Κάνουν διαφορά ή μπα?
Κάνουν διαφορά ή μπα?
Κοίτα
Σε χωματερα σίγουρα.
Σε ασφαλτινα δεν το πολυκαταλαβαινεις, εκτός όταν χρειαστεί.
Δηλαδή στην κυλιση δεν νομιζω, αλλά σε εγκαρσια εμπόδια, λακκούβες κλπ ναι
Αρα για το 99% ασφάλτινο Tiger 800 μου μάλλον δεν έχουν νόημα.
Ευχαριστώ πολύ
βάζοντας προοδευτικά hyperpro είδα τεράστια διαφορά σαυτό που αναφέρθηκε πιο πάνω, δηλ. εγκάρσιες ανωμαλίες, λακούβες κλπ στην άσφαλτο και αισθάνεσαι μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας όταν τα περνάς με μεγάλες ταχύτητες. με μικρές ταχύτητες πάλι, δεν ξέρω πως να το εκφράσω, σου δίνει μια αίσθηση ακριβής ανάρτησης που διαβάζει καλά.
ειδικά για το tiger και τον τύπο αυτών των μηχανών θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα.
τα 50αρια του καπο δεν ρυθμιζονται, να φανταστω.
γραμμικα με την σωστη σκληροτητα για το βαρος σου
και σωστα ρυθμισμενο SAG
Ειδες στο σουπερ Τενερέ καλάμια καπονορντ χωρίς ρυθμίσεις;
Εμ, να προσθέσω, προοδευτική προφορτιση δεν υπάρχει. Προοδευτική σκληρότητα είναι. Που συνήθως δεν είναι καν προοδευτική είναι μόλις δύο διαφορετικές...
Κατ αρχήν αμυρου έχεις δίκιο. Προοδευτικής απόσβεσης είναι προφανώς. Τώρα, γιατί τα αναφέρουν σαν προοδευτικής προφόρτισης δεν ξέρω.
Πάντως με μπερδέψατε τώρα. Αλλοι λέτε ναι και άλλοι όχι.
Οπως το καταλαβαίνω έχουν ένα τμήμα του ελατηρίου πιο μαλακό αρχικά και ένα πιο σκληρό μετά. Φαντάζομαι οτι στις μικρές ανωμαλίες ή σε μικρότερες ταχύτητες συμπιέζεται πρώτα το μαλακό τμήμα δίνοντας μια πιο απαλή αίσθηση χωρίς χτυπήματα. Και στις μεγαλύτερες ανωμαλίες ή σε μεγαλύτερες ταχύτητες συμπιέζεται και το σκληρό τμήμα για να μην πάει σα βάρκα.
Το σκέφτομαι γιατί ως γνωστόν το Tiger δεν έχει ρύθμιση στα μπροστινά, μόνο ρύθμιση προφόρτισης στο πίσω.
Προφανώς σε καλή άσφαλτο δεν πρέπει να κάνει σημαντική διαφορά, ίσως μόνο στη βύθιση στο φρενάρισμα. Αλλά επειδή στους δικούς μας δρόμους από λακούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες άλλο τίποτα, κι εκει μερικές φορές μου φαίνεται λίγο σκληρό το Tiger ίσως θα είχε νόημα.
Μια και πιάσαμε τις αναρτήσεις έχετε καμιά πρόταση για βελτίωση και του πίσω;
πουτσ@@@@@@@@@
Άλλο πράμα η απόσβεση, άλλο η σταθερά του ελατηρίου.
Θεωρητικά και πρακτικά, συμπιέζονται ταυτόχρονα το σκληρό και το μαλακό. Απλά είναι πιο αισθητή γιατί είναι πιο μεγάλη η συμπίεση στο μαλακό τμήμα για την ίδια δύναμη. Η αίσθηση είναι αυτή που λες, θεωρητική άνεση στα "ψιλά" και έλεγχος στα "χοντρά".
Η παγίδα τώρα, όπως λες: το φρενάρισμα... Βράδι σε επαρχιακό. Φρενάρεις, συμπιέζεται πολύ το μαλακό, βουτάει το εμπρός, τα φώτα φωτίζουν πολύ χαμηλά και η στροφή... άφαντη. Και εκεί είπα όχι πιά προοδευτικά, να'στε καλά δεν θα ξαναπάρω ποΥτέ.
Δεύτερη παγίδα, οι αποσβέσεις. Για να δουλεύει "άνετα" το μαλακό κομμάτι, χρειάζεται σχετικά ήπια συμπίεση και επαναφορά, που είναι ανεπαρκείς για το σκληρό κομμάτι του ελατηρίου. Οπότε τι κάνεις, βάζεις χοντρά λάδια (ας πούμε για να μην βουτάει απότομα στο φρένο) και ελαφρώς ακυρώνεις το μαλακό κομμάτι ή βάζεις λεπτά για να ακούει το μαλακό στις μικρές ανωμαλίες αλλά το σκληρό κομμάτι δεν θα φρενάρει; Αργή και γρήγορη συμπίεση και επαναφορά δεν ρυθμίζεται συνήθως. Με το γραμμικό βρίσκεις τι σου ταιριάζει πιο εύκολα.
Για χώμα είναι εντελώς αλλιώς τα πράγματα φυσικά και καλύτερα θα στα πουν οι έχοντες γράψει χιλιόμετρα.
Η δική μου εμπειρία έδειξε ότι καλά ταιριασμένα γραμμικά για το βάρος της μηχανής και του τυπικού φορτίου που θέλω είναι άνετα σε όλες τις περιπτώσεις. Με σωστά διαλεγμένα ελατήρια περιορίζεις και τις μετακινήσεις του τροχού οπότε η ανάγκη για πολύ σφιχτές αποσβέσεις μειώνεται. Ακούγεται παράλογο το σφιχτό ελατήριο με σχετικά χαλαρή απόσβεση αλλά δουλεύει.
Για το πίσω νομίζω ότι δεν έχεις και πολλές επιλογές πέραν της αλλαγής με άλλο. Μήπως ταιριάζει από άλλο μοντέλο ουμφ και βάλεις κανένα με ρυθμίσεις; Το δικό σου αν θυμάμαι καλά έχει προφόρτιση και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Ίσως με μιά ανακατασκευή (αν γίνεται) και άλλο ελατήριο αν σου πέφτει μαλακό αυτό...
πχ http://advrider.com/forums/showthread.php?t=932600
αλλά δες και σχετικά φόρα για τα 800άρια, πχ http://www.tiger800.co.uk/index.php?board=35.0
αμυρού:
οι εξηγήσεις σου και όχι μόνο εδώ, στον τρόπο σεταρίσματος, λειτουργίας των αναρτήσεων απλά... 'δεν υπάρχουν" που λένε και στο lifestyle. λαϊκές, ψαγμένες, ολοκληρωμένες.
πλην όμως:
-σωστά επιλεγμένα και σεταρισμένα δεν πρέπει νάναι μόνο τα γραμμικά αλλά και τα προοδευτικά, τουτέστιν κατασκευασμένα για τον τύπο της μηχανής για μας που δεν πειραματιζόμαστε.
-το φρενάρισμα εκείνο που αναφέρεις πιο πολύ μου κάνει σε φρενάρισμα πανικού, οπότε είτε γραμμικά είτε προοδευτικά ίδιο αποτέλεσμα θα είχε. υποτίθεται ότι γνωρίζουμε δηλ. έχουμε αποκτήσει εξοικείωση με τα φρένα της μηχανής και ενεργούμε ανάλογα.
-οι γρήγορες η αργές αποσβέσεις έχουν σχέση με το λάδι η την υδραυλική λειτουργία όπως έχεις πει και αλλού. συνήθως αυτό συνοδεύει το πακέτο προοδευτικών και έχει επιλεγεί με δοκιμές για το συγκεκριμένο τύπο της μηχανής.
-όταν παραδεχόμαστε ότι είναι καλύτερο για χώμα στα τέρατα των 300+ κιλών, τότε αυτομάτως είναι ιδανικό και για ελληνική άσφαλτο και ειδικά επαρχιακό δίκτυο.
Δεν μιλάω μόνο για πανικού, ακόμα και σχετικά σβέλτα να πας, πρέπει να φρενάρεις σχετικά δυνατά. Γούστα είναι αυτά φυσικά, τρία μηχανάκια πάντως που συμβίωσα (το ένα βελτιωμένο με τα σκληρότερα που πρότεινε η Hyperpro και πιο χοντρό λάδι) δεν συνήθισα. Με το γραμμικό έχω καλύτερη αίσθηση.
Συμφωνούμε για το 1 και 3.
Το 4... Υπό προϋποθέσεις. Να το δεχτώ για 1190R ας πούμε που διαβάζω ότι με συμβατικές αναρτήσεις δουλεύει άριστα παντού. Άλλα μηχανάκια χάνουν τ'αυγά και τα καλάθια φορτωμένα (ακόμα και το 990 σε mega test δεν ενθουσίαζε με βαλίτσες και "300κιλά").
@Vkats Προοδευτικά φοράει ήδη το τίγκερ πάντως (όπως σχεδόν όλα τα μηχανάκια από κατασκευής τους) οπότε πριν κάνεις κάτι σκέψου τι θέλεις να πετύχεις με την αλλαγή. Μπορεί απλά να έχεις "κουρασμένα" λάδια.