απ ότι βλέπω πάντως οι περισσότεροι το βλέπετε ως υπερβολή, όπως και εγώ, και ακολουθήτε το manual. Ηαλήθεια είναι ότι και εγώ στα 3 μηχανάκια που έστρωσα ακολούθησα τα λεγόμενα του κατασκευαστή και όλα ok... εντάξει δεν γέρασα και μαζί τους για να δω και αντοχή στον χρόνο ...
άμα του πας το μηχανάκι με το μοτέρ κολλημένο και την εξάτμιση να έχει γίνει ουράνιο τόξο από την πολλαπλή μέχρι το τελικό ενώ το κοντέρ λέει 5000 χλμ, ε, κάτι δεν θα υποψιαστεί;
I live to learn. I learn to think. I think to create. I create to be.
Αυτο που λεει το μανιουαλ περι στρωσιματος ειναι
"στα πρωτα 500 χλμ οδηγειτε σιγα και μην στροφαρετε τον κινητηρα"
Ποια οδηγια ακριβως να ακολουθησω ευλαβικα; Οκ, στα πρωτα 500 χλμ το παω σιγα και μεχρι 5000 rpm ας πουμε. Και μετα τι; Του σκιζω τα πρεκια;;;
Νομιζω οτι το στρωσιμο ειναι ενα απο τελευταια πραγματα που πρεπει να γινονται βασει μανιουαλ.
και παλι, δεν μπορει να αποδειξει τιποτα..
ασε που τα μοτερ δεν κολλανε ετσι...πρεπει να μην εχει λαδι καθολου μεσα για να κολλησει...
ακομα και να σπασει, εχει υποχρεωση να στο αντικαταστησει no matter what...
κατασκευαστικο ειναι το λαθος οχι χρηστικο...
αλλωστε τα μοτερ, παντα δοκιμαζονται τερμα γκαζι πριν βγουν παραγωγη...απλα δεν γραφει το οδομετρο..
αυτα δεν μετρανε...ανατιναζονται πριν βγουν απο την κουτα...![]()
Αν το μάνουαλ δεν γράφει: κακό στρωσιμο οδηγει σε απώλεια εγγυσης τοτε δεν τρεχει καστανο...
και αποσο ξερω δεν γραφει κανενα αλλα δεν ειμαι και παντογνωστης.
επι του θεματος, το μανουαλ γραφει παντα τα ιδια γτ απευθυνετε παντα στους ιδιους ανθρωπους. αν γινουμε ολοι οι ανθρωποι του πλανητη αντικειμενικα πιο εξυπνοι θα το αλλαξουν.
Στρωσιμο κινητηρα και χαλαρα δεεεεεν. Αν υποθεσουμε οτι ανακατασκευαζουμε εμεις εναν κινητηρα και γνωριζουμε οτι οντως εμεις θα τον στρωσουμε τοτε το "1000χλμ χαλαρα" ειναι απλα λαθος. Ολοι οι κινητηρες εχουν δουλεψει πριν τους παρουμε, απλα οχι με το καταλληλο φορτιο. Το σωστοτερο ειναι αυτο που περιεγραψε ενα παιδι παραπανω, μερικα ανοιγματα μεχρι χ στροφες και αλλαγη λαδιων με ορυκτελαια παντα, μερικα ανοιγματα μεχρι λιγο περισσορερες στροφες και παλι λαδια, και αλλη μια ως τον κοφτη. Εχουν γινει πολλες δοκιμες σε ιδιους κινητηρες , ο ενας στρωμενος συμβατικα και ο δευτερος "επιθετικα", και παντα ο δευτερος ειχε μεγαλυτερη αποδοση και αντοχη.
Και μην πεταχτει καποιος να πει " και γτ ρε φιλε το μανουαλ δεν λεει ετσι?".
Προφανως γτ δεν μπορει ένας κατασκευάστης να ζητησει κατι τετοιο απο.τον μεσο ιδιοκτητη ουτε να τον βαλει σε τετοιους "μπελαδες". Πιθανοτερο θα ηταν να τον εχανε τον πελατη.
Ίσως τα manuals να γράφτηκαν για τα αμερικανάκια, στην τελική μόνο στην Αμερική γράφουν ''Μην το ακουμπήσετε στο πρόσωπό σας γιατί θα καείτε.''......στα ηλεκτρικά σίδερα.
Εν κατακλείδι θα συγκλίνω σε κάτι που γράφτηκε παραπάνω:
- Το στρώσιμο σαν διαδικασία αφορά την εξοικείωση του αναβάτη με την νέα του μοτοσυκλέτα.
καλο ζεσταμα.
πορειες για να στρώσει. αν οι διαδρομες σου ειναι μεχρι το περιπτερο και μετα πισω δεν στρώνεις
οχι σταθερη ταχυτητα. αυξομειώσεις συνέχεια. αν μπορεις με καποιο τροπο να αυξομειωσεις την θερμοκρασια του μοτερ κατα την πορεια ακομα καλητερα.
στασεις αν ζεσταθει πολυ
οχι πολλες στροφες στο μοτερ. στην αρχη το 1/3 των μεγιστων και μετα μεχρι το 1/2 των μεγιστων.
οχι υπερφορτωση στο μοτερ. πχ 6η και 3.000 στροφες, μεγαλες ανηφόρες, δικαβαλα , οδηγος 120 κιλων. το γκαζι δεν πρεπει να ξεπερναει το μισο τις διαδρομης του
αν εχεις 4η και 4.000 στροφες και ανοιξεις τερμα γκαζι για μια προσπεραση υπερφορτονεις το μοτερ, καλο ειναι η 5η και 6η να μην μπουνε οσο στρώνεις
αν υπαρχει η δυνατοτητα να αλλαξει το γραναζομα κατα το στρωσιμο με ποιο κοντο ειναι καλο.
μετα απο μεγαλες πορειες οχι σβισιμο του μοτερ κατευθειαν αλλα το αφήνεις λιγο να δουλεψει στο ρελαντι.
οσο ποιο πολλες φορες ζεσταθει και κρυωσει το μοτερ κατα το στρωσιμο τοσο το καλητερο. αν το ζεστανεις κανεις 1000 χιλιομετρα σερι και το σβησεις δεν εχεις στρώσει
αλλαγη λαδιων μετα το στρωσιμο.
μετα το στρωσιμο το ανοιγμα του μοτερ πρεπει να γινει σταδιακά.
δηλαδη οχι να πηγαινεις μεχρι τις 6.000 για 1000 χιλιομετρα και στα 1001 να αρχισεις τις τελικες και τα burn-out
το μοτερ μπορει να δωσει την μέγιστη αποδωση πολύ μετα τα πρωτα 1000 χιλιομετρα.
ενα καλα στρωμένο μοτερ εχει λιγοτερες φθορες και καλύτερες επιδωσεις, καλητερη καταναλωση κτλ.
τα γρεζια στο λαδι μετα τα 1000 χιλιομετρα προερχονται απο κομματια του μοτερ που δεν εχουν ακριβος τις διαστασεις που πρεπει και κατα το στρωσιμο τρώγονται και πανε εκει που πρεπει. αν η διαδικασια γινει σιγα και ομαλα τοτε εχεις μεγαλητερη ακριβεια στο 'φαγωμα' των μεταλλων
Κάνεις λάθος. Μεγαλύτερη απόδοση είχε ο δεύτερος, όχι μεγαλύτερη αντοχή!
Αυτό που αναφέρουν τα μάνουαλ είναι λίγο πιο κοντά στο ιδανικό από την επιθετική οδήγηση όσο είναι καινούριο. Ναι οι σύγχρονοι κινητήρες έρχονται "σχεδόν" στρωμένοι! Σχεδόν όμως!
Και όχι, αυτό που γράφουν τα μάνουλ δεν είναι "απόλυτα" σωστό αλλά δεν είναι σε θέση ο καθένας να καταλάβει το "απόλυτα" σωστό, ούτε να το κάνει!
Το σκίσιμο δεν θα κάνει καλό όπως και η υπερβολική ευγένεια. Ο κινητήρας για να στρωθεί θέλει μια μέση κατάσταση που δεν είναι μεγαλύτερη από 800 χλμ ενώ το μεγαλύτερο μέρος τη δουλειάς έχει γίνει στα πρώτα 400.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να χρησιμοποιούμε τη μηχανή μας κανονικά.
Μετά από αυτά τα χλμ πάλι δεν θέλει απότομο σκίσιμο!
Οι επιφάνειες των μετάλλων σταθεροποιούνται εντελώς μετά από αρκετά χιλιόμετρα. Σε σύγχρονους πολύστροφους κινητήρες οι κατασκευαστές λαδιών προτείνουν απλά ορυκτέλαια για τουλάχιστον 10.000χλμ.
Την μεγαλύτερη "φθορά" την δέχεται ένας κινητήρας στην αρχή και στο τέλος της ζωής του. Αν δούμε έναν κινητήρα με 400χλμ θα νομίζουμε ότι έχει κάποιο πρόβλημα κατασκευαστικό και είναι έτοιμος να κολλήσει! Στην ίδια κατάσταση θα βρεθεί πάλι μετά από 150.000 ή 200.000 χλμ (ενδεικτικά νούμερα), που πραγματικά μπορεί να είναι έτοιμος να κολλήσει.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δούμε πόσο καλή δουλειά κάναμε ή τι θέλει ένας κινητήρας για να στρωθεί από τις εργαστηριακές μετρήσεις. Απ' αυτές που κάνουν οι κατασκευαστές λαδιών, και όχι ο καθένας που λύνει έναν κινητήρα στο σπίτι του!
Sent from me using a computer.