή είναι ο καλύτερος δυνατός.

  2. #17
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από harlek
    Το να μικρύνεις και τα δυο γρανάζια στο ίδιο περίπου ποσοστό, διατηρώντας την ίδια σχέση μετάδοσης δεν συνιστάται γιατί θα αυξήσεις την καταπόνηση της αλυσίδας (για τη μετάδοση της ίδιας ροπής στρέψης από τον κινητήρα στον τροχό, θα δημιουργείται μεγαλύτερη τάση στην αλυσίδα - προσέχω τα λόγια μου για να μην έχουμε επέμβαση Ολντμαν!
    Εμμμ, δεν τα προσέχεις αρκετά...

    Καμιά σχέση δεν έχει η "τάση" της αλυσίδας με το μέγεθος των γραναζιών (εφόσον η αναλογία δοντιών διατηρείται ίδια) γιατί όσο αυξάνεται (ή μειώνεται) η ακτίνα του μπροστινού γραναζιού τόσο αυξάνεται (ή μειώνεται) αναλογικά και η ακτίνα του πίσω - κοινώς η ροπή μετάδοσης παραμένει ίδια !!!

    Το πρόβλημα έγκειται στον ελάχιστο αριθμό δοντιών (κανονικά είναι 13, αλλά κάποιοι το κατεβάζουν μέχρι και 11), γιατί πέρα από αυτόν οι φυγοκεντρικές (πούσαι Κουτσέ ??? ) δυνάμεις που ασκούνται πάνω στους κρίκους την ώρα που περιστρέφονται γύρω από το γρανάζι είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ μεγάλες !!!

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #18
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.082
    Ρε old πώς γίνεται να είναι ίδια η ροπή στις δύο περιπτώσεις διαφορετική η ακτίνα και να μην αλλάζει η δύναμη (τάση)?

  4. #19
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Καμιά σχέση δεν έχει η "τάση" της αλυσίδας με το μέγεθος των γραναζιών (εφόσον η αναλογία δοντιών διατηρείται ίδια) γιατί όσο αυξάνεται (ή μειώνεται) η ακτίνα του μπροστινού γραναζιού τόσο αυξάνεται (ή μειώνεται) αναλογικά και η ακτίνα του πίσω - κοινώς η ροπή μετάδοσης παραμένει ίδια !!!
    Α, εδώ την πάτησες εσύ, φίλτατε! Η ροπή μετάδοσης ασφαλώς και παραμένει η ίδια, αλλά η ΤΑΣΗ της αλυσίδας που τη μεταδίδει (τη ροπή) διαφοροποιείται, όταν μεγαλώνουν ή μικραίνουν οι ακτίνες των γραναζιών. Διότι, ως γνωστόν, ροπή ίσον δύναμις επί την απόσταση από το κέντρο περιστροφής, που στην προκειμένη περίπτωση είναι η ακτίνα κάθε γραναζιού.

    Με δυο μεγάλα γρανάζια η τάση της αλυσίδας για τη μετάδοση δεδομένης ροπής είναι μικρότερη, απ' ότι με δυο μικρότερα γρανάζια ίδιων αναλογιών. Όσο για τα περί φυγοκέντρου, που λες, ισχύει, αλλά δευτερευόντως!



    (παράδειγμα: Αν διπλασιάσουμε την ακτίνα και των δυο γραναζιών, η σχέση μετάδοσης παραμένει η ίδια, ο αναβάτης δεν καταλαβαίνει καμία διαφορά σε ροπή και επιτάχυνση, αλλά η αλυσίδα έχει τη μισή τάση κατά τις επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις, "βασανίζεται" κατά το ήμισι).

  5. #20
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    Ρε old πώς γίνεται να είναι ίδια η ροπή στις δύο περιπτώσεις διαφορετική η ακτίνα και να μην αλλάζει η δύναμη (τάση)?

    Φαντάζομαι ότι ο σεβάσμιος εννοεί ότι ο συνολικός φόρτος που υφίσταται η αλυσίδα μοιράζεται σε λιγότερους κρίκους οπότε αυξάνεται η πιθανότητα κάποιος απ' αυτούς να ξεπεράσει τα όρια αντοχής του

  6. #21
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Όχι, ο παναγαθότατος ήταν σαφής και απλώς έκανε λάθος κι αυτός μια φορά καθότι άνθρωπος! Τι, μόνο εμείς θα κάνουμε;

  7. #22
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Ρε χρυσά μου παιδιά, πλάκα μΕ κάνετε ???

    Όσο "αυξάνει" η ροπή μετάδοσης του μπροστινού γραναζιού (λόγω μεγαλύτερης ακτίνας) τόσο "μειώνεται" η ροπή αντίστασης του πίσω γραναζιού (πάλι λόγω μεγαλύτερης ακτίνας). !!!

    Κοινώς, όσο "ζορίζεται" παραπάνω το μπροστινό, τόσο το "ελαφρύνει από το ζόρι του" το πισινό !!!

    Η ΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ !!!


    Υ.Γ.1
    Για πιο κατανοητή ερμηνεία, ακούστε το "A Woop Loop A Wooloop A Loop Bam Boom" του LIttle Richard !!!

    Υ.Γ.2
    Plz, μην μΕ αναγκάσετε να κάνω σχήματα για να αποδείξω το αυταπόδεικτο
    (είναι απλή Μηχανική, όπου η ροπή του πίσω γραναζιού έχει αντίθετο πρόσημο με αυτήν του μπροστινού...)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  8. #23
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Ρε χρυσά μου παιδιά, πλάκα μΕ κάνετε ???

    Όσο "αυξάνει" η ροπή μετάδοσης του μπροστινού γραναζιού (λόγω μεγαλύτερης ακτίνας) τόσο "μειώνεται" η ροπή αντίστασης του πίσω γραναζιού (πάλι λόγω μεγαλύτερης ακτίνας). !!!

    Κοινώς, όσο "ζορίζεται" παραπάνω το μπροστινό, τόσο το "ελαφρύνει από το ζόρι του" το πισινό !!!

    Η ΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ !!!
    Μα, κάτι έχετε μπερδέψει, αγαπητέ!

    Η ΡΟΠΗ στο εμπρός γρανάζι δεν εξαρτάται από την ακτίνα του, αλλά από τη ροπή του κινητήρα. Αυτή η ΡΟΠΗ, μετατρέπεται σε ΔΥΝΑΜΗ (ΤΑΣΗ) στην αλυσίδα και φτάνει στο πίσω γρανάζι, το οποίο μετατρέπει την ΤΑΣΗ της αλυσίδας ξανά σε ΡΟΠΗ, γυρίζοντας τον πίσω τροχό.

    Ο συσχετισμός των ροπών των δυο γραναζιών (κινητήρα-τροχού) εξαρτάται από το λόγο των ακτίνων τους (κατ' επέκταση του αριθμού των δοντιών τους).

    Η ΤΑΣΗ της αλυσίδας, μέσω της οποίας μεταφέρεται δεδομένη ροπή από το ένα γρανάζι στο άλλο, ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ (γραμμικά) από την ακτίνα των γραναζιών.

    Ένα ακραίο παράδειγμα:

    Έστω ότι έχεις μια μηχανή με γρανάζια 20/50 και μια δεύτερη με γρανάζια 4/10. Η τελική σχέση μετάδοσης προφανώς είναι η ίδια. Όμως είναι ίδια και η ΤΑΣΗ της αλυσίδας κατά τη μετάδοση δεδομένης ροπής από τον κινητήρα στο τροχό; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ.

    Σκέψου ότι στη δεύτερη περίπτωση έχεις ένα μικρό πίσω γραναζάκι (10άρι), το οποίο μεταδίδει στον πίσω τροχό την ΙΔΙΑ ΡΟΠΗ με το 50άρι της πρώτης μοτο (αφού η σχέση μετάδοσης είναι η ίδια). Λόγω της μικρής ακτίνας του (το 1/5 του 50αριου!) πρέπει να ασκηθεί πενταπλάσια τάση από την αλυσίδα στο γρανάζι για να πάρει ο τροχός την ίδια ροπή που θα έπερνε με το 50άρι.
    Τα ανάλογα συμβαίνουν και στο μπροστινό μικρό γρανάζι της δεύτερης μοτο (το... 4άρι!), όπου η (δεδομένη) ροπή του κινητήρα μετατρέπεται σε πενταπλάσια τάση, λόγω της μικρής ακτίντας του γραναζιού (καθώς δύναμη ίσον ροπή δια απόσταστη από το κέντρο περιστροφής).


    Αν και πάλι δεν πείστηκες.... ε τότε , αλλά βιβλία μηχανικής επιπέδου λυκείου δεν πρόκειται να ξανανοίξω, ειδικά για θέματα που γνωρίζω πολύ καλά!

  9. #24
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nelson
    Εγγραφή
    17/11/2005
    Μηνύματα
    152
    εντάξει ρε παιδιά μην αρπάζεστε,
    θα διατηρήσω την αναλογία των γραναζιών ως έχει...





    ευχαριστώ για τις απαντήσεις
    NeLSoN

  10. #25
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Θα κουραστούμε τελικά...

    Αυτό που λέω είναι:
    Η ροπή κίνησης του μπροστινού γραναζιού διαιρούμενη δια της ακτίνας του μας δίνει την δύναμη (τάση) που μέσω της αλυσίδας ασκείται στο πίσω γρανάζι για να μετατραπεί πάλι (επί την ακτίνα του) σε ροπή κίνησής του (η οποία "εξουδετερώνει" την - ίση και αντίθετη - ροπή αντίστασης στην κίνηση (παλιά συνήθεια της μάζας...).

    Η ροπή αντίστασης ισούται με το γινόμενο της ακτίνας του πίσω γραναζιού επί την - ίση και αντίθετη - δύναμη που ασκείται πάνω σ'αυτό από το γρανάζι κίνησης (αφήνουμε τριβές και απώλεις στην μπάντα) !!!

    Όσο μεγαλώνει η ακτίνα του γραναζιού κίνησης, τόσο μεγαλώνει η μεταφερόμενη ροπή λόγω αύξησης της ακτίνας (η δύναμη παραμένει Η ΙΔΙΑ), η αύξηση της οποίας "εξουδετερώνεται" από αντίστοιχη αύξηση της ροπής αντίστασης (πάλι λόγω αύξησης της πίσω ακτίνας).

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  11. #26
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από nelson
    εντάξει ρε παιδιά μην αρπάζεστε,
    Ποιος αρπάχτηκε ρε ???

    Πας καλά, να 'ουμ' ???


    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  12. #27
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Θα κουραστούμε τελικά...


    Όσο μεγαλώνει η ακτίνα του γραναζιού κίνησης, τόσο μεγαλώνει η μεταφερόμενη ροπή λόγω αύξησης της ακτίνας (η δύναμη παραμένει Η ΙΔΙΑ)
    Μην ξεχνάς ότι για το εμπρός γρανάζι, η ΡΟΠΗ του κινητήρα είναι το αίτιο και η ΤΑΣΗ στην αλυσίδα το αποτέλεσμα κι όχι το ανάποδο. Το μεγάλωμα της ακτίνας του γραναζιού κίνησης δεν επηρεάζει τη ροπή του! Αυτή είναι χαρακτηριστικό του κινητήρα και τη θεωρούμε σταθερή. Το μεγάλωμα της ακτίνας επηρεάζει (μειώνει) ΤΗΝ ΤΑΣΗ στην αλυσίδα, γι' αυτό και για τη μετάδοση δεδομένης ροπής δυο μεγάλα γρανάζια "τεντώνουν" λιγότερο την αλυσίδα, απ' ότι δυο μικρότερα ίδιων αναλογιών.


  13. #28
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από harlek
    Μην ξεχνάς ότι για το εμπρός γρανάζι, η ΡΟΠΗ του κινητήρα είναι το αίτιο και η ΤΑΣΗ στην αλυσίδα το αποτέλεσμα κι όχι το ανάποδο. Το μεγάλωμα της ακτίνας του γραναζιού κίνησης δεν επηρεάζει τη ροπή του! Αυτή είναι χαρακτηριστικό του κινητήρα και τη θεωρούμε σταθερή.
    Απάνω που πήγαινα να σε πάρω στα σοβαρά, μου την έκανες γυριστή...

    Η ροπή του κινητήρα ΔΕΝ εμπλέκεται στην υπόθεσή μας (θεωρείται δεδομένη και σταθερή...)!!!

    Το μεγάλωμα της ακτίνας του γραναζιού ΣΑΦΩΣ και επηρρεάζει την ροπή που αυτό μεταδίδει (ήμαρτον !!!).


    Υ.Γ.
    Ρε μπας και "χανόμαστε" κάπου και δεν το καταλάβαμε ???
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  14. #29
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.082
    Πάντως εγώ έχω δίκιο σε όλες τις περιπτώσεις, αρκεί να αποφασίσετε τι μεταβάλεται και τι μένει σταθερό.

  15. #30
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan

    Η ροπή του κινητήρα ΔΕΝ εμπλέκεται στην υπόθεσή μας (θεωρείται δεδομένη και σταθερή...)!!!

    Το μεγάλωμα της ακτίνας του γραναζιού ΣΑΦΩΣ και επηρρεάζει την ροπή που αυτό μεταδίδει (ήμαρτον !!!).
    Οχι φίλε μου, οχι, οχι, ΟΧΙ!!!!

    Η ροπή του εμπρός γραναζιού δεδομένη, συμφωνούμε 100%. Είναι χαρακτηριστικό του κινητήρα κι όχι του συστήματος μετάδοσης.

    Από τη στιγμή που αυτή είναι δεδομένη, μεταβάλλοντας την ακτίνα του γραναζιού αλλάζεις τη δύναμη (=τάση αλυσίδας) στην περιφέρειά του!!! Μεγάλο γρανάζι εμπρός? Μικρή ΤΑΣΗ (ΔΥΝΑΜΗ), για ΔΕΔΟΜΕΝΗ, όπως είπαμε ΡΟΠΗ.

    Αν τώρα και το πίσω γρανάζι είναι μεγάλο και μπόλικο η "μικρή" δύναμη (τάση) που θα φτάσει στην περιφέρειά του θα προκαλέσει μεγάλη ροπή στον τροχό. Αλλά η ΤΑΣΗ ΑΛΥΣΙΔΑΣ που χρειάστηκε γι' αυτή τη "μεταβίβαση ροπής" είναι μικρότερη, λόγω μεγάλων γραναζιών.

    Έλα, πες μου ότι δεν διαφωνείς!!

    ΥΓ: Να θυμίσω που νομίζω ότι διαφωνούμε, για να μην ταλαιπωρούμαστε άδικα: Με απλά λόγια, εγώ ισχυρίζομαι ότι θεωρητικά αν διπλασιάσω τις ακτίνες και των δυο γραναζιών της μηχανής μου, το σύστημα γραναζιών αλυσίδας θα εξακολουθήσει να μεταφέρει ακριβώς την ίδια ροπή, αλλά η τάση της αλυσίδας θα μειωθεί στο μισό.

Σελίδα 2 από 8 ΠρώτοΠρώτο 1234567 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Γρανάζωμα τελικής μετάδοσης
    από kostisthegreek στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 28
    Τελευταίο μήνυμα: 29/03/2017, 15:01
  2. ΓΡΑΝΑΖΩΜΑ ΣΤΟ Gsxr-600 Κ5
    από PSYCHOPAN στο forum Suzuki GSXR's
    Απαντήσεις: 23
    Τελευταίο μήνυμα: 21/12/2006, 10:33
  3. Γρανάζωμα μπροστά
    από Nik0s στο forum KTM
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 09/08/2006, 19:45
  4. Γρανάζωμα cbr 600 fs 2002
    από Dr.Evil στο forum Honda CBR series
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 12/08/2005, 13:55
  5. Γρανάζωμα ??
    από THEOD στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 04/06/2004, 08:59

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF