Ρίξτο και Heaven help us all !!!Αρχικά δημιουργήθηκε από srx6
Na sto steílw h na to riksw ópvs einai ;![]()
Ρίξτο και Heaven help us all !!!Αρχικά δημιουργήθηκε από srx6
Na sto steílw h na to riksw ópvs einai ;![]()
Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...
den htan spam bre. thn xrhsh toy titloy ths ypografis soy ekana, opws kai esyΑρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Ναι και εχει το ιδιο αποτελεσμα με το να κατσεις στη σελα και να αρχισεις να χοροπηδας.
Επισης τα πρωτα quotes στις ερωτησεις του Βρωμοπουλου για το sag, απο που κι ως που ηταν spam;
Αν εννοεις αυτα.![]()
Εχω την πεποίθηση ότι το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο. Το πίσω αμορτισσέρ θα πιεστεί περισσότερο λόγο του βάρους σου, και το μπροστινό σχεδόν καθόλου.![]()
οκ....Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Ρίξτο και Heaven help us all !!!![]()
Floating Ride: ή βάρκα στο γιαλό ή αλλιώς πλευστή οδήγηση.... Παρόλο που η οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες είναι ομαλή και άνετη ιδίως μέσα στην πόλη και όταν πέφτουμε σε λακκούβες θυμίζοντας αμερικάνικο αυτοκίνητο. Όταν ο ρυθμός αρχίζει να ανεβαίνει, η μοτοσυκλέττα κουνιέται υπερβολικά και απ΄ το πίσω και το εμπρός μέρος, ιδίως κατά τις εναλλαγές γκάζι-φρένου. Όταν στρίβουμε με ταχύτητα, η μοτοσυκλέττα συμπεριφέρεται σαν να θέλει να στρίψει γύρω απ΄ τον άξονα της.
Αιτία: Για το πρόβλημα συνήθως ευθύνεται η ελλιπής απόσβεση επαναφοράς.
Λύση: Αν και η οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες είναι ομαλή, η μεγάλη ταχύτητα δημιουργεί δυνάμεις που δεν μπορούν να απορροφηθούν έχοντας χαμηλή απόσβεση διαθέσιμη. Ως γενικός όρος, αυτό που ισχύει είναι: Όταν πιέζουμε δυνατά και γρήγορα το πίσω μέρος, η ανάρτηση πρέπει να επανέλθει με ελεγχόμενο τρόπο και να σταματά χωρίς να «φλυαρεί». Δοκιμάζουμε να σφίξουμε την απόσβεση επαναφοράς (με μικρά βήματα), κάνοντας το και στα δύο μέρη ξεχωριστά, αλλά όχι ταυτόχρονα, παρατηρώντας ποιο απ΄ τα δύο κάνει την διαφορά. Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί ακόμα και με τέρμα σφιγμένη την απόσβεση επαναφοράς, τότε η ανάρτηση πρέπει να σταλεί προς επισκευή.
Rear – Swapping: ή ταλαντώσεις του πίσω μέρους. Παρατηρείται κατά το φρενάρισμα, όπου το πίσω μέρος ταλαντεύεται αριστερά-δεξιά, δίνοντας την αίσθηση πως θέλει να περάσει στο εμπρός μέρος !
Αιτία: Το πρόβλημα δημιουργείται, καθώς μεταφέρεται μεγάλο βάρος στο μπροστινό μέρος κατά το φρενάρισμα εξαντλώντας την διαδρομή της ανάρτησης, προκαλώντας τις ταλαντώσεις.
Λύση: Η πιο γρήγορη αντιμετώπιση είναι η προφόρτιση των ελατηρίων στο μπροστινό και/ ή να αυξήσουμε το ύψος της ανάρτησης από τις πλάκες, ή να μειώσουμε το ύψος της πίσω ανάρτησης (αν υπάρχει η δυνατότητα). Καλό είναι να αρχίσουμε από την προφόρτιση των ελατηρίων (δεν ξεχνάμε να ρυθμίσουμε και την απόσβεση επαναφοράς, όταν προφορτίζουμε ελατήρια). Εαν δεν υπάρχει αποτέλεσμα, τότε αρχίζουμε τις μεταβολές στο ύψος της ανάρτησης (και γεωμετρίας). Απαιτείται προσοχή καθώς οι αλλαγές στο ύψος επηρεάζουν δραματικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέττας στις στροφές.
Άλλη λύση, (όχι τόσο δραστική) είναι η αύξηση της απόσβεσης συμπίεσης του μπροστινού, ή να μειώσουμε την απόσβεση επαναφοράς του πίσω αμορτισέρ (επιτρέποντας στο πίσω λάστιχο να ακολουθεί το οδόστρωμα γρηγορότερα). Όποια λύση και αν ακολουθήσουμε, απαιτείται προσοχή καθώς το πρόβλημα μπορεί να επιδεινωθεί .
Σκληρή συμπεριφορά: ή κούτσουρο. Η μοτοσυκλέττα είναι σκληρή και άβολη, και όλες οι λακκούβες και ανωμαλίες περνάνε κατευθείαν στον οδηγό. Δημιουργεί ανασφάλεια στον οδηγό καθώς η συμπεριφορά της γίνεται νευρική ιδίως πάνω από ανωμαλίες καθώς οι αναρτήσεις δεν μπορούν να απορροφήσουν τίποτα.
Αιτία: Πιθανότατα το set up της ανάρτησης είναι πολύ σκληρό με υπερβολικές αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς.
Λύση: Φέρνουμε τις αναρτήσεις στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, ή στην μέση των ρυθμίσεων αν δεν τις ξέρουμε. Έχοντας αυτό ως αρχή, προσπαθούμε να ρυθμίσουμε τις αναρτήσεις.
Τερμάτισμα της εμπρός ανάρτησης: Κατά το δυνατό φρενάρισμα πριν από στροφή, το μπροστινό τερματίζει, ιδίως αν υπάρχουν και ανωμαλίες. Παρόλα αυτά το μπροστινό και η μοτοσυκλέττα γενικότερα συμπεριφέρεται καλά οπουδήποτε αλλού.
Αιτία: Παρόλο που το ύψος που έχουμε ρυθμίσει την μοτοσυκλέττα είναι σωστό για το στυλ που οδηγάμε, την λειτουργία του μπροστινού είναι μαλακή, όταν μεταφέρετε βάρος εμπρός (όπως συμβαίνει στο δυνατό φρενάρισμα )
Λύση: Εάν είχαμε αυξήσει την προφόρτιση των ελατηρίων σε προηγούμενη ρύθμιση μας, το πιθανότερο είναι να έχουμε μια μοτοσυκλέττα με περισσότερο ύψος στην ανάρτηση απ΄ότι χρειάζεται. Κατεβάζουμε τις πλάκες (αρχίζοντας με μεταβολές των 3-4 mm), χαμηλώνοντας το μπροστινό. Ακολούθως μπορούμε να αυξήσουμε την προφόρτιση των ελατηρίων, χωρίς να έχουμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το «ψηλό» μπροστινό προηγουμένως. Εάν πρέπει να εξαντλήσουμε σχεδόν όλη την κλίμακα ρυθμίσεων προφόρτισης ελατηρίων για να έχουμε αποτέλεσμα, το πιθανότερο είναι ότι πρεπει να αλλάξουμε τα ελατήρια με σκληρότερα (ή να προσθέσουμε αποστάτες)
Heavy Steering : To τιμόνι στρίβει με δυσκολία στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ όταν καταφέρνουμε με δυσκολία να στρίψουμε, η μοτοσυκλέττα πέφτει προς το εσωτερικό της στροφής.
Αιτία: Τέτοιου είδους προβλήματα συνήθως προκαλούνται από τετραγωνισμένο πίσω ελαστικό, ή χαλασμένα / πολύ σφιγμένα ρουλεμάν τιμονιού, ή πολύ σφιγμένο σταμπιλιζατερ τιμονιού (εάν υπάρχει)
Λύση: Εαν για το πρόβλημα δεν ευθύνεται κάτι απ΄ τα ανωτέρω, τέτοια συμπεριφορά από την ανάρτηση μπορεί να προκληθεί, από χαμηλό ύψος του πίσω μέρους, (η συμπεριφορά θυμίζει chopper). Ρυθμίζουμε το sag μπρος πίσω, προσεκτικά. Εαν δεν δούμε αισθητή διαφορά, σταδιακά αλλάζουμε την γεωμετρία, είτε χαμηλώνοντας το μπροστινό, ή σηκώνοντας το πίσω μέρος (εάν υπάρχει δυνατότητα μεταβολής του ύψους).
Understeer: ή υποστροφή: Η μοτοσυκλεττα έχει πρόβλημα στην έξοδο των στροφών, καθώς ανοίγει την τροχιά της, ενώ το λάστιχο χάνει την πρόσφυση του. Το τιμόνι έχει βαριά αίσθηση, ενώ σε τυχόν ανωμαλίες του δρόμου πάνω στην στροφή, υπάρχει η τάση διπλώματος του μπροστινού.
Αιτία: Για το πρόβλημα, συνήθως ευθύνεται το «ψηλό» μπροστινό μέρος εξαιτίας λάθος ρυθμίσεων του ύψους και του sag.
Λύση: Ελέγχουμε το εμπρος και πίσω sag. Εάν το πρόβλημα επιμένει , μειώνουμε την προφόρτιση των ελατηρίων. Μ΄αυτό τον τρόπο μειώνουμε λίγο το ύψος του μπροστινού μας, κάνοντας πιο γρήγορο το στρίψιμο, και επιτρέποντας στον τροχό να ακολουθήσει τις ανωμαλίες του δρόμου καλύτερα. Εάν παρόλα αυτά το μπροστινό μας, αρχίζει να τερματίζει κατά το φρενάρισμα επιστρέφουμε στην αρχική προφόρτιση των ελατηρίων, κατεβάζοντας όμως τις πλάκες προκειμένου να επιτύχουμε γρηγορότερο στρίψιμο διατηρώντας τις αρχικές ρυθμίσεις .
![]()
ΠΡΩΤΑ από όλα είναι τα λάστιχα καθώς είναι το πρώτο 'ελατήριο' στην ανάρτηση (του οποίου μάλιστα το k, αλλάζει ανάλογα με την πίεση που επικρατεί στο εσωτερικό του).Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Δεν ειναι τα θεμα του sag που κανει την ζημια στους Ελληνικους δρομους.
........
Αν δεν το εχει τοτε φταιει σε πρωτη φαση το ελατηριο.
Αυτο που μπορει να προκαλεσει σοβαροτατο προβλημα στους Ελληνικους δρομους, (οι οποιοι δεν εχουν καποιο συγκεκριμενο προφιλ ωστε να ρυθμισεις αναρτησεις με βαση αυτο) ,ειναι η αποσβεση επαναφορας σε πρωτη φαση η οποια θελει φειδω στα +κλικς (καθαρα προσωπικη διαπιστωση) .
Και μετα ειναι τα λαστιχα σαφως.
Και μετα ερχεται ο παλιανθρωπας το διαβαζει και παθαινει 2-3 εγκεφαλικα![]()
Για το ακαθόριστο προφίλ των ελληνικών δρόμων συμφωνώ (πολύ managerial βέβαια η τοποθέτηση σου), αλλά ως εκεί.
Αυτό τοδεν το πολυκατάλαβα.Το sag ειναι για να διασφαλισει οτι απο την στιγμη που ο αναβατης θα κατσει πανω στην μοτο, θα εχει διαθεσιμη ΟΛΟ και μονο το ΩΦΕΛΙΜΟ ευρος της αναρτησης στην διαθεση του.
Τι πάει να πει ωφέλιμο εύρος?
Εάν π.χ. έχουμε διαδρομή πίσω τροχού 130 χλστ, πρέπει αυτά να τα χρησιμοποιήσαουμε για να κρατάμε τους τροχούς σε επαφή με το δρόμο....
Ο οποίος έχει και σαμάρια, και λακούβες. Στα σαμάρια η ανάρτηση (αρχικώς) συμπιέζεται, στις λακούβες εκτείνεται.
Με το -πρακτικά- μηδενικό στατικό sag, που συστήνουν οι αναρτησάδες της αλλοδαπής, έχουμε πρόβλημα. Και στις ευθείες, αλλά κυρίως στις στροφές αφού η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα ενδοτική (και αναφέρομαι κυρίως στην πίσω) και η μοτό ακολουθεί (ανεβοκατεβαίνει) τις ανωμαλίες του δρόμου.
You BETA believe...
________________________________
You should be exhausted.....
________________________________
Hit me, crush me....
Ποιό είναι το πρακτικά μηδενικό sag που προτείνουν οι αλλοδαποαναρτησάδες? Το 25-30?Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Με το -πρακτικά- μηδενικό στατικό sag, που συστήνουν οι αναρτησάδες της αλλοδαπής, έχουμε πρόβλημα. Και στις ευθείες, αλλά κυρίως στις στροφές αφού η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα ενδοτική (και αναφέρομαι κυρίως στην πίσω) και η μοτό ακολουθεί (ανεβοκατεβαίνει) τις ανωμαλίες του δρόμου.
Σαφέστατα. Απαντήσεις δεν ξέρουμε αν έχουμε.Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos force
erwtiseis epitrepontai??![]()
σε πιστα προσπαθω να καθυστερω τα φρενα οσο πιο βαθεια γινεται σε στροφη...εχω ομως το εξης προβλημα...το μηχανακι endαρει...στη προκειμενη τι κανω????σκληραινω την μπροστα προσφορτιση??????????
Τι εννοείς endάρει. ? Εχει εξαντλήσει όλη τη διαδρομή το μπροστινό?Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos force
...το μηχανακι endαρει...στη προκειμενη τι κανω????σκληραινω την μπροστα προσφορτιση??????????
οχι...το φρεναρισμα παροτι δυνατο προσπαθω να ειναι οσο πιο προοδευτικο...παρολαυτα ο πισω τροχος ανασηκωνεται...αν δηλαδη φρεναρω πιο δυνατα παμε για εντο κανονικα...
για να μην παραπλανω δεν μιλαω για street αλλα για motard
Αν κατάλαβα καλά το μπροστινό σου δεν εξαντλεί την διαδρομή του.Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos force
οχι...το φρεναρισμα παροτι δυνατο προσπαθω να ειναι οσο πιο προοδευτικο...παρολαυτα ο πισω τροχος ανασηκωνεται...αν δηλαδη φρεναρω πιο δυνατα παμε για εντο κανονικα...
Γιατί σκέφτεσαι να προφορτίσεις το ελατήριο? Αν σου φαίνεται μαλακό, θα πρέπει να αλλάξεις την απόσβεσης συμπίεσης (ή την ποσότητα λαδιού) που αφορά το πόσο θα συμπιεστεί το μπροστινό.
Δεν ξέρω αν οι street ρυθμίσεις ισχύουν ακριβώς και στα μηχανάκια με μεγάλες διαδρομές. Στα Street πχ το να εξαντλεί το μπροστινό σχεδον όλη την διαδρομή του στο δυνατό φρενάρισμα, είναι επιθυμητό.
Σε γενικες γραμμες, πολλοι ανθρωποι απο τον χωρο των αγωνων μοτοσυκλετας, αλλα και απο τα σχολεια οδηγησης, υποστηριζουν οτι τα βηματα ρυθμισης της αναρτησης με σειρα σπουδαιοτητας, ειναι τα εξης.Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
ΠΡΩΤΑ από όλα είναι τα λάστιχα καθώς είναι το πρώτο 'ελατήριο' στην ανάρτηση (του οποίου μάλιστα το k, αλλάζει ανάλογα με την πίεση που επικρατεί στο εσωτερικό του).
Για το ακαθόριστο προφίλ των ελληνικών δρόμων συμφωνώ (πολύ managerial βέβαια η τοποθέτηση σου), αλλά ως εκεί.
Σαφως και ειναι τα λαστιχα, αλλα δες το αλλιως.Εστω οτι εχουμε ενα ζευγαρι λαστιχα με λιγο-πολυ συγκεκριμενες πιεσεις και με δεδομενα τα χαρακτηριστικα του (γομα, σκελετο,κορωνα αντε και διαστασεις) .Το λαστιχο λοιπον ειναι αυτο που ειναι.Εχουμε λοιπον και το sag μας.Το επομενο βημα για να μεγιστοποιησουμε τα ωφελη που αποκομιζουμε απο το ελαστικο ειναι η αποσβεση επαναφορας η οποια ρυθμιζει τον τροπο επαφης του ελαστικου με τον δρομο.Μου φαινεται ολυ απλο και λογικο.Αν διαφωνεις επ'αυτου θα ηθελα να επεκταθεις γιατι μου αρεσει αυτη η κουβεντα (του ολντμαν σιγουρα οχι χαχαχαχ)
Αυτό το δεν το πολυκατάλαβα.
Τι πάει να πει ωφέλιμο εύρος?
Εάν π.χ. έχουμε διαδρομή πίσω τροχού 130 χλστ, πρέπει αυτά να τα χρησιμοποιήσαουμε για να κρατάμε τους τροχούς σε επαφή με το δρόμο....
Ο οποίος έχει και σαμάρια, και λακούβες. Στα σαμάρια η ανάρτηση (αρχικώς) συμπιέζεται, στις λακούβες εκτείνεται.
Ισως δεν το εθεσα σωστα.Αν εχουμε δυναμικο σαγκ 50-60 χιλιοστα μαλλον δεν μας εχει μεινει και πολυ ωφελιμο ευρος οταν θα περασουμε με καμια 150αρα απο εκεινο το ωραιο σαμαρακι της Αθηνων Κορινθου στην γεφυρα μετα τον Ασπροπυργο![]()
Με το -πρακτικά- μηδενικό στατικό sag, που συστήνουν οι αναρτησάδες της αλλοδαπής, έχουμε πρόβλημα. Και στις ευθείες, αλλά κυρίως στις στροφές αφού η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα ενδοτική (και αναφέρομαι κυρίως στην πίσω) και η μοτό ακολουθεί (ανεβοκατεβαίνει) τις ανωμαλίες του δρόμου.
Δεν ειμαι σιγουρος ουτε εγω για αυτο.Για πιστα, αγωνιζομενοι λενε οτι δεν
υπαρχει προβλημα αν το στατικο σαγκ ειναι μηδενικο.Για δρομο μαλλον το μηχανακι θα χοροπηδησει σε καποιες περιπτωσεις και το πισω ελαστικο θα βρεθει για λιγο στον αερα, αλλα μηπως τελικα μπορουμε να το ρυθμισουμε και αυτο με την αποσβεση επαναφορας;
1. Sag/προφορτιση ελατηριου (εννοειται σωστο ελατηριο για τα δεδομενα του αναβατη)
2. Αποσβεση επαναφορας
3. Αποσβεση συμπιεσης
4. Ρυθμιση υψους και ολα τα υπολοιπα...
-Have you any famous last words?
-..Not Yet!
-"Not yet"!? Is that famous?
Πισω φρενο χρησιμοποιεις καθολου πριν την στροφη;Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos force
οχι...το φρεναρισμα παροτι δυνατο προσπαθω να ειναι οσο πιο προοδευτικο...παρολαυτα ο πισω τροχος ανασηκωνεται...αν δηλαδη φρεναρω πιο δυνατα παμε για εντο κανονικα...
Θα σου ελεγα οτι καθεσαι και πολυ μπροστα επισης,και μαλλον ορθιος, αλλα μετα διαβασα οτι εχεις motard, και δεν ξερω αν μπορεις να κατσεις πιο πισω σε τετοιου ειδους μηχανακια και να σκυψεις, γιατι δεν εχω εμπειρια.
Κατι αλλο, μηπως το μπροστινο σου ειναι πολυ μαλακο και βουταει πολυ αποτομα στα φρενα;
-Have you any famous last words?
-..Not Yet!
-"Not yet"!? Is that famous?