Μετά απο ενα χρόνο πάνω στο ΧΤΧ αποφάσισα να γράψω μια άποψη που ίσως βοηθήσει κάποιους να διαλέξουν ή να απορρίψουν το μηχανάκι αυτό.
Καταρχάς για να βάλω στοιχεία αναβάτη. 1.81-3 ύψος (παίζει ρόλο το παπούτσι...), κιλά εδώ και καιρό 95 standard. Δεν έχει αυξομειώσεις πάνω απο 1 κιλό και αυτό συμβαίνει μόνο με ουζοκατανύξεις-μεζέδες.
Ικανότητα:... ΜΜΜ ή κοινώς Μέσος Μαλάκας Μοτοσυκλετιστής.
Ιστορικό πτώσεων:... χαζοπτώσεις με 5-10ΚΜ γύρω στις 20+, επώδυνες 2 μόνο αλλά τότε με παπάκι.
Καθημερινά χιλιόμετρα: 50-70 εντός άστυ + 200-400ΚΜ σε βόλτες ανά μήνα σε ΣΚ.
Γκαζοφονιάς: πλέον οχι... στα 36 μου έχει φύγει η κάψα.
Συντήρηση μοτοσυκλέτας: Σχολαστική με το βιβλιαράκι.
Μηχανή κατάσταση:
- Αγοράστηκε προ 1 έτους με 18000ΚΜ πρώτο χέρι απο παιδί που απλά δεν έκανε πλέον ΚΜ και για αυτό την έδωσε.
- Συντήρηση... σχολαστική και αυτός όπως και εγώ.
- Κατάσταση μοτοσυκλέτας Άψογη. (αναρτήσεις, φρένα, συντήρηση, πλαστικά, μηδενικό παθητικό πτώσεων κτλ. )
- Ελαστικά Dunlop σε λίγο μετά νέα κατάσταση όταν την πήρα. Σήμερα τους δίνω άλλους 2 μήνες οριακά σε αντοχές.
Λοιπόν...
Καθημερινά η διαδρομή έχει να κάνει με πηγμένους δρόμους στην Αθήνα και τα ΣαββατοΚύριακα με στριφτερούς δρόμους εκτός Αττικής. Γενικά η μηχανή σαν αίσθηση αυτό που μου δίνει σε μια πηγμένη κατάσταση είναι οτι πρόκειται για ενα all arround μηχανάκι που θα κάνει σχεδόν τα πάντα αλλά με αρκετούς συμβιβασμούς. Είναι αξιόπιστο αφού εδώ και ενα χρόνο το μόνο που έβγαλε είναι μια λυχνία προβολέα. Είναι ροπάτο απο τις μεσαίες στροφές μέχρι και λιγο πριν τις 5500 με τις μαμίσιες εξατμίσεις του. Βγάζοντας τες και βάζοντας και ενα K&N φίλτρο , ρυθμίζοντας τροφοδοσία , το μηχανάκι είναι πολύ πιο ζωντανό πλέον σε όλο το φάσμα στροφών. Γενικά δεν έχει μεγάλη κατανάλωση εφόσον το grip δεξιά παραμένει σε λογικά πλαίσια και δεν το στίβω. Έχει δλδ μια αυτονομία 250+ ΚΜ σε νορμάλ συνθήκες και κάπου στα 220-230 αν το γκάζει παίζει κοντά στα 130-140.
Στα ταξιδάκια εκτός Αττικής το μηχανάκι παραμένει σταθερό και δεν κουνάει σε ανέμους. Πάιζει ρόλο το βάρος του βέβαια αλλά και το οτι είναι αρκετά δεμένο μπροστά με γέφυρες. Η συμπεριφορά του θυμίζει δικύλινδρο, μιας και απο ενα σημείο και ύστερα οι κραδασμοί απουσιάζουν γενικά. Για το δικό μου ύψος έχει καλή προστασία απο τον αέρα με την ζελατίνα του , σίγουρα όμως με μια after market ζελατίνα θα κόβει ακόμα περισσότερο. Τα φρένα του (στο ΧΤΧ) με τα υψηλής έχουν πολύ καλή απόκριση και δεν "σπογγιάζουν" καθόλου όσο και να τα χρησιμοποιήσεις.
Στον δρόμο ....
Ξεκινώντας με το μηχανάκι εκείνο που μου είχε κάνει εντύπωση (αρνητική) ήταν πως έμοιαζε με street στο βάρος (170+ κιλά στεγνό). Ακόμα και το μπρος πίσω για να το παρκάρεις ξεπαρκάρεις προυποθέτει κάποιες ώρες σε scott στο γυμναστήριο και πιέσεις σε γάμπες. Θα έλεγα οτι είναι και αρκετά δύσκολο να ακουμπήσεις κάτω αν το ύψος σου είναι στο 1,70-75 περίπου παίρνοντας ώς κριτήριο το δικο μου ύψος και στάση στην μηχανή.
Κουμπώνοντας την πρώτη ακούς το trademark ΓΚΛΑΝΓΚ απο το κιβώτιο που έχουν όλα τα ΥΑΜΑΗΑ. Προσοχή θέλει λίγο στην εκκίνηση καθώς το βάρος της μηχανής, μέχρι να πάρει λίγο στροφές ο κινητήρας δείχνει το μέγεθος του. Παρόλα αυτά είναι καλά ζυγισμένο και δεν θα δυσκολέψει κάποιον αρχάριο κατά την γνώμη μου. Δευτέρα και τρίτη ταχύτητα τώρα σίγουρα θέλουν να δουλεύουν μεσαίες και ψηλά καθώς στις χαμηλές παθαίνει λόξυγγα και σκορτσάρει σαν νέοπας οδηγός που αμολάει συμπλέκτη.Ο ψεκασμός πάντως κάνει δουλειά μιας και το γκάζι του ειναι ζωντανό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και θα κάνει αίσθηση βλέποντας 170 κοντερίσια.. με αλλαγή σε τροφοδοσία εξατμίσεις και φίλτρο σήμερα βλέπω 175+ στην τελική και καλύτερη απόκριση γενικα.
Στις στροφές τώρα έχει ενα θέμα κατά την γνώμη μου καθώς το βάρος του δείχνει να είναι μαζεμένο κατά 55% μπροστά και να θέλει μια γενική προσοχή στα γρήγορα S. Σίγουρα όμως κάποιον που οδηγεί αρκετό καιρό θα τον ειδοποιήσει για την ματσακονιά που πάει να κάνει και στο οτι το οικόπεδο που μπορεί να πάρει δεν απέχει και πολύ μακριά. Αποφεύγοντας λοιπόν τέτοιου τύπου ιδιοκτησίες και κινούμενος σε μια ταχύτητα κάτω απο το 90% του ορίου της μηχανής θα έλεγα οτι έχει μια αξιοπρεπή συμπεριφορά και στρίβει σχετικά καλά για την κατηγορία (μην ξεχνάμε οτι μιλάμε για SM... οχι σαδομαζοχιστικά τομάρια! ).
Σε θέματα συνεπιβάτη αν και το manual λέει ρητά πως πάνω απο 180kgr φορτίο δεν συνιστάται (μάλλον δεν ξέρουν απο μπυρομεζέδες αυτοί και απο Ελληνίδες με μπαγκάζια..) έχω πάει Αθήνα-Κόρινθο-Αθήνα με συνεπιβάτη ισόκιλο με μένα και η μηχανή μας πήγε και μας έφερε άνετα στα 130μ.ο. κίνησης. Βέβαια είναι λίγο άβολο αν και αυτός/αυτή είναι ψηλή (άνω του 1.80) καθώς τα μαρσπιεδάκια πίσω είναι ψηλά (εμ... οι γιαπωνέζες είναι κοντούλες ότι και να λέμε). Αλλάζει πάντως η συμπεριφορά αρκετά με συνεπιβάτη όπως σε όλες τις μηχανές , για αυτό ταρζανιές απαγορεύονται εκτός και αν γουστάρετε τσιμπιές και χτυπήματα στο κράνος για να μειώσετε ταχύτητα απο το έταιρον ήμιση.
Στην δουλειά...
Μονοκύλινδρο είναι.. δεν θα γράψω πολλά. Είναι όσα περιμένετε απο ενα μονοκύλινδρο στην Αθήνα με το πλεονέκτημα του ψυγείου , της ευκολίας του κοψίματος του τιμονιού, της ευκολίας να ανέβει πεζοδρόμιο κτλ. Τα μονοκύλινδρα γενικά είναι μηχανάκια πόλης. Μειονέκτημα όπως είπα οτι είναι ελεφαντάκι και το βάρος του σε μικρές ταχύτητες θέλει προσοχή απο τους αρχάριους.
Στο service...
Πλάκα μου κάνετε;.. μονοκύλινδρο λέμε! Δώστε 150? περίπου και φύγατε. Τι να θέλει;.... τα μόνα δύσκολα είναι να είναι διορθωμένο το TPS για να μην σβύσει κάποια στιγμή η μηχανή στην στροφή και πάτε σε εκείνο το μεσιτικό που λέγαμε πριν. Το μηχανάκι είναι αυτό που λέμε fix&go και το καλό είναι οτι αν πιανουν τα χέρια σας, κάποια πράγματα μπορείτε να τα κάνετε και εσείς. Διατηρεί δηλαδή την παλιά αίγλη των "μαστοράντζων".
Στην εκδρομή...
Εδώ μπαίνει το θέμα που λέμε γκαζο-αγάπη. Το μηχανάκι ώς all-arround κάνει τα πάντα.. θα πάει και εκδρομή λοιπόν αλλά να το ζορίσεις θα σου δείξει οτι οι δυνατότητες του δεν είναι για κάτι τέτοιο. Μιλάμε πάντα για εργοστασιακές καταστάσεις έτσι; Είναι λίγο ράθυμο στο γέμισμα του και σίγουρα θέλει και μια εξικοίωση στο πως θα το στρίψεις και στο πως θα το δώσεις στην είσοδο. Γενικά όμως είναι οτι πρέπει για ενα ήπιο ταξίδι βόλτα με κάποιες εξάρσεις για χαβαλέ. Δεν είναι όμως "ξυράφι". Οπότε λίγο προσοχή οι "ινδιάνοι" με αυτό.
Γενικά μιλώντας λοιπόν έχοντας δώσει ενα 5000 κοντά για ενα μηχανάκι 660cc μοντέλο του 05 , θα έλεγα οτι είναι ακριβώς αυτό που ήθελα... κάνει σχεδόν τα πάντα (εντάξει ρε παιδιά.. δεν πάει στα κατσάβραχα ούτε στο άγριο χώμα...μηχανάκι είναι , δεν είναι κρι-κρι) και με λογικό κόστος. Αξιόπιστο , δεν βγάζει κιχ και το μόνο που ζητάει είναι να το σέβεσαι στα όρια του για να σε σεβαστεί και αυτό. Σαν μεταπώληση δεν χάνει εύκολα (ΧΤ γαρ) και αν μη τι άλλο το μοντέλο για μένα μέχρι και αυτό του 06 με το δικό του φανάρι έχει ενα δικό του στυλ. Το καινούριο με τα μυτερά πλαστικά δεν μου αρέσει καθόλου λέμε. Στο μαύρο ειδικά (που όλως τυχαίως έχω... θα πέσει και θα με πλακώσει λέμε..) έχει ενα καλό στυλάκι. Μερικές σημειώσεις τώρα.