Δημοσιεύθηκε αρχικά από
typhoon
Welcome to the club φίλε!
Πολύ χαίρομαι που σαν ζευγάρι κάνετε τις βολτίτσες σας.
Ωραίο και το μηχανάκι, ενδείκνυται για τέτοιες περιπτώσεις.
Προτού μπούμε στα του θέματος(προορισμοί) και επειδή είσαι νέος οδηγός όπως λες, μερικά πραγματάκια όσον αφορά το δικάβαλο.
Οι εξοπλισμοί είναι εκ των ουκ ανευ. Προσθέστε στον βασικό σας εξοπισμό μπότες και σε επόμενη φάση παντελόνια cordura ή δερμάτινα. Αυτό που προστατεύουμε σε ενδεχόμενη πτώση, με την πλήρη εξάρτηση είναι το σώμα μας απο την τριβή με την άσφαλτο και δευτερευόντως μια σχετική απόσβεση της κρούσης. Επειδή λοιπόν είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε μια χαζοπτώση η μοτοσυκλέτα θα πλακώσει το πόδι σου και θα σε σύρει, τα προστατευτικά(επικαλαμίδες) και μπότες θα σε γλιτώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Η ανάγκη που προκύπτει απο τον πλήρη εξοπλισμό είναι της αποθήκευσης, φτάνοντας δηλαδή στον προορισμό σας να μην κουβαλάτε συνεχώς όλα τα πράγματα.
Οπότε επόμενο κομμάτι εξοπλισμού είναι μια ευμεγέθης μπαγκαζιέρα, να μπορείτε να αφήνετε τουλάχιστον τα κράνη γάντια όπου πάτε.
Τελευταία για μένα έρχεται η ενδοσυννενόηση, για μπορείτε να επικοινωνείτε μεταξύ σας on the go.
Το δεύτερο άτομο στην μηχανή αλλάζει άρδην την οδική της συμπεριφορά. Οι "επιδόσεις" (βλέπε ενεργητική ασφάλεια, κοινώς προσπέρασμα) πάνε περίπατο, το κράτημα το ίδιο, οι αποστάσεις ακινητοποίησης επιμηκύνονται , ενώ αυξημένες είναι οι φθορές σε ελαστικά, τακάκια, αλυσίδα.
Ιδανικά φροντίζουμε να έχουμε "ρυθμισμένη" την μοτοσυκλέτα μας για δεύτερο άτομο. Προφανώς δεν πάθει τίποτα εαν καβαλήσει και δεύτερος όπως είναι. Μιλάμε όμως για ιδανική περίπτωση. Δεν είναι κάτι δύσκολο πάντως. Λίγο παραπάνω αέρα στο πίσω λάστιχο (συνήθως οι κατασκευαστές αναγράφουν δυο πιέσεις, μια με αναβάτη μόνο και μια με πλήρες φορτίο, υποννοείται ο συνεπιβάτης ή το φόρτωμα με αποσκευές ή και τα δύο) οπότε επιλέγεις την μεγαλύτερη.
Στην συγκεκριμένη μοτό, λόγω μαλακής ανάρτησης και μεγάλης διαδρομής καλό θα ήταν να ρυθμιστεί το τέντωμα της αλυσίδας και με τους δυο σας επάνω.
Απο κει και πέρα, ομαλοί χειρισμοί στην διαδρομή μιας και οτιδήποτε απότομο προκαλεί δυσανάλογα μεγάλες μετατοπίσεις βάρους ζορίζοντας πολύ αναρτήσεις και ελαστικά.
Η συνεπιβάτιδα επίσης χρειάζεται να κατανοήσει μερικά πράγματα. Αν και δεν οδηγάει τυπικά, στην ουσία η συμπεριφορά της επηρεάζει τον τρόπο αντίδρασης της μηχανής. Το σώμα της πρέπει να εφάπτεται στου οδηγού , τα χέρια της να είναι περασμένα χαλαρά στην μέση του έτσι ώστε να μπορεί να πιαστεί απο τον οδηγό σε περίπτωση ανάγκης και όχι απο τις χειρολαβές της μηχανής. Με τους προσαγωγούς βοηθάει στο φρενάρισμα τον οδηγό, ενώ το υπόλοιπο βάρος του κορμού της το αφήνει να το διαχειριστεί ο οδηγός (όχι απο τις χειρολαβές ξαναλέω) έτσι ώστε να έχει αίσθηση της μάζας και να προσαρμόσει τις αντιδράσεις του.
Φυσικά δεν χαζεύει αμέριμνη το τοπίο, αλλά παρακολουθεί τον δρόμο εμπρός, στρίβει το κεφάλι της στην κατεύθυνση της στροφής ενώ σε περίπτωση επερχόμενης λακούβας ή ανωμαλίας φροντίζει να σφίξει προσαγωγούς για να είναι προετοιμασμένη την κρούση.
Μεταξύ σας και μέχρι να αποκτήσετε κάποια ενδοεπικοινωνία, χρειάζεται να αναπτύξετε ένα σύστημα συνεννόησης με νοήματα. Πχ διπλό χτύπημα με την παλάμη της στο πόδι σου να σημαίνει μην τρέχεις φοβάμαι. Αν σε σφιχτεί επάνω σου με χέρια και πόδια να σημαίνει άνοιξε γκάζι να τρέξουμε/προπεράσουμε είμαι έτοιμη. Να σου δείχνει με το χέρι δεξί ή αριστερό κάτι που μπορεί να αντιλήφθηκε και να σου διαφέυγει πχ κάποιο ζώο στην άκρη του δρόμου, όχημα που βγαίνει απο διαστάυρωση. Συνήθως φωνάζουν πρόσεχε , χωρίς περαιτέρω πληροφορία. Ε και λοιπόν , προσέχω...Μπουμ.
Και το βασικότερο όλων είναι να συνεννοείστε για στάση, είτε γιατί πιάστηκε, είτε γιατι κατουριέται (πολύ συχνό για τις συνεπιβάτιδες)
Στην φάση που είστε δεν χρειάζεται προς το παρόν να επενδύσεις σε ορθοπαιδική σέλα. Εαν στο μέλλον τα ταξίδια σας γίνουν μεγαλύτερα ή πολυήμερα, μια σωστή σέλα κάνει εντυπωσιακή διαφορά. Μην τσιγκουνευτείς τα λεφτά όταν έρθει εκείνη η ώρα, είναι απο τα καλύτερα 150€ που θα δώσεις για την μηχανή σου και τα κωλαρίνια σας!
Περί προορισμών τώρα.
Ξεκινώντας απο τα "τοπικά" δρομολόγια μερικές οι επιλογές είναι:
Σουνιο (τεράστια προσοχή σαβ/κα με καλό καιρό. Πάρα πολύς κόσμος και μεγάλη επικινδυνότητα. Εγώ το κάνω πλεόν πάρα πολύ σπάνια γι αυτούς τους λόγους)
Λίμνη μπελέτσι (πανέμορφο μέρος) το συνδυάζετε με Ωρωπό μετά ή με Πολυδένδρι ή Αυλώνα. Ωραίες ταβέρνες...
Μέγαρα.
Λουτράκι.
Χαλκίδα.
Θήβα απο την παλιά εθνική, έχουν φτιάξει τον δρόμο
Νεα Μακρη μέσω πεντέλης
Παραλία Βαρνάβα.
Λαύριο (είτε μέσω αττικής οδού, είτε απο παλιό)