Ο παραπάνω όρος υπάρχει; Χρησιμοποιείται απο κάποιους απο τους προλαλήσαντες που συμβούλευσαν τον νεαρό συνάδελφο;
![]()
![]()
![]()
![]()
Ο παραπάνω όρος υπάρχει; Χρησιμοποιείται απο κάποιους απο τους προλαλήσαντες που συμβούλευσαν τον νεαρό συνάδελφο;
![]()
![]()
![]()
![]()
Πολλά, Καλά κι Ευχάριστα Χιλιόμετρα. Γρηγόρης Νάκος.
Υπάρχει!![]()
Φυσικά και κοιτώ ΠΡΟΣ την έξοδο αλλά όχι ΤΗΝ έξοδο. Με λίγα λόγια κοιτάω λίγα μέτρα μετά τον τροχό, αυτό είναι το λάθος μου!Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
δηλαδή ΔΕΝ πηγαίνεις προς την έξοδο της στροφής;
μα τότε ΠΟΥ πηγαίνεις;;;![]()
ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή κατευθύνεσαι προς την έξοδο πρέπει να κοιτάς εκεί
μάλιστα αν δεν κοιτάς εκεί και αντίθετα κοιτάς ίσια μπροστά, δηλαδή σε μια δεξιά στροφή κοιτάς τα αμάξια που έρχονται από το αντίθετο, μπορεί να πάθεις το λεγόμενο target fixation με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
το "κοιτάμε προς τη έξοδο" είναι πολύ βασικός κανόνας, αφού έχει αποδειχθεί από ειδικούς πως "πάμε εκεί που κοιτάμε" και όχι απλώς "κοιτάμε εκεί που πάμε", δηλαδή, κοιτώντας προς την έξοδο, κατά κάποιο τρόπο εξασφαλίζουμε πως ΘΑ πάμε προς την έξοδο και δεν θα βγούμε εκτός![]()
Το target fixation που λές αντιλαμβάνομαι τί είναι και πράγματι είναι πολύ επικύνδινο!!
Ευχαριστώ παίδες! Θα έχω υπόψην μου αυτά που είπατε όλοι σας!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Chris
Ο el_hymador εννοεί ότι μέσα στην πόλη λόγω δεδομένου κακού οδοστρώματος επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο σκανάρισμά του και όχι τόσο στην έξοδο...φυσικά πάντα πρέπει να κάνουμε και τα 2, το πόσο το καθένα ανάλογα...Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
![]()
![]()
βασικές αρχές ειναι που έχουν εφαρμογή ΟΠΟΥ και αν οδηγούμε!!!!
δηλ. εσύ στην πόλη δεν κοιτας εκει που θες να πάς?
πχ στρίβονας σε ένα στενό δεν κοιτας κατα μήκος του δρόμου για να δείς τι σε περιμένει?
δεν σκανάρεις το στενό στο οποιο στρίβεις για εντοπισεις λακουβες,πεζους,οχηματα κτλ κτλ?
το ''κοιταω μακριά μπροστά'' μαζι με το ''σκανάρω την διαδρομή μπροστα μου'' και το ''κοιτάω εκει που θέλω να παω'' ειναι μια ενιαια διαδικασία.
το δυσκολο ειναι να την κατανοησεις και να την εφαρμόσεις.
TIP: εξασκηση, εξασκηση, εξασκηση...και μετα ξανα εξασκηση....
![]()
Chris
Αν ξέρει κανείς ας πεί κάτι και σε μάς τα παιδάκια...Αρχικά δημιουργήθηκε από Greg61
Ο παραπάνω όρος υπάρχει; Χρησιμοποιείται απο κάποιους απο τους προλαλήσαντες που συμβούλευσαν τον νεαρό συνάδελφο;
![]()
![]()
![]()
![]()
εκτός αν είναι μυστικό!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Chris
Φιλε Cartman, το peripheral vision (περιφερειακη οραση) ειναι κατι που εξασκειται και μαλιστα αποτελει μερος του CSS Level 2.
Χοντρικα, το ζητουμενο ειναι να βελτιωσεις/αυξησεις την αντιληψη του χωρου οδηγησης χρησιμοποιοντας την περιφερειακη σου οραση. Κοιτας το βαθος του δρομου με την κυρια οραση σου, ενω παραλληλα σκαναρεις το δρομο ΚΟΝΤΑ σου με την περιφερειακη οραση. Ειναι αρκετα δυσκολο να το καταφερεις, αλλα οταν το κανεις, ανοιγεις το οπτικο σου πεδιο και πραγματικα αποκτας πολυ μεγαλυτερη ανεση στις στροφες.
Οσον αφορα αυτο που ρωτησες, τα παιδια παραπανω απαντησαν πληρως: κοιτας αρχικα μπροστα σου για να δεις την κατασταση του οδοστρωματος και καθως ερχεσαι στην στροφη σηκωνεις το βλεμμα στο vanishing point και παιρνεις τη στροφη.
Και μιας που ανεφερα το θεμα "παιρνω τη στροφη" να υπογραμμισω κατι ΠΟΛΥ σημαντικο που ο Νικος Sniper εθεσε πολυ απλα και ξεκαθαρα: δεν υπαρχουν αποψεις, απλα υπαρχει ο σωστος και ο λαθος τροπος!
Να πω δυο λογια για αυτο; (δεν το παιζω αυθεντια επ ουδενι! απλα αναφερω οσα μας εμαθαν στο RS).![]()
Νίκος
Open Horizons
Παράδειγμα peripheral vision, να είσαι στην καφετέρια, μπροστά σου ο κολλητός σου και πίσω δεξιά του (ας πούμε 2 o'clock) να κάθεται απίστευτο νινι..Τί κάνεις;;;
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στον φίλο σου, αλλά η προσοχή σου στην γκόμενα, σωστά;
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, ξανά τα ίδια.
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, χωρις:
1ον Να φαίνεσαι λιγούρη,
2ον Μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχεις τις γκόμενες μόνο για εσένα, αφού το φιλαράκι δεν έχει πάρει πρέφα τίποτα!
:rotflmao: :rotflmao:
Αυτό μπορείς να το εξασκήσεις και στο σπίτι σου, κοιτώντας σε ένα σημείο και χωρίς να κινείς τα μάτια σου να "κοιτάς" διάφορα αντικείμενα στο χώρο.
EDIT: Στο δρόμο σημαίνει ότι, κοιτάω εκεί που θέλω να πάω (μάτια ΚΑΙ κεφάλι) και βλέπω παντού, προσέχωντας έτσι και την κατάσταση.
Υπαρχει μια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ σειρα κινησεων που ο αναβατης πρεπει να κανει για να παρει μια στροφη σωστα.
Πολλοι αναβατες (και εγω μεσα σε αυτους!) νομιζουν οτι μπορουν να παρουν μια στροφη πιο ομαλα με το να στριβουν νωρις. Αυτο ομως ειναι ΛΑΘΟΣ -- η γραμμη αυτη ΔΕΝ ειναι ομαλη και επιφερει πολλα προβληματα.
Μπορει να προκαλεσει επιπλεον φρεναρισμα μεσα στη στροφη ενω παραλληλα το ανοιγμα του γκαζιου πρεπει να καθυστερησει, με αποτελεσμα να μην γινει σωστη μεταφορα βαρους της μηχανης, και ετσι αυτη ειναι εντελως ασταθης στο πρωτο μισο της στροφης.
Επιπλεον αυτη η γραμμη σε βαζει σε μια τροχια που μπορει να χρειαζεται διορθωσεις μεσα στη στροφη η/και περισσοτερη γωνια κλισης, με οτι ενδεχομενους κινδυνους επιφερει αυτο (μειωμενη προσφυση κλπ)
Η λυση που μας εμαθαν λοιπον στο RS (και αν δεν κανω ειναι βασισμενη εξ ολοκληρου στα οσα αναφερει ο Keith Code και στο CSS), βασιζεται σε 2 κανονες: στριψε ΜΙΑ ΦΟΡΑ, και στριψε ΓΡΗΓΟΡΑ.
Αυτο βεβαια για να γινει, πρεπει να στριψεις ΑΡΓΟΤΕΡΑ μεσα στη στροφη. Αυτο εχει πολλα πλεονεκτηματα:
- καθυστεροντας το στριψιμο στη στροφη μπορεις να δεις πιο βαθια μεσα στη στροφη,
- ελεγχεις για πιθανους κινδυνους
- και βεβαια σε βοηθαει να μην κανεις επιπλεον διορθωσεις μεσα στο στροφη μιας που βλεπεις ηδη μεχρι το Apex.
Επιπλεον, επειδη το αρχικο (γυροσκοπικο) στριψιμο γινεται γρηγορα, φτανεις την γωνια κλισης που χρειαζεται πιο γρηγορα και σου επιτρεπει να ανοιξεις το γκαζι πιο συντομα.
Τα βηματα οπως μας τα εδειξαν στο Riding School συνοψιζονται στο σχεδιαγραμμα που βλεπεις παρακατω, και ουσιαστικα ειναι η αναλυση των 4 βηματων της τεχνικης του CSS: slow/look/lean/roll (φρενα/κοιταγμα/πλαγιασμα/ανοιγμα γκαζιου).
ΣΩΜΑ
Αρχικα παιρνεις καταλληλη θεση σωματος καθως πλησιαζεις τη στροφη.
ΦΡΕΝΑ
Το κλειδι για να αποφασισεις ποσο να φρεναρεις βασιζεται στην εξης φιλοσοφια: τοσο οσο χρειαζεται ωστε να μπορεις να αρχισεις να ανοιγεις το γκαζι με το που εχεις τελειωσει τη διαδικασια ΓΡΗΓΟΡΟΥ στριψιματος (ο κανονας που ειπαμε πριν).
Για να μπορεσεις να στριψεις ΓΡΗΓΟΡΑ (βλ. "αποτομα"), θα πρεπει να αλλαξεις το πως φρεναρεις.
Επειδη ΔΕΝ μπορεις να τραβηξεις τα φρενα σου μεσα στη στροφη ενω πλαγιαζεις απαλα οπως εκανες μεχρι τωρα, θα πρεπει να κανεις ΟΛΟ το φρεναρισμα σου νωριτερα.
Αν μπαινοντας μεσα στη στροφη δεις οτι χρειαζεται να φρεναρεις και αλλο, τοτε μπηκες υπερβολικα γρηγορα.
ΚΟΙΤΑΓΜΑ
Φτανοντας στη στροφη και ενω φρεναρεις πρεπει να κοιταξεις προς τη στροφη, μια τεχνικη που λεγεται "two-step":
1. Επιλεγεις το σημειο εισοδου στη στροφη, πχ μια πινακιδα η καποιο σταθερο σημειο στη στροφη.
2. Ενω πλησιαζεις το σημειο αυτο που εχεις βαλει, κοιτας ΜΕΣΑ στη στροφη -μακρυα πλεον- και επιλεγεις ενα 2ο σημειο (ιδανικα το apex).
Οταν εχεις φτασει το 1ο σημειο/σημειο εισοδου (το οποιο βλεπεις με την ακρη του ματιου), ΣΤΡΙΒΕΙΣ, εχοντας πλεον τα ματια σου σταθερα στο βαθος του δρομου.
ΠΛΑΓΙΑΣΜΑ
Εχοντας ηδη αποφασισε σε ποιο σημειο θα στριψεις, οι υπολοιπες μεταβλητες στριψιματος -ποσο αποτομα και ποσο πολυ θα πλαγιασεις- ερχονται με απολυτως φυσικο τροπο.
Οταν στριβεις βλεπεις ακριβως πλεον που θες να πας, οποτε και ξερεις ποσο γρηγορα και ποσο πολυ θα πρεπει να στριψεις να να το πετυχεις.
Αν δεις οτι ενω φτανεις στην κορυφη της στροφης (apex) οτι πρεπει να στριψεις πιο πολυ για να μην ανοιξεις τη τροχια σου, αυτο σημαινει οτι εστριψες πολυ νωρις.
ΓΚΑΖΙ (Roll on)
Το ζητουμενο ειναι σε ολο το πρωτο κομματι της στροφης μεχρι και το apex, να εχεις σταθερα ανοιγομενο γκαζι - θελουμε να μεταφερουμε το βαρος της μηχανης στο πισω μερος της ωστε να αποφορτισουμε το μπροστινο συστημα (αναλογια 70-30) ενω ειμαστε υπο κλιση.
Αρχιζεις να ανοιγεις ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΑ (μερικες μοιρες) το γκαζι οσο το δυνατον πιο συντομα -ιδανικα, αμεσως μετα το πλαγιασμα- και συνεχιζεις να ανοιγεις ομαλα μεχρι το σημειο εξοδου της στροφης οπου και αρχιζεις να σηκωνεις τη μηχανη.
Αν δεις οτι δεν μπορεις να αρχισεις να ανοιγεις το γκαζι αμεσα και οτι πρεπει να κοψεις και αλλο ταχυτητα, τοτε η ταχυτητα εισοδου σου ηταν υπερβολικη.
Ετσι τωρα εχοντας περασει την κορυφη της στροφης και καθως αρχιζεις να σηκωνεις τη μηχανη, μπορεις να ανοιξεις το γκαζι και να επιταχυνεις κατα το δοκουν.
![]()
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ οτι δεν το παιζω αυθεντια, και να σημειωσω οτι υπαρχει και ΑΛΛΟΣ τροπος να μπει καποιος στη στροφη που παραβαινει εν μερει αυτη τη διαδικασια (και το κανουν πολλοι αγωνιζομενοι), αλλα για εμενα τουλαχιστον -και για τα δικα μου μετρα- η διαδικασια στριψιματος που ανεφερα αποτελει Ευαγγελιο!![]()
Μετα απο την αρχικη εκμαθηση αυτης της διαδικασιας στο RS, πραγματικα μου ανοιξε τα ματια!![]()
![]()
Νίκος
Open Horizons
![]()
![]()
![]()
Φίλε τα λεγόμενα σου είδη με βοήθησαν πολύ! Κάποια από αυτά που λές τα έχω ξανακούσει (ανοιγόμενο γκάζι στην στροφή), αλλά πολλά δεν τα ήξερα καν (π.χ. η πορεία που πρέπει να έχει η μηχανή μέσα στην στροφή). Θα το διαβάσω πολλές φορές ακόμα μέχρι να τα εμπεδώσω καλά!
Ωραίο και το σχήμα που εβαλες! Δίνει πολλή βοήθεια σε εμάς που προσπαθούμε να μάθουμε από το νετ χωρίς να έχουμε κάποιον να μας τα πεί προσωπικά...
Τελικά ένα σχολείο μου φαίνεται είναι αναγκαίο για όλους...
thanx φίλε![]()
Chris
:rotflmao:Αρχικά δημιουργήθηκε από lamoun
Παράδειγμα peripheral vision, να είσαι στην καφετέρια, μπροστά σου ο κολλητός σου και πίσω δεξιά του (ας πούμε 2 o'clock) να κάθεται απίστευτο νινι..Τί κάνεις;;;
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στον φίλο σου, αλλά η προσοχή σου στην γκόμενα, σωστά;
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, ξανά τα ίδια.
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, χωρις:
1ον Να φαίνεσαι λιγούρη,
2ον Μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχεις τις γκόμενες μόνο για εσένα, αφού το φιλαράκι δεν έχει πάρει πρέφα τίποτα!
Αυτό που λές φίλε είναι το ιδανικό. Στην πραγματικότητα όμως αυτό που κάνουμε είναι:
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στην γκόμενα, αλλά η προσοχή σου στον φίλο σου.
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, τώρα η προσοχή σου δεν είναι καν στον φίλο σου!
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, ενώ ταυτόχρονα:
1ον Φαίνεσαι λιγούρης,
2ον Φαίνεσαι μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχει τις γκόμενες ένας φλώρος που μόλις ήρθε και κάθησε μαζί τους! Οπότε τον π@@λο...
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Chris
Πρωτα την ασφαλτο μην εχει και καμμια τρυπα και μετα πιο μακρυα πρεπει να κοιταξουμε λεει η απλη λογικη.
Οσο για την τεχνικη το 0-300 ειναι λαθος γιατι απευθυνεται σε οριακη οδηγηση.Σε συνηθισμενη οδηγηση οσο μπαινουμε στη στροφη τοσο βγαινουμε.Και απο πορεια παμε οπου θελουμε γιατι βγηκαμε βολτα και δεν θελουμε κανονες στην πορεια μας στη στροφη.
Αλλα αν το ξανασκεφτω η οδηγηση μηχανης ειναι πολυ πιο επικινδυνη απο του αυτοκινητου οποτε για καλο και για κακο ας εφαρμοζει κανεις τους κανονες του 0-300 μη του βγει καμμια πολυ κλειστη στροφη και ψαχνεται μεσα στη στροφη πως να την παρει.
Ε ν ν ο ε ί τ α ι πως κοιτάμε στην έξοδο της στροφής! Και είμαι σίγουρος πως το 100% των οδηγών μότο+κουτί αυτό κάνει ασυναίσθητα αλλιώς ολοι θα είχαμε σκοτωθεί.
Απλά τι γίνεται στην ουσία: το μάτι μας λαμβάνει πολλαπλά εστίασης και υπολογίζει τη θέση μας στο χώρο ("το μάτι σου παίζει" που λέμε). Στη μηχανή λοιπον πρωτεύων στόχος του ματιού είναι η έξοδος της στροφής και δευτερεύων ολα τ' αλλα (νοητή ευθεία του τιμονιού σε σχέση με τα αλλα αντικείμενα).
Μόνο σε περίπτωση που εντοπίσουμε σοβαρό πρόβλημα με αντικείμενο (ρε τι κάνει το κουλάδι; αναστροφή;) τότε αντιστρέφονται τα πράγματα και προτεραιότητα παίρνει το αντικείμενο ώστε να μπορέσουμε να το αποφύγουμε μ' επιτυχία (να μη στουκάρουμε/φάμε φέτα) σε συνυπολογισμό με τα δευτερερεύοντα σημεία (αντίθετο ρεύμα/έξοδο/προπορευόμενο όχημα).
Το target fixation είναι ανίατη ασθένια που δεν την κατανοώ πλήρως για να την εξηγήσω πέρα απο τη φράση "το είδα είδα κι' έμεινα μ@λ@κ@ς".:rotflmao:
Ορκισμένος σιδερόκωλος!
κλασική περίπτωση target fixation (από Επίδαυρο)Αρχικά δημιουργήθηκε από Nikoskazer2000
Το target fixation είναι ανίατη ασθένια που δεν την κατανοώ πλήρως για να την εξηγήσω πέρα απο τη φράση "το είδα είδα κι' έμεινα μ@λ@κ@ς".:rotflmao:
"The video has been remover by the user" ωστόσο κατάλαβα τι είναι το target fixation απλά δεν μπορώ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ συμβαίνειΑρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
κλασική περίπτωση target fixation (από Επίδαυρο)![]()
Ορκισμένος σιδερόκωλος!
Αρχικά δημιουργήθηκε από kinhsh
Πρωτα την ασφαλτο μην εχει και καμμια τρυπα και μετα πιο μακρυα πρεπει να κοιταξουμε λεει η απλη λογικη.
Οσο για την τεχνικη το 0-300 ειναι λαθος γιατι απευθυνεται σε οριακη οδηγηση.Σε συνηθισμενη οδηγηση οσο μπαινουμε στη στροφη τοσο βγαινουμε.Και απο πορεια παμε οπου θελουμε γιατι βγηκαμε βολτα και δεν θελουμε κανονες στην πορεια μας στη στροφη.
Αλλα αν το ξανασκεφτω η οδηγηση μηχανης ειναι πολυ πιο επικινδυνη απο του αυτοκινητου οποτε για καλο και για κακο ας εφαρμοζει κανεις τους κανονες του 0-300 μη του βγει καμμια πολυ κλειστη στροφη και ψαχνεται μεσα στη στροφη πως να την παρει.
η απλη λογικη λεει οτι κοιταμε την ασφαλτο,δρομο και οχι την γκομενα που καθετε διπλα μας
η τα βουνα και τα λαγαδια .
οσο ποιο μακρια σου επιτρεπει η οραση σου , η συγκεντρωση σου και ο δρομος να δεις τοσο
ποιο ετοιμος και ποιο απροβλεπτος θα εισαι .