Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 28

Θέμα: Μπαταρίες LiPo (Lithium Polymer) Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Διαφορές

  1. #1

    Μπαταρίες LiPo (Lithium Polymer) Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Διαφορές

    Μπαταρίες LiPo (Lithium Polymer) Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Διαφορές:

    Μιάς και έμεινα πρόσφατα απο μπαταρία είπα να αλλάξω την jel japan Yuasa που είχα με μία ελαφριά μπαταρία.

    Θα προσπαθήσω να παραθέσω κάποια στοιχεία για την μπαταρία που διάλεξα. Όσοι γνωρίζουν παραπάνω και θα ήθελαν να βοηθήσουν μπορούν, αν θέλουν να ρίξουν τα φώτα τους και είτε να προσθέσουν, είτε να διορθώσουν τυχόν λάθη.

    Μερικά γενικά χαρακτηριστικά που βρήκα απο το wikipedia:

    Lithium-ion polymer batteries, polymer lithium ion, or more commonly lithium polymer batteries (abbreviated Li-poly, Li-Pol, LiPo, LIP, PLI or LiP) are rechargeable (secondary cell) batteries.


    This type has technologically evolved from lithium-ion batteries. The primary difference is that the lithium-salt electrolyte is not held in an organic solvent but in a solid polymer composite such as polyethylene oxide or polyacrylonitrile. The advantages of Li-ion polymer over the lithium-ion design include ″potentially″ lower cost of manufacture,[citation needed] adaptability to a wide variety of packaging shapes, reliability, and ruggedness, with the disadvantage of holding less charge. Lithium-ion polymer batteries started appearing in consumer electronics around 1995.
    Πλεονέκτημα δηλαδή σε κόστος παραγωγής (φθηνές), πιο οικολογικές, αξιοπιστία.

    The voltage of a Li-poly cell varies from about 2.7 V (discharged) to about 4.23 V (fully charged), and Li-poly cells have to be protected from overcharge by limiting the applied voltage to no more than 4.235 V per cell used in a series combination.

    Κρατήστε το παραπάνω. Εδώ έχουμε ένα απο τα μειονεκτήματα (Υπερφόρτιση μπορεί να δημιουργήσει έκρηξη).

    In recent years, manufacturers have been declaring upwards of 500 charge-discharge cycles before the capacity drops to 80% (see Sanyo). Another variant of Li-poly cells, the "thin film rechargeable lithium battery", has been shown to provide more than 10,000 cycles
    Μία μπαταρία μολύμβου έχει γύρω στους 150 -300 κύκλους ζωής.

    Πιθανά προβλήματα:
    All Li-Ion cells expand at high levels of state of charge (SOC); if uncontained, this may result in delamination, and reduction of reliability and cycle life; the case of cylindrical cells provides that containment, while pouch cells, by themselves, are not contained. Therefore, to achieve the rated performance, a battery composed of pouch cells must include a strong external casing to retain its shape
    Με άλλα λόγια, καλύτερα είναι να έχει σκληρό περίβλημα η μπαταρία για να μην παραμορφώνεται η μπαταρία.

    Overcharging a Li-poly battery can cause an explosion or fire.
    Καλό είναι να γίνει ένας έλεγχος ότι το δυναμό της μηχανής δεν ξεπερνάει τα 14,1 volt. Επιπλέον καλό είναι να την συντηρούμε - φορτίζουμε με παλμικό φορτιστή (όχι δηλ με φορτιστή αυτοκινήτου αλλά με φορτιστή με προστασία του κυκλόματος φόρτισης).

    During discharge on load, the load has to be removed as soon as the voltage drops below approximately 3.0 V[citation needed] per cell (used in a series combination), or else the battery[citation needed]will subsequently no longer accept a full charge and may experience problems holding voltage under load. Li-poly batteries can be protected by circuitry that prevents over-charge and deep-discharge.

    Δεν πρέπει να μένει καιρό αφόρτιστη. Καλό είναι να έχετε ένα συντηρητή.

    Compared to the lithium-ion battery, Li-poly has a greater life cycle degradation rate.[citation needed]
    Lithium polymer-specific chargers are required in order to avoid fire and explosion.[citation needed]
    Explosions can also occur if the battery is short-circuited, as tremendous current passes through the cell in an instant. Radio-control enthusiasts take special precautions to ensure their battery leads are properly connected and insulated.[citation needed] Furthermore fires can occur if the cell or pack is punctured.

    Δεν κάνει για crash test, δεν πρέπει να βραχυκυκλώσει.

    They were expensive.[citation needed]
    While charging the lithium polymer batteries, the individual cells in the pack should be charged evenly. For this purpose, the cells are to be charged with special chargers. This entails special care while charging the batteries in addition to incurring expenses on procuring the chargers specific to lithium polymer batteries.

    Χρειάζεται κάποιος "balancer". Αρκετές μπαταρίες έχουν ειδική υποδοχή για να φορτίζεις ξεχωριστά το κάθε κελί της μπαταρίας.
    Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Yuasa YTZ12S.jpg‎   Haijiu LiPo.jpg‎  
    Τελευταία τροποποίηση από boussias; 30/08/2012 στις 22:26.
    ΚΩΣΤΗΣ

  2. #2
    Πλεονεκτήματα:
    1. Χαμηλό Βάρος: 1000 gr η 12 cell - 3553 gr η μαμά Yuasa
    2. Μεγαλύτερο ρεύμα κρύας εκίνησης.
    3. Χαμηλότερο κόστος σχετικά με άλλες χαμηλού βάρους μπαταρίες

    Χαρακτηριστικά Yuasa:
    Ηλεκτρική τάση 12 [V]
    Χωρητικότητα (20Hr) 11 [ΑΗ]
    Ρεύμα κρύας εκκίνησης 210 [Α](EN)
    Μήκος 150 [mm]
    Πλάτος 87 [mm]
    Ύψος 110 [mm]

    Χαρακτηριστικά LiPo:
    Ηλεκτρική τάση 12 [V]
    Χωρητικότητα (20Hr) 11 [ΑΗ]
    Ρεύμα κρύας εκκίνησης 240 [Α](EN)
    Μήκος 150 [mm]
    Πλάτος 87 [mm]
    Ύψος 110 [mm]

    Σχόλια - Διορθώσεις δεκτά.

    Θα σας ενημερώσω σε τακτά χρονικά διαστήματα πως πήγε το test.
    Πρώτη φόρτιση 12 ώρες με καλό φορτιστή και αύριο το πρωί η τοποθέτηση με περισσότερες φωτογραφίες.

    Βέβαια, η χώρα προέλευσης Κίνα, δεν σέβεται τα δικαιώματα του κόσμου σε θέματα υγείας. Ψάξτε στο google για τα εργοστάσια μπαταριών και τις δηλητηριάσεις παιδιών κοντά σε αυτά. Δυστυχώς, ψάχνοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έπεσα και πάνω σε αυτά....

    Πηγή Wiki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_Polymer
    ΚΩΣΤΗΣ

  3. #3
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.559
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  4. #4
    Thanks, το είχα δει παλαιά.
    Σημαντικός είναι ο τρόπος που συντηρείς - φορτίζεις την μπαταρία. Μαζί με την μπαταρία αγόρασα και φορτιστή με επεξεργαστή που συντηρεί και προσφέρει το σωστό ρεύμα φόρτισης. Πιστεύω ότι αν την συντηρώ σωστά δεν θα έχω πρόβλημα. Περισσότερο σαν δοκιμή την έβαλα, θα δείξει. Εξάλλου η μηχανή δεν κινείται σε καθημερινή βάση.
    Μειονέκτημα είναι ότι δεν έχει balancer. Γι' αυτό και η φθηνή τιμή. Άκουσα ότι μπορεί να μπεί στις liFePO και η Yuasa του χρόνου.
    Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων OntheBike.jpg‎  
    ΚΩΣΤΗΣ

  5. #5
    Και τις 5 φορές που έσβησα - άναψα τον κινητήρα, η μηχανή πήρε μπροστά πάρα πολύ εύκολα. Θα δείξει αν θα κρατήσει την σωστή τάση.
    ΚΩΣΤΗΣ

  6. #6
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.559
    Στο λινκ που παρεθεσα ο τυπος που εκανε τα τεστ γραφει οτι για να ειναι ζυγοσταθμισμενα τα στοιχεια θα πρεπει ο ανορθωτης να βγαζει τουλαχιστον 14.4V. Ο δικος σου τι βγαζει?

    Η μπαταρια σου τι μαρκα ειναι και ποσο (και απο που) την πηρες αν επιτρεπεται?
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  7. #7
    14.4/0.8 o Φορτιστής. Μισό το ψάχνω απο Service manual για την μηχανή.
    ΚΩΣΤΗΣ

  8. #8
    Alternator: 0.329 kW/5,OOO rpm
    MEASURED BATTERY VOLTAGE < MEASURED
    CHARGING VOLTAGE < 15.5 V
    Λέει κάτι αυτό?

    Γύρω στα 150 euro έχει απο http://www.kiriazisbatteries.gr/view...hp?cat_id=1473
    Τελευταία τροποποίηση από boussias; 31/08/2012 στις 07:22.
    ΚΩΣΤΗΣ

  9. #9
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.559
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από boussias Προβολή μηνύματος
    Alternator: 0.329 kW/5,OOO rpm
    MEASURED BATTERY VOLTAGE < MEASURED
    CHARGING VOLTAGE < 15.5 V
    Λέει κάτι αυτό?

    Θενκς για το λινκ. Για τον ανορθωτη θα προτεινα να ξεχασεις το μανιουαλ και να βαλεις ενα βολτομετρο κατευθειαν στην μπαταρια να δεις τι γινεται. Ανοιξε σιγα το γκαζι μεχρι ψηλες στροφες και δες τα ορια που κινειται η ταση. Αν εχεις μπουσα τοτε δεν νομιζω να εχεις θεμα γιατι οπως εχω δει ο ανορθωτης δεν πεφτει κατω απο τα 14.8 (μοντελο 05).
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  10. #10
    Thanks man.. VTR SP2 έχω. Πρώτη εντύπωση στο δρόμο. Για να καταλάβεις την διαφορά που κάνει στο βάρος, ανέβα στην μηχανή με την μπαταρία πάνω (την μολύβδου). Κούνα με τα πόδια δεξιά αριστερά την μηχανή. Μετά κάνε το ίδιο χωρίς την μπαταρία και τότε θα καταλάβεις την διαφορά. Απο Κύμης και Σπύρου Λούη που πέρασα πρίν απο λίγο είδα μικρή διαφορά στο πόσο πιέζω τους μαρσπιέδες για να αλλάξω κατεύθυνση.

    Αυτά τα όλίγα, ελπίζω να βοήθησα. Σε κανα 6μηνο θα επανέλθω για να δούμε αν άντεξε.
    Τα παιδιά στο Link που έβαλα είναι πολύ σωστά δεν κοιτάνε να πουλήσουν την ακριβή μπαταρία και το βασικό δίνουμε και τα χρήματα στην εσωτερική αγορά και δεν τα στέλνουμε σε κάποιο Site στο εξωτερικό. Αυτός είναι και ο λόγος που προτίμησα τη συγκεκριμένη ενώ θα μπορούσα να παραγγείλω μία καλύτερη απο το εξωτερικό.
    edit: Και κάνουν και καλύτερες τιμές απο αυτές που βλέπεις στο Site...
    ΚΩΣΤΗΣ

  11. #11
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.559
    Ελπιζω να σου βγει καλη. 150 βεβαια δεν ειναι και λιγα για κινεζικη την στιγμη που βρισκεις αμερικανικες με λιγα παραπανω, παλι απο ελλαδα. Και βεβαια 6 μηνες δεν λενε κατι, 2 χρονια θεωρω το μινιμουμ για μια μπαταρια της προκοπης.
    Και κατι αλλο, οταν κινειται η μηχανη η αισθηση αυξησης βαρους στο πλαγιασμα λογω του γυροσκοπικου φαινομενου στους τροχους ειναι κατα πολυ μεγαλυτερη απο την αισθηση απωλειας βαρους της μπαταριας, οποτε η στατικη παρατηρηση δεν λεει ολη την ιστορια.

    Παντως ελπιζω να βγουνε καλες ωστε να υπαρχει ακομα μια επιλογη
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  12. #12
    Σωστός για ακόμη μία φορά. Σε 6 μήνες θα έχω μία πρώτη εικόνα. Σωστά μιλάς για 2 χρόνια.
    Επιπλέον για το γυροσκοπικό πάλι δίκιο έχεις. Την μεγαλύτερη διαφορά την είδα στο VTR όταν έβαλα τις ζάντες μαγνησίου. Σχεδόν 5 κιλά κάτω. Τρελή διαφορά. Στην άλλη μηχανή που είχε forged αλουμινίου και έβαλα forged μαγνήσιο έχασε 4 κιλά (Στο σπίτι έχω φωτογραφίες απο τις διαφορές στην ζυγαριά...) Όσο για τις Αμερικάνικες, πήρα τηλ. αλλά ανοίγει απο 03/09.
    ΚΩΣΤΗΣ

  13. #13
    Los Toumpaneiros Το avatar του/της GIXXERAKIAS
    Εγγραφή
    02/05/2006
    Μηνύματα
    3.217
    Πολύ ωραία όλα αυτά αλλά θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση ώς πρός το τεχνικό κομμάτι.Λές ότι χρειάζεται και φορτιστή για τακτές φορτίσεις σωστά?Δηλαδή με τον ανορθωτή και τα πηνία δεν θα φορτίζεται καθόλου?Πές ότι πάω ταξίδι θα πρέπει να έχω και τον φορτιστή μαζί μην μείνω πουθενά σε κανένα βουνό?Και πές ότι μένω σε βουνό,που σκ@τα θα βρώ μπρίζα να την φορτίσω σε 6 λεπτά στο 90% της όπως λέει το site.?

    Eρωτήσεις όχι εγκυκλοπαιδικές,με ενδιαφέρει πραγματικά το θέμα λόγω μείωσης βάρους αλλά κάι το ότι μπορεί να μείνει αφόρτιστη (αν κατάλαβα καλά) στο γκαράζ πάνω στην μηχανή για κανένα χρόνο χωρίς να πάθει τίποτα (όπως λέει επίσης στο site) αντιθέτως με τις συμβατικές που "κλ@νουν" μετά απο ακινησία 4-5 μηνών.
    Keep spamming!!!:a13:

  14. #14
    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ Το avatar του/της Anty12
    Εγγραφή
    04/09/2006
    Μηνύματα
    2.210
    1_ http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=126124


    2_Μπαταρίες Lipo.....υπερφόρτιση ή κακός/χαλασμένος/ακατάλληλος φορτιστής....http://www.youtube.com/watch?v=YCWdnjLqVWw

    3_Μπαταρίες LiFePO4......κακή συνδεσμολογία/βραχυκύκλωμα/ατύχημα.......http://www.endless-sphere.com/forums...877&hilit=fire
    Στων χιλιομέτρων την ερημιά....
    ..... και στη σιωπή των χρονομέτρων

  15. #15
    H Μπαταρία φορτίζεται κανονικά από τον ανορθωτή. Καλό όμως είναι ο ανορθωτής να στέλνει πάνω από 13.8 volt στην μπαταρία. Αν θέλεις να έχεις πάνω από το 75% της μπαταρίας καλό είναι αν την αφήνεις καιρό να έχεις πάνω ένα συντηρητή. Όλες οι η-λιθίου μπαταρίες παίρνουν την τάση του στοιχείου που έχει την λιγότερη τάση (αν το λέω σωστά). Γι' αυτό και πρέπει να είναι ισοσταθμισμένα τα στοιχεία (cells) της μπαταρίας ή να έχουν ένα καλό παλμικό φορτιστή να τις συντηρεί σε περίπτωση που το όχημα δεν χρησιμοποιείται συχνά.
    ΚΩΣΤΗΣ

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF