Τελευταία τροποποίηση από STF; 20/11/2023 στις 21:55.
Ο Στέφανος είχε διανύσει ήδη περισσότερο από μια εκατοντάδα χιλιομέτρων για να με συναντήσει και θα με συνόδευε στο πέρασμα μου από την Ελβετία για τα επόμενα περίπου 150 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που θα διανυκτέρευα (στο Ιντερλάκεν) αλλά και για μια επίσκεψη στη λίμνη και στη πόλη που έδρευε σε μια άκρη της στο Tουν.
Αρχίσαμε λοιπόν να κατηφορίζουμε τώρα το Furka pass πριν φτάσουμε στην επόμενη στάση μας στο Grimsel Pass και ποιο συγκεκριμένα δίπλα από τον σταθμό αναχώρησης του τελεφερίκ όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε και τις εργασίες αποκατάστασης του φράγματος.
![]()
Τελειώνοντας και από το Grimsel Pass πλέον διασχίζαμε πανέμορφα πράσινα σημεία ανακατεμένα με τρεχούμενα νερά, ποτάμια, λίμνες μέχρι που φτάσαμε στη λίμνη Brienz όπου κάναμε ακόμη μια στάση να απογειώσουμε για μια ακόμη μια φορά το Drone για κάποιες λήψεις πριν φτάσουμε στο Ιντερλάκεν όπου θα διανυκτέρευα και το οποίο ουσιαστικά βρίσκεται μεταξύ της Brienz και της Tuhn.
Στο Ιντερλάκεν άφησα τα πράγματα μου στο ξενοδοχείο και πλέον το Nuda απαλλαγμένο από τις αποσκευές του ρολάριζε απολαμβάνοντας τους αστικούς δρόμους της Ελβετίας. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και το RS660.
Η Tuhn είναι μια πανέμορφη και ολοζώντανη πόλη την οποία τριγυρίσαμε με τον Στέφανο και με τις μηχανές και με τα πόδια και στην οποία φάγαμε τελικά Ταϊλανδική κουζίνα.
Συνεχίζεται...
Αφού τελειώσαμε με το φαγητό ο Στέφανος με αποχαιρέτησε και εγώ τον ευχαρίστησα γιατί θυσίασε μια ολόκληρη ημέρα για μένα που μέχρι πριν από λίγες ώρες δεν ήμουν παρά ένας διαδικτυακός φίλος. Σπουδαίο παλικάρι από πολλές απόψεις που μάλλον δεν χρειάζεται να αναλυθούν εδώ.
Επιστρέφω λοιπόν ρολαριστά από τη Tuhn προς το Interlaken. Στη διαδρομή με επισκέπτονται δυο φλασιές, μια ανφάς και άλλη μια λίγα μέτρα πιο κάτω από πίσω. Ενστικτωδώς κοιτάω το κινητό που έχω τοποθετήσει στη βάση του τιμονιού σε ρόλο gps. Προλαβαίνω και διαβάζω 56 χλμ/ω. Απίστευτο με όριο 50 χλμ πήγαινα με 56 χλμ και όπως φαίνεται εγκαινίασα τη πρώτη μου κλήση στην Ευρώπη. Αρχίζω και ανησυχώ με την αυστηρότητα και αναλογίζομαι αν έχω αρπάξει και άλλη εν μέσω φωτός και δεν το έχω πάρει χαμπάρι. Διώχνω αμέσως αυτές τις σκέψεις στο μυαλό μου καθώς ότι έγινε-έγινε και εδώ ο σκοπός είναι να περάσω καλό, τα υπόλοιπα θα τα αντιμετωπίσω όταν έρθει η ώρα τους.
Έφθασα λοιπόν στο Youth Hostel και αφού έκανα ένα ντουζάκι ξάπλωσα για να σηκωθώ νωρίς, να φάω πρωινό και να φορτώσω τη μηχανή ώστε να αναχωρήσω εγκαίρως το αργότερο μέχρι τις 8:30. Είχα πάρει το μάθημα μου και ήξερα με σιγουριά πλέον πως η επιλογή μου να ταξιδέψω από τους επαρχιακούς θα ήταν μια εξαιρετικά χρονοβόρα διοδικασία.
Ο χώρος το πρωινού
Και το γκαράζ όπου διανυκτέρευσε η μηχανή και που μου επέτρεψε να τη φορτώσω με άνεση.
Φορτωμένος έκανα μια σύντομη αποχαιρετιστήρια βόλτα γύρω από το Interlaken και ξεκίνησα για το επόμενο σημείο διανυκτέρευσης μου, στο Ehrwald στα δυτικά της Αυστρίας...
Δεν είχα προλάβει να απομακρυνθώ περισσότερο από 20 χλμ και ενώ κινιόμουν παράλληλα με τις όχθες της λίμνης Brienz άρχισε να βρέχει. Σταμάτησα, φόρεσα τα αδιάβροχα μου και συνέχισα. Στη πορεία μου προς το Ehrwald θα έκανα περίπου 360 χλμ και μέσα σε αυτά συναντούσα τη Λουκέρνη και θα έμπαινα στην Αυστρία διασχίζοντας τη διαδρομή που πέρναγε ανάμεσα από τα βορειοδυτικά σύνορα του Λιχτενσταϊν και τον νότιες ακτές της λίμνης Κωστάντζας.
Απόλαυσα πολύ όμορφα τοπία με καιρό που ήταν σχεδόν μόνιμα μουντός και κατά διαστήματα βροχερός, ευτυχώς όχι έντονα. Σε αυτή τη διαδρομή άρπαξα τη δεύτερη μου κλήση όταν προσπέρασα ένα Van το οποίο με πήγαινε καρότσι για καμιά 20αριά χιλιόμετρα σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές και δεν άντεξα άλλο αυτόν τον όγκο λίγα μετρά μπροστά μου. Μοναδική ελπίδα να μην λειτουργούσε το radar αλλά δε νομίζω η Ελβετία να μοιάζει σε αυτά τα πράγματα με την Ελλάδα. Είπαμε, δεν πειράζει...
Στάση για υπαίθριο κατούρημα...
Λόγω της βροχής έκανα αυτήν την πορεία non stop με μια μόνο στάση για τον ανεφοδιασμό μου.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο όπου θα έμενα για δυο διανυκτερεύσεις αυτή τη φορά.
Ξεφόρτωσα τη μηχανή ανέβασα τα πράγματα στο δωμάτιο μου και χάζεψα το δελτίο καιρού στο κινητό μου. Γκρίζα τα πράγματα μου. Στο μεταξύ έριχνε μια ελαφριά ψιχάλα από αυτές που δεν είναι απαραίτητο να φοράς ούτε καν αδιάβροχο και εκμεταλλεύτηκα την ευκαιρία να πεταχτώ κοντά στο Fernpass όπου ήταν και η λίμνη Fernstein see. Το μέρος αυτό το είχα επισκεφθεί το 2010 και είχα μείνει εκεί για 10 μέρες, είχα υπέροχες αναμνήσεις από αυτό το σημείο.
Λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω με κατεύθυνση το Nassereith υπήρχε το τοπικό Rastland (κάτι σαν τα δικά μας ΣΕΑ) το οποίο είχε πολύ ωραία κουζίνα με τοπικές γεύσεις που αν και πανάκριβο δε δίστασα να τιμήσω αποζημιώνοντας με λίγες στιγμές γευστικής ανάπαυλας.
συνεχίζεται...
Η θέα από το παράθυρο του δωματίου μου στο Ehrwald
Νωρίς το βραδάκι επιστρέφω στο ξενοδοχείο και χαζεύω τις καιρικές προγνώσεις. Τις επόμενες τρεις ημέρες όχι απλά θα βρέχει αλλά θα ρίχνει καρέκλες. Έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να σπαταλήσω μια ακόμη μέρα στη περιοχή υπό τις παρούσες συνθήκες. Επικοινωνώ με τους φίλους μου στη Γερμανία που με περίμεναν για αυθημερόν επίσκεψη την επόμενη μέρα και μου προτείνουν να μείνω τις επόμενες δυο ημέρες στο σπίτι τους οπότε και θα έχει βελτιωθεί ο καιρός. Αν και εκτός προγράμματος μου ήρθε μια χαρά.
Η επόμενη μέρα ξεκινάει με αρκετά έντονη βροχή. Αν και ξύπνησα στις 07:00 το πρωί αυτή τη φορά έφαγα ήρεμα το πρωινό μου, απόλαυσα τον καφέ μου στη τραπεζαρία του ξενοδοχείου παρακολουθώντας τη βροχή. Είχα μπροστά μου περίπου 130 χλμ μέχρι το Furstenfeldbruck και όπως ήταν ξεκάθαρο αυτά θα γινόντουσαν με βροχή. Οπότε θα μπορούσα να ξεκινήσω χαλαρά κατά τις 10:00 και να φτάσω στον προορισμό μου μέσω Garmish και περνώντας δίπλα από τη Starnberg See.
Είχε έρθει η ώρα, αδιάβροχα και αναχώρηση.
Συνεχίζεται...
Παρά τις προβλέψεις από τη στιγμή που πέρασα τα σύνορα της Γερμανίας ο καιρός βελτιώθηκε και η βροχή μετατράπηκε σε ψιχαλυτό. Με τον καιρό σύμμαχο και τους Γερμανικούς δρόμους να είναι πιο νορμάλ με τα όρια ταχύτητας έφτασα σχετικά νωρίς το μεσημέρι στο Bruck.
Μετά το μεσημεριανό γεύμα βγήκα με τους φίλους μου για ένα περίπατο στο πανέμορφο Bruck που είναι και ο τόπος διαμονής τους. Είναι μια από τις πιο αγαπημένες μου κωμοπόλεις στη Βαυαρία.
Η κακοκαιρία που είχε χτυπήσει όλη την κεντρική Ευρώπη με μεγάλες καταστροφές σε Ιταλία και Σλοβενία είχε περάσει και από εκεί. Ξεριζωμένο αιωνόβιο δέντρο.... και δεν ήταν το μόνο.
![]()
Τελευταία τροποποίηση από STF; 22/11/2023 στις 21:52.
Τη μέρα που έφτασα στο σπίτι των φίλων μου έκανα και μια παραγγελία στο Γερμανικό amazon με τη διαβεβαίωση ότι το αργότερο μέχρι το απόγευμα της επόμενης μέρας θα έφτανε η παραγγελία μου, όπως και έγινε...
Αντικατέστησα τη βάση της Quadlock που είχα στο τιμόνι για να βάζω το κινητό μου και να το χρησιμοποιώ για πλοήγηση με μια βάση πολύ πιο στιβαρή και η οποία στερεωνόταν στην ίδιες αναμονές της RAM MOUNT που ήδη είχα τοποθετημένες. Δεν είχα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την Quadlock αλλά είχα μια ανασφάλεια και δεν ήθελα να μείνω χωρίς κινητό οπότε σκέφθηκα να μαγειρέψω πριν πεινάσω.
Την επόμενη μέρα θα αναχωρούσα πάλι για Αυστρία με προορισμό τα Ανατολικά της χώρας αυτή τη φορά. Μετά από σχεδόν 400 χλμ θα έφτανα στη νέα μου έδρα -για τις επόμενες 2 μέρες- που θα ήταν η κωμόπολη Liebenfels κοντά στο Villach.
Τελευταία τροποποίηση από STF; 25/11/2023 στις 16:09.
Αναχώρηση λοιπόν στις 9 το πρωί.
Η επιστροφή στους επαρχιακούς της Αυστρίας μεγάλωσε ξανά τη προσοχή μου σχετικά με τα όρια ταχύτητος. Παρ' όλα αυτά επειδή μου έχει τύχει στο παρελθόν απρόσμενα να μπαίνω σε εθνικούς δρόμους (κάποιες φορές πρέπει να είσαι υποψιασμένος και να γνωρίζεις τους δρόμους διαφυγής) προμηθεύτηκα μια βινιέτα των 10 ημερών.
Σε αυτό το σημείο να δώσω ένα μάλλον χρήσιμο tip. Είχα φροντίσει και είχα προμηθευτεί την βινιέτα ηλεκτρονικά πριν αναχωρήσω από την Ελλάδα και για το διάστημα που ήξερα πως θα κυκλοφορώ στην Αυστρία. Αντιμετώπισα ένα πρόβλημα. Τα τριψήφια Ελληνικά νούμερα των μοτοσυκλετών μπερδεύουν το σύστημα τους και κατά τη καταχώρηση τους το αναγνωρίζουν ως "ειδική" πινακίδα. Αν αφήσεις το πεδίο "συμβατική πινακίδα" όπως βγαίνει δεν σε προχωράει παρακάτω. Βάζοντας την επιλογή "ειδική" πινακίδα προχωράει αλλά πλέον δεν ξέρεις τι γίνεται σε περίπτωση ελέγχου καθώς υπάρχουν και σημεία που η βινιέτα ελέγχεται ηλεκτρονικά με τη πινακίδα σου (χωρίς αυτοκόλλητο δηλαδή) και επειδή ήδη είχα καεί με τα όρια ταχύτητας προτίμησα να την ξανά αγοράσω στη συμβατική της μορφή ώστε να είμαι 100% καλυμμένος, το κόστος άλλωστε ήταν πολύ μικρό συγκριτικά με ένα πρόστιμο και τον δαίδαλο που θα ακολουθούσε μέχρι να αποδείξεις ότι ήσουν "ενήμερος" τυπικά. Αν θυμάμαι καλά στοίχιζε περίπου 8 ευρώ για 10 μέρες.
Ο καιρός έχει βελτιωθεί με ελάχιστες ψιχάλες συνδυασμένες με μεγάλα διαλλείματα ηλιοφάνειας μέχρι να φτάσω στο Villach.
Τελικά έφτασα στο ξενοδοχείο μου
Και αφού επισκέφθηκα ένα σούπερ μάρκετ που είχα πολύ κοντά μου να αγοράσω κανά σνακ να υπάρχει, ξεκουράστηκα έκανα ένα ντουζ και το απογευματάκι πήρα τη μηχανή και πήγα μια βόλτα στο υποκατάστημα του LOUIS να χαζέψω και να κάνω τα ψώνια μου.
Τα ψώνια μου ήταν ένα δερμάτινο μπουφάν στη μισή τιμή. Όμως επειδή δεν είχαν το χρώμα που ήθελα δοκίμασα το ίδιο σχέδιο σε άλλο χρώμα και τους είπα να μου το στείλουν στα χρώματα που θέλω ταχυδρομικά στην Ελλάδα. Όπως και έγινε.
![]()
Ξημέρωσε η επόμενη ημέρα για την οποία είχα σχεδιάσει πλούσιο πρόγραμμα.... αφού έφαγα ένα υπέροχο προωινό!
Θα ξεκίναγα για μια εξοχική βόλτα προς τη λίμνη Stauersee προσπερνώντας την κάπως ποιο γνωστή Worthersee και τη πόλη Klagenfurt. Εκεί βρήκα το κατάλληλο σημείο για να πάρω μερικά πλάνα από ψηλά.
Στη συνέχεια πήγα να ευχαριστηθώ έναν δρόμο που είχα επισκεφθεί το 2019 με το αυτοκίνητο, τον Villacher Alpenstrasse. Είναι μια αδιέξοδη ορεινή διαδρομή στην οποία υπάρχουν πολλά σημεία στάθμευσης για να απολαύσεις τη θέα από ψηλά και προς το Villach αλλά και προς τη τριεθνή πλευρά όπου βλέπεις την Αυστρία, την Ιταλία και την Σλοβενία ταυτοχρόνως.
![]()
Κατηφορίζοντας ακολούθησα έναν μάλλον "νέο" οδηγό που καβαλούσε μια BMW S1000R. Δεν φαίνεται στο βίντεο αλλά προς το τέλος της διαδρομής μάλλον αισθάνθηκε πίεση που τον ακολουθούσα και κόντεψε να φάει μια σούπα όταν πήρε μια στροφή κάπως άτσαλα. Ευτυχώς ο άνθρωπος το "κράτησε".
Στη συνέχεια πήγα έναν περίπατο στο εμπορικό κέντρο του Villach, χάζεψα και επιστρέφοντας έκανα άλλη μια στάση στο κάστρο Landskron που βλέπει στη λίμνη Ossiachersee και που του οποίου το εσωτερικό έχω επισκεφθεί στο παρελθόν τρεις φορές. Μετά από εκείνο το σημείο επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου για ξεκούραση. Την επόμενη μέρα θα αναχωρούσα για Σλοβενία....
![]()
Τελευταία τροποποίηση από STF; 25/11/2023 στις 16:08.
Έφαγα το δεύτερο πρωινό μου στην Pension Auer, φόρτωσα όλα τα πράγματα στη μηχανή μου και ξεκίνησα το δρόμο για τη Σλοβενία.
Στην αρχή του ταξιδιού μου, στο πλοίο από τη Πάτρα προς τη Βενετία γνώρισα έναν άνθρωπο με ιδιαίτερη προσωπικότητα ο οποίος έφερε στη προγραμματισμένη μου στάση στη Σλοβενία μια αλλαγή. Ακύρωσα τη κράτηση των δυο διανυκτερεύσεων στη Τζεσεντις και άλλαξα τον προορισμό μου για Τολμίν που βρίσεται 90 χλμ νοτιότερα.
Στη διαδρομή για το Τολμίν και αφού είχα περάσει τα σύνορα της Σλοβενίας διανύοντας λίγες εκατοντάδες μέτρα εντός Ιταλίας φάνηκαν αμέσως οι καταστροφές που είχαν φέρει οι πλημμύρες των προηγούμενων ημερών. Δρόμοι που βρίσκονταν κοντά σε όχθες ποταμών είχαν καταστραφεί, δέντρα είχαν πέσει και πετρώματα ανακατεμένα με λάσπες και ξύλα είχαν σκεπάσει δρόμους.
Στο Τολμίν...
Στο Τολμίν για πολλά χρόνια διοργανώνεται ένα Punk-Rock Holidays Festival στο οποίο προσκλήθηκα να περάσω αυτές τις δυο ημέρες ως "εικονικός" εργαζόμενος καθώς το εισιτήριο είναι αρκετά τσουχτερό και αγγίζει τα 400 ευρώ. Οπότε όταν έφτασα σε μια συγκεκριμένη είσοδο του περιφραγμένου χώρου με περίμενε με το όνομα μου το βραχιολάκι με την ένδειξη Worker καθώς και η χαρτονένια επιγραφή Delivery για τη μηχανή μου αφού η κυκλοφορία οχημάτων εντός του χώρου του festival είναι απαγορευμένη για τους επισκέπτες του.
Ο οικοδεσπότης μου ήταν ο Κρίστιαν, Χιλιανής καταγωγής και ιδιοκτήτης του -επίσης ιδιαίτερου- εστιατορίου KULINARISTAN στην Πλ. Αμερικής. Εδώ και 11 χρόνια στήνει μια καντίνα με το ίδιο όνομα στο festival και σερβίρει κυρίως μπουρίτος. Είχα αποφασίσει πριν ξεκινήσω αυτό το ταξίδι ότι θα ακολουθώ τις προκλήσεις που θα συναντώ, έτσι βρέθηκα στο χώρο διανυκτέρευσης μου... δηλαδή στο βανάκι του Kulinaristan.
![]()
Η ημέρα της άφιξης μου ήταν και η ημέρα που γνωρίστηκα με το κάμπινγκ του φεστιβάλ αλλά και με το ίδιο το φεστιβάλ συμμετέχοντας και στις συναυλίες εκείνης της βραδιάς.
Το φεστιβάλ διοργανώνεται σταθερά σε ένα κάμπινγκ το οποίο βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Solca που εκβάλει στην Αδριατική θάλασσα. Πραγματικά η όλη ιστορία έπαιρνε μια καλτ όψη στα μάτια μου αφού έβλεπε punk άτομα που ερχόντουσαν κατευθείαν από τη δεκαετία του '80 και τις αρχές του '90...
![]()
Την επόμενη ημέρα ξύπνησα αρκετά νωρίς. Ήπια τον καφέ μου και πήρα τη μηχανή του Κρίστιαν ένα MT-03 μονοκύλινδρο με τον γνωστό κινητήρα της Minarelli των 660cc, και την πήγα σε ένα βουλκανιζατέρ στο Τολμιν για να επισκευάσω το ελαστικό καθώς ο Kristian δεν προλάβαινε και ήταν το ελάχιστο που θα μπορούσα να κάνω ως ανταπόδοση αυτής της εμπειρίας που μου προσφέρθηκε, καθώς θα την χρειαζόταν για τις μικροπρομήθειες της καντίνας του.
Αφού τακτοποίησα το θέμα με το ελαστικό της MT-03, περίπου στις 10:00 το πρωί αναχωρούσα για να επισκεφθώ την Λιουμπλιάνα. Το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος στο οποίο σταμάτησα είναι το κάστρο της πόλης.
Συνημμένο 448509
Συνημμένο 448510
![]()
Τελευταία τροποποίηση από STF; 25/11/2023 στις 15:28.